Дуже дружний звук М

Опис документу:
вчити дітей виконувати артикуляційні вправи: «Лопатка», «Віконце», «Гребінець», «Дятел», «Футбол», «Конячка», «Гірка»; закріплювати вміння фіксувати увагу на окремих моментах артикуляції, вміння переключатися з однієї артикуляційної пози на іншу, навчати дітей по можливості чіткої вимови звука [м] за наслідуванням; впізнавання приголосного звука [м] серед інших звуків; розвивати фонематичний слух, слухове сприйняття, увагу, мовленнєве дихання, артикуляційну та дрібну моторику.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Лексична тема тижня: «Перші квіти.»

Тема: «Дуже дружний звук М.»

Корекційно-освітні цілі: вчити дітей виконувати артикуляційні вправи: «Лопатка», «Віконце», «Гребінець», «Дятел», «Футбол», «Конячка», «Гірка»; закріплювати вміння фіксувати увагу на окремих моментах артикуляції, вміння переключатися з однієї артикуляційної пози на іншу, навчати дітей по можливості чіткої вимови звука [м] за наслідуванням; впізнавання приголосного звука [м] серед інших звуків.

Корекційно-розвивальні цілі: розвивати фонематичний слух, слухове сприйняття, увагу, мовленнєве дихання, артикуляційну та дрібну моторику.

Корекційно-виховні цілі: виховувати самостійність, доброзичливість.

Матеріал: м’яч, картки-малюнки до артикуляційних вправ, картинки із зображенням весняних квітів.

Хід заняття

Організаційний момент.

Доброго ранку, сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, доброго дня,

Бажаєте ви, бажаю вам я.

Основна частина.

Артикуляційна казка

  • Діти, а хто скаже, яка зараз пора року?.. Так, весна. А весною першими завжди

розпускаються квіточки. І я хочу вам розказати, як Язичок побачив перші квіточки. Одного разу Язичок відкрив віконце (вправа «Віконце»), на вулиці була гарна весняна погода: сяяло сонечко, десь стукотів дятел (вправа «Дятел»). Язичок зробив собі масажик (вправа «Гребінець»), погрався трохи м’ячем (вправа «Футбол»- напруженим язиком давити на праву щоку, потім ліву). І вирішив прогулятися Язичок на лісову галявинку. Прийшов він на галявину і побачив там багато різних квіточок. Він роздивлявся їх в різні боки (вправа «Годинник»). Потім нахилився до землі і почав розглядати (витягнути гострий язичок вниз). А квіти були різні: і жовті, і білі, і блакитні. Квіти були такі красиві, що Язичок приліг на галявину та замилувався ними (вправа «Лопатка»). Потім Язичок вирішив кожну квіточку понюхати, спочатку біленьку, потім жовтеньку, потім блакитну.

Вправа на розвиток дихання «Весняна квіточка»

Квіточка біленька,

Квіточка жовтенька,

Квіточка блакитна,

Весняна маленька…

  • Діти, уявіть, що перед вами духмяна квіточка. Давайте її понюхаємо…

Діти роблять вдих носом (слідкувати, щоб діти не піднімали плечі), потім повільно видихають. Вправу виконувати 3-4 рази.

  • Відпочив Язичок трохи на весняній галявині та й поскакав додому, як справжня конячка (вправа «Конячка»). Недалеко від будинку він побачив гірку. Покатався на ній (вправа «Гірка»). Коли він підійшов додому, він побачив, що біля будинку якийсь галас:

  • А-а-а… О-о-о… М… У-у-у… Що це, діти ? Так, це були його друзі звуки. І серед них був новенький друг – це Звук, з яким ми познайомились на попередньому занятті. Він не звучить так довго, як інші, він короткий. Давайте ми його знайдемо серед інших звуків.

Дидактична гра «Спіймай звук [м]»

Дорослий називає звуки, а діти, почувши звук [м], плескають у долоні:

  • А, м, і, и, м, е, о, м, а, м, у.

Гра з м’ячем «Скажи разом»

  • Діти, Звук М дуже добре дружить з іншими звуками, з якими ми з вами вже знайомі. Послухайте: ам, ом, ум, ім, ем. Давайте разом промовимо.

Діти повторюють за дефектологом обернені склади.

Фізкультхвилинка П. Король «Навесні»

Навесні в гайок піду, малята довільно ідуть вперед

Першу квіточку знайду, зупиняються і схиляються вниз

Біля квіточки помрію, присідають

Разом з нею порадію, беруться руками за щоки і хитають головою

І вона всміхнеться усміхаються, простягаючи руки перед собою,

До мойого серця. плавно кладуть їх собі на груди

Пальчикова гімнастика «Підсніжники»

Все навколо зелениться: змахують долонями вгору-вниз

І дерева, і травиця. долоні вгорі з’єднують між собою, пальці розводять

опускають долоні, перебирають пальчиками

У руці моїй – маленькі з’єднують пальці правої та лівої руки у «пучки»

Гарні квіточки біленькі.

Це підсніжники, вони показують пальчиками, складеними у «пучки»,

Перші квіточки весни. як розцвітає підсніжник

Голосова вправа «Весняні хмари»

Ось ми великі хмаринки – кап, кап, кап! діти промовляють голосно

Ось ми маленькі хмаринки – кап-кап-кап! діти промовляють тихо

Дефектолог уточнює, як накрапають великі хмаринки (голосно), а як маленькі (тихо). Потім дає команду: «Великі хмаринки!» - і діти промовляють голосно: кап-кап-кап, на команду: «Маленькі хмаринки!» - діти промовляють тихенько.

Дидактична гра «Хто покликав?»

Діти стоять в колі, в середині кола стоїть дитина і закриває очі. Діти йдуть навколо неї та співають (або промовляють ) пісеньку.

Ваня, в коло ти ставай,

З нами пісеньку співай.

Свої вушка нагостри,

Хто покликав, нам скажи.

Після слів дефектолог вказує на когось з дітей очима. Дитина, на яку вказав педагог, називає на ім’я дитину в колі. Дитина відгадує голос, відкриває очі та називає того, хто покликав. Гра повторюється 3-4 рази.

Підведення підсумків. Оцінювання відповідей дітей.

  • Діти, куди ходив Язичок?

  • Кого Язичок зустрів біля свого будинку?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»