і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Як навчити учнів розуміти мову музичного мистецтва?
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дозволь собі бути щасливим! Корекційно-розвивальне заняття з елементами тренінгу

Дозволь собі бути щасливим! Корекційно-розвивальне заняття з елементами тренінгу

Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дозволь собі бути щасливим

Корекційно-розвивальне заняття з елементами тренінгу

Заняття 1

Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників, допомогти учням глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Матеріали: музичний центр, диск із записами «звуки природи», ватмани, фломастери, олівці, ручки, маркери, кнопки.

Вправа «Учнівські закони заняття»

Тренер просить кожного з учасників зайняти зручне місце за круглим столом та озвучити і записати на ватмані паперу правила, за якими вони хотіли б працювати на цьому занятті.

Вправа «Подаруй свою радість»

Мета: створити позитивний емоційний фон та довіру в групі.

Матеріали: музичний центр та диск із музикою «звуки природи».

Під музику тренер пропонує всім учасникам семінару, заплющити очі, згадати найприємніші хвилини у своєму житті. Далі очі розплющити, всміхнутись та, називаючи свого сусіда на ім’я, дарувати йому свою радість. Починаючи висловлювання краще словами «Аби тобі було приємно так само,як мені, я дарую тобі…»

Вправа «Щастя – це…»

Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників та в процесі обговорення сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Матеріали: прикріплений на дошці ватман та кольорові маркери.

Психолог

Щастя – як мить, єдина мить,

Махне крилом – і не пролетить…

Але в цю мить, коротку мить,

Було і сонце, і блакить.

Я, поки серцем не зачах,

Вкарбую їх в своїх очах.

Бо щастя мить – це для життя,

А вічність – це для забуття.

Тренер дає завдання кожному з учасників семінару дописати вислів на ватмані «Щастя – це …», заслуховуючи думку кожного.

  • Чому для нього щастя – це …?

  • Від чого залежить щастя?

  • Якою мати бути щаслива людина?

Вправа «Щастя – це …»

Мета: на основі малюнка, стимулюючи уяву, більше розкрити та закріпити глибину розуміння поняття щастя.

Матеріали: три ватмани, звичайні та кольорові олівці, кнопки.

За кольорами (зелений, жовтий, синій) тренер ділить учасників на три групи дає завдання: домалювати малюнки-проекти «Щастя – це …».

  • Групі зеленого кольору – ватман із зображенням трави;

  • Групі жовтого кольору – із зображенням сонця;

  • Групі синього кольору – із зображенням неба.

Далі групи захищають свої проекти.

Інформаційне повідомлення

Психолог. Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше психофізичне здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, охопленої поривом доброти, організм сприяє як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж,у стані «пориви доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.

Пропоную відповісти на 12 тверджень тесту «Бути добрим вигідно», де ви зможете оцінити свій ступінь доброти. Будь ласка, займіть свої місця за круглим столом та дайте відповіді на запитання анкети. Довго не думайте, пам’ятайте, що перша відповідь, яка спала вам на думку, - найправильніша.

Якщо ви згодні з твердженням, відповідайте «так», якщо не згодні – «ні». Коли закінчите, порахуйте кількість ствердних відповідей.

Бути добрим - вигідно

з/п

Запитання анкети

Відповідь

1

У тебе є гроші. Чи міг би ти витратити все на подарунки друзям?

2

Приятель розповідає про свої проблеми. Але це тебе не надто хвилює. Чи ти даси йому зрозуміти це?

3

Твій партнер по грі грає погано. Чи ти інколи піддаєшся, щоб йому було приємно?

4

Ти часто говориш людям приємні слова?

5

Ти не любиш злі жарти та розіграші?

6

Чи зможеш терпляче вислуховувати те, що тебе абсолютно не цікавить?

7

Ти доброзичлива людина?

8

Чи вмієш ти на практиці застосовувати свої здібності?

10

Чи охоче виконуєш прохання?

11

Якщо ти впевнений, що правий, чи слухаєш співрозмовників?

12

Чи віджартовуєшся, коли з тебе насміхаються?

Сума ствердних відповідей

Вкажіть вік, стать, клас.

Вік

Стать

Клас

Інтерпретування результатів

10-12 відповідей «так» - ви доброзичлива людина, намагаєтесь допомагати іншим, при цьому зважуєте всі за і проти.

6-8 відповідей «так» - ви не надаєте образити себе, а також інших.

1-6 відповідей «так» - ви дуже любите себе.

Заключна частина

Підбиття підсумків заняття. Запитання до учнів.

  • Що корисного ви дізналися?

  • Які завдання було важко виконувати?

Заняття 2

Мета: спонукати більше розуміти інших та свій внутрішній світ; правильно реагувати на неприємні ситуації; виважено та адекватно ставитися до неадекватної поведінки інших.

Матеріали: музичний центр, диск із записами «звуки природи», аркуші блакитного паперу у формі крапель, ручки, олівці.

Час: 45 хв.

Психолог

Не плач, коли життя жорстоке

Тобі стежину шле лиху,

Ще знайдеш щастя синьооке

На вкритім тернами шляху.

І не сумуй, коли яскраве

Для тебе сонце вмить зайде,

Ще прийде час – і зірка слави

Смарагдом в душу упаде.

Життя – це поле щастя й муки,

Тому до труднощів звикай,

Та головне – безсило руки

Ніколи не опускай!

Хотіли б ми цього чи ні, та життя смугасте: за чорною смугою приходить біла і навпаки, тому вправи сьогоднішнього заняття допоможуть вам втриматися на білій смузі життя та вміло долати труднощі. Нерозумно бачити тільки одні сторони й не помічати інших, потрібно враховувати всю складність життя, щоб правильно ставитися до нього. Щастя вимірюється, у першу чергу, правильністю ставлення людини до нього, а також до себе, до оточення, до його «сюрпризів». Тому ми сьогодні з вами навчимося перетворювати мінуси на плюси, не зосереджуватись на поганому, вміти бачити добре та бути толерантними у стосунках.

Адже смисл щастя – у потребі жити, вміти аналізувати своє ставлення до життя та, якщо потрібно, змінювати його.

Вправа «Блакитна крапелька фантазії»

Мета: розвивати вміння та навички учнів звільнятись від неприємних ситуацій, регулювати свій емоційний стан.

Матеріали: музичний центр, диск із записом «звуки природи», аркуші блакитного кольору у формі крапельок, олівці.

Під музику психолог пропонує учасникам на крапельках намалювати малюнок на вільну тему зі свого життя.

Психолог. Не хвилюйтеся, ніхто не буде оцінювати ваші вміння малювати, це витвір вашої фантазії. Тематика ,форма, якість виконання – довільна.

Прошу вас, не поспішайте, малюючи, не думайте про те,що сказали б інші, побачивши ваш малюнок.

Якщо є частини малюнку, які вам не подобаються, не витирайте і не перемальовуйте, просто заштрихуйте. У житті так, як і на малюнку, бувають ситуації, які б хотілося заштрихувати, видалити зі свого життя і не думати про них, аби вони не заважали жити.

Вдивляючись у малюнок, дайте відповіді на запитання:

  • Що вам найбільше сподобалося на цьому малюнку? Чому?

Не озвучуйте ту частину малюнка, яка не сподобалась, лише заштрихуйте чорним олівцем та зітріть її з своєї уяви.

Вправа «Як на долоні»

Мета: навчити учнів очищувати свій внутрішній світ, звільнятися від неприємних ситуацій.

Психолог. Дуже часто в житті ми потрапляємо у дрібні неприємні ситуації, до яких дехто ставиться аж занадто серйозно. Не варто!.. Потрібно вміти безболісно та вміло звільнятися від неприємних подій, вчасно відійти від проблеми. Цього ми навчимося з наступної вправи.

Заплющте, будь ласка, очі, витягніть руки вперед долонями вгору та уявіть ту неприємну ситуацію, яка вас не відпускає останнім часом. Потримайте її в руках, а тепер зробіть з нею, що хочете:

  • Зімніть;

  • Уявно пошматуйте;

  • Уявно спаліть;

  • Уявіть, що її вихопив із ваших рук вітер;

  • Вона попливла з водою;

  • Її розмили дощові краплі.

Розплющте очі.

Вправа «Розуміння щастя видатними людьми»

Мета: розкрити поняття «щастя» за допомогою висловів видатних людей.

Матеріали: аркуші паперу з висловами про щастя.

Психолог. На партах перед вами лежать аркуші паперу з висловами про щастя. Вдумливо їх прочитайте. Дайте обґрунтовану відповідь: як ви розумієте поняття щастя в інтерпретації видатної особи, і чи погоджуєтеся з нею.

  • Життя дається нам ненадовго, воно, саме по собі, і є найбільше щастя (С.Сергєєв-Ценський).

  • Людину створено для щастя,як птаха для польоту (В.Короленко).

  • Щастя подібне до нічного неба: немає такого кутка, в якому б око, яке видивляється невпинно, не відкрило б зрештою якоїсь зірки (О.Фельс).

  • Одна справа – знати витоки ріки Нілу і план лабіринту, а інша – розуміти суть щастя (Г. Сковорода).

  • Оце і є бути щасливим – знайти самого себе (Г.Сковорода).

  • Щасливим є не той, кого таким вважають інші, а той, хто сам себе щасливим вважає (Публілій Сір).

  • Щастя полягає в тому, щоб займатись тим, до чого людина має покликання (Л.Толстой).

  • Як мені даровано багато.

Скільки в мене щастя, чорт візьми! –

На землі сміятись і страждати,

Жити і любить поміж людьми!

(В.Симоненко).

Вправа – релаксація «Кольоровий дощ»

Мета: зняття стану психологічного дискомфорту, розвиток уміння правильно оцінювати себе і свої сили.

Психолог. Сядьте зручно. Заплющте очі. Розслабтесь та уявіть себе у знайомому місці на лісовій галявині. Відчуйте пахощі трави і квітів. Все переповнює п’янкий аромат. Вам приємно.

Ви бачити яскраве, тепле сонце, блакитне небо. Ви відчуваєте тепло, яке пронизує все ваше тіло, пронизує наскрізь, воно скрізь і всюди. Ви чуєте спів солов’я, бачите мурашку, що повзе по стеблині. Вам приємно.

Навкруги співають птахи. Ніщо не турбує вас. Віє легенький вітерець, лагідно куйовдить ваше волосся, приємно торкається шкіри.

Ніби пух кульбабки, розлітаються думки й турботи. Ви відчуваєте таку полегкість, що трава випростовується під вами, а ви піднімаєтесь над галявиною, над лісом все вище і вище. Піднімаєтесь до хмаринок і зручно влаштовуєтесь на одній із них.

Зауважте, будь ласка: на пухнастій хмаринці поруч з’являються обриси малюнка, якого ви намалювали. Ви чітко бачите всі його контури, та над малюнком з’являється дощова хмара, і перші краплі падають на частину зображення, яку ви заштрихували чорним кольором. Частина малюнка стікає фарбами кольорового дощу та повністю зникає з вашого життя.

А тепер повільно повертаємося до реальності. Розплющте очі.

Вправа «Прикрашаємо чудовисько» (домашнє завдання)

Мета: сприяти формуванню вмінь та навичок адекватно ставитися до неадекватної поведінки інших.

Матеріали: аркуші паперу, кольорові олівці.

Психолог. Любі діти!.. Для цього завдання ви маєте обрати людину, якій не симпатизуєте, з якою останнім часом важко порозумітися. Від цього ви нервуєтеся, вас не влаштовує, що ви не можете повернутися до попередніх стосунків. Будь ласка, не приймайте рішення з’ясувати з нею стосунки, поки ви не певні, що ви можете обійтись без цього контакту. Не починайте це робити, поки не «прикрасити чудовисько».

У своїх нотатках не рідше одного разу на день, а можна і частіше, записуйте все позитивне, що ви помітили в особі, яка вам неприємна. Якщо завдання на початку буде викликати труднощі, спробуйте змусити себе записати, наприклад, що особа «Х» нервує вас сьогодні трошки менше, ніж учора… Звертайте увагу навіть на найдрібніші позитивні зміни в особі: одяг, голос, погляд, жести та переносьте всі ці приємні речі на папір, «прикрашаючи чудовисько». Швидко завдання стане для вас цікавим. Таке фіксування «плюсів» обов’язково налаштує вас на покращення відносин. Умовою успіху є ваше власне бажання повернутися до колишніх приязних відносин.

Заключна частина

Підбиття підсумків заняття.

  • Що б ви хотіли побажати один одному після сьогоднішнього заняття?

Любіть себе, та не безмежно,

Не бійтесь правди, хоч яка гірка,

Робіть з любов’ю все, та обережно,

І не лякайтесь сліз, що як ріка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників, допомогти учням глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь