Доповідь на тему: «Розвиток комунікативної компетентності дошкільника засобами театралізованої діяльності»

Опис документу:
Мова – скарб, який людині подарувала природа. Завдання дошкільної освіти – примножити його: прищепити дитині любов до слова, навчити правильно використовувати слово, лаконічно та влучно висловлювати свою думку. Комунікативна компетентність - це сукумність мовленнєвих знань, умінь і навичок, якими володіє особистість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Доповідь на тему:

«Розвиток комунікативної компетентності дошкільника засобами театралізованої діяльності»

Підготувала:

вихователь

Слюта Ю.Ю.

Мова – скарб, який людині подарувала природа. Завдання дошкільної освіти – примножити його: прищепити дитині любов до слова, навчити правильно використовувати слово, лаконічно та влучно висловлювати свою думку.

Комунікативна компетентність - це сукумність мовленнєвих знань, умінь і навичок, якими володіє особистість.

Ступінь оволодіння технікою спілкування напряму залежить від оточуючого середовища дошкільника, а насамперед від батьків та вихователя. Якщо в сензитивний період не сприяти мовленнєвому розвитку дошкільника, то дитина не володітиме достатнім рівнем комунікативної компетентності, який відповідає її віку.

«Скарби» мовленнєвої компетентності ховаються у потішках, віршах, казках, оповіданнях і тд. Не кожна дитина полюбляє сидіти та уважно слухати той чи інший вид художньої діяльності. Але більшість дітей полюбляє переглядати мультфільми, вистави. Під час перегляду вистави дитина вчиться правильно взаємодіяти з героями (співпереживати), сприймає літературне мовлення, вчиться зв’язно висловлювати свою думку, адже герої можуть «вживу» взаємодіяти з дитиною.

Театралізована діяльність – це, так званий, «живий» мультфільм, який розвиває дитячу фантазію, уяву, емоції, спостережливість, мислення і тд. Від розвитку вище зазначеного залежить розвиток мовлення дитини, адже в природі все взаємоповязане та взаємозалежне.

У формуванні мовленнєвої особистості дошкільника першочерговим завданням дошкільного закладу є пошук методів та прийомів , які б сприяли мовленнєвому розвитку дитини. Театралізована діяльність є перспективним напрямном у роботі з дошкільниками.

Чому це так? Тому дошкільний вік, насамперед, характеризується ігровою діяльність. Діти полюбляють театралізовану діяльність, тому що, не помічаючи, вони навчаються граючись. Театралізована діяльність є засобом розвитку комунікативної компетентності тому що:

– по-перше, діти отримують зразки правильного, красивого, емоційно забарвленого зв’язного мовлення, насиченого влучними образними виразами, фразеологізмами, вживають різні типи зв’язних висловлювань для вирішення конкретних ігрових комунікативних ситуацій (міркування, пояснення, відтворення  діалогів);

– по-друге, мовлення стає зрозумілішим, виразним, граматично оформленим. У процесі підготовки та показу вистави в дітей розвивається зв’язне мовлення, яке має емоційно забарвлений характер та передбачає широке вживання вербальних та невербальних засобів виразності (адже під час відтворення художньо-мовленнєвих сюжетів діти засвоюють норми мовлення у її найвищому прояві).

Організація   театралізованої діяльності в ЗДО передбачає:

-відвідування дошкільниками спільно з вихователями та батьками театральних вистав;

– показ вихованцям лялькових вистав  у ЗДО;

– робота театрального гуртка ;

– постановка спектаклів за участю дітей, батьків, педагогів;

– проведення  Тижня театру;

– організація театралізованих ігор, свят, розваг, конкурсів;

– використання театралізованої діяльності під час проведення занять;

– самостійна театралізована діяльність у повсякденному житті;

– функціонування групових  куточків театралізованої діяльності;

– консультування батьків з питання розвитку мовлення дошкільників засобами театралізованої діяльності.

Розвиток мовлення дошкільників повинен відбуватися не лише у стінах ЗДО, але й батьки мають брати участь у роботі зі своєю дитиною. Вдома можна легко організувати міні-виставу з улюбленими іграшками дитини, чи виготовленими спільно з дитиною героями. Це допоможе краще розуміти дитину, коригувати її мовлення, зблизитися з малюком, будувати взаємини між членами родини.

Починати слід з невеликих за обсягом літературних творів поступово переходячи до складніших. Це можуть бути звичайні потішки чи вірші, де дитина буде спочатку «пасивним» учасником театралізованого дійства, а згодом стане «активним».

Отже, не дарма кажуть: «У співпраці результат»! Спільними зусиллями ми виховуватимемо «комунікативно загартованих» особистостей суспільства.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн