Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Доповідь на тему: "Особливості організації освітнього процесу за умов дистанційного навчання (з досвіду роботи)"

Дистанційне навчання

Для кого: Дорослі

19.05.2021

192

15

0

Опис документу:
Доповідь на тему: "Особливості організації освітнього процесу за умов дистанційного навчання (з досвіду роботи)" Викладач історії Одерій Тетяна Вікторівна. Державний навчальний заклад «Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Державний навчальний заклад

«Регіональний центр професійної освіти

швейного виробництва та сфери послуг

Харківської області»


Викладач історії Одерій Тетяна Вікторівна


Доповідь на тему:

«Особливості організації освітнього процесу за умов дистанційного навчання (з досвіду роботи)»

Слайд 1.


Доброго дня, шановні колеги!

У час потужної інформатизації дуже багато напрямків діяльності переноситься в мережевий формат, інтернет-технології стали піковим переломним моментом людства. Не обійшов стороною цей процес і освітян.

Ми з вами живемо в один із найважчих періодів людства нової ери. Пандемія  COVID-19 змінила наше звичне життя. Період вимушеного карантину, протягом якого працюють педагоги та навчаються здобувачі освіти України та світу, — період змін, нововведень, перезавантаження поглядів, ідей, теорій. Тому топовою темою, головною, стало дистанційне навчання.

Слайд 2.


Дистанційне навчання — це форма навчання з використанням комп`ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та здобувачів освіти на різних етапах освітнього процесу і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.


Дистанційна освіта перебуває у стадії потужного розвитку. Безумовно, під час вимушеного карантину педагоги шукають нові засоби роботи зі здобувачами освіти. Важливі завдання для сучасного педагога — це медіаграмотність, навички роботи з технологіями, креативність та, безперечно, бажання працювати. Бо саме від бажання залежить продуктивність роботи на відстані, баланс часу та розподіл завдань, впровадження нових ідей.

Звичайно, виконання домашніх завдань, які щоденно надходять в онлайн-режимі, вимагає самостійності, посидючості, відповідальності та витрат енергії, емоцій і часу. Тому викладачі мають за мету, зацікавити у новому форматі, дати можливість пофантазувати і попрацювати творчо, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу, — дотримуючись всіх вимог, планів, програм.

Дистанційне навчання - це не лише абсолютні зміни у подачі інформації, що унеможливлює проводити групові заняття в учнівських колективах, це і нововведення, які переносять усі попередні форми роботи учасників освітнього процесу в онлайн-режим. І тому від того як саме викладач вибудує схему діяльності зі здобувачами освіти, залежить продуктивна робота групи.

Слайд 3.


Не дивлячись на вимушений формат роботи, дистанційне навчання все ж має свої переваги:

  • актуальність (період карантину);

  • гнучкість (можливість викладення матеріалу з урахуванням здібностей здобувачів освіти);

  • інтерактивність (активне спілкування учасників освітнього процесу у незвичному форматі посилює мотивацію до навчання, поліпшує засвоєння матеріалу);

  • можливість одночасного використання великого обсягу навчального матеріалу будь-якою кількістю здобувачів освіти.

  • створення єдиного освітнього середовища (особливо актуально для групової форми навчання — проведення колективних дискусій, чатів), відсутність психологічних бар`єрів.


Дистанційне навчання, що здійснюється за допомогою цифрових технологій, має наступні форми занять:


Слайд 4.


  • чат-заняття (здійснюються з використанням чат-технологій, проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату);


Слайд 5.


  • веб-заняття — дистанційне заняття, конференції, семінари, ділові ігри, практикуми, проведені за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей Інтернету.


Слайд 6.


  • телеконференції (дають можливість декільком здобувачам освіти "збиратися" у призначену годину у віртуальному класі і працювати, практично, як на звичайному уроці, виконуючи завдання викладача і ставлячи при цьому запитання. Причому запитання, що ставлять викладачу, і відповіді на них доступні відразу всім відвідувачам віртуального класу).

Слайд 7.


Дистанційне навчання у закладі освіти включає сукупність наступних заходів:

  • засоби надання освітніх матеріалів для здобувачів освіти;

  • засоби контролю виконання завдань;

  • засоби інтерактивної співпраці усіх учасників освітнього процесу;

  • можливість швидкого доповнення курсу новою інформацією.


Слайд 8.


Найдоступнішими та найлегшими засобами зв`язку зі здобувачами освіти та проведення онлайн-занять залишаються:

  • месенджери (чат, групу, спільноту можна організувати на платформі Facebook);

  • застосунок Телеграм (створення групи для переписки та обміну файлами, голосовими повідомленнями);

  • застосунокІнстаграм (бесіда для переписки,запис голосових повідомлень та включення педагога у прямий ефір);

  • застосунокВайбер (чат для переписки та обміну файлами, відеозвязок, можливе підключення понад 20 осіб);


Слайд 9.


На цьому слайді Ви можете бачити приклад моєї роботи зі здобувачами освіти за допомогою платформи застосунку Viber.


  • Skype (можливість підключити в бесіду з якісним зв`язком до 30 осіб);

  • You-Tube-канали (можливість через посилання надавати доступ до відео-занять або поширювати вже змонтовані освітні ролики згідно обраної теми уроку).


Слайд10.


Наразі існує багато пропозицій для впровадження освітнього процесу, найпоширенішими платформами вважаються:

  • платформи (Kahoot,Quzizz, Idroo, Miro (допоможуть викладачу швидко підібрати чи розробити власні завдання для здобувачів освіти на самостійне опрацювання);


Слайд 11.


  • використання платформ для онлайн-конференцій (zoom.us, hangouts.google.com);


Слайд 12.


На цьому слайді Ви можете бачити приклад моєї роботи зі здобувачами освіти за допомогою платформи Zoom.


Слайд 13.


  • система ClassTime (безкоштвний сервіс, де викладач може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань з можливістю надання доступу здобувачам освіти);

  • віртуальний клас ClassDojo (працює на ноутбуках, ПК, планшетах, смартфонах). Викладач, зареєструвавшись на платформі, додає здобувачів освіти та створює публікації, прикріплюючи фотографії, скріншоти, посилання на веб-ресурси. Також перевагою платформи є можливість ставити запитання, коментувати.

  • платформа Google Classroom


Слайд 14.

Підтвердженням дистанційної роботи викладача в умовах навчання під час карантину є вхідні листи на особисту електронну пошту, скріншоти та фото з результатами роботи здобувачів освіти, а також публікації на освітніх платформах розробок уроків, майстер-класів, по можливості — відеозанять.

Слайд 15.


Не треба забувати і про можливості дистанційного навчання — професійного зростання педагогів — це, перш за все, реєстрація та поширення матеріалів з власного досвіду на популярних освітніх платформах — «Всеосвіта», «На урок», «Педрада», «Освіторія», участь в освітніх проєктах, перегляд вебінарів, онлайн-семінарів, а також отримання сертифікатів.

Слайд16.


Нині кожна сучасна освічена людина має володіти чималим багажем знань та вмінь, постійно оновлюючи та впроваджуючи нові ідеї. Тому дистанційне навчання — це можливість спробувати свої сили у новому амплуа, можливість «перезавантажити» власну систему поглядів на освітній процес та залишатись «конкурентноспроможним» педагогом.

Слайд 17.

Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.