Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Доповідь на педагогічну нараду

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZK440384
За публікацію цієї методичної розробки Беженова Світлана Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №ZK440384
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сучасні психолого-педагогічні підходи до розвитку обдарованості вихованців в умовах особистісно – орієнтованого навчання та виховання.

Доповідь

Одним із пріоритетних напрямів політики нашої держави є турбота про обдаровану та талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний та фізичний розвиток. Адже саме молоді люди в майбутньому будуть визначати шляхи розвитку науки, економіки, медицини, мистецтва тощо. Оскільки талановиті й обдаровані люди завжди впливали й впливають на розвиток та характер суспільства, то талант і обдарованість можна вважати суттєвим багатством кожної держави. Ще один із перших філософів в історії людства Конфуцій пропонував відбирати й інтенсивно розвивати обдарованих дітей.

Перетворення, які відбулися у вітчизняній системі освіти за останнє десятиліття, її переорієнтація на гуманістичні, індивідуально орієнтовані та розвивальні освітні технології змінили ставлення до учнів з неординарнами здібностями. З’явилися освітні установи, навчальні й соціальні програми, громадські організації та фонди, головною метою яких є виховання унікальної цілісної творчої особистості, здатної на свідомий і відповідальний вибір за різних життєвих обставин.

Особистісно-орієнтований підхід як й інші педагогічні технології створює умови для розкриття і реалізації таланту та здібностей кожного учня. Під особистісним підходом ми розуміємо індивідуальний підхід до кожного вихованця, що допомагає йому в усвідомленні самого себе, у виявленні можливостей, що стимулюють становлення учня як особистості, його самоствердження, його самореалізацію.

Здібності дитини залежать від її психолого - фізіологічних особливостей, соціального оточення, сімї та школи. Вроджені задатки потребують сприятливих умов для свого повноцінного та гармонічного функціонування. Кожна дитина – талант, але якщо для дитини не створити спеціальних умов, обдарованість її здебільшого втрачається. На сьогодні аксіомою є той факт, що творчі здібності рідко самореалізуються – їх необхідно заохочувати й розвивати. Кожна дитина – творча особистість, зірочка. І допомогти засяяти цій зірочці – головне завдання педагога Робота з обдарованими дітьми є одним із головних напрямів діяльності нашого педагогічного колективу і направлена вона на створення найсприятливіших умов для забезпечення високої якості навчання й виховання. Психолого – педагогічний супровід виступає невід’ємним елементом сучасної системи освіти. Виявлення і підтримка обдарованих дітей є важливою метою психолого – педагогічного супроводу дитини в системі освіти. Завданням психолого – педагогічного супроводу обдарованих дітей є вирішення проблем їх навчання, виховання й розвитку.

Серед завдань, які необхідно вирішувати в ході супроводу обдарованих дітей, можна виділити такі:

  • розробка індивідуальних освітніх маршрутів;

  • формування адекватної самооцінки;

  • охорона й зміцнення фізичного та психологічного здоровя;

  • профілактика неврозів;

  • попередження ізоляції обдарованих дітей у групі однолітків;

  • розвиток психолого – педагогічної компетентності педагогів і батьків обдарованих дітей..

Методи і заходи психолого-педагогічної підтримки:

  • створення яскравих наочно-образних уявлень;

  • навчально-пізнавальна гра;

  • створення проблемних ситуацій;

  • використання творчих завдань;

  • сприяння розкриттю суб’єктивного досвіду учнів;

  • створення ситуації взаємодопомоги;

  • спонукання до пошуку альтернативних рішень;

  • створення ситуації успіху;

  • заохочення;

  • надання дитині свободи вибору;

  • виявлення поваги до бажання учнів самостійно працювати.

Але все ж основною формою роботи педагога з дитиною, в тому числі обдарованою є заняття. Мабуть, кожен з вас задумувався над питанням «Які форми і методи треба використовувати в роботі з обдарованими дітьми, щоб ця робота давала позитивний результат? Де взяти рецепт для розвитку обдарованості дитини?». Універсальних рецептів на всі випадки навчання і виховання немає. А за словами Пойя, хороших методів існує стільки, скільки існує хороших вчителів.

На занятті педагог має використовувати такі методи і форми роботи, які позитивно впливатимуть на розвиток допитливості, критичного і незалежного мислення, винахідливості дитини.. Таких методів існує безліч. Але найбільш поширеним методом розвитку творчих здібностей у дітей є метод використання творчих завдань. Він – універсальний, адже його можна легко використати на будь-якому занятті, адаптуючи до будь-якої теми. Творчі методи під час навчання обдарованих дітей націлені на:

  • визнання раніше невизнаних або невикористаних можливостей;

  • повагу до бажання дітей працювати самостійно;

  • надання дитині свободи вибору;

  • індивідуалізацію навчальної програми залежно від здібностей дитини;

  • уникання будь-якого тиску на дитину;

  • підкреслення позитивного значення індивідуальних відмінностей;

  • схвалення результатів діяльності дитини;

  • надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінні думки;

  • розвиток уміння переконувати й пропагувати;

  • розвиток здатності до самоаналізу і самокритики;

  • розширення кола інтересів і вмінь;

  • постійне прагнення до самовдосконалення

Керівник гуртка повинен володіти комунікабельністю, уміти знаходити контакт з дітьми. Він підніматиме вихованця сходинками професійного зростання від стадії виявлення професійної спрямованості до рівня становлення професійних планів, початкової професійної компетентності, яка набувається випускником при засвоєнні змісту профільної підготовки.

Сучасний виховнець нашого палацу – розвинена, нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Саме він спонукає керівника гуртка до творчої педагогічної діяльності. Бо виховати творчу особистість може лише творчий педагог, який сам є особистістю. Найбільш важливим явищем у школі, найбільш повчальним предметом , найбільш живим прикладом є сам учитель. Він втілює метод навчання, він є втіленням принципу виховання.

О. Дістеверг

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Сучасні психолого-педагогічні підходи до розвитку обдарованості вихованців в умовах особистісно – орієнтованого навчання та виховання.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7593
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZK440384
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZK440384
За публікацію цієї методичної розробки Беженова Світлана Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №ZK440384
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти