Доповідь "Формування ціннісного ставлення до праці під час уроків та в позаурочній діяльності"

Опис документу:
Ціннісне ставлення до праці є визначальною складовою змісту виховання особистості, що спрямована на формування у неї розуміння особистої значущості праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення. Потрібно привчати дітей до різноманітної посильної для них роботи, тому що в праці вони розвиваються, вчаться мислити, фантазувати. Праця створила людину. Лише завдяки праці, у процесі праці дитина поступово стає особистістю, стає Людиною.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Формування ціннісного ставлення до праці під час уроків та в позаурочній діяльності

Підготувала:

вчитель початкових класів

Шимко О.Р.

Ціннісне ставлення до праці є визначальною складовою змісту виховання особистості, що спрямована на формування у неї розуміння особистої значущості праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення.

Праця є одним із важливих чинників виховання особистості. Вона не лише виховує, а й розвиває нас, як особистість, а розуміння цінності праці робить людину людиною. Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми молодшого шкільного віку значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до діяльності.

Одним із способів формування у дитини прагнення до трудової діяльності є ознайомлення з працею дорослих, її видами, знаряддями праці, результата-ми. Формування у дітей правильних уявлень про працю дорослих, прищеплення інтересу й поваги до людей-трудівників, позитивного емоційного ставлення до неї - найважливіший компонент психологічної готовності до праці.

Значну роль у формуванні ціннісних орієнтацій школярів відведено сім`ї, яка через власну культуру, мову, цінності виявляє значний вплив на виховання підростаючого покоління. Другим чинником є школа, яка сьогодні покликана стати осередком виховання.

У вихованні позитивного ставлення до праці ми вчимо, щоб діти виконували будь – які завдання старанно і своєчасно, формуємо навички самообслуговування, виховуємо витримку, наполегливість, привчаємо до певного ритму роботи. Цим завданням підпорядковуємо й уроки з усіх предметів і позакласні заходи.

Проводимо бесіди, діалоги, ігри, вікторини, розповіді на уроках читання, мови, природознавства, трудового навчання, основах здоровя. Діти вивчають напамять прислівя, приказки про працю, самі складають загадки, казки. Але жодна настанова не замінить особистої участі дітей у праці. Тому залучаємо до різних видів трудової діяльності. Це навички самообслуго-вування, обов’язки чергових, прибирання робочого місця, класної кімнати і закріпленої ділянки території школи.

На уроках трудового навчання діти оволодівають початковими елементами культури праці, свідомого дотримання правил безпечної роботи, вміння працювати акуратно, заощаджувати матеріали, зусилля й час.

Також і в позаурочний час проводимо з дітьми години спілкування і години мрій «Коли я виросту…», «Чи знаєш ти ціну хвилини», «Праця прикрашає людину», «Працьовита родина», «Маленька праця краща за велике безділля», «Важко тому жити, хто не хоче робити», «Людина народжується творити добро», акції «Збережемо книгу», «Чисте довкілля», ігри, бесіди, діалоги й інше. Також закріплюємо їхні знання екскурсіями. В цьому навчальному році ми з учнями 3-го класу відвідали шкільну котельню, з метою пізнати працю кочегара та її значення для нас. Діти із задоволенням задавали різноманітні питання та розглядали робоче місце. З такою ж метою ми відвідали сільську амбулаторію загальної практики - сімейної медицини, підприємство з виробництва блоків.

В нашій школі озелененню пришкільної території ми приділяємо велику увагу. Разом з учнями, починаючи з весни, доглядаємо та упорядковуємо свої клумби. Ця робота об’єднує дітей, а також сприяє умінню працювати, усвідомлювати цінність природних багатств, формує почуття прекрасного, розвиває естетичні смаки.

Учні нашого класу відвідують гурток «Умілі руки» на якому знайомляться з різними видами виробів і навчаються створювати їх власними руками. Ми проводимо майстер –класи до свята 8 Березня, щоб виготовити подарунки для своїх матусь. Адже найкращий той подарунок, який виготовлений своїми руками. Також разом з батьками проводили майстер-клас з приготування вафельних трубочок. Подібні сімейні заходи не лише знайомлять дітей з основами кулінарії, але й виховують в них важливі людські якості, такі як взаємодопомога, підтримка, повага до праці, естетичні якості.

Потрібно привчати дітей до різноманітної посильної для них роботи, тому що в праці вони розвиваються, вчаться мислити, фантазувати. Праця створила людину. Лише завдяки праці, у процесі праці дитина поступово стає особистістю, стає Людиною.

Але тільки в тісній співпраці з батьками ми зможемо виховати наших дітей трудолюбивими, старанними, охайними, бережливими. Навчимо їх поважати працю інших людей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00