додаткові завдання до Урок 17. КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ. РОБИМО ВИСНОВКИ З ТЕМИ «ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ»

Опис документу:
Урок 17. КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ. РОБИМО ВИСНОВКИ З ТЕМИ «ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ» Мета: розповісти учням про роль спілкування в житті людини; формувати навички так-товного, цікавого спілкування; сприяти моральному розвитку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Роль спілкування в житті людини

1. Фронтальна робота

— Відновіть поради «Як досягти успіху».

1. Працюйте...

2. Умійте... на справі (не виконуйте кілька справ одразу)

3. Навчайтесь...

4. Учіться...

5. Не облишайте...

6. Не втрачайте...

7. Отримуйте... і від навчання, і від життя.

8. Успіх приходить до того, хто у нього...

Довідка: зібрано, співпрацювати, зосередитись, спілкуватися, надії, на­вчання, насолоду, вірить.

— Поясніть, як ви розумієте слова: «Отримуйте міцні знання, ідіть до успіху щодня».

— Завдяки чому люди розуміють одне одного?

— Що таке спілкування?

2. Робота над прислів’ями та приказками

  • Погане слово краще проковтнути, ніж промовити.

  • Яка людина, така її мова.

  • Умієш сказати — вмій і змовчати.

  • Ласкаві слова — мов весняний день.

  • Слово людини здатне обернутися злом.

  • Слово — не стріла, а серце пробиває.

  • Гарне слово дорожче за гроші.

  • У легковажної людини язик довгий.

  • Говорить гарно, мов горіхи гризе.

  • Сухе дерево безплідне, пусте слово марне.

  • Холодне слово поки до серця дійде — льодом стане.

  • Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.

  • Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати.

  • На сухому дереві немає плодів, у порожньому слові — глузду.

3. Цікаво знати!

— Спілкування розпочинається з привітання.

Привітання має досить цікаву і давню історію. Історики вважають, що в часи, коли люди не вміли говорити, вони під час зустрічі одне з одним щось буркотіли.

В усі часи люди вітали одне одного. Рухи, жести, слова, якими здавна обмі­нювалися люди різних країн під час вітання, дуже різноманітні. Хоча приві­тання у різних народів було різним, воно відображало одну суть: «Я радий тебе бачити».

У багатьох країнах на прощання машуть рукою. А, скажімо, у Греції цей жест зрозуміють як «іди до біса». Якщо в Болгарії кивають головою, ніби пого­джуючись, не помиліться, тому що це означає «ні, неможливо».

Майже скрізь постукування пальцем по лобі означає «ну й дурень». А в Гол­ландії таким чином висловлюють захоплення: «Як розумно!».

Японці під час привітання схрещують на грудях руки, українці обійма­ються і цілуються, росіяни також обіймаються і цілуються в обидві щоки, ін­коли тричі. Кількість поцілунків усюди різна: у Парижі — чотири, у Бельгії — три, в Англії — один. Американці усміхаються при зустрічі і поплескують одне одного по плечах.

Оригінальними є привітання у лапландців та деяких племен Нової Зе­ландії. При зустрічі вони труться носами. Туркмени, вітаючись, пхають одне одному руки в рукави халатів, а жителі Тибету знімають правою рукою головний убір, ліву руку закладають за вухо і, нахилившись, показують язик.

4. Вивчення правил спілкування

— Ми спілкуємося в транспорті, за столом, в театрі, у сім’ї, у колі друзів. Запам’ятайте, чого слід навчитися і до чого прагнути під час спілкування.

  • Знати, з ким спілкуватися.

  • Не хвилюватися і не боятися.

  • Мати теми для розмов та ставити мету спілкування.

  • Уміти ставити запитання.

  • Тактовно і спокійно говорити.

  • Уміти вчасно промовчати.

  • Уміти керувати своїм настроєм.

  • Прагнути до доброзичливості, справедливості.

  • Прагнути, щоб люди були задоволені спілкуванням.

Чого потрібно уникати під час спілкування?

  • Не говорити багато.

  • Не докучати повчанням.

  • Не розповідати про свої хвороби, біди, нещастя.

  • Не говорити з іншими про те, що їх не цікавить.

  • За можливості уникати критики.

  • Не хвилюватися.

  • Не говорити монотонно.

  • Не говорити довгими реченнями.

  • Не говорити спочатку про другорядне, дрібниці.

  • Не зловживати мімікою, жестами.

  • Не зловживати часом співрозмовника.

— Хоч якими ґречними ми не були в розмові, потрібно завжди пам’ятати, що зрештою нас оцінюють не за словами, а за нашими вчинками. Моральна норма «будь правдивим» безпосередньо стосується спілкування. Недарма ка­жуть: «Де багато слів, там мало правди».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн