" Дивний школяр","Найкраща мова","Зразковий предок" і б.ін..

Опис документу:
Гумореска — невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жартівливою тональністю. Тут сміх постає у вигляді доброзичливої, емоційно забарвленої естетичної критики у дотепній, парадоксальній, подеколи оксюморонній формі, в аспекті морально-етичних критеріїв, що унеможливлюють цинізм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дивний школяр

Двох онуків дід старий

Посадив на руки

Та й розказує казки,

Слухають онуки.

Раптом менший запитав:

— А скажіть, дідусю,

Ви ходили в перший клас?

— Та ходив, Павлусю.

— От був номер! — малюки

Сміхом залилися,

— Як до школи ви прийшли

З ородою й лисі.

Найкраща мова

Йде синок до школи вперше.

Пита батька мати:

- Якій мові ми синочка

Будемо навчати -

Українській чи російській?

Обидві ж хороші.

- Хай вивчає ту, якою

Печатають гроші.

Зразковий предок

Як зразковий предок, та близька людина,

батько витягнув щоденник із портфеля сина.

Відкриває, там оцінок як у полі гички,

пара трійок, кілька двійок, решта — одинички.

Подививсь на сина скоса, синок здогадався,

і під стіл від артрозносу евакуювався.

Вилазь звідти, каже батько, вилазь буде краще.

Ну і в кого ж ти вдалося отаке ледаще?

Неохоче полоненник вибрався з під столу,

— так то ж я знайшов твій щоденник і носив у школу,

показав, щоб наш учитель більше не чіплявся,

у кго я такий олух ледачий удався.

Гумореска про братів молодших

— Зараз, дітки, — каже вчитель,

— будем твір писати про братів молодших наших

— птахів та звіряток,

про пернатих наших друзів і чотириногих.

От Володя і нашкрябав, сам, без допомоги:

«Ми із татом у суботу йшли по лісосмузі

і підстрелили з берданки

трьох пернатих друзів.

Біг ще друг чотириногий,

тільки дуже спритний,

як шурнув у кукурудзу

— не вдалося вбити.

Все одно у нас в коморі м'яса є багато:

брата меншого в неділю вполював мій тато.

А наступної неділі підем на лисичку.

Гадом буду, як не встрелим бісову сестричку».

Гумореска про грамотних дітей

Як це добре, громадяни,

Мати грамотних дітей!

— Яких знаєш писателів? —

Пита сина Ялисей.

— Пушкін.

— Гоголь.

— Достоєвський.

— Горький, Мамін-Сибіряк.

— Ну а далі далі, синку.

Лев Толстой, Гюго, Бальзак. —

Ялисей зрадів: — Прекрасно! —

Ось ми й вияснили так,

Що на вулиці Толстого

Я в пивній забув піджак.

Школярі в гуморесках

Петя Коржик той, що ходить до третього класу,

Листа в село накарлякав дядькові Панасу.

—Добрий день вам любий дядьку, я ходжу до школи,

Ми чули, що ви на тім тижні свиню закололи.

Ми вас просимо у гості мама, я і тато,

І всі разом на вокзалі будем зустрічати.

На пероні між людьми я вас перший побачу,

Держіть в руках банку смальцю і ногу свинячу.

Контракт

«Заключив контракт мільйонний

Футболіст Дмитрина»,

Чита батько у газеті й погляда на сина.

Той уроки вчить старанно

Давно й без спочину.

Розлютився раптом батько

Й кричить на хлопчину:

— Все гризеш оту науку,

Хочеш вченим стати?

Краще йшов би на подвір'я

М'яча поганяти!

МУЧЕНИК НАУКИ

Повернувся першокласник

Із занять додому.

Ніс в чорнилі, мов мазнули

Квачиком по ньому.

— Що з тобою, мій синочку?

— Засміялась мати. —

Та невже ти в школі носом

Учишся писати?

— Смійся, смійся, —

каже хлопчик.

Зараз ти заплачеш,

Коли двійку у моєму

Зошиті побачиш.

БУЙНІ ПРЕДКИ

Вдарив батько спересердя

Хлопчика малого.

Той поплакав, переплакав

Та й питає в нього:

— Тебе, татку, бив твій татко?

— Бив, та ще й немало.

— Ну, а татка твого били?

— Теж перепадало.

І сказало хлопченятко,

Заломивши ручки:

— Тепер ясно, звідки в тебе

Хуліганські штучки.

ГУСЯЧЕ ПЕРО

Діда Ялисея

Запитав хлопчак:

— Поясніть, будь ласка,

Чом це воно так?

Бачив я в музеї

Пушкіна портрет:

Білою пір’їною

Пише щось поет.

Через це я й думаю:

А чому ж тепер

У поетів гусячих

Не буває пер?

— Пір’я всім

не вистачить, —

Мовив Ялисей, —

Бо тепер писателів

Більше, ніж гусей.

НАЙВИЩА НАГОРОДА

В школі хлопчик ясноокий

Ручку підійма:

— Чом в Шевченка

у Тараса

Орденів нема?

Вчитель мовив:

— Як поета

Полюбив народ,

То йому уже не треба

Інших нагород.

НАМОРДНИК

Третій рік в селі будують

Школу невелику.

Там не стільки того діла,

Скільки мату й крику.

Бігли мимо школярчата.

— А скажіть, будь ласка, —

Запитали виконроба, —

Навіщо вам каска?

— Щоб не грюкнуло по лобі

Цеглою твердою.

— А навіщо вам ремінчик –

Той, під бородою?

— Це щоб каска не спадала. –

Діти засміялись:

— А ми думали для того,

Щоб не матюкались...

ВЛАСНИЙ ДОСВІД

Вихваляється у сквері

Чадом своїм тато:

— Ще й п’яти немає років,

А почав читати!

— Юринда, —

промовив дядько,

Схожий на барило. –

Забивають баки змалку,

То й росте дурило.

Що ви крутите носами?

Раз кажу, то знаю.

Я з п’яти писать навчився,

З чотирьох читаю.

ДАМОЧКА-КИЯНОЧКА

До крамниці дамочка

Увійшла з дитям.

— Купі кніжку, мамочка,

Вон ана, вон там...

Дама здивувалася:

— Ету кніжку хошь?

Ето ж на украінском,

Что ти в нєй поймьошь?

Кніжкі, моя дєточка,

Нада панімать,

А на етой запросто

І язик сломать.

А пізніш та дамочка

В булочну зайшла.

— Купі, мама, хлєбушек! –

Мовила мала.

Мама не сказала їй:

— Хлєбушек ти хошь?

Ето же украінскій,

Развє он харош?

Ні, тривоги в дамочки

У душі нема,

Що дитя об «хлєбушек»

Язика злама.

ПЕРШИЙ ЛИСТ

Петя Коржик,

той, що ходить

До другого класу,

Листа в село накарлякав

Дядькові Панасу:

«Добрий день вам,

Дядьку й тітко!

Я ходжу до школи

І чув, що ви на тім тижні

Свиню закололи.

Ми вас просимо у гості —

Татко, я і мати,

І всі разом на вокзалі

Будем зустрічати.

Я вас перший на пероні

Між людьми побачу:

Держіть в руках

банку смальцю

І ногу свинячу».

ГЕНІАЛЬНЕ ДИТЯ

В мами є синок маленький,

Ростом — мамі до колін.

Мама певна, що талантів

Більш нема таких, як він.

Син наївся мухоморів,

Промивали живота,

А матуся всім говорить:

— Грибоєдов вироста!

РОМАНТИКИ

Гарну книжечку нову

Читають хлоп’ята.

— Що це значить

романтизм? –

Питають у тата.

— О, знайшли

про що питать! –

Блимнув той спідлоба.

— Це коли кістки болять.

Є така хвороба...

ЕРУДОВАНИЙ ФИЛИМОН

— Чуєш, тату, — син питає, — Що таке хамелеон?

— Знав колись, тепер не знаю, — Каже Филимон.

— Чуєш, тату, ще спитаю.

Що таке аукціон?

— Та забув уже, не знаю, —

Каже Филимон.

Мати сердиться на сина:

— Все питання задаєш.

Батьку навіть у неділю

Відпочити не даєш!

Филимон крутнувсь на місці

Та на жінку оком блим:

— Хай пита, чого не знає,

А то виросте дурним.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись