Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

«Діти молодшого шкільного віку з розладом аутичного спектру в сучасному суспільстві. Синдром Аспергера.»

Інклюзивна освіта

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

15.11.2019

1115

8

0

Опис документу:
Розлад аутичного спектру (грец. autos – сам, аутизм – занурення в себе) – порушення розвитку головного мозку, що характеризується нездатністю до взаємодії із зовнішнім світом і виникаючими з цього факту порушеннями в соціалізації, а також обмеженими інтересами та стереотипними діями.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Діти молодшого шкільного віку з розладом аутичного спектру в сучасному суспільстві. Синдром Аспергера.
Слайд № 1

Діти молодшого шкільного віку з розладом аутичного спектру в сучасному суспільстві. Синдром Аспергера.

Що таке розлади спектру аутизму (РСА)? Розлад спектру аутизму Аутизм РАС “в спектрі” Синдром Аспергера Ранній дитячий аутизм Атиповий аутизм Дитячи...
Слайд № 2

Що таке розлади спектру аутизму (РСА)? Розлад спектру аутизму Аутизм РАС “в спектрі” Синдром Аспергера Ранній дитячий аутизм Атиповий аутизм Дитячий дезінтегративний розлад

Приблизне поширення аутизму, 2018 Які діти мають більшу ймовірність отримати діагноз РСА? Хлопці мали в 4,5 рази вищу ймовірність отримати діагноз ...
Слайд № 3

Приблизне поширення аутизму, 2018 Які діти мають більшу ймовірність отримати діагноз РСА? Хлопці мали в 4,5 рази вищу ймовірність отримати діагноз аутизму. Білі діти мали більшу ймовірність отримати діагноз аутизму, ніж чорні . Аутизм спостерігається в усіх расових, етнічних та соціально-економічних групах населення.

Розлад аутичного спектру (грец. autos – сам, аутизм – занурення в себе) – порушення розвитку головного мозку, що характеризується нездатністю до вз...
Слайд № 4

Розлад аутичного спектру (грец. autos – сам, аутизм – занурення в себе) – порушення розвитку головного мозку, що характеризується нездатністю до взаємодії із зовнішнім світом і виникаючими з цього факту порушеннями в соціалізації, а також обмеженими інтересами та стереотипними діями.

Розлади спектру аутизму (РСА) - це розлад нейророзвитку, що триває протягом життя і впливає на більшість аспектів людського життя. Розлад сну Рухов...
Слайд № 5

Розлади спектру аутизму (РСА) - це розлад нейророзвитку, що триває протягом життя і впливає на більшість аспектів людського життя. Розлад сну Рухові порушення Епілепсія Порушення мови Обсесивно- компульсивний розлад Навчання та пам’ять Тривога Розумова Неповно-справність Агресивна поведінка Шлунково-кишкові симптоми Труднощі з увагою

Слайд № 6

Аутизм – комплексний, і люди з аутизмом мають різноманітні сфери сили та слабкості. Кожна особа з аутизмом – унікальна! Як виглядає спектр аутизму?...
Слайд № 7

Аутизм – комплексний, і люди з аутизмом мають різноманітні сфери сили та слабкості. Кожна особа з аутизмом – унікальна! Як виглядає спектр аутизму? Мова Рухові навички Сприйняття Виконавча функція Чуття (сенсорика)

Вимірюваний інтелект Сильні порушення-----------------------------------Обдарований Соціальна взаємодія Відчужений--------Пасивний-----------Активн...
Слайд № 8

Вимірюваний інтелект Сильні порушення-----------------------------------Обдарований Соціальна взаємодія Відчужений--------Пасивний-----------Активний, але дивний Спілкування Невербальне-----------------------------------------------Вербальне Поведінка Сильна------------------------------------------------------------М’яка Чуття Пошук відчуттів-------------------------------------------Уникання відчуттів Рух Некоординований--------------------------------Координований Кожна особа з РАС унікальна!

Раннє втручання для РСА
Слайд № 9

Раннє втручання для РСА

Основні розвиткові та поведінкові втручання Навчання почерговій імітації (RIT) Тренування наголошеного середовища (EMT) Денверська модель раннього ...
Слайд № 10

Основні розвиткові та поведінкові втручання Навчання почерговій імітації (RIT) Тренування наголошеного середовища (EMT) Денверська модель раннього втручання (ESDM) Випадкове Навчання Адаптивне научіння Ранні досягнення Спільна увага, символічна гра, участь і регулювання (JASPER) Соціальне спілкування/ Емоційна регуляція/ Підтримка взаємодії(SCERTS) Навчання ключових навиків (PRT)

Втручання при РСА повинно збільшити прогрес у розвитку і покращити функціонування щодо основних та побічних рис РСА Many behavioral interventions f...
Слайд № 11

Втручання при РСА повинно збільшити прогрес у розвитку і покращити функціонування щодо основних та побічних рис РСА Many behavioral interventions for ASD focus on cognitive, behavioral and language outcomes—which are very important. But also need to address social communication challenges central to ASD including social imitation, functional and symbolic play, joint engagement and social emotional reciprocity. In addition, need to focus on adaptive behavior skills, or self-care skills—and the motor skills necessary to complete them. Finally, we know that impaired effortful control (ability to regulate attention, emotions and behavior to achieve goals) has been reported in children with ASD as early as 24 months of age so we need to be thinking about targeting emotional/behavior regulation skills via coping skills, attention, and of course given the sensory differences experienced by many of our children, sensory regulation as well.

Що важливо в роботі з учнем аутистичного спектру? Учню слід надати: стабільність та передбачуваність планів дня в школі, плану конкретного уроку аб...
Слайд № 12

Що важливо в роботі з учнем аутистичного спектру? Учню слід надати: стабільність та передбачуваність планів дня в школі, плану конкретного уроку або заняття на рівні, зрозумілім для дитини; допомогу в орієнтації у просторі школи: наприклад: маркування приміщень зрозумілого для учня,;

попередження про зміни, наприклад, про заміну, скорочення уроків визначення тривалості активності, наприклад, шляхом визначення кількості завдань, ...
Слайд № 13

попередження про зміни, наприклад, про заміну, скорочення уроків визначення тривалості активності, наприклад, шляхом визначення кількості завдань, або через звуковий сигнал підготовка додаткових завдань або іншого заходу в ситуації, коли учень з аутизмом закінчить роботу раніше, ніж його однокласники

сенсорний комфорт; ідеальне місце у класі (наприклад, подалі від вікна, в першому ряду, так щоб легше було йому зосередити увагу на вчителя); виділ...
Слайд № 14

сенсорний комфорт; ідеальне місце у класі (наприклад, подалі від вікна, в першому ряду, так щоб легше було йому зосередити увагу на вчителя); виділення місця, в якому учень з аутизмом може розслабитися і відключитися, якщо буде переважати така необхідність;

візуальний канал передачі інформації підтримка усних команд представленням їх у візуальний/зоровий, в залежності від рівня розуміння учня плани у в...
Слайд № 15

візуальний канал передачі інформації підтримка усних команд представленням їх у візуальний/зоровий, в залежності від рівня розуміння учня плани у вигляді наочної інформації зрозумілої для конкретної дитини (наприклад: конкретні предмети, що позначають дані активності, через фотографії, малюнки, піктограми або етикетки з написами);

контрольований спосіб говорити; зверніть увагу на те, що команда спрямована до всього класу була отримана учнем з аутизмом, і, якщо це необхідно, с...
Слайд № 16

контрольований спосіб говорити; зверніть увагу на те, що команда спрямована до всього класу була отримана учнем з аутизмом, і, якщо це необхідно, спрямовуючи її також індивідуально для нього; передача інформації – “не заливати потоком слів”, робіть перерви між фразами, щоб у дитини був час на обробку інформації; після завдання, питання, команди, дати час дитині на реакцію;

формування команд прямо, задавати конкретне питання; уникаючи сарказму і натяків, пояснення метафор; питання без можливостей для вибору, наприклад,...
Слайд № 17

формування команд прямо, задавати конкретне питання; уникаючи сарказму і натяків, пояснення метафор; питання без можливостей для вибору, наприклад, замість: “Що ти хочеш тепер робити?” – це: “ви Хочете зараз читати чи писати?”;

підтримка самостійної роботи; також можна надати дитині чи зробити разом з нею план виконання завдання, подання завдання ясно для дитини, розбити й...
Слайд № 18

підтримка самостійної роботи; також можна надати дитині чи зробити разом з нею план виконання завдання, подання завдання ясно для дитини, розбити його на більш дрібні етапи; іноді зниження складності задачі або її вкорочення; чітко визначити, коли кінець завдання;

посилення мотивації у процесі навчання і самооцінки: використання інтересів дитини і улюблених форм роботи в процесі навчання новим навичкам розроб...
Слайд № 19

посилення мотивації у процесі навчання і самооцінки: використання інтересів дитини і улюблених форм роботи в процесі навчання новим навичкам розробка системи заохочень, особливо при більш складних завданнях чи мало цікавих для дитини; оцінки не завжди мотивують дитину з аутизмом;

підтримка учня у встановленні і підтримці відносин з однолітками – учень з аутизмом може мати великі труднощі з початком розмови
Слайд № 20

підтримка учня у встановленні і підтримці відносин з однолітками – учень з аутизмом може мати великі труднощі з початком розмови

Синдром Аспергера Синдром Аспергера входить в РАС (розлади аутистичного спектру) і характеризується сукупністю відповідних психологічних характерис...
Слайд № 21

Синдром Аспергера Синдром Аспергера входить в РАС (розлади аутистичного спектру) і характеризується сукупністю відповідних психологічних характеристик та особливостей в поведінці, комунікативній та емоційній сферах.  Це одне з найфункціональних станів в спектрі. Інтелектуальна сфера, як правило, в нормі вікових показників, іноді і вище.  Частота проявів від 3 до 7 випадків до 1000, у хлопчиків в 3-4 рази частіше, чим у дівчаток.

Синдром Аспергера Синдром Аспергера – це комплексне порушення, ознаки якого проявляються в перші три роки життя дитини.  Першою людиною, яка поміча...
Слайд № 22

Синдром Аспергера Синдром Аспергера – це комплексне порушення, ознаки якого проявляються в перші три роки життя дитини.  Першою людиною, яка помічає ці особливості є мама, але в подальшому етап встановлення діагнозу може затримуватися в часі. Це пов'язано з тим, що спеціалістам не завжди легко реалізувати диференціальну діагностику; можуть виникнути трудності, наприклад, з розмежуванням між Синдромом Аспергера і ЗПР чи СДУГ. Спеціалісти також можуть списати симптоматичну картину на «вікові особливості і/чи характер", тим самим віддаляючи дитину і його сім'ю від отримання необхідної допомоги. В деяких випадках клієнти дізнаються про свій стан лише в дорослову віці. 

Синдром Аспергера. Симптоми -        труднощі з ініціацією та підтриманням комунікації; -        нестійкий зоровий контакт; -        наявність пове...
Слайд № 23

Синдром Аспергера. Симптоми -        труднощі з ініціацією та підтриманням комунікації; -        нестійкий зоровий контакт; -        наявність поведінкових та мовних штампів; -        часто спостерігається так звана «проблемна поведінка» (велика кількість протестних реакцій, дезадаптивних стратегій); -        порушення обробки сенсорної інформації; -        труднощі в соціальній адаптації; -        низька толерантність до змін; -        наявність вузькоспрямованих, нав'язливих інтересів (наприклад, захоплення комахаит, марками машин, героями конкретного мультфільму тощо);      

-    лабільність емоційної сфери; -        наявність специфічних страхів (поза віковими рамками); -        інтелект в межах нормативних показників ...
Слайд № 24

-    лабільність емоційної сфери; -        наявність специфічних страхів (поза віковими рамками); -        інтелект в межах нормативних показників або вище; -        дитячій грі притаманна стереотипність сюжету, надає перевагу грі наодинці; -        наявність труднощів з розділенням головної та другорядної інформації, значна увага приділяється деталям; -        все сказане сприймається буквально, труднощі з розумінням  прихованого змісту; -        нерозуміння гумору; -        мовлення частіше монологове, ніж діалогове; -        труднощі в розумінні та диференціації особистих емоційних станів та емоцій інших.. Синдром Аспергера. Симптоми

Дякую за увагу!!!
Слайд № 25

Дякую за увагу!!!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.