Бібліотека

Дисипліна "Трактори і автомобілі" "Загальна будова двигуна внутрішнього згоряння"

Опис документу:
Класифікація двигунів. Призначення, розміщення та взаємодія основних механізмів і систем двигуна. Основні поняття і визначення: мертві точки, хід поршня, об'єм камери згоряння, робочий і повний об'єм циліндра, ступінь стиснення, літраж, потужність. Коротка технічна характеристика двигунів, тракторів, автомобілів, що вивчаються, їх конструктивні та експлуатаційні особливості. Принцип роботи дво- та чотиритактних карбюраторних і дизельних двигунів. Робота багатоциліндрового двигуна.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
основні допоміжні На головну За призначенням Загальна схема Класифікація двигунів
Слайд № 1

основні допоміжні На головну За призначенням Загальна схема Класифікація двигунів

двохтактні чотирьохтактні За способом здійснення робочого циклу На головну Загальна схема Класифікація двигунів
Слайд № 2

двохтактні чотирьохтактні За способом здійснення робочого циклу На головну Загальна схема Класифікація двигунів

Двигун внутрішнього згорання – тепловий, двигун, в якому хімічна енергія від згоряння палива в робочому циліндрі перетворюється в механічну роботу ...
Слайд № 3

Двигун внутрішнього згорання – тепловий, двигун, в якому хімічна енергія від згоряння палива в робочому циліндрі перетворюється в механічну роботу ДЕТАЛЬНА СХЕМА ЗАГАЛЬНА СХЕМА

За видом застосованого палива рідке газоподібне На головну Загальна схема Класифікація двигунів
Слайд № 4

За видом застосованого палива рідке газоподібне На головну Загальна схема Класифікація двигунів

За способом сумішоутворення внутрішнє (дизельні, інжекторні) зовнішнє (карбюраторні, інжекторні) На головну Загальна схема Класифікація двигунів
Слайд № 5

За способом сумішоутворення внутрішнє (дизельні, інжекторні) зовнішнє (карбюраторні, інжекторні) На головну Загальна схема Класифікація двигунів

На головну Загальна схема Класифікація двигунів За числом циліндрів одноциліндрові двохциліндрові трьохциліндрові чотирициліндрові п”ятициліндрові ...
Слайд № 6

На головну Загальна схема Класифікація двигунів За числом циліндрів одноциліндрові двохциліндрові трьохциліндрові чотирициліндрові п”ятициліндрові шестициліндрові восьмициліндрові десятициліндрові дванадцятициліндрові шістнадцятициліндрові Двигун

На головну Загальна схема Класифікація двигунів За типом системи охолодження рідинна повітряна Двигун
Слайд № 7

На головну Загальна схема Класифікація двигунів За типом системи охолодження рідинна повітряна Двигун

За способом запалювання робочої суміші самоспалахом від температури стиску (дизельні) примусово від електричної енергії (карбюраторні, інжекторні) ...
Слайд № 8

За способом запалювання робочої суміші самоспалахом від температури стиску (дизельні) примусово від електричної енергії (карбюраторні, інжекторні) На головну Загальна схема Класифікація двигунів

За розміщенням циліндрів однорядні (лінійні) На головну Загальна схема Класифікація двигунів двохрядні (V – подібні) зміщені (VR – подібні)
Слайд № 9

За розміщенням циліндрів однорядні (лінійні) На головну Загальна схема Класифікація двигунів двохрядні (V – подібні) зміщені (VR – подібні)

На головну Класифікація двигунів Двигуни одноциліндрові Двигун Д-20 Двигун ПД-10
Слайд № 10

На головну Класифікація двигунів Двигуни одноциліндрові Двигун Д-20 Двигун ПД-10

На головну Класифікація двигунів Двигуни однорядні ( R ) Рядный двигатель (R) — компоновка, при которой все цилиндры находятся в одной плоскости. П...
Слайд № 11

На головну Класифікація двигунів Двигуни однорядні ( R ) Рядный двигатель (R) — компоновка, при которой все цилиндры находятся в одной плоскости. Применяется для небольшого количества цилиндров (R2, R3, R4, R5 и R6). Рядный шестицилиндровый двигатель легче всего поддается уравновешиванию (снижению вибраций), но обладает значительной длиной .

На головну Класифікація двигунів Studebaker ЗіС-110 Двигуни однорядні ( R ) Рядный двигатель (R) — компоновка, при которой все цилиндры находятся в...
Слайд № 12

На головну Класифікація двигунів Studebaker ЗіС-110 Двигуни однорядні ( R ) Рядный двигатель (R) — компоновка, при которой все цилиндры находятся в одной плоскости. Применяется для небольшого количества цилиндров (R2, R3, R4, R5 и R6). Рядный шестицилиндровый двигатель легче всего поддается уравновешиванию (снижению вибраций), но обладает значительной длиной .

На головну Класифікація двигунів Двигуни двохрядні ( V ) V-образный двигатель(V) — цилиндры у него расположены в двух плоскостях, как бы образуя ла...
Слайд № 13

На головну Класифікація двигунів Двигуни двохрядні ( V ) V-образный двигатель(V) — цилиндры у него расположены в двух плоскостях, как бы образуя латинскую букву V. Угол между этими плоскостями называют углом развала двигателя. V-образные двигатели выпускаются, по понятным причинам, только с четным количеством цилиндров. Такая компоновка позволяет значительно уменьшить длину двигателя, но увеличивает его ширину. Наиболее распространенными являются двигатели с компоновкой V6 и V8, реже встречаются V4, V10, V12, V16.

На головну Класифікація двигунів Двигуни двохрядні опозитні Оппозитный двигатель имеет угол развала 180°, благодаря этому у него высота агрегата на...
Слайд № 14

На головну Класифікація двигунів Двигуни двохрядні опозитні Оппозитный двигатель имеет угол развала 180°, благодаря этому у него высота агрегата наименьшая среди всех компоновок. Противолежащие друг другу цилиндры располагаются горизонтально. Как правило, выпускаются 4-х и 6-и цилиндровые варианты оппозитных двигателей.

На головну Класифікація двигунів Двигуни зміщені ( VR ) VR-образный двигатель - обладает небольшим углом развала (порядка 15°), что позволяет умень...
Слайд № 15

На головну Класифікація двигунів Двигуни зміщені ( VR ) VR-образный двигатель - обладает небольшим углом развала (порядка 15°), что позволяет уменьшить как продольный, так и поперечный размеры агрегата. Получили распространение компоновки VR5 и VR6. ( рис 4)

Загальна будова ДВЗ Поздовжній розріз двигуна ВАЗ - 2105
Слайд № 16

Загальна будова ДВЗ Поздовжній розріз двигуна ВАЗ - 2105

Загальна будова ДВЗ
Слайд № 17

Загальна будова ДВЗ

Загальна будова ДВЗ Кривошипно-шатунний механізм перетворює зворотньо-поступальний рух поршня в обертовий рух колінчастого вала Кривошипно – шатунн...
Слайд № 18

Загальна будова ДВЗ Кривошипно-шатунний механізм перетворює зворотньо-поступальний рух поршня в обертовий рух колінчастого вала Кривошипно – шатунний механізм

Газорозподільний механізм призначений для впуску в циліндри горючої суміші або повітря і випуску відпрацьованих газів Газорозподільний механізм Заг...
Слайд № 19

Газорозподільний механізм призначений для впуску в циліндри горючої суміші або повітря і випуску відпрацьованих газів Газорозподільний механізм Загальна будова ДВЗ

Загальна будова ДВЗ Система живлення призначена для очищення повітря, очищення, дозування і подачі палива в циліндр – для дизеля; очищення повітря,...
Слайд № 20

Загальна будова ДВЗ Система живлення призначена для очищення повітря, очищення, дозування і подачі палива в циліндр – для дизеля; очищення повітря, палива, приготування суміші та подачі її в циліндри – для карбюраторного двигуна; відведення продуктів згорання в атмосферу Система живлення

Загальна будова ДВЗ Система мащення призначена для забезпечення мащення тертьових поверхонь деталей двигуна та відведення тепла. Система мащення
Слайд № 21

Загальна будова ДВЗ Система мащення призначена для забезпечення мащення тертьових поверхонь деталей двигуна та відведення тепла. Система мащення

Загальна будова ДВЗ Система охолодження призначена для підтримання оптимального температурного режиму роботи двигуна. Система охолодження Термостат...
Слайд № 22

Загальна будова ДВЗ Система охолодження призначена для підтримання оптимального температурного режиму роботи двигуна. Система охолодження Термостат Водяний насос Двигун Шланги системи охолодження Датчик температури Радіатор Вентилятор системи охолодження Шланги системи охолодження Розширювальний бачок

Загальна будова ДВЗ Система пуску призначена для надійного пуску двигуна в різних експлуатаційних умовах Система пуску
Слайд № 23

Загальна будова ДВЗ Система пуску призначена для надійного пуску двигуна в різних експлуатаційних умовах Система пуску

Основні поняття і визначення Горюча і робоча суміш Горюча суміш — розпилене й змішане у певній пропорції з повітрям паливо. Подана у циліндри двигу...
Слайд № 24

Основні поняття і визначення Горюча і робоча суміш Горюча суміш — розпилене й змішане у певній пропорції з повітрям паливо. Подана у циліндри двигуна горюча суміш змішується з газами, що залишилися від попереднього циклу, внаслідок чого створюється робоча суміш. повітря паливо відпрацьовані гази

Основні поняття і визначення Робочий цикл двигуна Робочий цикл двигуна — сукупність послідовних процесів: впуск, стиск, згоряння, розширення, випус...
Слайд № 25

Основні поняття і визначення Робочий цикл двигуна Робочий цикл двигуна — сукупність послідовних процесів: впуск, стиск, згоряння, розширення, випуск. Цикли періодично повторюються у кожному циліндрі. Такт - частина робочого циклу, яка здійснюється за час руху поршня від однієї мертвої точки до іншої. впуск стиск згорання розширення випуск

Основні поняття і визначення Робочий цикл двигуна
Слайд № 26

Основні поняття і визначення Робочий цикл двигуна

Основні поняття і визначення Робочий цикл двигуна
Слайд № 27

Основні поняття і визначення Робочий цикл двигуна

Основні поняття і визначення Двохтактний двигун Двохтактний двигун – двигун, у якого робочий цикл здійснюється за два ходи поршня, тобто за один об...
Слайд № 28

Основні поняття і визначення Двохтактний двигун Двохтактний двигун – двигун, у якого робочий цикл здійснюється за два ходи поршня, тобто за один оберт колінчастого вала. При цьому кожний хід поршня від ВМТ до НМТ є робочим.

Основні поняття і визначення Чотирьохтактний двигун Чотирьохтактний двигун – двигун, у якого робочий цикл здійснюється за чотири ходи поршня, або з...
Слайд № 29

Основні поняття і визначення Чотирьохтактний двигун Чотирьохтактний двигун – двигун, у якого робочий цикл здійснюється за чотири ходи поршня, або за два оберти колінчастого вала.

Основні поняття і визначення Мертві точки, основні розміри Мертві точки - місцезнаходження поршня, в яких він змінює напрямок руху. Верхня мертва т...
Слайд № 30

Основні поняття і визначення Мертві точки, основні розміри Мертві точки - місцезнаходження поршня, в яких він змінює напрямок руху. Верхня мертва точка (ВМТ) — місцезнаходження поршня у циліндрі, коли відстань від нього до осі колінчастого вала найбільша, нижня мертва точка (НМТ) — коли ця відстань найменша. Хід поршня - шлях, який проходить поршень від однієї мертвої точки до іншої. r – радіус кривошипа Хід поршня й діаметр циліндра є головними розмірами двигуна і визначають його ширину та висоту, робочий об'єм циліндра S=2r

Основні поняття і визначення Об'єми ДВЗ Робочий об'єм циліндра — об'єм, що звільняється поршнем при його переміщення від ВМТ до НМТ. Робочий об'єм ...
Слайд № 31

Основні поняття і визначення Об'єми ДВЗ Робочий об'єм циліндра — об'єм, що звільняється поршнем при його переміщення від ВМТ до НМТ. Робочий об'єм двигуна (літраж) — сума робочих об'ємів циліндрів двигуна, виражена у літрах. і – кількість циліндрів Об'єм камери стиску — об'єм над поршнем, який перебуває у ВМТ. Повний об'єм циліндра — об'єм над поршнем, коли він у НМТ Vр Vп Vс Vр = S = Vл = Vр і Vп = Vр + Vс

Ступінь стиску - відношення повного об'єму циліндра до об'єму камери згоряння. Він показує, у скільки разів зменшується об'єм повітря або робочої с...
Слайд № 32

Ступінь стиску - відношення повного об'єму циліндра до об'єму камери згоряння. Він показує, у скільки разів зменшується об'єм повітря або робочої суміші внаслідок переміщення поршня від НМТ до ВМТ. Ступінь стиску Основні поняття і визначення Vр Vп Vс

Ступінь стиску Основні поняття і визначення
Слайд № 33

Ступінь стиску Основні поняття і визначення

Більша витрата палива (частина свіжого заряду втрачається під час продування циліндра); Менший міжремонтний період, оскільки більша теплова напруже...
Слайд № 34

Більша витрата палива (частина свіжого заряду втрачається під час продування циліндра); Менший міжремонтний період, оскільки більша теплова напруженість деталей, а також гірше їх мащення (для мащення КШМ використовують суміш з 15—22 частин бензину і однієї — моторної оливи, тобто компонент горючої суміші). Двохтактні і чотирьохтактні двигуни Порівняльні показники При однакових розмірах циліндра і частоті обертання колінчастого вала у двохтактного : Потужність у 1,6—1,7 рази більша, тому що робочих ходів за цикл удвічі більше; втрата потужності (теоретично повинно бути в 2 рази) зумовлюється невикористанням частини робочого об'єму, погіршенням очищення й наповнення циліндра двотактного двигуна; Рівномірність крутного моменту, оскільки робочий цикл здійснюється протягом кожного оберту колінчастого вала; 3. Конструктивно простіші; 4. Менша маса й габаритні розміри. Переваги Недоліки

Дизельні і карбюраторні двигуни Порівняльні показники
Слайд № 35

Дизельні і карбюраторні двигуни Порівняльні показники

Більший тиск газів у циліндрах, що вимагає підвищеної міцності окремих деталей, а це зумовлює збільшення розмірів і маси; Складна й дорога паливна ...
Слайд № 36

Більший тиск газів у циліндрах, що вимагає підвищеної міцності окремих деталей, а це зумовлює збільшення розмірів і маси; Складна й дорога паливна апаратура; Важкий пуск, особливо при низьких температурах; Значний шум і жорстка робота. Дизельні і карбюраторні двигуни Порівняльні показники При однакових розмірах циліндра і частоті обертання колінчастого вала. Переваги На одиницю виконаної роботи витрачається на 20—25% менше палива; Працює на дешевшому, безпечному у пожежному відношенні паливі; Простіше форсування потужності шляхом наддуву. Недоліки

Недоліки одноциліндрових чотирьохтактних двигунів Робота багатоциліндрових двигунів Великі розміри і маса маховика Низька приємистість Мала потужні...
Слайд № 37

Недоліки одноциліндрових чотирьохтактних двигунів Робота багатоциліндрових двигунів Великі розміри і маса маховика Низька приємистість Мала потужність, велика вібрація Нерівномірне обертання колінчастого валу Випускний клапан Свічка запалювання Випускний канал Поршень Шатун Шатунна шийка Корінна шийка Впускний клапан Клапанна кришка Впускний канал Головка блока Сорочка охолодження Блок-картер Піддон картера Двигун Д-20 Робочий цикл чотиритактного двигуна здійснюється за два оберти колінчастого вала: за цей період відбувається один робочий хід (півоберта колінчастого вала), інші допоміжні — внаслідок інерції. Тому колінчастий вал одноциліндрового двигуна обертається нерівномірно: прискорено при робочому ході та сповільнено, коли відбуваються інші такти. Крім того, одноциліндровий двигун розвиває незначну потужність, відзначається надмірною вібрацією і низькою здатністю до швидкого підвищення частоти обертання колінчастого вала.

Нумерація циліндрів багатоциліндрових двигунів Робота багатоциліндрових двигунів Однорядні (лінійні) двигуни Двохрядні (V-подібні) двигуни 1 2 7 8 ...
Слайд № 38

Нумерація циліндрів багатоциліндрових двигунів Робота багатоциліндрових двигунів Однорядні (лінійні) двигуни Двохрядні (V-подібні) двигуни 1 2 7 8 1 3 8 9 7 2 4 10 5 6 11 12 У багатоциліндрових двигунах, тобто таких, які мають більше двох циліндрів, ці характеристики прийнятніші. Такі двигуни виготовляють переважно з парною кількістю циліндрів. Робочі ходи у багатоциліндрового двигуна відбуваються через рівні кути повороту колінчастого вала. їх визначають діленням тривалості циклу (у градусах повороту колінчастого вала) на кількість циліндрів. Так, у чотирициліндровому чотиритактному двигуні робочий хід відбувається через 180° (720:4), у шестициліндровому — через 120° (720:6). Інші такти чергуються у такій же послідовності.

Порядок роботи циліндрів двигуна Робота багатоциліндрових двигунів
Слайд № 39

Порядок роботи циліндрів двигуна Робота багатоциліндрових двигунів

Порядок роботи циліндрів двигуна Робота багатоциліндрових двигунів 1 2 3 4 1 – 3 – 4 – 2 1 – 2 – 4 - 3 Д-240, Д-65, А-41, СМД-21,22 24Д, УМЗ-402 По...
Слайд № 40

Порядок роботи циліндрів двигуна Робота багатоциліндрових двигунів 1 2 3 4 1 – 3 – 4 – 2 1 – 2 – 4 - 3 Д-240, Д-65, А-41, СМД-21,22 24Д, УМЗ-402 Порядок роботи циліндрів двигуна - послідовність чергування однойменних тактів. Він залежить від розміщення циліндрів, взаємного розміщення кривошипів колінчастого вала і фаз газорозподілу Кутовий інтервал 180° Послідовність чергування однойменних тактів називають порядком роботи циліндрів двигуна. Він залежить від розміщення циліндрів, взаємного розміщення кривошипів колінчастого вала і фаз газорозподілу. Порядок роботи більшості чотирициліндрових тракторних двигунів 1 — 3 — 4 — 2. Шатунні шийки колінчастого вала такого двигуна розміщені в одній площині під кутом 180°, при цьому у першому і четвертому циліндрах вони направлені в один бік (рис. 2.6), у другому і третьому — у протилежний. Цим забезпечується рівномірність чергування робочих ходів і достатня динамічна врівноваженість двигуна (два поршні одночасно рухаються в один бік, два — у протилежний). Шестициліндрові двигуни з К-подібним розміщенням циліндрів компактніші порівняно з рядними (з такою ж кількістю циліндрів), менш масивні. Шатунні шийки колінчастого вала таких двигунів розміщені попарно у трьох площинах під кутом 120°. Порядок роботи циліндрів 1—4 — 2 — 5 — 3 — 6. У чотиритактного восьмициліндрового двигуна шатунні шийки виконані під кутом 90°. Порядок роботи циліндрів 1 — 5-4-2-6-3-7-8. Відомості про порядок роботи циліндрів двигуна потрібні для регулювання теплових зазорів у клапанних механізмах і налагодження системи запалювання. Загальні правила нумерування циліндрів автотракторних двигунів такі: при однорядному розміщенні, починаючи від радіатора; при К-подІбному — у такій же послідовності, починаючи з лівого ряду, дивлячись від вентилятора.

Питання для закріплення матеріалу 1. Дайте визначення поняття «такт». 2. Дайте визначення поняття «ступінь стиску». 3. Перелічіть показники, за яки...
Слайд № 41

Питання для закріплення матеріалу 1. Дайте визначення поняття «такт». 2. Дайте визначення поняття «ступінь стиску». 3. Перелічіть показники, за якими не класифікують ДВЗ. 4. Дайте визначення поняття «літраж двигуна». Домашнє завдання Трактори та автомобілі: Підручник / Я. Ю. Білоконь, А. І. Окоча, С. О. Войцехівський – ст. 64-75

Слайд № 42

Слайд № 43

Слайд № 44

Слайд № 45

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.