Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу

Мета: закріпити знання учнів про дієвідміни, удосконалювати навички правильного написання особових закінчень дієслів; розвивати логічне та образне мислення; виховувати мовні смаки, любов до рідного краю.

ХІД УРОКУ

1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Практична робота.

— Запишіть дієслова у два стовпчики за дієвідмінами.

Дзвеніти, згадувати, іскрити, різати, обирати, любити, обпалити, в'язати, хворіти, розширити, зсипати, працювати.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота з підручником. Виконання вправ 118 (2 слова)

  2. Тренувальні вправи.

Завдання І: поставити дієслова у форму 3-ї особи множини теперішнього чи майбутнього часу і записати їх за дієвідмінами у два стовпчики.

Блищати, жовтіти, навчити, сидіти, нищити, боротися, плести, плисти, робити, лічити, лікувати, цінити.

Завдання II: пояснити лексичне значення слів лічити і лікувати, скласти з ними речення.

Виконання вправи 113. , 119

Завдання III: поставити дієслова в потрібній особі й числі теперішнього чи майбутнього часу залежно від їх змісту і записати речення. Визначити дієвідміну, пояснити орфограми в особових закінченнях дієслів.

  1. Мама (плести) мені нову кофтинку. 2) Ми (плисти) вже четверту годину поспіль. 3) Ми (вирости) розумними, красивими і щасливими. 4) Діти (виростити) великий урожай помідорів. 5) Ти щоранку (будити) брата. 6) Ви (бути) завтра на концерті? 7) Ми (бути) виходити з дому одночасно.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Лінгвістична вікторина

1) Пригадайте два дієслова, які у 2-й особі однини вимовляються однаково, але належать до різних часів і дієвідмін. (Будеш — будиш.)

2) Пригадайте кілька пар однакових за значенням спільноко-реневих дієслів, одне з яких належить до 1-ї, а друге до 2-ї дієвідміни. (Женуть — гонять, прохають — просять, мажуть — мастять, тупочуть — тупотять, пророкують — пророчать, ґелґочуть — ґелґотять...)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

виконати вправу 118 (2 слова, скласти речення)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!