Дидактичний матеріал "Ігри на уроках літературного читання"

Опис документу:
Використання дидактичних ігор на уроках читання сприяє позитивному ставленню до навчання, потребує від дітей кмітливості, уваги, учить витримки, виробляє вміння швидко орієнтуватися і знаходити правильні рішення. Колективні ігри згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх стосунків між ними.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Медюк Ірина Володимирівна

Вчитель початкових класів

Вчитель вищої категорії

Звання «Вчитель – методист»

Ананьївського НВК

«ЗОШ І – ІІІ ст. – гімназія - ДНЗ»

вул. Пушкіна, 36,

м. Ананьєва Одеської обл. 664000

телефон 06322031

Поштова адреса: вул. Лукашевича 19 – А, кв. 9, м. Ананьїв,

Одеська обл. 66400 телефон – 0683916277

irina0760med@gmail.com

. Читання - це віконце, через яке діти бачать і

пізнають світ і самих себе.

В. О. Сухомлинський.

Одним із найважливіших завдань початкового навчання є формування навичок свідомого, правильного, швидкого й виразного читання, їх розвиток, закріплення і подальше вдосконалення. Свідомість читання – це основна якість, без якої решта не мають сенсу. Навчання свідомого читання тісно пов’язане з виробленням у дітей навичок роботи з книгою: уміння орієнтуватися в книзі, користуватися виносками й тлумачним словником; зіставляти різні твори, об’єднувати їх за темою.

Книга – «володар дум», яка сприяє формуванню ціннісного ставлення особистості до себе, до сім’ї, родини, людей, до суспільства і держави, до природи, до праці, до культури і мистецтва.

Який учитель не бажає, щоб його діти читали вдумливо та швидко?

Досягти цього неважко. У своїй практиці я застосовую як власну систему вправ, так і деякі розробки інших методистів. Наприклад, для розвитку кута зору дітей використовую складові піраміди, а для розвитку периферійного зору – цифрові таблиці Шульте. У комплексному використанні ці методики допомагають досягти успіхів у навчанні дітей швидкому, вдумливому, осмисленому читанню.

Ґрунтовне засвоєння в школі програмового матеріалу з читання є одним із важливих етапів формування особистості. Важливою передумовою успішного навчання є зацікавленість. Основним методом, на мою думку, є ігрова діяльність на уроках. Використання дидактичних ігор на уроках сприяє позитивному ставленню до навчання, потребує від дітей кмітливості, уваги, учить витримки, виробляє вміння швидко орієнтуватися і знаходити правильні рішення. Колективні ігри згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх стосунків між ними.

Пропоную дидактичні ігри, що можна використати на уроках читання.

Вправи на розвиток артикуляційного апарата .

Підготовчі вправи.

- Справжні актори ретельно готуються до виступу. Ми з вами виконаємо декілька вправ для розвитку мовлення, уваги, емоцій, які допоможуть вам

стати у майбутньому акторами.

1. Зарядка для язичка.

А де ж це наш пустун - язичок?

Заховався за біленький тиночок.

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

- Поплескали губками.

- Поклацали зубками, щоб міцніші стали.

- Посичали гускою: с – с – с .

- Подзижчали комариком: з – з –з .

- Подирчали трактором: др. – р – р.

- Пошуміли вітерцем: ш – ш – ш.

Вправа «Штукатур». ( Побілили стелю, стіни;підмели підлогу; пофарбували огорожу).

Вправа «Неслухняний язик». (Широкий, розслаблений язик покласти

на нижню губу і «пошльопати» по ньому верхньою губою: пе- пе-пе- пе.

Вправа «Гребінець». Висунути (протиснути) між зубами широкий і розслаблений язик, потім затягнути його в рот. «Розчесати» його зубами від кінчика до середини, від середини до кінчика. На рахунок «раз – два».

Вправа «Злий пес». Висунути широкий розслаблений язик і покусати його від середини до кінчика (рахунок: від 1 до 10).І навпаки.

Вправа «Смачне варення». Напіввідкрити рот і кінчиком язика облизати верхню губу, роблячи рухи язиком зверху вниз.

Вправа «Забий гол» (язиком штовхають то одну , то другу щоку).

Вправа «Годинник» (язик ходить уздовж губ з одного кутка в другий).

Язик - «голочкою». Спробуємо вколоти.

Язиком «почухати» піднебіння.

Вправа «Бовтушка» - рухи язиком уперед – назад.

Вправа «Гойдалка» - вгору – вниз.

2. Вправи на правильне дихання.

- Гра «Насос». Діти роблять глибокий вдих, три короткі і один довгий видих. ( 3 – 4 рази).

- Гра «Морозець». Похукайте на долоньки, наче вони змерзли на морозі, а ви хочете їх зігріти.

- Гра «Чий метелик довше літатиме». Діти тримають за ниточку прив’язаного паперового метелика і за допомогою видихуваного повітря намагаються якнайдовше утримати його в повітрі.

- «Сонько». Прикладіть долоньки одна до одної й покладіть їх під щічку. Закрийте оченята. Робіть рівномірні вдих – видих через ніс так, як дихають уві сні.

- Вправа «Водолаз». Повітря вдихнути, затримати, видихнути.

- Вправа «Задми свічку».

- Дмухніть на листочок.

Вправа «Пахощі квітів». Вдихніть через ніс аромат квітів і затримайте подих, щоб насолодитися ним. Повільно видихніть повітря через рот і вимовте:

«Ах! Які пахощі!».

Вправа «Аквалангіст». Тамуємо подих і … пірнаємо. 1- 2- 3-4-5 і через рот повільно видихаємо. Вдихніть повітря через рот і затримайте його. Затримуючи повітря, подумки рахуйте: 1-2-3-4-5. Дуже повільно видихніть повітря через рот.

3. Мовна розминка. (Чистомовки, скоромовки, звуковідтворення).

- Гра «Хто що промовляє?».

Пригадайте, діти, вмить, як пшениченька шумить: ш – ш – ш – ш!

Як в гайку струмок дзвенить: джр!- джр! – джр!

Як бджола в саду бринить: дз! – дз! – дз!

Як шумлять у птаха крила: ш –ш – ш –ш !

В морі синьому вітрила: ш –ш –ш – ш!

Вітер з гаєм розмовляє: ш – ш – ш – ш !

Поміж листячкам гуляє: ш – ш – ш – ш!

Й ми всі трохи пошуміли, візьмемось тепер за діло.

- Гра «Хто який голос подає».

Як кашляє дідусь? – Кахи – кахи – кахи.

Як квочка скликає курчат? – Ко – ко – ко !

А зозуля як кує? – Ку – ку, ку – ку!

Як ворона свій голос подає? – Кар – кар – кар!

Як качечка кряче? – Кря – кря, кря – кря!

А цей стоїть на тинку і кричить…Ку – ку – рі – ку!

- Гра «Хто як розмовляє?»

Гуси стали гелготать

І по – гусячи кричать: га – га – га.

Кошенята замуркали: мур – мур – мур.!

Горобці зацвірінькали: цвінь– цвірінь!

Коні заіржали: … і – гі – гі!

Мухи задзижчали: ж – ж –ж ! Жабенята квакають: ква – ква – ква!

Каченята крякають: … кря – кря – кря!

Сова кричить: угу – угу – угу!

Риба мовчить.

Гра «Слово навпаки».

- Я читаю слово зліва направо, а ви мені – справа наліво:

Куж, куж, куж - … (жук, жук, жук).

Жув, жув, жув - … (вуж, вуж, вуж).

Риж, риж, риж - … (жир, жир, жир).

Абаж, абаж, абаж - ……(жаба, жаба, жаба).

Вправи на розвиток уваги.

- Замініть речення одним словом.

Той, хто слухає. (Слухач).

Той, хто дивиться. (Глядач).

Той, хто довго спить. (Сплюха).

Той, хто продає ліки. (Аптекар).

Той, хто пече хліб. (Пекар).

Той, хто співає. (Співак).

Емоційна вправа «На що схожий настрій?».

- Посміхнись, як кіт на сонці.

- Здивуйся – ти побачив диво!

- Насупся, як осіння хмара.

- Розлютись, як два барани на мосту.

- Злякайся, як заєць, який побачив вовка.

- Утомись, як людина, яка підняла великий вантаж.

- Відпочинь, як турист, який зняв важкий рюкзак.

4. Складові таблиці. Для того, щоб учні краще усвідомлювали процес звуко - буквеного аналізу, структуру складів ПГ, ППГ, ПППГ, знаходили їх на перехресті горизонталі та вертикалі, пропоную такі таблиці:

А Е І О И У А Е И О У І А О У Е И І

М БЛ СТР

Н ТР СКЛ

Р ГР СПР

К СК СКР

Гра « Перейдемо через місточок».

вкри гра пром

дві хма

схо сло

влі злу

сте вкри

здра скла

Гра «Річечка слів».

- А річечка собі тихенько хлюпоче, утворюючи нові й нові слова.

Пограймося на невеличких хвильках.

го вки сно ки кунь лі вид

пу ло кра пір о лі я ра

  • Поскачемо по гребенях хвильок – почитаємо склади, що зверху, а тоді опустимось нижче – почитаємо склади, що внизу.

  • А тепер, мов рибки, попливемо по хвилях: прочитайте слова.

5. Вправи на розширення кута зору.

Складові пірамідки.

Ц Е ЧО ГО ВИ ТЕР

Т И БІ ЛА РИС КА

Н А ПЕ НАЛ РАН КУ

А Ж МІС ЦЕ ЛАС КА

Гра «Кучугури».Читання гнізд споріднених слів.

сніг мороз

сніги морози

снігом морозно

снігова морозець

сніговик морозний

снігурочка морожений

  • З’їдемо «на санчатах» із цих «кучугур» слів .Очима «тримайтесь» за першу букву і намагайтеся прочитати усе слово.

Гра « Гірка».

К А О У Е И І

ки ка спр

ку ко сн

кні ква вх

кри ксе дл

- «Піднімаємось» - читаємо склади в звичайному темпі, а « опускаємось» - читаємо швидко, «як на санчатах».

6. Гімнастика для очей.

Совенята

Сплять маленькі совенята (очі заплющені).

Раз! – розкрили оченята.

Подивилися навколо (кругові рухи очима).

Потім вгору і додолу (головою не рухати, тільки очима).

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

«Маятник» - рух очей вправо, вліво.

«Стовпчик» - рух очей вгору, вниз.

«Катаємо м’ячики» - по колу вправо, вліво.

«Квадрат» - рух очей по «квадрату».

  • Подивись на далекий предмет, а потім на близький.

7. Вправи на миттєве розпізнавання слів.

Гра «Блискавка».Для гри готуються картки, які на долю секунди показують дітям. Зосередивши учнів (Увага! Читайте!), вчитель на мить показує слово.

Гра «Фотограф». Учитель показує початок речення з пісні, написаний на смужці паперу. Учні повинні за маленький проміжок часу прочитати те, що

на смужці, «сфотографувати» очима, знайти кінець рядочка у підручнику і

прочитати .

Гра «Добери риму». Діти читають слово із картки – блискавки, відшукують

у віршику слово, яке має співзвучну кінцівку.

Гра «Хмаринка». На хмаринці прикріплюють букви. Вчитель швидко показує деякі з них. Учні повинні уважно стежити за ними, щоб прочитати

слово.

8. Ігри – читання дають можливість удосконалювати навички читання, виробляти швидкість і проводити хорове читання невимушено, цікаво.

«Поза – розслабитися». Діти набувають правильної пози для читання мовчки і читають текст. На команду: «Розслабитися» вони відривають очі від тексту і заплющують їх, руки опускають вниз, панує тиша, яка триває 10 – 20 с. Протягом цієї фази учитель тихо повторює: «Ви почуваєтеся добре, все тіло розслабилося, відпочиваєте..» За командою: «Поза» - набувають робочої пози і знову беруться до читання.

«Засічка». На команду: «Засічка» читання переривається, учні запам’ятовують місце, де зупинилися, відірвавши погляд від тексту, дивляться на учителя, який дає необхідні вказівки і пояснення. За командою «Кидок!» швидко відновлюють читання з того самого місця на максимальній швидкості.

Гра у «Сніжки». Ось зараз ми пограємо у сніжки. На слові «Кидок» усі починають читати мовчки від заданих слів. Коли лунає команда «Сніжки» -

школярі зупиняються, помічаючи останнє прочитане слово. Діти читають тричі по 30с.

«Земля – небо». За командою «Земля» учні читають, але слідкують не пальчиком, а очима. Палець можна прикласти до губ. За командою «Небо» діти піднімають очі вгору. Потім знову дається команда «Земля». Учні мають відшукати місце, на якому зупинились, і продовжити читати.

«Оченята». На команду: «Оченята» читання переривається і учні відводять погляд на вказаний учителем предмет.

Гра «Півник водичку п’є». Коли учитель каже Півник водичку –учні піднімають голови, а коли – п’є – починають читати.

Гра «Дощик».

Учитель: Учні:

Дощик крапає читають тихо

Дощик сильніший читають голосніше

Злива читають голосно

Дощик слабший читають тихіше

Дощ крапає читають зовсім тихо

Дощ перестав припиняють читання.

Гра «Вітер».

Учитель: Учні:

Вітер повіває читають тихо

Вітер сильніший читають голосніше

Ураган читають голосно

Вітер слабший читають тихіше

Вітер легенький читають зовсім тихо

Вітер не віє припиняють читати.

Гра «Блискавка». Вправа спрямована на прискорення сприйняття тексту.

Нормальний темп читання переривається командою: «Увага!», за нею –

команда: «Блискавка!». Учні пришвидшують читання кожен до свого максимуму, пильнуючи лише за тим, щоб не втрачалося розуміння прочитаного. Учитель нагадує: «Не пропускати слів», «Не губити рядків».

«Блискавка»переривається командою: «Стоп!». Вправа триває від 20с до 2хв.

Перевірка засвоєння тексту: переказ, самостійна постановка запитань до прочитаного уривку.

Гра «Луна». Вчитель читає вірш голосно, а учні - трохи тихіше (як луна)

хором. Можна читати кілька разів, з прискоренням темпу.

Гра «Буксир». Учитель читає вголос, учні читають мовчки. Таким чином, дітям пропонується ритм читання. Для контролю під час читання змінюю важливе для змісту тексту слово. Учні, помітивши заміну, підводять руку і виправляють. Як варіант: читаю повільно вголос, а діти – пошепки, намагаючись випередити.

«Віконце». В аркуші картону прорізується віконце, крізь яке видно 3 – 5 рядків. Аркуш накладається на сторінку книги. У міру читання тексту учень зсуває віконце вниз, закриваючи прочитані рядки. Ця вправа запобігає перечитуванню під час прискореного читання.

Гра «Ну, постривай!». Учитель розподіляє ролі між учнями: 1 – «Вовк»,

2 – «Заєць», а решта – «спостерігачі». «Заєць»читає, «Вовк» починає читати перше речення, коли «Заєць» читає друге, і намагається його наздогнати. Якщо йому вдається, то спостерігачі плескають у долоні.

Гра «Коза і Вовк». (Грається як «Вовк і Заєць»).

«Читання Незнайком». Для вироблення уважності.

Учитель читає текст, навмисне змінюючи деякі слова. Учні повинні виправляти помилки і читати слова, надруковані у підручнику.

Гра «Акула». Учитель навмисно не дочитує слова в реченні, ніби їх проковтнула «акула». Учні відшукують і читають речення правильно.

Гра «Зайчик». Учень читає текст «перестрибуючи» через одне слово, а клас слідкує. «Мисливець» (хтось із учнів) називає пропущені слова.

Гра «Губи». До щільно стиснутих губ під час читання мовчки прикладається палець лівої руки, завдяки чому дитина припиняє проговорювати і пришіптувати, під час такого читання збільшується швидкість читання.

Гра «День – Ніч». (Читання мовчки, діти слідкують не пальчиком, а очима. На команду учителя «День» читають, а «Ніч» - заплющують очі).

Гра «Хвиля». Діти читають пошепки, потім за сигналом учителя тихо, голосніше, голосно і навпаки, аж до мовчазного читання.

Читання «хвилею». Класовод, а потім діти самостійно читають текст із чергуванням швидкості за командою класовода (повільно – читають не кваплячись; швидше – прискорюються; блискавка – у темпі скоромовки,

тобто з максимальною для кожного швидкістю).

Гра «Дослідники». Дослідіть текст, порахуйте, скільки разів у ньому повторюється слово «калина».

Гра «Розвідники». Самостійне напівголосне читання з вибором незрозумілих слів.

Гра «Бджілки». Знайти на сторінці речення, яке починається зі слова, названого учителем; знайти розділ про тварин (рослину, явище природи);

знайти за змістом статтю (зазначається назва); прочитати прізвище автора; розглянути малюнок на сторінці, знайти відповідні речення з тексту…

Гра «ланцюжок». Кожен учень читає по одному реченню, а решта повинна уважно стежити за читцем. Якщо хтось не може продовжити читання, то «ланцюжок» вважається перерваним, і далі читає інший учень.

Гра «Дзвінок другові». За сигналом дзвіночка назначений учень розпочинає читати, а за другим сигналом передає право на читання своєму другові.

Гра «М’ячик». Учні самостійно передають другу м’ячик і право на читання.

Подібно до цієї гри проводяться ігри «Листочок», «Сніжинка», «Каштанчик».

Гра «Колобок». Учні читають по реченню один за одним і передають колобочка. (Колобочок котиться по першому варіанті, а повертається назад по другому).

Гра «Драбинка». Учні читають парами по рядах. Спочатку вгору, а потім повертаються назад.

Гра «Підйомний кран». Один учень читає рядок вірша, а весь клас читає наступний рядок.

Вчу школярів володіти власним голосом. Щоб урізноманітнювати вправи, добираю тексти цікаві для дітей, зі змістом, який їх захоплює. Читання пропоную таке:

а) повільне й тихе;

б) швидке й тихе;

в) швидке й голосне;

г) повільне й голосне;

д) з наголосом на перший склад;

е) з наголосом на другий, на третій склад;

є) з різною інтонацією (весело, сумно, запитально, радісно, здивовано…)

Гра «Актори». Завдання. Прочитайте репліки героїв з тексту: здивовано, захоплено, байдуже.

Читання «Дзвіночком» - читаємо дзвінко, мов дзвіночки.

Читання «Струмочком» - читаємо швидко, мов мчаться струмочки.

Читання «Сонечком» - читаємо ясно, як сонечко світить.

Читання «Квіточка» - читаємо гарно, як квіточки квітнуть.

Читання «Нотка» - читаємо виразно, мов пісню співаємо.

Робота в групах.

Гра «Хлопчики – дівчатка».

  • Читають хлопчики.

  • Читають дівчатка.

  • Читають чорняві дівчатка.

  • Читають біляві хлопчики.

- Читають голубоокі дівчатка.

  • Читають чорноокі хлопчики.

Гра «Пори року».

  • Читають учні народжені взимку.

  • Читають учні народжені навесні.

  • Читають учні народжені влітку.

  • Читають учні народжені восени.

Завдання для кожної групи.

Мовознавцям:

  • Користуючись «Словником школярика», пояснити значення відповідних слів.

  • У яких місцях у тексті розповідь заспокійлива, стурбована, жаліслива, образлива? Зачитайте.

Редакторам:

  • Як можна переінакшити заголовок?

  • Перебудуйте оповідання так, щоб зайчик став добрим.

Художникам – ілюстраторам:

  • До яких слів подано ілюстрацію в підручнику? Зачитайте.

  • Намалюйте свою ілюстрацію. Попросіть своїх однокласників відгадати, яких слів вона стосується.

Казкарям:

  • Пригадайте, які казки про їжачка або зайчика ви знаєте.

  • Складіть коротеньку казку про їжачка та зайчика.

Артистам:

  • Подумайте, яку роль ви могли б виконати.

  • Розіграйте оповідання за ролями.

Міцні знання, уміння і навички учні набувають у процесі активної пізнавальної діяльності, важливим здобутком якої є інтерес.

З цією метою я використовую цікаві заголовки до кожного виду роботи

на уроках читання. А саме:

Кут зору, мовна зарядка, складова розминка, розчитування, словникова робота, характеристика, гра, музика, хвилинка фантазування, синонімічна хвилинка, фразеологічна хвилинка, культурологічна хвилинка, поміркуймо,

позмагаймося. Цікавий матеріал на уроках не тільки захоплює, змушує замислитись, а й розвиває самостійність, ініціативу і волю дитини, привчає рахуватися з інтересами товаришів.

Улюблена гра на уроках читання – розмовляти голосами казкових персонажів. Дітям подобається добирати слова для характеристики

казкового персонажа. Наприклад, на дошці написані слова, а учні мають

підкреслити ті, що характеризують того чи іншого героя, довести свій вибір.

Як педагог, зацікавлений у вдосконалені мовленнєвих навичок учнів, я проводжу уроки читання з елементами інтерактивного навчання, намагаюсь урізноманітнювати види роботи на уроках, здійснювати процес навчання таким чином, щоб зацікавити учнів та усунути, по можливості, мовленнєві проблеми. Використовую різноманітні завдання.

Вправа «Мікрофон». За допомогою цієї вправи доцільно:

  • з’ясувати думку учнів щодо прочитаного;

  • перевірити домашнє завдання;

  • підбити підсумок уроку тощо.

Метод «Інтерв’ю». Учні об’єднуються у пари, розподіляють ролі – кореспондент і респондент (потім міняються ролями ). Кореспондент складає питання щодо змісту прочитаного, а респондент на них відповідає.

Метод «Мозковий штурм». Це такий метод розв’язання проблеми, коли всі учасники розмірковують над однією і тією ж проблемою, «йдуть на неї в атаку». Цю технологію застосовують, коли потрібні кілька варіантів розв’язання проблеми.

Метод «Два – чотири – всі разом». Цей метод є ефективним для розвитку навичок спілкування в групі, вмінь вести дискусію.

Метод «Прес». На дошці таблиця:

Позиція: «Я вважаю, що…

Обґрунтування: «Тому що ….

Висновки: «Отже, тому я вважаю…

Гра «Якби я була квіткою». Діти дають відповіді за методом «Прес».

Гра «Добре і погане». З’ясуємо, якою ж була дівчинка. Чи сподобалась вона вам?

Читання з передбаченням. Учень читає оповідання до певних слів.

  • Закрийте підручники. Як ви гадаєте, що могло бути далі…

  • Як би ви продовжили оповідання?

  • А як би ви вчинили на місці героїв?

Гра «Фантазери». Робота в парах.

  • Пофантазуйте: як закінчиться казка.

  • Придумайте іншу назву до цього твору.

Презентація результатів роботи.

Метод «Криголам». Під час поетичної хвилинки «малюю» або «показую» вірш за допомогою рухів, міміки, жестів.

Метод «Займи позицію».

  • Хто з вас погоджується (або не погоджується ) з певним визначенням (позиціями)?

«Звинувачення – захист». Діти отримують завдання визначити позитивне та негативне у вчинках героїв твору. В ході обговорення вони мають знайти аргументи, якими можна підтримати або заперечити те, про що говорив попередній учасник гри.

«Чарівна скринька». Учні витягають зі скриньки слова і прикріплюють під ім’ям, з яким вони асоціюються.

«Скринька запитань»:

1 – й ряд ставить запитання,

2 – й - відповідає,

3 – й - погоджується з відповіддю або корегує її.

Кола Вена. Для порівняльної характеристики героїв.

Принцип доміно.

Т. Г. Шевченко ---- поет ----

---- прозаїк ----- драматург ----

---- художник ----- перекладач

Завітаємо до «Літературної світлиці» та послухаємо, як поети змальовують у своїх творах весну. ( Зачитування дітьми творів українських поетів про весну).

«Хвилинка поезії». Виразне читання віршів.

Вікторина «З якого вірша ці рядки?».

Метод «Аналіз ситуації».

Метод «Розігрування ситуації за ролями».

Метод «Сенкан». Сенкан – це вірш з п’яти рядків. Він синтезує інформацію

і факти в стисле висловлювання, котре описує, віддзеркалює тему.

Метод «Крісло автора».

Вправа «Асоціативний кущ».

Метод «Незакінчене речення» - застосовую під час підсумку уроку.

  • На сьогоднішньому уроці мені сподобалося…

  • А не сподобалося…

  • Оповідання допомогло мені зрозуміти…

  • Я ніколи не буду…

Життєві ситуації:

  • Який урок життя ви взяли для себе?

  • Якою повинна бути людина?

  • Що взяли для себе з уроку?

Продовжіть речення:

На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було…

Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що…

Цей твір нас навчив…

Отже, можемо зробити висновок, що для вдосконалення мовленнєвих навичок учнів застосування інтерактивних методів навчання значно підвищує рівень успішності. Вміння висловити власну думку та позицію відіграє дуже важливу роль у соціальній адаптації учнів. Адже в результаті впровадження інтерактивних методів навчання діти не бояться мати власну думку, відмінну від думок решти членів колективу.

Серед різноманітних засобів формування особистості важливе місце

належить книзі. Сьогодні, коли триває процес обезцінення духовних якостей особистості – добра та порядності, чесності, вміння співчувати, - значним чинником, який впливатиме на прищеплення позитивних цінностей, має стати книга і читання. Її вплив на виховання дітей набуває дедалі ширшого визнання у теорії та практиці школи.

«Розумна, натхненна книжка нерідко вирішує долю людей», - зазначав В. О. Сухомлинський.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»