Дидактичний матеріал до теми "Ненаголошені е, и у коренях слів"

Опис документу:
Опанування правопису ненаголошених голосних завжди було і залишається одним із найскладніших завдань навчання орфографії в школі. Засвоїти матеріал з теми допоможуть дібрані цікаві завдання в ігровій формі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Медюк Ірина Володимирівна

Вчитель початкових класів

Вчитель вищої категорії

Звання «Вчитель – методист»

Ананьївського НВК

«ЗОШ І – ІІІ ст. – гімназія - ДНЗ»

вул. Пушкіна, 36,

м. Ананьєва Одеської обл. 664000

телефон 06322031

Поштова адреса: вул. Лукашевича 19 – А, кв. 9, м. Ананьїв,

Одеська обл. 66400 телефон – 0683916277

irina0760med@gmail.com

Дидактичний матеріал до теми

«Ненаголошені е, и в коренях слів»

Опанування правописом ненаголошених голосних завжди було і

залишається одним із найскладніших завдань навчання орфографії в школі. Засвоїти матеріал з теми допоможуть підібрані цікаві завдання.

По написаній доріжці

З літерами «е» та «и»

Ми підемо в королівство

Славної Граматики.

Лінгвістична казка

Хитрі близнюки, або ненаголошені голосні

Жили – були на світі двоє близнюків, одного звали И, а другого Е. Вони були такі схожі один на одного, що часом використовуючи це, любили жартувати. І тоді в багатьох словах замість И чувся Е, і, навпаки, замість Е – И. Так було і

е и

цього разу: в слові зима чувся (е) з (и )ма; а в слові село – (и); с (е ) ло. Та де не візьмись, з’явився дядечко Наголос. І от тільки дядечко Наголос «погукав» близнюків, сталося диво: не лише близнюки стали на свої місця, а й самі слова змінились: зими, села.

І з того часу, коли близнюки починали битися, міняючись місцями у словах, з’являвся дядечко Наголос і швидко наводив лад.

Ненаголошені голосні

Одного разу голосні букви Е і И гуляли в лісі і збирали ягоди. Раптом вони так посварилися, що пташки розлетілись, звірі розбіглись і поховались, дерева похилились, адже сварка нікого не красить.

А чому посварились голосні?

Коли голосні стоять без наголосу, то хочуть зайняти місце і одна і друга.

І тут на допомогу прийшов чарівник Наголос. Тільки він чарівною паличкою ударив по голосній, як вона стала чутися чітко і ніякого сумніву в її написанні уже не могло бути. Про це дізналися діти, які йшли мимо. Бо вони подружились з чарівником Наголосом і завжди кликали його на допомогу, коли в словах зустрічались ненаголошені голосні. З тих пір ці діти пишуть грамотно.

Бешкетники е та и

Звуки [е], [и], якщо вони в словах ненаголошені, звучать не дуже чітко, наближаючись один до одного, і їх навіть можна сплутати. А вони навмисно прикидаються один одним, щоб погратися з учнями! От і причина багатьох помилок. Так, для декого з учнів ця гра має погані наслідки…

Як добре, що існує спосіб розпізнати цих бешкетників! Цей спосіб – перевірка наголосом! Адже, як сказано в одній знайомій пісеньці:

«Наголос – відомий, славнозвісний чарівник!

Наголос – наш друг, наш помічник і рятівник!»

Він завжди приходить на допомогу, перевіряє сумнівний звук і пояснює дітлахам:

  • Ненаголошені и – е перевіряти треба.

Чому н…бесний пишуть з е?

Бо е у слові небо!

Чому гр…бочок пишуть з и?

Тому що гриб малята!

Потрібно звуки [е] та [и]

Завжди перевіряти!

Наголос – дійсно могутній чарівник і завжди допомагає перевірити сумнівний [е] чи [и] в словах, до яких можна підібрати перевірні. На жаль, існують слова, де й наголос безсилий. Не кожне слово можна перевірити наголосом. Але кожне – словником! Перевіривши раз, запам’ятайте написання. «Щоб раз по раз у словник не заглядати, треба свою пам'ять розвивати!» - завжди радить дітлахам добрий дядечко Словник.

Е чи и писать? Не знаю!

Щоб уникнуть зайвих мук,

Ти під наголос, мій друже,

Зразу став сумнівний звук!

Звук виразно зазвучить,

Як писать, тебе навчить.

Буква А дуже спостережлива й допитлива. Спостерігаючи за витівками бешкетників Е та И, вона помітила, що їх не зажди можна викрити за допомогою наголосу. Судіть самі.

Стирати, але стерти,

завмерти, але завмирати,

стеле, але вистилає,

збирати, але зберу.

Помітили, що відбулося чергування звуків [е] - [и] ? Наголос тут нічого не вдіє. Буква А гордо заявила:

  • Тепер А – ваша рятівниця!

Я теж, повірте, чарівниця!

На [и] завжди я вам вкажу,

Бо тільки з ним, не з [е] дружу!

Уважно погляньте: А дійсно завжди стоїть за коренем, де буква И:

Стирати, завмирати, вистилати, збирати та в інших похідних словах.

У всіх цих словах [е] – випадний звук, тобто він випадає в похідних дієсловах: терти – тру, завмер – замру, беру – брав.

Тепер ви знаєте ще один метод викриття бешкетників [е] та [и] – метод букви А.

Користуйтеся ним, коли маєте справу з дієсловами та словами, що походять від них.

Що писати: Е чи И?

Швидко слово ти зміни.

Став під наголос мене

І пиши: чи И, чи Е.

Діти, сумнів є у мене:

Е чи И живе в селі,

Чи зелений, чи зилений?

На землі чи на зимлі?

Сяє наголос веселий,

Ніби сонечко ясне.

В зелені, на землях, в селах,

Що під наголосом? Е!

(В. Т. Тименко)

Яку писати літеру: Е чи И?

Все важливе в нашій мові.

Ось, приміром, річ така:

«Е» чи «И» писати в слові –

Часто сумнів виника:

сЕло чи сИло?

Якщо ясно, та не дуже –

Щоб уникнуть зайвих мук,

Ти під наголос, мій друже,

Зразу став сумнівний звук:

сЕло – сЕла.

Звук виразно зазвучить,

Як писать тебе навчить.

Д. Білоус.

Але є слова, що в них

Написання голосних

Через наголос, бува,

Перевірить неможливо,

А тому такі слова

Пам’ятати нам важливо.

Я включаю їх у вірш:

Це, наприклад, керувати,

Це – легенда і чекати,

Це – левада і леміш.

Д. Білоус

Завдання та ігри від «Чарівника Наголосу».

Мнемотехніка

У кожному написаному слові

Проглянь уважно звуки голосні.

Й постав під наголос чи звір у словникові,

Як пишуться ненаголошені Е, И.

(В. Пишалко

Коли по допомогу

Звертаються коти,

Та ще й коти казкові,

Нам слід допомогти.

Матроскін нас благає.

Допоможіть, хто знає!

  • Як правильно писати: морозево чи морозиво; мереживо чи мережево?

  • Як правильно: пляшка кефіру, пляшка кіфіру чи пляшка кефіра?

Ігри

Гра «Незнайко на містку».

  • Діти подивіться на екран. Давайте допоможемо Незнайкові перейти через місток. Вставте пропущені букви в слова, добираючи перевірні.

П…карня - , кр…сляр - , р…балка - , скр…паль - , вч…тель - .

Гра – змагання «Встав букву».

По рядах пускається аркуш, кожному учневі по слову (3 ряди по 6 учнів, решта - перевіряють правильність виконання роботи).

З…мля, ст…пи, оз…ро, ст…бло, л…сток, кл…новий, гр…чаний, с…чі.

  • Вставити слова в усну зв’язну розповідь.

Гра «Розсели слова в будиночки».

  • Давним – давно у Королівстві Граматики мирно жили собі голосні Е і И.

Вони дружили зі словами і добре знали своє місце. Та якось уночі, коли всі спали, налетіла хурделиця і все переплутала. Прокинулись голосні Е і И і не знають, куди їм іти, що робити.

  • Біда! Біда! У нашій країні стихійне лихо, - закричали голосні і

зібрались на раду. Вони довго думали, що їм робити, але так і не придумали нічого. Може ми допоможемо? Розселимо слова у відповідні будиночки.

М…довий, з…лений, н…узький, сл…вовий, бл…узький, т…пленький, ст…рня, т…мніє, с…ніє, кр…чить, зам…рзає, с…віє, в…чоріє.

Гра «Е чи И?» (робота із сигнальними картками).

Село, верба, береза, зимова, крилатий, зерно, синівський, широкий, гребе.

Гра з м’ячем.

Учитель називає слово, кидає м’яч учню, який, зловивши м’яч, повинен назвати перевірне слово і повернути м’яч учителю.

Слова для гри: озеро, зима, весна, зерно, крило, село, гриби, весло, береги, листи.

Вправа – гра «Мікрофон по колу».

- Діти по черзі називають слова з ненаголошеними голосними, які запам’ятали на попередніх уроках. Хто з дітей не може назвати слово, той вибуває з гри.

Гра «Сонечко».

Сонце піднімається.

Квітка розпускається.

Мама усміхається.

Ранок починається.

Максим Крат

  • До кола – сонечка добираємо промінчики – слова, відповідно до вказаної букви. Промінці вирізаються окремо від сонечка. Їх потім просто прикладають чи приклеюють.

  • Вставити пропущені літери і пояснити їх правопис.

Роси, роси, дощику, на яр…ну,

Рости, рости, ж…течко, на лану.

На кр…лечках, вітрику, пол…ти,

Колосочки золотом обм…ти.

Як достигне жит…ечко на лану,

Пр…йдуть люди жатоньки ярину.

Бл…скавками косоньки заблищать,

Золотими кобзами забряжчать.

Гра «Годівничка»

Вірш – прохання

Любі друзі, підсобіть

Нашим м…шканцям угідь,

Лісу, річки чи д…рев.

Насипайте в годівнички

Кр…хти хліба чи пшона,

І пташина кожна вдячно

Борг пов…рне вам сповна.

Бо пташки – це наші друзі.

  • Вставити пропущені букви і пояснити їх правопис.

  • Вставити пропущені літери і пояснити їх правопис.

На пухнасті рукавички

Сіли дві сумні с…нички.

А чому сумні – не знаю,

Зараз я їх зап…таю.

Ми зам…рзли на морозі,

Бо були весь час в дорозі.

Раді б з…рнятко склювати,

Хочем їсти, хочем спати…

Будь природі другом

Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.

Не ламай ромашку, не топчи трав…чку.

В зел…ні діброва, в кит…цях калина.

Глянь, яка чудова наша Україна!

Журавлі над лугом

Ринуть рівним кл…ном.

Будь природі другом,

Будь природі сином.

Знай – бо, це не мода,

Це життя потреба.

Нас віта природа

Чистим синім небом.

А. Камінчук

- Вставити пропущені літери і пояснити їх правопис.

Гра «Моя Україна»

У мене є єдина

Країна – Батьківщина.

Радію їй і бажаю

Аби цвіла, як рай.

й я пісень складаю,

Навіки прославляю.

А ти назви цей край.

  • Вставити пропущені літери і пояснити їх правопис. При можливості підібрати перевірні слова.

Рідний край – це наша Україна,

Найкраща в світі дорога з…мля.

Для нас вона, як матінка, - єдина.

Її ліси, оз…ра і поля.

Ст…пи і гори, ріки і долини

Відчути прагнуть т…плоту долонь…

Я все віддам на благо України –

Т…пло душі і с…рденька вогонь!

Люблю твої поля, річки й дж…рельця,

Люблю Вітчизну дорогу мою!

Прочитати вірш про мову. Вставити пропущені літери і пояснити їх правопис.

Буду я навчатись мови золотої.

У трави – в…снянки, у гори крутої,

В потічка в…с…лого, що постане річкою,

В пагінця з…л…ного, що зросте см…річкою.

Щоб раділа з мене Україна – мати.

Андрій Малишко

Гра «Віночок»

У гаю, на лузі, в полі –

Скільки там квіток!

Ми нарвали їх доволі,

Потім посідали в класі,

Щоб сплести вінок.

  • Записати назви квітів, які вплітаються до віночка. Підкреслити у словах ненаголошені Е, И.

(Ружі, калина, безсмертник, деревій, незабудки, чорнобривці, волошки, ромашки, маки, любисток, барвінок).

Всього в українському віночку – 20 квіточок, кожна – лікар і оберіг.

  • У словах на стрічках вставте потрібні літери і дізнаєтесь, що означає колір кожної стрічки.

В'язати стрічки треба теж уміти і символи знати.

  • Першою у віночку – посередині – в’яжуть світло – коричневу стрічку, символ землі – годувальниці.

  • По обіч від коричневої – жовті стрічки як символ сонця.

  • За ними – світло – зелені як символ краси і молодості.

  • Потім – голубі, сині – символ неба і води, що дають силу і здоров’я.

  • Далі оранжеву – символ хліба.

  • Фіолетову – символ мудрості людини,

  • Малинову – символ душевності, щирості.

  • Рожеву – символ достатку.

  • В’язали й потім білу стрічечку, коли кінці її були розшиті сріблом і золотом. На лівому кінці вишивали сонце, а на правому – місяць.

Люди вірили у силу стрічок. Стрічки берегли волосся од чужих очей, відмірювали їх за довжиною дівочої коси. Стрічку відрізали трохи нижче коси, щоб її сховати.

Прочитай вірш. Встав пропущені літери. Добери перевірні слова до слів із ненаголошеними е, и.

Виш…ваю я рушник власними руками,

Гаптувала залюбки всіма кольорами.

Мов ж..ва, на полотні – кал…нова гілка.

Під мережкою вн…зу – книжка і сопілка.

До ладу все дов…ла, хоч іще маленька, -

І оздобила, як слід, я портрет Ш…вченка!

(В. Лучук).

Прочитайте вірш. Вставте пропущені літери. Поясніть правопис цих слів.

Ми хочемо в мирі жити!

Тож хай він процвітає!

Хай воєн народ не знає!

Давайте всі дружити!

Яке найбільше бажання у людей? (Жити в мирі).

Гра «Альтернатива».

Розв’язуючи приклад, ти, друже, не спіши.

Спочатку гарно думай, а потім вже пиши.

Щоб помилки хитрі, спритні

Не сховались у рядках,

Щоб всі букви в кожнім слові

Опинились на місцях.

Перепишіть, добираючи потрібні букви.

Слова для вправи:

В(и, е)селка, в(е,и)рхів’я, гр(е,и)бінець, в(е,и)шневий, ж(е,и)ребок,

з(е,и)лений, п(е,и)ньок, м(е,и)жа, з(е,и)мовий, ч(е,и)сло, кр(е,и)ло.

Диктант – сито.

  • Випишіть слова з ненаголошеними [е], [и].

Слова на слайді: с..ніє, ж..ве, кр..чить, з..мує, зам..рзає, с..віє, т..пліє, т..мніє, пл…ве, в..чоріє, ст...пове, кл..новий, бл..зький, д..мок, в..шневий, гр..чаний, в..чоріє, ч..жі, с..чі.

Вправа «Я – тобі, ти – мені».

Учитель називає слово, учень – перевірне до нього.

Кленовий – клен веселка – весело

берізка – березень лижня – лижі

веснянка – весно вербовий – верби

листочок – лист земля – земле

Гра – змагання «Знаю я багато».

  • За три хвилини необхідно записати якомога більше слів з ненаголошеними Е, И.

Гра – змагання «Хто швидше?».

  • Хто швидше запише слова і вірно вставить пропущені літери.

Хлоп…ць, л…сеня, кач…чка, череш…нька, гороб…на, піс…нька, гр…чаний, ш…рокий, в…ликий, гл..бина.

Гра «Ліва рука, права рука».

  • Учитель називає слова: діти піднімають ліву руку, якщо слово потрібно писати з голосною Е; праву – якщо з голосною И.

Дитина, предмет, медаль, криниця, тривога, понеділок, середа, коридор, черешня, диктант, хвилина.

Гра «Дівчатка – хлопчики».

  • Учитель називає слова: дівчатка записують слова з голосною літерою Е; а хлопчики – з літерою И.

Замерзає, береговий, глибина, швиденький, верхівка, чистенький, великий, листівка степовий, тепленько, кислиця.

Гра «Коментатори».

1 – й ряд називає слова з ненаголошеними голосними Е чи И;

2 – й - підбирає перевірні слова;

3 – й – погоджується з відповіддю або корегує її.

Гра «Коректори».

  • А зараз я пропоную вам спробувати в ролі коректорів. Виправте зроблені

помилки. Хто буде найуважнішим коректором?

(На окремих аркушах діти червоною ручкою роблять виправлення, поряд записують перевірні слова).

Біля нашого сила

Вибігла із джерила.

Між лугами, між полями

Між крутими биригами

Ген до моря побрила.

(М. Хижняк).

Гра «Виправте помилки, які допустив Незнайко».

Незнайко написав диктант. Якого правила не вивчив Незнайко?

  • На зиленому горбочку

У вишневому садочку

Притулилася хатинка,

Мов маленькая детинка.

  • Ось висна іде ланами,

Перелогами, лісами.

Де не ступить – з – під зимлі

Лізуть проліски малі.

  • Виликим будь, як вирба,

Здоровим будь, як вода.

Багатим будь, як зимля.

  • Доведіть, чому саме так потрібно писати слова.

Гра «Завдання від Мудрої Сови».

Я мудра Сова, в мене світла голова.

Я у лісі побувала , і до вас ось завітала.

Для завзятих і кмітливих, працьовитих, нелінивих,

Тих, хто міркує швидше всіх я завдання принесла,

Дайте відповідь умить: Е чи И писати слід.

  • Вчителька Сова хоче перевірити чи знають діти правопис слів з голосними Е, И ? Запишіть слова і доберіть до них перевірні.

ст…бло

д…мок

т…плиця

гл…бина

хв…лястий

ст…повий

п…тання

з…рнина

ж…тло

Гра «Буратіно».

Буратіно – пустунець

Не любив книжок, і грець.

Носом довгим лиш вертів,

А навчатись не хотів.

Подивіться – от дивак:

Написав він все не так.

За таку ось небилицю

Він одержав одиницю.

Давайте, малята,

Помилки виправляти,

Буратіно навчати.

  • Прочитайте вірш. Виправте помилки і поясніть Буратіно правопис цих слів.

Лиха зема сховається,

А соничко прогляне,

Сніжок води злякається,

Техенько тануть стане, -

І здалику бистресинько

Вона до нас пребуде,

Кому – кому любесенько,

А дітям радість буде!

Л. Глібов

Гра «Мовчанка».

  • У вас на партах лежать картки з буквами Е і И. Я буду показувати картку зі словом, а ви – яку букву треба вставити.

Ж…ве, в…сокий, в…снянка, ст…повий, в…селка, гл…бина, оз…ро, з…рно, шв…денько, кл…новий, в…шневий, ч…ргувати, п…ріг.

Навчальна гра «Відповідай миттю».

  • Вчитель, звертаючись по черзі до учасників гри, називає слово. Учні повинні назвати перевірне до нього. Хто не зможе дати відповідь, вибуває з гри. Виграє той, хто залишиться.

Слова для гри: зимовий, земелька, медовий, крило, березовий, гречаний, веселий, село, лисенятко, зернина, перо, сестра, грибник, стебло.

«Гра у детективів».

  • Ви маєте відшукати і вписати слова, необхідні за змістом.

Прийшла … посадили …

пригріло … пішов …

струмки появилась …

птахи дозріла …

( дерева, весна, дощик, сонечко, потекли, веселка, прилетіли, пшениця).

  • Пояснити правопис ненаголошених голосних Е, И у словах.

Гра «Словникова скринька».

Робота в змінних рухливих парах.

  • Спочатку в кожній команді пари заповнюють пропуски, а потім здійснюється взаємоперевірка між командами.

Абр…кос, ап…льсин, ввеч…рі, в…лосипед, в…разно, гард…роб, д…ц…метр, д…ректор, д…сципліна, електр…ка, інж…нер, к…шеня.

Гра «Знавці орфограм»

  • Знайдіть та виправте помилки в записі. Поясніть.

Вирбовий, зимля, крело, блискучий, виселий, виснянка, замитіль.

  • З одним із слів усно складіть речення.

Завдання із «ключиком».

Випиши спочатку слова з пропущеною буквою и, а потім – з е.

Т…рпіння, нах…лився, см…тана, тр…вога, кол…ктив, ст…хають, інж…нер.

Другі букви слів складуть ім’я казкового персонажа.

  1. Яке зі слів годиться для перевірки орфограми у слові?

С…лач – села, сила.

В…сляр – весла, вислав.

Кр…чати – крекче, крик.

Ш…потіти – шепіт, шип.

  1. Гра «Впіймай ненаголошений голосний Е, И у словах».

Весна красна квітами, а осінь плодами.

Весела думка – половина здоров’я.

Годуй землю весною, а восени сам ситий будеш.

До першого грому земля не розмерзається.

Ластівка весну починає, соловей кінчає.

Лиха тому зима, у кого дров нема.

Намолов сім мішків гречаної вовни.

Рідний край – земний рай.

Хто спить весною, мерзне зимою.

Червоне літо – зелена косовиця.

Діло майстра величає.

  1. Прочитай вірш. Встав пропущені літери. Добери перевірні слова до слів із ненаголошеними е, и.

Мамо, настала в…сна, квітне в…рба запашна,

Річка в долині с…ніє. Мамо, настала в…сна.

Пташ…чка в полі співає, пісня її чарівна.

Сон…чко рано стрічає. Мамо, настала в…сна.

Квітів нарвали ми з татом там, де поляна ясна, -

В тебе ж в…сняне свято! Мамо, настала в…сна.

(В. Грінчак).

  1. Самостійна робота (за варіантами з перевіркою в парі).

  • Якось И їхав на своєму автомобілі. Він хотів проїхати на червоне світло світлофора – і мало не сталося лихо.

  • Вставте пропущені буки в слова, добираючи перевірні, підкресліть їх зеленим кольором.

  • Якщо ви правильно виконаєте завдання, то для И загориться зелене світло, і він зможе їхати далі.

1 варіант ІІ варіант

В…чоріє – Кр…чати -

Гл…бина – Ст…жина -

Сл…вовий – Ш…рокий –

  1. Прочитайте прислів’я. Вставте пропущені літери. Доберіть усно перевірні слова до слів із ненаголошеними е, и.

В…сить на носі. І носом не пов…де. В…рне носа. Л…шиться з носом. С…діти, склавши руки. П…кти раків. Бер…гти як зіницю ока. Л…хе око. Д…витися правді у вічі. Щ…зати з очей. Пл…сти павутину. Пл…вти проти т…чії. Пов…ртатися спиною. За д…ревами лісу не бачити. На серці миші шкр…буть. Вуха д…ре. Душа у п’яти вт…кла. Під л…жачий камінь вода не т…че. Л…тіти стрімголов. Ст…р…гтися вогню. Багато води ут…кло.

  1. Гра «Додай слівце». Дописати речення. Пояснити вимову й написання слів з ненаголошеними голосними Е, И.

  • На деревах з’явилися … .

  • З’явився в небі … орел.

  • Між ярами над ставами верби … .

  • У човні лежало … .

  • Під вагою … низько хилиться до землі колосся.

  • Сонце … сходить все раніше.

  • Без … і калини нема України.

Довідка: зеленіють, листочки,верби, степовий, пером, весло, зерна, весною.

  1. Гра «Це початок, а де кінець?» Творче списування. Робота в парах.

З’єднати прислів’я. Пояснити вимову й написання слів з ненаголошеними голосними Е, И.

У гарну погоду й що весняний день.

Восени ложка води, а не несе ложки за вухо.

Яке маленьке, смутний веселим буває.

Ложкою моря масла у вогонь.

Не підливай а дві грязі.

Ласкаве слово - не вичерпаєш.

***

Мати годує дітей, настане стійке тепло.

Вода потекла, весну принесла.

Жайворонок прилетів – а зима з’їдає.

Осінь збирає, як земля людей.

Птах радіє весні, земний рай.

Рідний край - а дитя матері.

Фізкультхвилинка – гра «Будь уважним».

  • Учасники гри стають у коло. Вчитель називає слова, а діти по черзі говорять з якою голосною літерою пишеться це слово: з Е чи И.

Якщо відповідь вірна то учні піднімають руки вгору, а якщо ні – то присідають.

Слова для гри: предмет, середа, понеділок, герой, криниця, дитина, гербарій, апельсин, тривога, коридор, апельсин, календар, пшениця, колектив, очерет.

Гра «В гостях у казки»

  • Відгадати казки. Вставити пропущені літери.

  • «Послухалась баба, пішла в х…жку, назмітала в засіку борош…нця, витопила в п…чі, замісила яйцями борошно…» («Колобок»).

  • «Зав’язла й л…сиця зубами в смолі, ніяк не вирв…ться. Баба й цього разу дідові сказала, дід вкинув у погріб і л…сичку. А далі й зайчика – побігайчика отак упіймали…» («Солом’яний бичок»)

  • «Замісив він тісто, пр…ніс дров, розпалив у п…чі. А як піч в…топилась, посадив у неї п…роги» («Півник і двоє мишенят»)

  • «- Оце ж вибачай, л…суню, - що мав, то з тим і пр…йшов. Та вже більше нічого не маю…» («Лисичка і Журавель»)

  • «Украла собі л…сичка – с…стричка курочку та й біжить. Біжить і біжить. Аж стала ніч наступати…» («Лисичка – сестричка»)

  • «Пішла вона, та зараз – на горище, та до того вул…ка, та й наїлася, скільки хотіла. В…ртається, в…дмідь прокинувся:

  • Ну як же твого хрещеника звуть?

  • Та Початочком.» («Лисичка – кума»)

Картки для самостійної роботи

Щоб знати, що писати – треба наголосом перевіряти

З…ма – зими в…сна – весни

п…ро - з…мля -

н…зенько - кр…латий -

оз…ро - л…сеня -

з…рнинка - с…лянин -

Контрольні слова

В…селка

Ст…бло

Кр…ло

М…дівник

В…рба

Перевірні слова

Допоможіть Незнайкові вставити пропущені букви

в…сняний

ст…бло

н…зенько

б…резовий

д…мар

гл…бина

чи

И

В…сло

Гр…чаний Е

Хв…лястий

Кл…новий

Л…сток

С…стра

З…рно

Гра «Влучний стрілець»

С…р…да оч…рет

п…ріг д…т…на

пон…ділок пр…мет

тр…вога Е м…даль

хв…лина ч…р…вики

ч…решня т…пер

д…ктант И криниця

г…рой кал…ндар

кор…дор кол…ктив

б…нзин пш…ниця

ап…льсин г…рбарій

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»