Дидактичний матеріал "Цікаві вправи та завдання".

Опис документу:
Надзвичайно важливим на уроках української мови є підбір цікавих вправ, мовних ігор, загадок, ребусів на уроках вивчення частин мови. Адже цікаві вправи та ігри зі словами полегшують розуміння нового матеріалу, його закріплення, сприяють розвитку в дітей вміння аналізувати, синтезувати, класифікувати, порівнювати, робити нові висновки, вони активізують, поширюють словниковий запас учнів, прищеплюють інтерес і любов до мови

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЦІКАВІ ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

(4-й клас)

 

Іменник


Гра «Лото назв»
На картках написано по кілька слів, що означають назви предметів. Учитель розкриває зміст певного слова, а учні повинні знайти його на картках і закрити.
Для гри можна використати такі слова (іменники): акваріум, жайворонок, асфальт, верблюд, комбайн, секунда, кукурудза, гербарій, театр, вогнище, метал, космос, телефон, аптека, зозуля, компас, фанера, космонавт, хвилина, ліщина, метро.
Для учителя:
1. Скляний ящик із водою для риб. (Акваріум.)
2. Смолиста маса, якою заливають дороги та тротуари. (Асфальт.)
3. Жуйна тварина з одним чи двома горбами. (Верблюд.)
4. Складна машина, яка косить, молотить, віє. (Комбайн.)
5. Одиниця часу, яка у 60 разів менша за хвилину. (Секунда.)
6. Рослини з великими жовтими зернами, які зібрано в качани. (Кукурудза.)
7. Колекція засушених рослин. (Гербарій.)
8. Приміщення, де відбуваються вистави. (Театр.)



Гра «Придумай власні іменники»
Учитель пропонує придумати й записати по десять власних іменників (імен, прізвищ людей, кличок тварин, назв міст, сіл, вулиць, річок).
Виграє той, хто першим правильно виконає завдання.


Гра «Наш рід»
Учні поділяються на три групи: чоловічий, жіночий та середній рід. Учитель показує іменники. Кожна група плескає в долоні, якщо названий іменник відповідає її роду.
За помилку одного з учнів група отримує зауваження.
Виграє та група, яка матиме найменше зауважень.

Гра «Множина чи однина?»
Учитель промовляє іменники в однині та множині. Учні картками різного кольору, на яких написано «М», «О», показують кількість іменників.


Виграє той, хто найменше помиляється.
Для гри можна використати такі іменники: робітник, учитель, учні, учениці, фабрика, заводи, країна, робітниці, герої, валянки, пшениця, медаль, неділя, черешні, книга, море, яблуко.

Гра «Відгадай, який рід іменників у множині»
Картками, на яких написано «Ч», «Ж», «С», учні показують рід саме тих іменників, які названі у множині.
Для гри можна використати такі іменники: бригади, комбайни, календар, медалі, моря, річка, метелики, лимони, кишеня, портрети, коридори, черевик, очерет, хвилини, тривоги, помідори, портфелі, ясен, неділі, редиска, вікна.
Виграє той, у кого буде найменше помилок.

Гра «Якої відміни?»
Керівник гри називає іменники. Учасники на пальцях або картках із цифрами показують, якої відміни іменник.
Для гри добре брати споріднені слова, які належать до різних відмін, наприклад: ніч — нічка, піч — пічка, учитель — учителька, шахтар — шахтарка.

Гра «Наш відмінок»
Учасники гри поділяються на три групи: родовий, знахідний, місцевий або називний, давальний, орудний.
Учитель називає іменники у різних відмінках. Кожна група плескає в долоні, якщо названий іменник відповідає її відмінку.
За помилку одного з гравців група отримує зауваження.
Виграє та група, яка матиме найменше зауважень.
Можна поділяти дітей і на шість груп відмінків.

Гра «Відмінковий ланцюг»
Учитель називає іменник у називному відмінку й викликає учня, який повинен назвати іменник у родовому відмінку тієї ж відміни. Другий викликаний учень називає іменник цієї ж відміни в давальному відмінку і т. д.
Виграє той, хто матиме найменше помилок.

Гра «З букв одного слова»
Для гри можна використати такі слова:
● айстри (старий, три, рис, сир, тир);
● акваріум (мак, кава, міра, кара, мука, рама, ріка, віра, кір, рука, крам, вік);
● демонстрація (Дора, ре, це, море, сад, сонет, ...... сіно, сотня, сонце, сто, Інна, цар);
● екскурсія (сі, рік, сік, кір, сук);
● електрика (кат, кит, лак, три, рак, ракети, та);
● жайворонок (вкрай, ворон, жар, корова, корона, край, кран, кров, на, нова, нора, рак, район, рано, ранок);
● квартира (варта, кава, кара, кат, кварта, кит, та, тир, три);
● колектив (то, котел, лев, кит, коти, коли, ти, ви, воли);
● колекція (ця, ці, це, кілок, колія, кіло, ля, ляк);
● комбайн (майно, кома, банк, на);
● компас (кома, копа, коса, сом, мак, сам, по, смак, оса);
● кукурудза (курка, рука, за, руда, раз);
● левада (лев, вада, лава, вал);
● метал (мета, те, та, тема);
● метро (море, рот, метр, те, ре);
● мічурінець (ре, це, мі, ці, мур, черінь);
● піонер (поні, ре, перо);
● портрет (ре, рот, те, торт),
● предмет (те, де, перед, мед, метр);
● радіо (рід, до, радо, Іра);
● революція (ре, воля, ці, ця, віл, лов);
● республіка (ре, булка, суп, бік, бір, лак, рік, кір, сік, ліс, рак, рука, лук, купа, кулі, ріка, ріпа, села);
● сантиметр (мир, метр, те, ре, мати, мати, сам, театр, ти, мета, на, та, тема, риса, тир, три);
● секунда (сад, сук, де);
● трамвай (вата, та, рама, Марта);
● фанера (фа, рана, фара);
● хвилина (лин, вила, нахил).
На кожному уроці береться не більше одного-двох слів. Викликані учні зачитують слова, які вони утворили.
Усі уважно слухають і за викликом учителя додають свої слова. Якщо учні не зможуть утворити всі слова з даних слів, то учитель допомагає тим, хто характеризує назване слово, наприклад, назва риби з трьох букв, перша буква с (сиг). А коли діти не відгадають слово і за характеристикою, учитель називає його та пояснює значення: сиг — це морська риба.
Виграє той, хто першим за певний час напише правильно найбільше слів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн