Дидактичні вправи "Екологічні ігри"

Опис документу:
Ці завдання допоможуть зробити уроки природи не тільки цікавими, а й такими, що сприятимуть розвитку пізнавальної активності. Граючи, діти вчаться: любити, пізнавати, берегти і множити, формують навички дбайливого і неруйнівного поводження з навколишньою природою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Екологічні ігри

Екологічний світлофор

Ми потрапили у лісове царство і помічником у ньому буде екологічний світлофор. Кожен його сигнал на лісовій стежці означає те ж саме, що і на проїжджій частині дороги: червоне світло загоряється тоді, коли вчинки людини наносять шкоду природі; жовте світло загоряється для того, щоб ми дотримувалися певних правил поведінки; зелене світло загоряється тим, хто робить для його мешканців – рослин і тварин – добрі справи.

До класу заходить хлопчик з рюкзаком. Вчитель звертається до нього:

- Покажи нам, будь ласка, з чим ти йдеш до лісу, а діти засвітять сигнал світлофора іпокажуть тобі, з чим можна, а з чим не можна ходити до лісу. Є такі речі, якими можна користуватися рідко, обережно, дотримуючись правил.

Хлопчик дістає речі.

1. Гумові чоботи.

Я збирався походити на березі озера, назбирати мушлі.

Загоряється жовте світло світлофора.

2. Ніж.

Я хотів ножем зідрати бересту з берези, щоб запалити багаття.

Загоряється червоне світло світлофора.

3. Запальничка.

Я вирішив, коли заморюся, посидіти біля вогнища.

Загоряється червоне світло світлофора.

4. Магнітофон.

Я збираюся послухати нові записи – хіти.

Загоряється червоне світло світлофора.

5. Невеличке пластмасове відеречко.

Минулого разу я з товаришем посадив на краю яру кущі верболозу. А сьогодні хочу їх полити.

Загоряється зелене світло світлофора.

6. Крихти хліба, крупа.

Це для качок. Вони живуть на озері. Я їх часто підгодовую.

Загоряється зелене світло світлофора.

Молодці, діти! Я бачу, що ви розбираєтеся в тому, що корисно робити в лісі, а чим можна створити неприємності.

РИБОЛОВЛЯ

Мета гри: вчити дітей дбайливо ставитися до багатства природи; допомогти їм зрозуміти, що лише тоді у водоймах буде багато риби, коли вода в них стане чистою і кожна рибка буде мати можливість залишити нащадків.

Вчитель читає екологічну казку «Рибалка».

Івась і Миколка пішли на риболовлю. Клювало добре, але спіймати великої риби не вдавалося. Свій улов вони опускали у відро з водою. Неподалік рибалив їхній знайомий дядько Захар. Він підійшов до хлопців, привітався і попрохав:

- Ну, похваліться уловом.

Подивився і сказав:

- Таку малечу не беруть. Її відпускають, щоб підросла і залишила нащадків. Якщо всі будуть брати тільки велику рибу, а маленьку відпускати, то в нашому ставку буде багато риби. Тільки б вода була чистою.

- А в нас лише така ловиться, - поскаржилися хлопчики.

- Потрібно брати наживку побільше. Подивіться, яка риба у моєму відерці. Гарний рибалка ніколи не губить малечу.Навіть сіті плетуть так, щоб маленька риба могла вийти.

Давайте перевіримо, чи гарні ми рибалки.

(Обирають «рибок»: три дівчинки – маленькі «рибки», два – три хлопчики – великі «рибки». Інші діти, взявшись за руки, стають навколо них. Це «рибалки» із неводом. Коли маленькі «рибки» підпливають, «рибалки» підіймають руки вгору, щоб випустити їх за межі кола, і швидко опускають, щоб не випустити велику «рибу» - хлопчиків).

- Ой, рибалко молоденький, чи улов в тебе гарненький?

- Лящ піймався здоровенний , а ще щука отакена!

Два смугастих окуні, на додачу два лини,

Коропа та судака… А в відерці два малька.

«ЗНАЙДИ ВІДПОВІДЬ»

Вчитель показує таблицю з назвами риб (варіант – малюнки з зображенням риб), а учні показують цифру – номер відповіді.

зображенням риб), а учні показують цифру – номер відповіді.

  1. Щука

  2. Сом

  1. Жаба

  1. Хто з них тут «зайвий»?

  2. Він живе в самому вирі, господар глибини

  3. Кого з них звуть підводним санітаром?

(жаба)

(сом)

(щука)

  1. Судак

  2. Кит

  3. Йорж

  1. Хто з них тут «зайвий»?

  2. Колеться, немов їжак

(кит)

(йорж)

«ВПІЗНАЙ ТВАРИНУ»

До нас поступили скарги від тварин. Давайте ознайомимося з ними і вирішимо, чи правильно чинить людина.

Скарга 1. «Сама знаю, що не красуня. А якщо я опиняюся поруч, багато хто сахається вбік, а то ще й камінням жбурнуть або ногою вдарять. А за що? Користь від мене велика». (Це жаба)

Одна жаба охороняє від гусениці і черв’яків цілий город. Якщо в домі завелися таргани, принеси жабу – і вони зникнуть.

Скарга 2. «Ох і не люблять мене люди. Голос їм мій, бач, не подобається, і очі, кажуть, в мене негарні. Вважають, що я біду приношу. А чи так це? Якби не я, прийшлося б декому сидіти без хліба». ( Це сова )

Сова з 1946 року знаходиться під охороною держави. Одна сова знищує за літо 1000 мишей, які можуть знищити 1 тонну зерна.

Скарга 3. « Ми ссемо кров людини. Завдяки нам люди не можуть нормально працювати і відпочивати. Від нашого тоненького голосу багато людей починає чухатися». (Це комарі ).

Але все ж комарі потрібні в природі. Личинки комарів живуть у воді, ними харчується багато риб. А дорослими комарами харчується багато птахів. Цікаво, що боротися з комарами нам допомагають бабки. Бабки та їх личинки – ненажерливі хижаки. Самі бабки полюють на дорослих комарів у повітрі, а личинки бабок на личинок комарів у воді.

Висновок: потрібно берегти і тих тварин, які не занесені до Червоної книги. Це добре відомі вам тварини: білка, їжак, синиця, дятел, жаби та ін. Їх життя часто залежить від тебе, від твоєї поведінки в природі.

« ВГАДАЙ ЗА ОПИСОМ»

Вчитель читає текст – опис, учні називають тварину,

Опис 1. Хижий хитрий звір з рудуватим пухнастим хутром. Його можна зустріти у всіх країнах світу. Живиться птахами і дрібними звірками (лисиця).

Опис 2. Цю тварину часто називають «королем» гризунів. Дійсно, у порівнянні з хом’яками, ховрахами і мишами вона виглядає дійсно велично, по-королівському. В неї все дивовижне – і зуби, і шуба, і хвіст. Ці тваринки ще й чудові будівельники. ( Бобри)

Опис 3. Це велике сильне дике тварина мешкає в лісах Європи, Північної Африки. Його тіло вкрите грубою щетиною. Живиться жолудями, комахами, гризунами (кабан).

Опис 4. Найбільший звір наших лісів. Живиться горіхами і ягодами, але іноді нападає на дрібних тварин. Розриває мурашники і гнізда диких бджіл (ведмідь).

Опис 5. Лісовий звір, поширений у багатьох країнах. До зими змінює забарвлення хутра з буро – сірого кольору на білий. Живиться травою, листям, деревної корою і корінням рослин (заєць – біляк).

Опис 6. Хижак сімейства куницевих. Поширений в Європі та Азії. У нас в країні зустрічається всюди. У нього довга, блискуча шерсть, дві чорні смуги на голові. Живе в норах. Знищує комах – шкідників, приносячи велику користь сільському господарству (борсук).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн