Дидактичні ігри на вивчення властивостей та відношень предметів

Опис документу:
Дидактичні ігри з математики на вивчення властивостей та відношень предметів. Гра „Покажи „стільки ж”, „більше”, „менше”” Гра „Назви своїх сусідів” Гру „Складемо візерунок” Гра „Вище – нижче, довше – коротше” Гра „Багато – мало – один” Гра „ Продовж речення” Гра „ Опиши малюнок”

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактичні ігри на вивчення властивостей та відношень предметів

  Гра  „Покажи „стільки ж”, „більше”, „менше””

     Матеріали гри: у вчителя і учнів набір карток з числами і різні предмети.

   Варіант 1. Учитель показує учням карточку з числом 3 і каже: «Більше», учні показують 4, 5 і більше предметів, або карточку із зображенням більш як 3 предметів. Коли вчитель говорить: «Стільки ж» і показує картку з числом

5, усі діти піднімають у руці 5 предметів, коли вчитель показує число 5 і каже: «Менше», учні показують 2–3 предмети і т. д.

Варіант 2. Учитель показує картку з числом і говорить: «Більше», «Менше», «Стільки ж», а учні піднімають картки з більшим, меншим і таким самим числом.

     Поряд з виробленням умінь лічби проводиться робота по уточненню таких просторових уявлень, як: зліва – справа, вище – нижче, довше – коротше, ширше – вужче, перед, після, під, над, за, посередині тощо та широко використовуються, уточнюються й розширюються уявлення учнів про відомі їм геометричні фігури.

Гра „Назви своїх сусідів”

     Учитель запитує дітей, хто сидить поруч з ними за партою, хто позаду, спереду. За допомогою цієї гри у дітей формуються відповідні уявлення.

     Гру потрібно пропонувати учням після вивчення нового матеріалу. Це дає змогу кращому засвоєнню даного матеріалу.

  Гру „Складемо візерунок”

       За завданням учителя з геометричних фігур на парті в один ряд учні складають візерунок: 5 трикутників, під трикутниками – кружечки, над трикутниками – квадрати. Потім учні змінюють візерунок і розповідають, як вони розмістили геометричні фігури.

      Дана гра вчить учнів розміщувати предмети у просторі, розрізняти предмети за розміщенням, ознайомлює з напрямками руху: вгору, вниз, розширюються уявлення про геометричні фігури.

Гра  „Вище – нижче, довше – коротше”

     Учитель пропонує всім учням швидко встати і, залежно від слів, сказаних учителем, показати нижче (вище), ніж показує він сам.

Варіант 1. Учитель показує нижче (вище) столу і говорить «вище» («нижче»). Діти швидко піднімають руки значно вище (нижче), ніж показав вчитель.

      Те саме стосується і слів «довше – коротше». Вчитель показує учням певну відстань між долонями своїх рук і говорить «довше» («коротше»), а діти відповідно показують більшу (меншу) відстань, ніж у вчителя.

Варіант 2. Гра проводиться аналогічно до першого варіанта, але ускладнюється тим, що вчитель показує рукою висоту і каже «вище», а сам руку опускає нижче. Учень повинен зробити навпаки. Те саме стосується і «ширше – вужче». Ця гра, як правило, викликає пожвавлення, сміх, оскільки учні часто помиляються, і є дійовим засобом для знімання перевтоми.

Гра „Багато – мало – один”

    Матеріал гри: у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: олівці, геометричні фігури, картинки із зображенням різної кількості предметів тощо).

      Учитель називає слово: “багато”, “мало”, “один”, а учні повинні мовчки показати відповідну кількість предметів. Цю гру можна ускладнити.

Гра „ Продовж речення”

Біля дуба ростуть граб і калина.

Дуб вищий за ...

Граб нижчий ...

Граб вищий за ...

Гра „ Опиши малюнок”

   Учитель вивішує яскравий малюнок із багатьма предметами.

    Учитель. Опишіть малюнок, використовуючи слова: у, на, під, над, внизу, вгорі, попереду, позаду, зліва, справа, між, за.(Вчитель слідкує, щоб не відбувалося повторів).

 Гра „Підбери фігури за величиною”

     Матеріал гри: геометричні фігури (квадрати, прямокутники, круги, трикутники) різних розмірів або інші дрібні предмети, картки із зображеннями предметів тощо.

     Зміст гри: Вчитель пропонує учням із кожного ряду (по одному) поділити фігури на 2 або 3 групи за розмірами. Найкраще, коли всі учні можуть брати участь у грі.

Гра „У кого картка такого самого кольору”

     Учні одержують кольорові картки. Вчитель викликає до дошки одного із них і запитує, якого кольору в нього картка. Потім просить назвати імена тих учнів, які мають картки такого ж кольору.

Діти, імена яких були назвіані, стають поруч із першим учнем. Решта перевіряє, чи правильно було зроблено вибір.

Гра „Знайди зайвий предмет”.

Учитель виставляє 5 – 6 предметів на стона або на набірному полотні. Відшукуючи зайвий пердмет, діти орієнтуються на одну ознаку, абстрагуючись від інших. Учень однієї з команд, який виконав завданнея правильно й швидше за інших, нагороджується прапорцем.

Гра „Чого не стало”.

  Учитель розміщує на набірному полотні зображення 5 – 6 різних за розміром предметів  і пропонує уважно їх розглянути. Потім просить дітей заплющити очі, і в цей час забирає з полотна один із зображених предметів. Після цього дозволяє учням розплющити очі та пропонує їм зясувати, якого предмета не стало.

Наведи порядок”.

Діти з кожної команди упорядковують групи однакових предметів у певному порядку, наприклад, стрічок – від найдовшої до найкоротшої, книг – від найтовстішої до найтоншої, будинків – від найбільшого до найменшого.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!