Дидактичні ігри на вивчення чисел першого десятка

Опис документу:
Дидактичні ігри на вивчення чисел першого десятка: Гра називається „Скільки?” Гра „Більше, менше, порівну” Гра „Збільшити і зменшити на 1” Гра „Утвори числовий ряд” Гра „Відновлення числового ряду”. Гра „Покажи потрібну цифру” Гра „Будь уважним” Гра „Знаю”.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактичні ігри на вивчення чисел першого десятка

Гра називається „Скільки?”

Варіант 1. Учитель виставляє іграшки на столі або на карнизі дошки і пропонує учням, показуючи іграшки указкою, не лише лічити вголос, а й піднімати цифру, яку вони називають. Діти лічать у прямому і зворотному порядку, із заміною окремих іграшок.

 Варіант 2. Учитель плескає в долоні кілька разів, а учні, полічивши кількість оплесків, мовчки піднімають картку з відповідною цифрою.

Варіант 3. Учитель плескає в долоні, учні також плескають і лічать оплески.

Варіант 4. Учитель показує таблицю із зображенням різних або однакових предметів (або виставляє картки на набірному полотні) і пропонує мовчки полічити й показати відповідну цифру.

Гра „Більше, менше, порівну”

    Матеріал гри: у кожного учня на парті набір знаків: >, <, =, дрібні предмети, іграшки, картки із зображенням різних речей, трикутники, кружечки з додатку до математики.

7

    Вчитель вивішує таблицю або відкриває дошку із заздалегідь підготовленими записами цифр.

    Учням кожного варіанта треба на своїй парті розкласти предмети так, як показано в записах, і поставити потрібні знаки. Перевірити правильність виконаних дій можна запропонувати сусідам по парті, або це робить учитель, швидко пройшовши між партами.

3.  Гра „Збільшити і зменшити на 1”

    Матеріал гри: картки з числами.

    Учитель підносить угору картку з будь-яким числом, а учні піднімають у лівій руці картку з таким числом, яке вийде в результаті збільшення даного числа на 1, а в правій руці – картку з числом, яке утвориться при зменшенні даного числа на 1. Скажімо, учитель піднімає картку з числом 7. Учні повинні в лівій руці піднести картку з числом 6.

     У грі перемагає ряд учнів, які жодного разу не помилялися або помилялись найменше.

Гра „Утвори числовий ряд”

      Грають дві команди. У кожного учня – картки з цифрами. За сигналом вчителя команди повинні утворити числовий ряд зліва направо (потім справа наліво). Виграє команда, яка швидко і правильно виконає завдання.

Гра  „Відновлення числового ряду”.

    Учитель. Діти,  потяг далі рухатися не зможе, тому, що хтось розібрав міст. Що ж нам робити? Як його полагодити?

1 * 3 * * 6 * * 9 10

(Колективна робота. Учні називають числа по-порядку, коли називають те число, яке пропущене, то плескають у долоні.)

Гра „Покажи потрібну цифру”

   Матеріал гри: картки із зображенням предметів, дрібні предмети, іграшки.

     Вчитель показує учням картку із зображенням кількох предметів, а учні, швидко полічивши, показують відповідну цифру.

Гра „Будь уважним” 

      Вчитель зачитує вірш і називає його учасників, а учні полічивши показують відповідну цифру.

                                 У клас зайшов Мишко,

А за ним – Петько,

                                   За ним – Галинка,

За нею Яринка,

А позаду Гнат.

Скільки тут малят?

                                       

Гра „Знаю”.

      Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по-порядку сідає, називаючи наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати “знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово “знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні класу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо. Учитель. Злий чаклун заховав всі цифри в портреті. Відшукайте їх і каліграфічно запишіть.   

Гра „ Ох, ці числа!”

      1. Знайти попереднє число

                   2, 4, 3, 5, 6, 9.

     2. Знайти наступне число

                   1, 7, 2, 4, 5, 9.

     3. З кожної пари чисел назвати більше число

                    3 і 2, 4 і 5, 10 і 9, 7 і 8, 6 і 7.

     4. З кожної пари чисел назвати менше число

                    2 і 4, 10 і 9, 3 і 4, 5 і 3, 6 і 5.

      5. Назвати склад кожного числа

                    9, 7, 6, 2, 3.

Гра „ Впізнай цифру”

    У мішечку знаходять цифри, вирізані з цупкого паперу. Із заплющеними очима учні виймають одну з них, обстежують її і називають.

 Гра „ Хто найбільше?”

        Діти розподіляються на дві команди. Обирається ведучий. Він називає, наприклад, два. Гравці команди записують усе, що пов’язано з цим числом: два вуха, два ока, дві руки, дві ноги, два колеса у велосипеді… Перемагає команда, яка запише якнайбільше двійок, трійок, четвірок…

Гра „Найбільше і найменше число”

     Один з учнів, які сидять поруч за партою, розкладає картки з цифрами: 2, 5, 7, 8 і пропонує сусіду по парті визначити, яке з чисел найбільше (найменше). Інший учень   повинен   поряд   покласти   картку   з   більшим (меншим) на одиницю числом. Потім гравці міняються ролями. Хто без помилок виконає завдання, вважається переможцем.

Гра „Назви  число”

         Учитель показує картку, на якій записане будь-яке число (наприклад 6), і називає далі число 8. Діти сигналізують за допомогою математичного віяла число, якого не вистачає до 6, щоб утворити число 8 (тобто цифру 2).

   Рекомендації: таку гру можна провести на закріплення складу будь-якого числа в межах 10.

Гра „ Я – уважний”

         На дошці розміщені ілюстрації з різною кількістю предметів. Наприклад: яблук – 5 штук, груш – 2, слив – 4. Ілюстрації розглядаються протягом 2 секунд і закриваються. Учитель запитує:

-         Яких предметів 5?

-         А чого більше – яблук чи груш?

-         Що означає число 4?

   Рекомендації: замість ілюстрацій можна виставляти різний лічильний матеріал.

Гра „Парні й непарні числа”

      Учитель викликає чотирьох учнів, які підходять до набірного полотна, стають біля стовпчика кишеньок, а в руках мають картки з числами.

    1-й учень — викладає непарні числа, 2-й учень - парні, 3-й - непарні, 4-й - парні. 4-й учень робить крок вправо і знову перед ним чиста колонка кишеньок, але тепер він уже під 1-м номером і викладає непарні числа, біля нього розміщується учень, який був під 3-м номером, але тепер він буде 2-м, і викладатиме парні числа, і так далі.

Гра „Лічи швидко”

     Гра на увагу і з метою закріплення навичок лічби. Вчитель плеще декілька разів у долоні, діти на магнітних дощечках пишуть цифру, яка відповідає кількості ударів і показують результат вчителю.

Гра „ Складемо поїзд”

     Зміст гри: вчитель викликає до дошки по черзі учнів. Усі вони виконують роль вагона, називають свій номер. Наприклад, перший викликаний учень каже:

 “Я перший вагон”. Другий учень, виконуючи роль другого вагона, чіпляється

до першого вагона (кладе руку на плече учня, який стоїть попереду). Називає свій порядковий номер, інші становлять приклад: “Один так один, вийде два”. Потім чіпляється третій вагон, і за сигналом становлять приклад на складання: “Два та один – це три”. Потім вагони (учні) відчіплюються за одним, а клас становить приклади виду: “Три без одного – це два. Два без одного – це один”.

      За підсумками використання гри “Складемо поїзд” учням пропонують назвати назвати число вагонів зліва

 Гра „Магазин”

    На поличках виставлені різні іграшки. Біля іграшок таблички із ціною. Діти-покупці приходять і вибирають товар, називаючи ціну. Продавець відшукує і продає.

Гра „ Хлопчики і дівчатка”

    На картках вчителя записані цифри. Зворотній бік одних карток пофарбовано червоним кольором, інших — зеленим.Учитель бере одну з карток, показує  класу і  перевертає зворотнім боком. Якщо картка червоного кольору, то відповідь хором називають дівчатка, якщо зеленого — хлопчики. Виграє той, хто менше зробить помилок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.