Дидактична гра з морального виховання «Добрі вчинки»

Опис документу:
Уточнювати морально-етичне уявлення про добро та зло. Вчити виявляти критичність до своїх вчинків, схвалення дій того хто зробив правильно. Створювати сприятливі умови для ставлення соціальної компетентності дитини, розвивати в дітях соціальні емоції (співчуття, бажання допомагати, тощо). Виховувати у дітей бажання бути приємними людьми, бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактична гра

з морального виховання

«Добрі вчинки»

Програмовий зміст: уточнити морально-етичне уявлення про добро та зло. Вчити виявляти критичність до своїх вчинків, схвалення дій того хто зробив правильно. Створювати сприятливі умови для ставлення соціальної компетентності дитини, розвивати в дітях соціальні емоції (співчуття, бажання допомагати, тощо). Виховувати у дітей бажання бути приємними людьми, бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування.

Варіанти гри:

«Опиши вчинок»

Вихователь пропонує до розгляду та аналізу малюнки, на яких зображено різні ситуації, пропонує дітям описати ситуацію на малюнку та почуття персонажів.

«Скажи навпаки»

Добрий — злий, веселий — сумний, сварливий — миролюбний, сміливий — боязкий, щирий — потайний, жалісливий — черствий, милосердний — жорстокий, працьовитий — ледачий.

«Скажи, який?»

Мама — добра, ніжна, ласкава, лагідна…

Тато — сильний, сміливий, працьовитий…

Бабуся — лагідна, добра, роботяща, ста­ренька…

Дівчинка, хлопчик…

«Закінчи речення»

Добрі діти батьків радують, а погані… Марійка бабусі допомагала, а Сергій… Данилко з друзями ділиться, а Тарас…

«Хто? Або що?»

Учити називати людей, які виконують роботу; формувати повагу до праці.

«Доповни речення»

Тато ремонтує… (кран).

Хлопчик допомагає… (мамі).

Бабуся пече пиріжки… (онукам).

Двірник посипає слизьку доріжку… (піском).

«Назви лагідно»

Малий — маленький — малесенький. Теплий — тепленький — теплесенький.

«Коли? Якщо?»

Якщо мама стомилася,… (слід гратися тихо).

Коли завершив гру,… (необхідно прибрати іграшки).

Якщо другові сумно,… (потрібно розважити його).

Дидактичні мовленнєві ігри та вправи з морального виховання

«Рученята»

Моральний розвиток: формувати усвідомлене розуміння дій у ситуації конфлікту.

Діти об’єднуються у пари і виконують дії згідно з текстом вправи.

— Наші рученята вітаються, сваряться, миряться, жаліють одне одного, обіймають­ся, прощаються.

Вправа повторюється декілька разів із прискоренням.

«Назви одним словом»

Моральний розвиток: розвивати усвідомлення моральних норм.

Мама, тато, сестричка, братик — сім’я.

Дякую, будь ласка, до побачення, вітаю — чарівні слова.

Доброзичливість, чуйність, щирість — моральні якості.

Посмішка, радість, співчуття — …

Вередливість, егоїзм, упертість —…

«Скажи навпаки»

Моральний розвиток: навчати називати моральні якості; формувати розуміння, що людей цінують за їхні моральні якості.

Добрий — злий, веселий — сумний, свар­ливий — миролюбний, сміливий — боязкий, щирий — потайний, жалісливий — черствий, милосердний — жорстокий, працьовитий — ледачий.

«Мама — мамуся»

Моральний розвиток: учити добирати пестливі слова.

Мама — мамуся, тато — таточко, се­стра — сестричка, брат — братик.

«Скажи, який?»

Моральний розвиток: формувати вміння визначати та називати чесноти людей.

Мама — добра, ніжна, ласкава, лагідна…

Тато — сильний, сміливий, працьовитий…

Бабуся — лагідна, добра, роботяща, ста­ренька…

Дівчинка, хлопчик…

«Закінчи речення»

Моральний розвиток: формувати вміння визначати та оцінювати вчинки оточуючих. Добрі діти батьків радують, а погані… Марійка бабусі допомагала, а Сергій… Данилко з друзями ділиться, а Тарас…

«Назви якомога більше ознак»

Моральний розвиток: формувати вміння називати якості свої та оточуючих. Я — який? Мій друг — який? Моя мама — яка?

«Відповідай швидко і точно»

Моральний розвиток: формувати вміння оцінювати взаємини людей.

Бабуся старенька, а мама…

Хороший друг пожаліє, а поганий…

Щира людина поділиться, а скупа…

Увічлива людина попросить, а не ввіч­лива…

«Запитую — відповідай»

Соціальний розвиток: формувати обізнаність про оточуючих, їхні індивідуальні особ­ливості.

Як звати твою маму? Як звати тата? Як тата звати по батькові? Імена бабусь, дідусів? Хто твій друг? У які ігри ви любите гра­тися?

«Хто це?»

Моральний розвиток: систематизувати уявлення про взаємини людей.

Рідна, лагідна, найдорожча — хто? (Мама)

Сильний, сміливий, працьовитий — хто? (Тато)

Вірний, добрий, щирий — хто? (Друг)

«Хто? Або що?»

Соціальний розвиток: учити називати людей, які виконують роботу; формувати повагу до праці.

«Хто що вміє робити?»

Мета: учити називати людей, які виконують дії.

Любить, піклується, жаліє —… (мама).

Любить, ремонтує, допомагає, виховує — … (тато).

Навчає, доглядає, турбується — … (вихо­ватель).

Оглядає, лікує, дає поради —… (лікар).

«Доповни речення»

Моральний розвиток: учити аналізувати запропоновану ситуацію.

Тато ремонтує… (кран).

Хлопчик допомагає… (мамі).

Бабуся пече пиріжки… (онукам).

Двірник посипає слизьку доріжку… (піс­ком).

«Закінчи прислів’я»

Моральний розвиток: ознайомити з етич­ними еталонами поведінки; розвивати логіч­не мислення.

Без терпіння немає —… (уміння).

Шила в мішку —… (не заховаєш).

Друга шукай, а знайдеш —… (тримай).

Праця годує, а лінь —… (марнує).

Шануй батька й неньку й тобі буде — … (гладенько).

«Назви лагідно»

Моральний розвиток: учити використо­вувати лагідні слова.

Малий — маленький — малесенький. Теплий — тепленький — теплесенький.

«Що було б, якби…?»

Моральний розвиток: учити розв’язувати проблемну ситуацію, беручи до уваги етичні еталони.

Що було б, якби вихователька не при­йшла на роботу?

Що було б, якби кухар не зварив обіду?

Що було б, якби тато не заробляв гроші?

Якби в мене захворіла киця, то…

Якби мама купила багато цукерок, то…

Вередувати не можна, бо…

Потрібно слухати маму, тому що…

За столом не можна пустувати, тому що…

Якби я був чарівником, то…

Якби я був чарівником, для мами зробив би ось що…

Якби я був чарівником, зробив би багато добрих справ, а саме…

«Коли? Якщо?»

Моральний розвиток: виховувати почут­тя емпатії та повагу до оточуючих.

Якщо мама стомилася,… (слід гратися тихо).

Коли завершив гру,… (необхідно прибра­ти іграшки).

Якщо другові сумно,… (потрібно розва­жити його).

«Як можна сказати?»

Моральний розвиток: формувати вміння диференціювати почуття.

Усмішка яка? (Весела, сумна, крива, щира, недобра…)

Учинки які? (Добрі, погані, недобрі, злі…)

Любить вилежуватися — лежень.

Не дякує — невдячний.

Зичить добре — доброзичливий.

Має добре серце — добросердий.

«Що буває…?»

Моральний розвиток: навчати розуміти метафори.

Добрим… (серце, бабуся, робота…)

Гарним… (очі, квіти, мама…)

Милим… (кошеня, дитя, іграшка…)

Поганим… (робота, вчинок, слова…)

Сумним… (розповідь, казка, фільм…)

«Чарівна пір’їнка»

Моральний розвиток: учити аналізувати та оцінювати свої вчинки.

Діти утворюють коло. Вихователь дає кольорову пір’їнку комусь із дітей. Дитина, яка отримала пір’їнку, розповідає про свій доб­рий вчинок і передає її іншій дитині.

«Який настрій?»

Моральний розвиток: формувати вміння розрізняти та називати емоції.

Сумний, веселий, радісний, сердитий, розгублений.

«Як почуваєшся?»

Моральний розвиток: формувати розу­міння впливу вчинків на почуття оточуючих.

Вихователь пропонує до розгляду та ана­лізу малюнки, на яких зображено проблемні ситуації. На малюнках відсутні обличчя у деяких персонажів. Вихователь пропонує ді­тям описати ситуацію на малюнку та почуття персонажів.

Дидактичні ігри на розвиток моральних якостей дитини

«Компліменти»

Мета. Спонукати бачити в інших позитивні риси характеру, зовнішності, поведінки. Розвивати спостережливість, уважність. Виховувати доброзичливість, повагу до інших. Формувати позитивне бачення світу.

Матеріал : великі яскраві паперові квіточки.

Хід гри: Варіант №1. Діти стають парами ( хлопчик і дівчинка ). Вихователь дає кожній парі велику паперову квітку. Діти по черзі кажуть одне одному компліменти і дають квітку. Для нової серії компліментів вихователь роздає ще квіти. Переможе пара, яка в сумі назбирає найбільше квіточок.

Варіант №2. Діти утворюють коло. Вихователь лічилкою обирає дитину, яка стає в центр, і каже їй комплімент, передаючи паперову квіточку тому, хто стоїть справа. Той , хто отримує квіточку, має сказати щось хороше про дитину, яка стоїть в центрі кола, і передати квіточку далі по колу.

«Відгадай , хто це?»

Мета. Закріплювати вміння дітей помічати позитивні якості інших людей. Розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, акторські здібності. Виховувати доброзичливість, креативність. Формувати позитивне бачення світу.

Матеріал: картки з іменами дітей – учасників гри, скринька.

Хід гри:Вихователь пише на картках імена дітей й кладе їх у невелику скриньку. Учасники гри по черзі виймають картки і, не називаючи імені, намагаються пантомімою показати позитивні якості дитини з цим іменем. Наприклад: Петрик витягує картку з ім’ям Тарасик, виходить у центр кола і показує, як добре Тарасик будує фортеці, їздить на велосипеді. А діти намагаються відгадати, про кого йдеться.

Ускладнення. Учасники гри пригадують добрі вчинки кожної дитини.

«Навпаки»

Мета. Формувати у дітей вміння утворювати позитивні враження на противагу негативним, що допоможе їм в майбутньому легко долати труднощі. Розвивати логічне мислення, увагу, слухову пам'ять . виховувати впевненість у собі. Формувати позитивне бачення світу.

Хід гри: Варіант № 1. Вихователь називає твердження з негативним змістом, а діти – антонімічні ( з позитивним ).

Варіант № 2. Лічилкою обирається дитина, яка називає твердження з негативним змістом, а інші діти – з позитивним.

Наприклад :

 « Я – страшезний боягуз ». – « Я дуже сміливий ».

 « У мене немає друзів ». – « Я маю багато хороших вірних друзів ».

 « Я дуже хворий ». – « Я здоровий , і мені щодня стає краще ».

 « У мене нічого немає ». – « У мене все є ».

«На щастя – на біду»

Мета. Спонукати дітей творчо підходити до розв’язання проблем , самостійно шукати вихід з будь-яких ситуацій . Розвивати увагу , кмітливість , креативність , позитивне мислення . Виховувати самостійність , рішучість .

Хід гри: Варіант № 1. Вихователь починає розповідь ,а діти по черзі її продовжують.

Варіант № 2. Одна дитина розповідає оповідку , а інші їй допомагають , закінчуючи речення.

Наприклад: «Одного разу сім’я вирушила в похід. На біду… почався дощ . На щастя … донька взяла парасольки. На біду… парасольки зламалися, а дощ став сильніший . На щастя … син умів лагодити парасольки. На біду … він залишив вдома всі необхідні інструменти. На щастя … і т.д.»

«Корисні поради»

Мета. Закріплювати вміння дітей самостійно знаходити позитивне рішення в будь – якій ситуації . Розвивати кмітливість, креативність , вміння застосовувати набуті знання на практиці , виховувати самостійність . Формувати позитивне бачення світу.

Хід гри: Вихователь описує ситуацію , а діти дають корисні поради з позиції позитивного світобачення.

Творчі ігри

Маленькі казкарі

Мета . Формувати вміння складати казки з позиції позитивного бачення світу. Розвивати зв’язне мовлення , творчу уяву, фантазію. Виховувати креативність ,інтерес до казок.

Варіант №1. Вихователь починає казку ,а діти по черзі придумують її продовження й закінчення.

Варіант №2. Вихователь пропонує кожній дитині початок казки , а малюк продовжує її. Наприклад.

Чарівні перетворення гусенички

Жила – була маленька гусеничка . Цілими днями вона повільно повзала по гілках дерев, їла зелені листочки і ні на кого не зважала. Її теж ніхто не помічав і не пропонував дружити .

Одного разу вона зупинилася й почала плести лялечку. Поступово вона обмотувала себе тонкими шовковими нитками і скоро зовсім зникла з очей.

Всередині лялечки їй було…

Маленьке пташенятко

Жило собі маленьке пташенятко , яке дуже хотіло навчитися літати. Воно сиділо у гнізді і спостерігало, як кружляли в небі великі пташки. І йому теж хотілося літати, так легко і гарно, як інші. Але воно думало, що ніколи не зможе навчитися цього.

Та от одного разу…

Непосидюче зайченятко

Жило – було маленьке непосидюче зайченятко, яке безтурботно стрибало лісом, шукаючи собі їжу і наспівуючи веселі пісеньки.

Одного разу зайченятко, стрибаючи, не помітило попереду велику яму і впало в неї. Зайченя злякалося і гірко заплакало.

-Ніхто мені не допоможе, - плакало воно. – Бо в мене зовсім немає друзів. Його почула…

Хворе ведмежатко

Жило – було у лісі ведмежатко. Воно часто не слухалося своєї мами і не вдягало шапку. І , звичайно ж , застудилося. Лежить ведмежатко вдома і бідкається, як сильно у нього болить горло і вушка. Аж ось почула його…

Сумне жабенятко

Жило собі у лісовому озері маленьке зелене жабенятко. Щодня воно слухало веселий спів своїх родичів, але саме не могло так голосно і гарно квакати. Жабенятко сумувало через це.

-Ква – ква – ква, - тихо шепотіло воно. – Ква – ква, - зітхало маленьке.

Одного разу…

Заклопотаний єнотик

Жив – був у лісі дуже допитливий єнотик. Щодня ходив він полісу і шукав собі затишну нірку, де можна буде перезимувати, але йому чомусь не щастило. Єнотик засумував і , тяжко зітхаючи, продовжував свою мандрівку у пошуках житла.

Одного разу він…

Казка по – новому

Мета: Формувати вміння дітей розповідати старі казки на новий лад з позиції позитивного світобачення. Розвивати творчу уяву, фантазію, творче мислення, зв’язне мовлення, креативність. Формувати позитивне бачення світу.

Матеріал: ілюстрації до казок « Коза – дереза », « Пан Коцький », «Зайчикова хатка ».

Хід гри.

Варіант №1. Вихователь починає розповідати знайому казку, а діти продовжують, але переробляють її на новий лад.

Варіант №2. Кожна дитина обирає собі знайому казку, яку розкаже по – новому. Наприклад.

Зайчик , персонаж казки « Коза – дереза », за допомогою позитивних тверджень переборює свій страх, а потім запрошує Ведмедика, Вовка і Рака до себе в гості й мириться з Козою.

Пан Коцький – сміливий і рішучий. Він знайомиться з дикими звірами, дякує їм за смачний обід і починає з ними товаришувати.

Зайчик з казки « Зайчикова хатинка »сам проганяє хитру Лисицю. Ведмедик, Собака й Півник просяться з ним жити. Зайчик їх впускає і всі разом « живуть – поживають і добра наживають ».

Домалюй і придумай казкову історію

Мета: Закріплювати вміння дітей складати казкові історії з позиції позитивного світобачення. Розвивати творчу уяву, фантазію, зв’язне мовлення, креативність. Формувати позитивне бачення світу.

Матеріал: картки із зображенням трьох площинних геометричних фігур, кольорові олівці.

Хід гри.

Варіант № 1. Вихователь дає кожній дитині картку із зображенням трьох площинних геометричних фігур. Малюк має домалювати якісь елементи, щоб отримати зображення диких тварин ( або птахів ), і придумати невелику казку про них ( з позиції позитивного світобачення ).

Варіант № 2. Діти домальовують геометричні фігури так, щоб отримати зображення казкових істот, і складають невелику оповідку про них.

Інсценуй казку

Мета: Вдосконалювати вміння дітей інсценувати художні твори. Розвивати акторські здібності, творчу уяву, креативність, вміння імпровізувати, позитивне мислення. Виховувати старанність.

Матеріал: елементи костюмів головних персонажів, декорації до казок.

Хід гри.

Варіант № 1. Вихователь промовляє слова автора, а діти – грають ролі персонажів казок.

Варіант № 2. Діти грають ролі й автора, й персонажів.

Ускладнення. Діти, імпровізуючи, доповнюють казку однією – двома подіями.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
9
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!