Діагностувальна робота - це підсумкове оцінювання знань учнів, набутих протягом певного проміжку часу.
Як проводити діагностувальні роботи
За результатами опанування теми / частини теми (якщо тема велика) / кількох тем чи розділу МОН рекомендує проводити тематичні діагностувальні роботи, щоб:
визначити якісні й кількісні характеристики опанування теми чи її завершеної частини відповідно до очікуваних результатів навчання в освітній програмі;
виявити утруднення, скоригувати освітній процес та (за потреби) внести корективи до календарно-тематичного планування;
спрогнозувати результати навчання на наступному етапі опанування матеріалу з урахуванням удосконалення методики навчання.
Для діагностувальної роботи пропонують складати систему завдань, які передбачають різні рівні та можуть надати об’єктивну інформацію про те, чи досягли учні групи взаємопов’язаних очікуваних результатів.
Форми діагностувальних робіт:
Діагностувальні роботи можуть містити усні (переказ, власне висловлення тощо), письмові (списування, диктант, тестові завдання й ін.), практичні (дослід, моделювання / конструювання, практична робота тощо) та завдання, що передбачають виконання роботи з допомогою електронних освітніх ресурсів.
З мовно-літературної освітньої галузі (мова вивчення):
аудіювання (1–4 кл.), читання (2–4 кл), говоріння (1–4 кл), письмо (2–4 кл.).