і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Діагностична контрольна робота з української літератури.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Діагностична контрольна робота з української літератури. 10 клас

І варіант

  1. Поетичні рядки

Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день Божий добрі ребра

й серце розбиває.

Розбиває, та не випє

Живущої крові, -

Воно знову оживає

І сміється знову.

не вмирає душа наша,

Не вмирає воля. –

є вступом до твору Т. Шевченка:

А «І мертвим, і живим…»;

Б «Сон»;

В «Гайдамаки»;

Г «Кавказ»;

Д «Катерина».

  1. Прочитайте уривок із поеми І. Котляревського «Енеїда», визначте віршовий розмір.

Любов к Отчизні де героїнь,

Там сила вража не устоїть,

Там грудь сильніша од гармат.

А ямб;

Б хорей;

В дактиль;

Г амфібрахій;

Д анапест.

  1. Словами

Ой на горі вогонь горить,

А в долині козак лежить.

Накрив очі китайкою,

Заслугою козацькою.

Що в головах ворон кряче,

А в ніженьках коник плаче.

починається:

А календарно-обрядова пісня;

Б народна дума;

В народна балада;

Г весільна пісня;

Д соціально-побутова пісня.

1-3 завдання – по 0, 5 бала

  1. Установіть відповідність між літературними жанрами та їх визначеннями.

Визначення

Жанр

1 невелике, переважно віршоване оповідання повчального змісту, героями якого є люди, тварини, рослини та предмети

А повісті

2 невеликий ліро-епічний твір про важливі історичні події та конкретних історичних осіб

Б соціально-побутові пісні

3 досить великі за обсягом прозові розповідні художні твори, у яких доля однієї людини пов’язана з життям багатьох інших персонажів

В народні балади

4 невеликі віршовані твори з героїчними або фантастичними подіями трагічного характеру

Г байка

Д історичні пісні

  1. Установіть відповідність між героями і творами, у яких вони діють.

    Твір

    Герой

    1 «Маруся» Г. Квітки-Основяненка

    А возний

    2 «Слово про похід Ігорів»

    Б Василь

    3 «Наталка Полтавка» І. Котляревського

    В Еней

    4 «Тигролови» І. Багряного

    Г Наталка

    Д Ярославна

  2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому він використаний.

    Художній засіб

    Уривок з твору

    1 епітет

    А Дуби так з кореня й вивертає; дощ комиші позсікав, як шаблею.(«Максим Гримач» Марка Вовчка)

    2 тавтологія

    Б Моторний, ласкавий, гарний і проворний, і гострий, як на бритві сталь. («Енеїда» І. Котляревського)

    3 порівняння

    В Поміж тим квітом … походжає Катря, походжає та з синього Дніпра ясних очей не зводить… («Максим Гримач» Марка Вовчка)

    4 антитеза

    Г Звався Божим чоловіком сліпий старець-кобзар. Темний він був на очі, а ходив без поводиря; у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені. («Чорна рада» П. Куліша)

    1. фразеологізми

  3. Установіть відповідність між жанром та назвою твору.

Жанр

Назва

1 берлескно-травестійна поема

А «Енеїда» І. Котляревського

2 історичний роман

Б «Мені однаково»

3 поезія

В «Сто тисяч»

4 байка

Г «Чорна рада»

Д «Бджола і Жершень»

Правильне встановлення відповідності оцінюється 2 балами

  1. Дайте розгорнуту відповідь на питання «Що я відкрив для себе, читаючи Сковороду?». (2,5 бала)

Діагностична контрольна робота з української літератури. 10 клас

ІІ варіант

  1. Поетичні рядки

Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине…

От де, люде, наша слава,

Слава України!

Без золота, без каменю,

Без хитрої мови,

А голосна та правдива,

Як Господа слово. -

є уривком із твору Т. Шевченка:

А «І мертвим, і живим…»;

Б «Сон»;

В «До Основяненка»;

Г «Кавказ» ;

Д «Катерина».

  1. Прочитайте уривок із поеми І. Котляревського «Енеїда», визначте віршовий розмір.

Еней був парубок моторний

І хлопець хоть куди козак,

Удавсь на всеє зле проворний,

Завзятіший од всіх бурлак.

А ямб;

Б хорей;

В дактиль;

Г амфібрахій;

Д анапест.

  1. Словами

Цвіте терен, цвіте терен,

Листя опадає;

Хто в любові не знається,

Той горя не знає.

починається:

А календарно-обрядова пісня;

Б народна дума;

В народна балада;

Г весільна пісня;

Д соціально-побутова пісня

1-3 завдання – по 0, 5 бала

  1. Установіть відповідність між літературними жанрами та їх визначеннями.

Визначення

Жанр

1 невеликий ліро-епічний твір казково-фантастичного, легендарно-історичного або героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом

А календарно-обрядові пісні

2 невеликі за обсягом прозові художні твори, у яких розповідається про одну-дві події в житті людини або кількох людей

Б оповідання

3 один із дуже давніх за походженням видів усно-поетичної народної творчості, тісно пов’язаної із циклами хліборобської праці у різні пори року, звичаями та традиціями

В народні балади

4 велика народно-епічна пісня переважно героїчного характеру про важливі події історії України, що виконується речитативом

Г народні думи

Д повісті

  1. Установіть відповідність між героями і творами, у яких вони діють.

    Твір

    Герой

    1 «Чорна рада» П. Куліша

    А Петро

    2 «Гайдамаки» Т. Шевченка

    Б Катря

    3 «Наталка Полтавка» І. Котляревського

    В Еней

    4 «Максим Гримач» Марка Вовчка

    Г Ярема

    Д Кирило Тур

  2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому він використаний.

    Художній засіб

    Уривок з твору

    1 епітет

    А …Третього дня під полудень упали стяги Ігореві. («Слово про похід Ігорів»)

    2 тавтологія

    Б Уся його Вітчизна ось так – на колесах по загеттю, розчавлена, розшматована, знеособлена… в бруді,… розпачі! Голодна! безвихідна!.. безперспективна!.. («Тигролови» І. Багряного)

    3 порівняння

    В Може, він помагав своїми молитвами над недужим, а може, і своїми піснями; бо його пісня лилася, як чари, що слухає чоловік і не наслухається. («Чорна рада» П. Куліша)

    4 метонімія

    Г Ніч темна-темна, тільки блискавка блискає. А то грім гримне, то наче всі гори наддніпрянські луснуть. («Максим Гримач» Марка Вовчка)

    5гіпербола

  3. Установіть відповідність між жанром та назвою твору.

Жанр

Назва

1 роман-хроніка

А «Енеїда»

2 історична пісня

Б «Кавказ»

3 комедія

В «Сто тисяч»

4 поема

Г «Чорна рада»

Д «Чи не той то хміль…»

Правильне встановлення відповідності оцінюється 2 балами

  1. Дайте розгорнуту відповідь на питання «Слово про похід Ігорів» - найвище досягнення письменства Київської Русі»». (2,5 бала)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Тематичний контроль знань (І семестр)
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Тест
  • Переглядів
    194
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    GU168055
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь