Декоративна стилізація. Колективна робота. Паперові диво-квіти.

Опис документу:
Ознайомити дітей з композиційним прийомом у ДПМ декоративною стилізацією,розширювати уявлення про декоративне прикрашання , продовжувати вивчати з учнями особливості паперової пластики , продовжувати формувати в учнів навички роботи з об'ємною паперовою формою. Сидорук Галина Володимирівна

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Образотворче мистецтво 2 клас

Тема. Декоративна стилізація . Колективна робота . Паперові диво-квіти.

Мета. Формувати в учнів предметні компетентності:
навчальні: ознайомити дітей з композиційним прийомом у ДПМ декоративною стилізацією , розширювати уявлення про декоративне прикрашання продовжувати вивчати з учнями особливості паперової пластики; продовжувати формувати в учнів навички роботи з об’ємною паперовою формою. розвивальні: формувати у дітей основи просторового мислення, уміння сприймати; вчити розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної паперової пластики; розвивати дрібну моторику руки;
виховні: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Формувати в учнів ключові компетентності:

  • вміння вчитися — організовувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця;

  • загальнокультурну компетентність — дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту;

  • громадянську компетентність - знання своїх прав та обов'язків; бережливо ставитися до природи;

  • здоров'язбеоежупальну компетентність - дбайливе ставлення до свого здоров'я; усвідомлювати здоров'я як вищу життєву цінність;

  • соціальні компетентності — продуктивно співпрацювати , використовувати різні ролі й функції в колективі, виявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими..

Формувати в учнів ключові компетентності, а саме розуміння ролі образотворчого мистецтва у пізнанні дійсності; здатність обґрунтовувати, контролювати свої дії ; застосовувати знання і вміння у новій ситуації; використовувати різні ролі і функції в колективі; усвідомлювати здоров’я як вищу життєву цінність.

Оснащення:
візуальний ряд: навчальні плакати; зображення творів художників-скульпторів; навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; зразки ;
обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: кольоровий і білий папір; клей ПВА; клей ; пензлик для клею; серветки; клейонка.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: репродуктивний, інформаційно –рецептивний( роз’яснювально – ілюстративний) ; частково- пошуковий; еврестична бесіда; використання проблемної ситуації, що викликає у дитини пізнавальні труднощі, створює необхідність їх подолати; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Основні поняття

Стилізація (у ДПМ) — підпорядкування декоративного зображення загальному стилю композиції виробу прикладного мистецтва.

Форма проведення. Урок- стилізація.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда МІКРОФОН

Пригадаємо, що таке декор? ( Декор – це оформлення і прикрашання виробів.)

Що означає декорувати виріб? ( декорувати виріб – це значить оформляти, прикрашати.)

Що вам доводилося декорувати?

Як ви це робили? Висновок.

Усе прекрасне , що оточує людину в довкіллі , надихає народних майстрів на створення декоративних виробів.

Звернемо увагу на роботи майстрів , що вже гарно вміють створювати декоративні вироби.

На екран, на плакати.


ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Для того, щоб вміти створювати декоративні образи , ми будемо сьогодні вчитися відтворювати рослинний світ .

ІV ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Для цього ознайомимося із композиційним прийомом у ДПМ ----декоративна стилізація.

ЩОБ ЗНАТИ , що таке декоративна стилізація.

ВМІТИ робити спрощення природних форм

1 Робота за підручником. Ст..106 Висновок.

2 Вступна бесіда

Відгадайте загадки. Здогадайтеся , яку рослинку ми будемо стилізувати?

Дівчинка трима в руці Хмарку-пух на стебельці. Як подуєш ти на нього —

Не залишиться нічого. (Кульбаба)

Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

На екрані КУЛЬБАБКИ — ілюстрації із зображенням галявини з кульбабками.

СЛОВО « ПОШУКОВЦЯМ» вони провели пошукову роботу і ознайомилися з віршами про цю рослинку. Тільки сонечко пригріло
І кульбабки появилась
Серед чорної землі
Сяють сонечка малі.
Золотим промінням сяють
Нашу землю зігрівають,
щоб прокинулась вона
І до нас прийшла весна. Немов ліхтарики яскраві
В траві розкидані рясні,
Кульбабок усмішки ласкаві
Нас зіргівають навесні.
Усі галявини палають
І ваблять очі, як магніт.
Привіт свій щирий посилають
Кульбаби-сонечка у світ


Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло.

Висновок.
Про яку рослинку йшла мова? ПОКАЗ НАТУРАЛЬНОЇ КУЛЬБАБКИ.

Про кульбабку із тематичного словника. Висновок.


Пізнавальна рубрика «Із бабусиної скрині»

Дослідники
Кульбаба закрила свої пелюстки – на дощ.

ФІЗХВИЛИНКА -релаксація.

Фізкультхвилинка

  • Прийміть зручну позу. Заплющте очі. Уявіть, що ми йдемо лісовою стежиною, нас оточує краса, пахнуть квіти. Робимо глибокий вдих і відчуваємо їх ніжний аромат. Можна нахилитися, торкнутися їх ніжних пелюсток. Ми йдемо все далі і далі, а дерева стають все вище і вище. Вони тягнуть до сонця свої гілки. Сядьте на м’яку травичку під деревом, можна опертися на його потужний стовбур і відчути, як енергія дерева струмує по стовбуру від коренів до гілок. Можна відчути, як енергія дерева наповнює нас. Ми продовжуємо нашу подорож лісовою стежкою і зустрічаємося з Матінкою-Природою. Її ніжні і теплі руки торкнулися нашої голови, наших долонь, і ми відчули, як це тепло наповнює наше серце. Адже наше серце — це центр спокою, добра, любові. Тепер нам час повертатися до класу. Пам’ятайте про те, що ви завжди можете повернутися в це місце і зустрітися з Матінкою-Природою. Повільно розплющуємо очі — і знову ми всі разом на нашому уроці.

  • Вам сподобалася прогулянка?

При зверненні до дієтолога я була дуже здивована, коли серед рекомендованих продуктів харчування на першому місці стояла ... кульбаба!

НАУКОВЦІ

— Кульбаба, звісно, бур’ян, і на садовій ділянці боротися з ним необхідно. Але в природі немає нічого зайвого і непотрібного. Просто не всі знають, наскільки корисним є рослина-бур’ян кульбаба. Кульбаба відвіку широко використовувалася в народній медицині різних країн як зовнішній, при різних шкірних захворюваннях, і внутрішній засіб, що має протизапальну, жовчогінну, відхаркувальну дію, покращує травлення.

З молодого листя кульбаби у давні часи варили супи, а коріння, зібрані восени, після закінчення цвітіння, або ранньою весною, до цвітіння, сушили, обсмажували і вживали замість кави. З квіток кульбаб виходить смачне варення. Кульбаба використовується також для косметичних цілей.

Краса і користь кульбаби заслуговують того, щоб любити і широко використовувати цю чудову рослину.

Ви, напевно, здогадалися, що саме сьогодні ми будемо виготовляти. СТ 107 підручника.

IIIІ . Демонстрація та аналіз зразка. + на екрані.

Які основні частини можна виділити у кульбабки? ( Стебельце, листочки,і квітка)

Матеріали і інструменти у нас підготовлені.

V ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ

V ІНСТРУКТАЖ, ПОСЛІДОВНЕ ВИКОНАННЯ РОБОТИ.

Підручник ст..107

Діти працюють у парах.

— Візьміть дві серветки і складіть кожну вчетверо.

— Складіть кожну серветку ще раз вчетверо.

— Накладіть серветки одну на одну.

Учитель допомагає дітям пробити серветки посередині степлєром.

— Обріжте кінці серветки, вирізавши коло.

— Зробіть надрізи глибиною приблизно 10 мм через рівні проміжки.

— Підніміть верхній тонкий шар серветки.

— Стисніть його пальцями навколо центру.

— Піднімайте наступні шари і також стискайте їх пальцями.

— Підніміть всі шари один за одним. Можна піднімати по 2-3 шари одночасно.

— Щоб зробити листочки для кульбаби, візьміть смужки паперу розміром 4 х 12 см (на парті — нарізані смужки).

— Складіть їх навпіл, відріжте куточки.

— Вирізайте зубчики по частинах: спочатку робіть надріз перпендикулярно лінії згину, потім — надріз навскоси. Розгорніть листок і трохи вигніть його.

— Виріжте 8 листочків різних відтінків.

— Приклейте до основи тільки нижню частину листа.

— Для стебла зверніть трубочку зі смужки тонкого паперу.

IV. Фізкультхвилинка

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємось вправо і вліво.

Двічі наліво, двічі направо,

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо —

Будемо мати гарну поставу.

V. Практична робота учнів

Діти працюють у парах, виконують роботу разом, допомагають одне одному.

  • VI. Виставка Слово ЕКОЛОГАМ.

  • Ці квіточки такі ніжні, тоненькі, тендітні, ласкаві, привітні.

  • Послухай, як срібно дзвенить голосок.

  • Не треба, не треба зривати квіток.

  • На жаль, трапляються такі випадки, коли Матінка-Природа засмучена від зустрічі з людьми, які не вміють берегти зелену «сукню» Землі, красу нашої планети.

  • Так, діти, дуже часто люди милуються красою природи і, щоб продовжити ці почуття, йдучи додому, рвуть букети квітів. А лісові квіти дуже ніжні і дорогою додому вони в’януть. А люди не піклуються про те, щоб зелена «сукня» Землі була ще яскравішою, ошатнішою, гарнішою.

  • То якими квітами краще милуватися? Що ростуть, а не зірваними.

  • ГРА « Так-Ні» Квіти у землі цвітуть довше, ніж зірвані стоять у букеті.

  • Чи потрібно рвати букети із польових і лісових квітів?

  • Чи можна рвати квіти з корінням?

  • Чи карається штрафом людина за зірвані квіти?

  • Бережи квіти- це радість життя!

Підбиття підсумків уроку Слово ТРУДАРИКАМ

  1. Для чого ми вчилися декоративно стилізувати? Висновок.

Може і серед нас маленьких виросте народний майстер.

2. Слухання казки про Кульбабку. Висновок.

 3 Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: пригадати все що вивчали на уроці. На наступному уроці будемо створювати декоративний образ тварини. Пластилін.

VII. Підсумок уроку . Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Що я вмію Що я знаю Що я навчився

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!