Анотація: у статті розкрито особливості використання сенсорних кімнат у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного центру. Проаналізовано функціональні можливості різних типів сенсорних просторів — темної, світлої, лексичної, LEGO-кімнати та кімнати релаксації — як ефективного інструменту психоемоційної стабілізації, розвитку мовлення, когнітивної активності та соціальної адаптації учнів. Описано дидактичні підходи, методи, прийоми та форми роботи, що сприяють покращенню навчально-пізнавальної діяльності дітей з порушеннями розвитку. Зосереджено увагу на ролі дефектолога і вчителя початкових класів у побудові індивідуальної траєкторії розвитку кожної дитини через сенсорно-інтегративне середовище. Матеріал базується на досвіді роботи Комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр “Мрія”».