Анотація: у статті розкрито сутність, мету та дидактичні можливості формувального і рівневого оцінювання в початковій школі як складників компетентнісного підходу Нової української школи. Аналізується роль оцінювання не як контролю, а як інструменту зворотного зв’язку, підтримки індивідуального навчального поступу та розвитку рефлексивних умінь молодших школярів. Розглядаються ефективні підходи до запровадження формувального оцінювання: надання зворотного зв’язку, визначення навчальних цілей, спостереження, само- та взаємооцінювання. Особлива увага приділяється рівневому підходу як інструменту диференціації та об’єктивного аналізу освітніх досягнень учнів без порівняння з іншими. Подано приклади практичного впровадження інструментів формувального оцінювання у щоденну діяльність учителя початкової школи.