Часи дієслова. Теперішній час

Опис документу:
Мета: поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні функції; систематизувати знання про категорію часу; удосконалювати навички, набуті на попередніх уроках; розвивати різні види мовленнєвої діяльності учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок української мови у 7 класі

Учитель Нерослик Н.М.

Тема. Часи дієслова. Теперішній час.

Мета: поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні функції; систематизувати знання про категорію часу; удосконалювати навички, набуті на попередніх уроках; розвивати різні види мовленнєвої діяльності учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки, підручник, опорні схеми, ілюстрація.

Форми роботи: методи: «Проектів», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Гронування».

Почалася з маминого слова.

З буйних трав і синього Дніпра. Рідна мово, зіронько ранкова! Кущ калини з рідного двора.

Тетяна Лакиза

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всім гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

II. Перевірка домашнього завдання.

  • Презентація проектних робіт. (Зачитати, назвати використані дієслова).

  • «Чарівна скринька»: 1 учень - синтаксичний розбір речення; (Робота біля дошки) 2 учень - виписати дієслова минулого часу, пояснити їх творення.

Тремтіло серце в пташки на крилі,

під росами хилились трави.

А мати помідорів назбирала,

зросивши синю сукню до колін.

Поклала їх, блискучі, на тарілку.

А небо розсіва ультрамарин.

Підводить сонях стомлену голівку,

струснувши з себе сяйво крапелин.

Олеся Омельченко

Словникова робота - ультрамарин.

III. Актуалізація опорних знань. «Мозковий штурм»

  • Яку частину мови вивчаємо?

  • Скільки форм має дієслово?

  • Яка із них є початковою формою?

  • Яка із них - незмінна?

  • Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?

  • Назвіть види дієслів.

  • Скільки категорій часу має дієслово?

  • Яку дію означають дієслова минулого часу?

IV. Оголошення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

V. Основна частина уроку.

  • Пояснення вчителя.

  • Як змінюються дієслова теперішнього часу? Робота з опорними схемами.

- Дієслова, які я назву, поставте у формі III ос. одн. і II ос. ода., підкресліть орфограми.

Сміюся - сміється, смієшся, вітаюся -вітається, вітаєшся, гойдаюся -гойдається, гойдаєшся.

VI. Формування вмінь і навичок.

1. Вибірковий диктант. Вставити пропущене слово.

Блиснув усміхом сонця сивий мій час.

Де твоїх двадцять років, скажи, чоловіче?

Двадцять літ моїх вчителем входять у клас

І захоплено дивляться дітям у вічі.

І пронизують душу крізь далі й літа

Тії очі суворі, пречисті, пресвітлі.

Просвітили вони мене в юності так,

Як тепер не під силу вже навіть «Просвіті».

І повсюди за мною летить, ніби птах,

Небо вересня, золотом листя розшите,

І слова там, як пісня, звучать: «Пам'ятай,

Що віднині ім'я твоє буде ... «Учитель».

Може, надто піднесені мовлю слова,

Та щаслива я нині і дякую долі,

Що стежина моя нелегка трудова

Починалась так славно, так молодо в школі.

- Діти, а хто з вас хоче стати вчителем і чому?

2. Робота з підручником. Стор. 38, вправа 67.

- З чим порівнюється розум?

- Що в цьому саду росте?

Отже, квіти (за текстом) це -...

- А бур'яни з чим асоціюються?

- Як ми «полемо бур'ян у своїх думках»?

Із перших трьох речень виписати дієслова теп. часу, визначити в них особу і число. (Учні,які мють високиі бали - виписують із п'яти речень).

-Взаємоперевіркаа

-Біля дошки -....

3. Навчальний диктант. (Двоє учнів складають діалог, використовуючи із «Бабусиної скарбнички» фразеологізм «розуміється, як теля на пирогах»).

Мова - скарбниця духовності народу

Дехто вважає мову лише засобом порозуміння між людьми. Насправді цим не вичерпується її значення. У мові закодовує нація всю свою історію, багатовіковий досвід, здобутки культури, духовну самобутність.

4. Творче завдання. Скласти асоціативний кущ до слова «мова» із дієслів теперішнього часу.

- мова-

5 Розвиваємо зв'язне мовлення.

Скласти твір-мініатюру за осіннім букетом.

УП. Узагальнення вивченого матеріалу.

- Мотивація оцінок.

- Метод «Мікрофон» (Учень задає питання по всьому матеріалу).

- Які ж види мовленнєвої діяльності ми використовували на уроці?

- А яке ваше враження від уроку? Всім дякую за гарну роботу на уроці.

УІІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати стор. 38, повт.§ 7,8, впр.67 (закінчити). За бажанням - створити колаж, де б «читалися на малюнках» різні дії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись