«Буква Я. Позначення звука [а] в сполученні з [й’] та іншими м’якими приголосними».

Опис документу:
Даний чконспектдопоможе вчителям 1 класів:закріпити артикуляцію голосних звуків, приголосного [й’]; ознайомити учнів із буквою Я на початку складу та її звуковим значенням; формувати навичку читання; вправляти учнів у звуко-буквеному аналізі; розвивати мислення та мовлення дітей; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до поезії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заводська загальноосвітня школа

I-III ступенів

Кириківської селищної ради

Великописарівського району

Сумської області

«Буква Я. Позначення звука [а] в сполученні з [й’] та іншими м’якими приголосними».

Підготувала

вчитель початкових класів

Морозова В.Ф.

Тема. Буква Я. Позначення звука [а] в сполученні з [й’] та іншими м’якими приголосними.

Мета: закріпити артикуляцію голосних звуків, приголосного [й’]; ознайомити учнів із буквою Я на початку складу та її звуковим значенням; формувати навичку читання; вправляти учнів у звуко-буквеному аналізі; розвивати мислення та мовлення дітей; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до поезії.

Обладнання: фішки на позначення голосних і твердих та м’яких приголосних звуків; таблиця «Іграшки» для порівняльного читання прямих складів із буквами Я, А; предметні малюнки із зображенням яблуні, яблука.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Налаштування на урок

Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Діти (хором):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

II . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Повторення голосних звуків і букв, що їх позначають.
— Послухайте слова, назвіть хором голосний звук у кожному з них.

Мак, лев, сир, ліс, сом, дуб.

— Ще раз повторіть усі голосні звуки. Скільки їх?
— Чому ці звуки названі голосними? Як вони вимовляються?
— Назвіть слова, що починаються з голосного звука. (Абетка, автомобіль, оси, осел, едельвейс, індик, ірис, учень, удав.)
— Із яким звуком ви не дібрали слів? Чому? (На звук [и] слова не починаються.)

III . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Сьогодні в нас дещо незвичайний урок. На ньому ми будемо працювати вже з відомими вам звуками, а ось позначати їх навчимося новою буквою. Що ж це за звуки і що то за буква? Почнемо працювати, щоб скоріше про це дізнатися.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. 2. Діти сьогодні Пізнайко запрошує у морську подорож. Нас чекає корабель.( Вчитель на інтерактивній дошці показує макет корабля).

- Прочитайте назву корабля.

Мрія.

- У подорож візьмемо із собою багаж знань.

2. Звуковий аналіз слова.
Мрія

— Поділіть слово на склади. Визначте наголошений склад.
— Схарактеризуйте звуки слова, позначте їх у схемі.

  1. Читацька пятихвилинка

ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ («Щоденні 5»)

  • Оберіть книжку

  • Виберіть місце для читання

  • Читайте 5 хвилин

  • Зберіться в коло

  • Розкажіть хто що прочитав чи які розглянув малюнки.

2. Графічний аналіз букви Я.
Учитель вивішує на дошці зображення великої і малої букв Я, просить порівняти їхній розмір і форму. Учні встановлюють, що букви відрізняються тільки розміром.

— Порівняйте букву Я з літерами Р, Ч, К. Що в них є спільного і чим вони відрізняються?
— Надрукуйте букви в зошиті для читання (с. 34). Знайдіть і обведіть букви Я серед літер Р.

3. Фізкультхвилинка.

У дорозі всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз ! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три ! – повернулись вправо, вліво.

На «чотири» - раз присіли.

Похитали головою

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

4. Читання і порівняння складів із буквами Я, А.
Учитель вивішує на дошці таблицю «Іграшки» для порівняльного читання прямих складів із буквами Я, А.

— Допоможіть дівчинці і хлопчикові зібрати свої іграшки. Прочитайте склади.
— Якими буквами відрізняються ці склади? (Буквами А, Я.)
— Чи відрізняються ці склади голосними звуками? (Ні, в обох групах складів голосний звук [а].)
— Якими ж звуками відрізняються прочитані склади? Як саме? (У складах із буквою А приголосні тверді. У складах із буквою Я — м’які.)
— Ще раз хором прочитайте склади з буквою Я.

5. Дослідницька діяльність

1) Гра «Їжачок-словничок»

- До малюнка їжачка прикріпіть стікери-яблучка , називаючи слова з

буквою Я.

6. Читання і порівняння прямих складів із буквами Я, І.
— Ярик і Леся — малюки. Вони полюбляють грати кубиками і м’ячами. Подивіться, які склади надруковані в іграшках. Прочитайте їх і порівняйте.

— Яку однакову «роботу» виконують букви Я, І? (Позначають м’якість приголосних звуків.)
— Який голосний звук при цьому позначає буква І? А літера Я?

7. Читання слів із буквою Я в різних позиціях (с. 36 - 37 букваря).
— Розгорніть буквар. Прочитайте слова у верхньому стовпчику праворуч. Знайдіть у них букву Я. Який звук позначає буква в цих словах?
— Прочитайте стовпчик слів нижче. Зверніть увагу, що надруковані поряд однакові букви позначають один подовжений м’який приголосний звук. Тобто цей звук треба вимовляти довше, ніж звичайно.
— Прочитайте слова з буквами Я на початку. Які звуки позначає буква в цьому випадку?
— Прочитайте імена дітей. Чому в словах НАДІЯ, ЛІДІЯ буква Я позначає звукосполучення [й’а]? Поділіть ці слова на склади. Отже, буква Я стоїть на початку складу.

8. Розвиток мовлення учнів (с. 37 букваря).
— Роздивіться малюнок у букварі. Складання речень за малюнками.

10. Словесно-логічна вправа.
Учні читають перше речення, подане рукописним шрифтом, розмірковують, ким є козенятко для кози. (Дитинча.) За аналогією діти доповнюють речення, додаючи назви «дітей» корови й овечки (Теля, ягня.)
Речення записуються на дошці. У ході роботи учні аналізують звуко-буквений склад слів, уточнюють, які звуки позначає буква Я в кожному слові.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Бесіда.
— Із якими буквами ми ознайомилися сьогодні на уроці?
— У яких словах була надрукована велика літера Я, а в яких — мала Я?
— Коли буква Я позначає відразу два звуки — приголосний м’який [й’] і голосний [а]? (На початку складу.)
2.Рефлексія

1) Робота зі «Щоденником вражень»

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ «Щоденні 5»

- Зробіть запис (малюнок) у «Щоденнику вражень » : Що зацікавило на уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
9
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!