і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Безпека на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 6

Тема: Безпека на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.

Мета: ознайомити з поняттям « Безпека пасажира легкового та пасажирського транспорту», поглибити знання учнів про засоби безпеки легкового автомобіля; вчитися користуватися засобами безпеки легкового автомобіля; розвивати навички аналізу дорожньої ситуації; виховувати шанобливе ставлення до учасників дорожньо-транспортного руху, виробити звичку дотримуватися правил дорожнього руху для пасажира.

Обладнання: підручник 7 кл автор І.Д. Бех, Т.В. Воронцова. – К.: «Алатон», 2015, набір « смайлів» (по кількості учнів), аркуші паперу А4, маркери, картки із завданнями, зошит, конверти.

Тип уроку: урок-тренінг

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Привітання учнів ( слайд 2)

2. Нагадування правил ( слайд 3)

ПРАВИЛА ТРЕНІНГУ

  • Добровільна участь у виконанні завдань;

  • Говорити тільки від себе;

  • Один каже - решта слухає;

  • Обговорювати дію, а не особу;

  • Бути активним;

  • Говорити від себе, від свого „Я".

- Навіщо існують правила у нас на уроці?

- А які ще правила існують ?

3. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. Гра " Ланцюжок" ( слайд 4)

Всі ми знаємо, що правила дорожнього руху є основою для безпеки на дорозі. Давайте зараз ми разом їх повторимо, але у мене є умова, кожен повинен почати свою відповідь таким чином: « Мене звуть Ірина Володимирівна, я знаю правила дорожнього руху – переходити дорогу треба по пішохідному переходу »

(після відповіді, вчитель роздає кожному учню «смайли» )

Молодці! Ви все правильно сказали, і про це говорять і наші «смалики», подивіться як вони вам посміхаються, давайте і ми будемо посміхатися їм у відповідь.

Добре! А зараз я прошу вас подивитися на дошку. ( слайд 5) Сьогодні на нашу пошту прийшло два листа з вашими завданнями, які ви виконували на попередньому уроці, давайте відкриємо і зачитаємо. Я запрошую по одному представнику з кожної групи. ( для виконання домашнього завдання , на попередньому уроці, учні були поділені на дві групи )

(Демонстрація домашнього завдання: І група - Ризикована ситуація «Перехід дороги в невизначеному місці»; ІІ група - «Гра біля проїзної частини» )

4. Повідомлення теми та мети тренінгу.

Сьогодні на нашому занятті ми будемо говорити про ризики, які можуть виникнути на дорозі. Навчимося правилам безпеки під час пересування на легковому чи вантажному автомобілі як пасажири. ( слайд 6)

( учні записують тему уроку в зошит)

ІІ. Основна частина.

1.Слово вчителя

Автоматизація зробила неоцінний внесок у розвиток багатьох галузей нашого життя, однак вона має й негативні наслідки . Зростає інтенсивність автомобільного руху, кількість аварій, погіршення екологічної ситуації.

ДАІ України оприлюднили статистику аварійності за перше півріччя 2015-го року. Всього по країні кількість аварій на дорогах скоротилася (з 76,3 тис. ДТП за 6 місяців 2014-го до 59,8 тис. 2015-го р). Головна причина аварій, за даними МВС, пияцтво – але якщо в Закарпатській області ДТП провокують нетверезі водії, то у Вінницькій та Миколаївській – пішоходи.

(аналіз інфографіки ) ( слайд 7)

2. Вправа « Асоціативний кущ». ( слайд 8) Назвіть негативні наслідки автомобілізації. Давайте перевіримо наш « кущ» з мал. 10 підручника, стор 36-37.

Чимало громадян мають власні легкові автомобілі. Від вправного управління транспортним засобом залежить безпека на дорозі та безпека пасажира.

1.Робота в групах

Сучасні автомобілі постійно вдосконалюються. Найсучасніші з них мають протиударний корпус і безпечний салон. Автомобілі обладнують подушками та ременями безпеки, підголівниками тощо. Ці додаткові засоби безпеки допомагають під час аварії.

Зараз ми об’єднаємося у три групи: « Паси безпеки», « Підголівники», «Подушки безпеки», а допоможуть вам в цьому ваші« смайлики». Будь ласка, подивіться на малюнок, який розташований на звороті « смайлів » та об’єднайтеся у 3 групи.

( вчитель роздає конверти із завданнями) ( слайд 9)

( робота з підручником )

Група « Паси безпеки» стор 38:

  1. Яка головна функція пасів безпеки?

  2. Як користуватися пасами безпеки?

Група « Підголівники» стор 38-39:

  1. Яку функцію виконують підголівники?

  2. Як правильно відрегулювати висоту підголівника?

Група « Подушки безпеки» стор 39:

  1. Які частини тіла захищають подушки безпеки?

  2. Як діє подушка безпеки ?

( діти презентують опрацьований матеріал)

3.Вправа « Я - маленький пасажир» ( знайти відповідності ) ( слайд 10)

Треба розсадити дітей різного зросту на спеціальні дитячі сидіння. Обґрунтувати свою відповідь.

Хлопчик Павло – зріст 103 см

Підставка для дітей

Дівчинка Марічка - зріст 130 см

Сидіння для малюків

Хлопчик Михайло – зріст 80 см

Сидіння для немовлят

Давайте пригадаємо, хто є учасниками дорожнього руху: водії, пішоходи, пасажири. ( слайд 11)

Руханка «Водії, пішоходи, пасажири» (Рухи: водії – руки вперед, кругові рухи; пішоходи – рух на місті; пасажири - присідання )

4. Робота у міні – групах ( слайд 12)

Добре пограли, а зараз повернемося до наших «смайлів». Давайте об’єднаємось у міні-групи : кожен з вас повинен знайти свою майбутню команду. Кожна група займає місце біля столу зі своїм « смайлом» і отримує завдання: відповісти на питання і записати відповідь на аркуш паперу.

  1. В яких вантажних автомобілях заборонено перевозити людей?

  2. Як дізнатися, чи перевозить вантажівка людей?

  3. В яких вантажівках категорично заборонено перевозити людей?

  4. Як здійснюється посадка і висадка пасажирів вантажного транспорту?

  5. Як мають сидіти пасажири у кузові вантажівки?

( діти зачитують, прикріпляють на дошку)

5. Вправа « Мікрофон » ( слайд 13)

- Скажіть будь ласка, а що повинні робити пасажири легкового та вантажного автомобіля, щоб їх поїздка була безпечною?

ІІІ. Заключна частина

1.Вправа « Безпечна дорога» ( слайд 14)

На ваших « смайлах» напишіть, що нового ви дізналися за наше заняття, та прикріпіть його на дошку

2. Оголошення оцінок

3. Домашнє завдання: ( слайд 15)

Опрацювати матеріал підручника § 6, стор 35 – 40

Творче домашнє завдання + інструкція до нього

Скласти сенкан « Я - пасажир»

4. Рефлексія « Дорога мій друг, коли …» ( Діти доповнюють речення) ( слайд 16)

5. Прощання Давайте всі разом побажаємо один одному «Щасливої дороги!». ( слайд 17)

Література та Інтернет – джерела

  1. Основи здоров’я : підручник для 7 кл автор І.Д. Бех, Т.В. Воронцова. – К.: «Алатон», 2015 – 200 с.

  2. Основи здоров’я . 7 клас: Посібник для вчителя. – К.: Алатон,2007. – 192с.

  3. http://djerela.com.ua/news/ukraine/statistika-dtp-za-p-vroku-na-ukra-nskikh-dorogakh-gine-v-s-m-os-b-na-dobu-nfograf-ka

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка урока + презентація

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти