Безпечне довкілля. Відпочинок на природі

Опис документу:
Представлений матеріал дає змогу формувати компетентність зі збереження здоров’я учнів на основі засвоєння ними знань про корисність відпочинку на природі; ознайомити учнів з небезпекою, яка може підстерігати їх під час відпочинку та способами її уникнення; розвивати в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, уміння співпрацювати в групах, пам`ять, уяву; виховувати в учнів потребу у збереженні здоров’я, любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розділ: Безпечне довкілля

Тема: Відпочинок на природі

Мета: формувати компетентність зі збереження здоров’я учнів на основі засвоєння ними знань про корисність відпочинку на природі; ознайомити учнів з небезпекою, яка може підстерігати їх під час відпочинку та способами її уникнення;

розвивати в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, уміння співпрацювати в групах, пам`ять, уяву;

виховувати в учнів потребу у збереженні здоров’я, любов до природи.

Обладнання: комп’ютерна музична презентація, плакат «Сонце корисне і шкідливе», малюнки, ілюстрації до теми, роздатковий матеріал, мікрофон, капелюшки, підручник «Основи здоров’я» для 3 класу Т.Д.Бех, Т.В. Воронцова.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організація класу до роботи

Здрастуй, Сонце!

Вітаю, Небо!

Доброго дня, Матінко Земля!

Спасибі Природі за здоров’я!

Усміхнися всім навколо:

і тоді обов’язково

день тобі - веселим буде!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що ми вивчили на попередньому уроці? (Правила поведінки в лісі)

Отже, ми сміливо можемо сьогодні помандрувати до лісу.

  1. Мандрівка до лісу.

Ліс-це казка, ліс – це диво,

Все для всіх у ньому є.

Йди і ти у ліс щасливо –

Людям радість він дає.

В кожну пору ліс чарівний,

Придивляйся, пізнавай.

Він веселий,тихий, дивний –

Вчися і спостерігай.

(Повторення правил поведінки в лісі)

2. Бліц-турнір «Так-ні»

1. У лісі можна відходити далеко від дорослих.

2. Можна руйнувати гнізда пташок.

3. Побачивши неподалік дику тварину, треба спокійно відійти вбік.

4. На сухій траві чи поряд з деревами можна запалити багаття.

5. У лісі не можна голосно кричати.

6. Можна назбирати мухоморів на обід.

Молодці. Тож, можемо рушати далі, а супроводжувати нас буде…

3. Загадка.

Все від нього навкруги

Набирається снаги.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце!

Всім життя воно дає,

Променисте… (сонце)

4. Гра Мікрофон».

  • Чому сонце називається сонцем?

  • Кого ми ще називаємо сонцем?

  • Як ви вважаєте, сонце — це наш друг чи ворог?

5. Гра «Збираємо слова» з елементами ейдетики.

  • У Сонечка дуже багато промінців. Вони розсіяні у вас на партах. Якщо ви складете слова-ознаки, це будуть сонячні промінці.

Давайте зберемо «промінці» для Сонечка. Які вони?

Складаємо слова, а Сонечко нехай послухає.

(На картках-«промінцях» слова: тепле, золоте, ніжне, веселе, чарівне, гаряче, яскраве, добре, усміхнене, пестливе)

  • Що станеться на Землі, якщо зникне сонце?

III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Незабаром прийде тепле літечко. З великим задоволенням ми будемо відпочивати і ніжитися у ласкавих променях сонечка.

- А сьогодні на уроці ми будемо говорити з вами про те, що сонце до нас не завжди привітне і лагідне, воно може нести не тільки користь, а й створювати небезпеку.

- Діти, як ви вважаєте, для чого потрібно вивчати цю тему?

- Як дружити з сонцем, як загартовуватися, як, при необхідності, захищатися від палючого сонячного проміння, як надати першу допомогу при сонячному ударі та сонячному опіку ви дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці.

ІV. Первинне сприйняття й осмислення матеріалу.

1. Слово вчителя з елементами бесіди.

- Тож заходимо до нашого лісу. Хто це тут сховався серед дерев? Це лисичка вивела діток – лисенят на сонечко. Дуже корисне сонячне світло для малят. Будуть в них кістки міцні, на хутрі не з’являться хвороби. І вовчиця своїх вовченят на сонячне проміння виводить, і зайчата полюбляють ніжитися на сонечку. Але, щоб сонечко для нас було другом, а не ворогом, необхідно дотримуватись правил поведінки на сонці. А одним із найголовніших є те, що на сонці завжди потрібно перебувати з покритою головою! Для того, щоб влітку виглядати гарними і захищеними від сонячного проміння, лісові звірята пропонують вам одягти ось такі головні убори.

2. Демонстрація капелюшків.

3. Хвилинка відпочинку «Звукотерапія» (Учні набирають через ніс максимальну кількість повітря в легені. Видихаючи, промовляють певний звук або звуки.)

звук а – посилює діяльність щитовидної залози, зору, слуху;

звук о – оздоровлює серце, печінку, шлунок;

склад - ха – очищає дихальні органи, покращує їх роботу;

промовляння музичних звуків від «до» до «сі» (допомагає зняти напругу й роздратування).

4. Зустріч з пташками. (Слухання запису співу пташок)

- Послухайте, як гарно співають пташки. Вони скрізь літають, все бачать, давайте запитаємо у дятла, як діють сонячні промені на організм людини, адже його називають «санітаром лісу», бо він «лікує» дерева. Він нам приніс лист-інформацію і пропонує ознайомитися.

Під впливом сонячних променів:

- гинуть хвороботворні мікроби на шкірі;

- позитивно змінюється склад крові;

- шкіра під впливом сонячних променів виробляє вітамін Д, який попереджує рахіт - страшну хворобу, при якій у діток розм’якшуються і деформуються кістки;

- покращується обмін речовин;

Тому старайтеся більше бувати на прогулянках, особливо взимку і навесні у світлий період доби. А влітку, звичайно, засмагайте. При цьому не забувайте, що тривале перебування під палючим сонцем шкідливо діє на організм людини. Все повинно мати міру.

А зараз повернемося з вами до нашого класу і продовжимо працювати далі.

V. Розширення знань учнів

1. Робота з підручником. (с.108-111)

Читання тексту «Відпочинок на природі» (§23).

Робота в групах. Інтерактивна методика «Джигсоу» (Взаємне навчання).

1 група.

- «Природа і здоров`я»

2 група.

- «Одяг і речі для прогулянки на природі»

3 група.

- «Кліщі – невидима небезпека»

2. Фізкультхвилинка.

3. Хвилинка-цікавинка. Робота з довідковою літературою.

Учні нашого класу люблять дізнаватися про щось цікаве та нове, активно приймають участь у міжнародних інтерактивних природничих конкурсах «Колосок» та «Геліантус» і до сьогоднішнього уроку вони підготували цікаві повідомлення про сонце.

(повідомлення учнів)

VI. Практична робота.

  • Сьогодні до нас на урок завітала завідуюча медичним пунктом. Вона розповість вам про небажані наслідки під час перебування на сонці та як надати першу допомогу потерпілому.

  1. Розповідь медичного працівника школи про сонячні опіки та сонячні удари.

Щоб справа не дійшла до сонячного удару, дотримуйтеся певних правил поведінки на сонці.

Вперше побудьте під сонячними променями для засмагання не більше 5-10 хвилин. Потім одягніть сорочечку або, ще краще, відійдіть у тінь, щоб охолонути. Охололи? Тоді позасмагайте ще. Наступного дня побудете на сонечку довше. Найкраще бути під лагідним промінням сонця до 11 години ранку і після 4-5 годин дня. В найжаркіший час дня грайтеся і відпочивайте в тіні. Не доводьте стан свого тіла до почервоніння це ознака легкого сонячного опіку.Щоб уникнути теплового удару потрібно дотримуватися певних правил.

Не слід знаходитися в душних, зачинених кімнатах, приміщеннях. Вікна потрібно відчиняти для вентиляції. Одягайтесь у спекотну погоду легко: сорочечки, маєчки, сарафани, шорти; не закутуйтесь. Необхідно часто пити воду, різні напої, але слідкуйте, щоб вони не були прохолодними, бо інакше ангіна вам забезпечена. Перебуваючи на відкритому сонці, обов'язково носіть головний убір.

Якщо ж у вас з'явилися ознаки перегрівання, теплового або сонячного удару потрібно дотримуватись певних правил.

Одразу повідомте про це дорослих. Самі якомога швидше відійдіть у тінь, у прохолодне провітрюване приміщення, ляжте на спину і до голови прикладіть вологий рушник чи хустинку.

VII. Підсумок уроку. Рефлексія навчальної діяльності.

Тепер ви знаєте не тільки правила поведінки у лісі, а й правила поведінки на сонці. А також знаєте, як оберігати природу. Тож які правила безпечного перебування на сонці ви засвоїли сьогодні на уроці? (робота з плакатом).

- Давайте діти будемо дотримуватися цих правил завжди.

- А щоб на канікулах ви завжди пам’ятали правила поведінки на сонці вам на згадку буде ця пам’ятка «Як подружитися із сонечком».

- Справдилися ваші сподівання від сьогоднішнього уроку?

- Що нового дізналися на уроці?

- Сонце – це наш друг чи ворог?

- Де вам це знадобиться?

- Про які ще заходи безпеки на природі потрібно пам`ятати? Чого слід остерігатися?

- Пригадуєте побажання яким розпочинали урок?

- Діти, створіть промінчики настрою.

- Кожен з вас сьогодні гарно працював на уроці, старався показати свої знання та вміння.

- А ще на згадку про сьогоднішній урок сонечко кожному з вас дарує свою маленьку частиночку з веселим побажанням:

Ясне небо голубе,

На ньому сонце золоте.

Хмаринки-човники пливуть,

Нам хороший день вони несуть.

Сонце шле свої вітання,

І найкращі побажання,

Щоб росли скоріш зростали,

Мудрими, розумними ставали.

А для того вам усім

Сонце посила уклін.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн