Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Бережете папір - бережете ліс.

Екологія

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

21.08.2021

79

3

0

Опис документу:
Заняття "Бережете папір - бережете ліс" - одне із занять гуртка "Паперова казка" орієнтоване на дітей середнього дошкільного віку. Завдяки ігровим вправам, творчим вправам, інтелектуальним завданням діти набувають навичок ощадливого використання папером.
Перегляд
матеріалу
Отримати код


Освітня лінія: «Дитина в природному довкіллі».

Вік: середній дошкільний вік.

Тема: « Бережете папір – бережете ліс» (заняття гуртка «Паперова казка»).

Програмовий зміст: формувати уявлення як люди використовують папір .

Пояснити , як використання паперу пов′язане зі знищенням лісів; навіщо потрібно збирати макулатуру (сортувати сміття) і як це допоможе зберегти життя деревам.

Вчити правилам ощадливого використання паперу; спонукати дотримуватися їх.

Спонукати інтерес до навколишнього світу, проявляти фантазію, мислення, вміння взаємодіяти з дорослими та однолітками, вміти ставити і відповідати на запитання.

Виховувати інтерес до виготовлення із використаного паперу різних творчих виробів.

Обладнання: муляж Хлопчика – Кольорового папірчика, дидактична гра «Куди зник ліс?», мольберт, поробки з пап′є-маше, газетних трубочок, ватман, вирізки зі старих журналів, клейстер, клейонки, пензлі, серветки.

Хід заняття

  1. Психогімнастика

  • Станьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько.

Усміхніться самі до себе,

Усміхніться всі до мене.

Усміхніться до гостей,

Привітайтесь «Добрий день!»

  1. Вступна частина

  • Малята, чуєте шурхіт? Що так може шурхотіти? (Припущення дітей).

  • Це якісь незвичайні кроки, мабуть, до нас хтось поспішає! (Представляю Хлопчика – Кольорового папірчика).

  • Ми вже знайомі з ним! Це – Хлопчик-Кольоровий папірчик (силует хлопчика з кольорового паперу з очима, ротиком).

  • Хто пам′ятає, які в нього є брати та сестрички? (Відповіді дітей: Картонич – картон, Феточка – серветочка, газетний хлопчик, з обгорткового паперу, зі шпалери тощо).

  • Хлопчик – Кольоровий папірчик хоче розповісти нам одну історію, яка трапилась із ним. Ви хочете послухати її? Тож сідайте зручніше і слухаємо!

(Читання оповідання М. Солтис-Смирнова «Оленка і кольоровий папір»).

Обговорення: Як можна зробити аплікацію без ножиць? Чому не варто викидати навіть маленькі клаптики паперу?)

  • Папір виготовляють із деревини, тому його потрібно використовувати економно, ощадливо.

В нашій групі ми збираємо залишки шматочків кольорового паперу, складаємо окремо, потім використовуємо в інших аплікаціях, поробках.

Хлопчик-Кольоровий папірчик, пропонує нам пограти в гру.

Інтелектуальна гра «Куди зник ліс ?»:на мольберті/ дошці прикріплені зображення дерев на зворотній стороні яких зображений якийсь виріб, для використання якого необхідна деревина (Н.: зошит, книга, шпалери, серветки, альбом тощо); діти по черзі знімають зображення дерева – перевертають, називають виріб та де цей виріб використовують; наприкінці гри не залишилось жодного дерева. Куди зник ліс? Дерева зрубали аби виготовити речі, якими ми щодня користуємось (книги, зошити, газети, блокноти тощо).

  • Отже, папір виготовляють з деревини. Для цього потрібно знищити дерево. А уявіть, що настане час, коли на землі не залишиться жодного дерева. Що буду, якщо зникнуть всі дерева? (Приблизні відповіді дітей: Повітря стане бруднішим. Мешканцям лісу ніде буде жити.)

Психогімнастика «Я – дерево».

  • Давайте, діти, уявимо, що ми дерева. Я – дерево. Мої ноги перетворюються на стовбур, мої руки стають гіллям: великим і маленьким.. Вони піднімаються долонями до неба. Я відчуваю свіже повітря. Я дуже люблю гратися з вітром.

Тихенько вітер повиває (діти легенько дмухають на пальці рук, яку імітують шелест листя на деревах). Він хмаринки розганяє (діти руками розганяють в небі хмари, легко дмухаючи вверх). Вітер сили набирає (діти роблять колові рухи руками). Він дерева нахиляє (діти імітують нахиляння від вітру).

  • Якщо зникнуть всі дерева, загине все навколо. Для того, щоб зберегти природу, щоб врятувати дерева від вирубки, тим самим допомогти тваринам і птахам, люди навчилися виготовляти папір з макулатури – це використаний папір ( журнали, газети, зошити тощо).

  • Хлопчик-папірчик хоче дізнатися чи бережете ви папір? Оберіть варіант відповіді на запитання «Як ви зазвичай чините з використаним папером?

  1. Викидаєте у смітник.

  2. Виготовляєте нові вироби (подарунки з використаного паперу; колажі зі старих газет, журналів; поробки з обгорток цукерок).

  3. Здаєте макулатуру.

Розгляд творчих виробів: вироби з пап′є-маше; з газетних трубочок тощо.

  • Тепер коли ви знаєте, скільки усього цікавого можна зробити з використаного паперу, обрізків – як ви діятиме: чи викидатиме шматочки, обрізки паперу? Спробуйте розповісти про це Хлопчику – Кольоровому папірчику. А почніть зі слів «Тепер я буду …»

(Варіанти відповідей дітей: … малюватиму з двох сторін аркуша; … складати розмальовки в макулатуру, а не в смітник; … збирати обгортки з цукерок для поробок; …не викидати обрізки з кольорового паперу; … буду мити руки, щоб не забруднити книги; … обережно гортатиму книги, щоб дісталися молодшим братикам/сестричкам).

  1. Заключна частина ( колективна творча вправа).

(Діти створюють колаж з вирізок зі старих журналів; обговорюють сюжет разом з Хлопчиком – Кольоровим папірчиком).

  • Діти, пам′ятайте: бережете папір – бережете ліс!





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.