і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Барви осіннього лісу

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SX227636
За публікацію цієї методичної розробки Манзюк Тетяна Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №SX227636
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Інтегрований урок словесності в 2 класі

Спостереження за виражальними можливостями прикметників, вжитих в переносному значенні. Побудова словесних малюнків, художніх описів, складання віршів

Мета: Вчити добирати на певну тему тексти (прислів’я, загадки, вірші) та виразно читати їх, формувати уміння сприймати, розуміти музику та висловлювати свої почуття за мотивами музичного твору. Розвивати вміння добирати виразні мовні засоби для передання того, що вразило уяву (усно й письмово). Удосконалювати вміння розрізняти частини мови; відпрацьовувати навички грамотного письма; формувати образне мислення; збагачувати словник дітей лексемами з переносним значенням, розвивати увагу, спостережливість, уяву. Плекати естетичне сприймання природи, любов до рідного слова.

Обладнання: Картки для доповнення тексту та відновлення його, пам’ятка для юного автора і індивідуальні «Осінні книжки», магнітофонний запис музики П. Чайковського «Жовтень», букети осінніх листочків.

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку

Епізод 1

Формування задуму висловлювання

    Узагальнення знань дітей про осінь.

    Яка зараз володарює пора року?

    Як називають місяць жовтень? Чому?

    Які прислів’я про осінь ви знаєте?

(Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

Жовтень ходить по краю та виганяє птахів із раю.

Жовтень хоч і холодний, та листопад його перехолодить.)

    За якими прикметами спостерігали?

      Узагальнення спостережень та вражень дітей, одержаних під час екскурсій.

        Де найкраще спостерігати за осінніми змінами в природі?

(в лісі)

        Що вабить око в осінньому лісі?

        Якими фарбами розмалювала художниця-осінь дерева, трави?

        Що навіює сум?

Document

Скрізь, куди не глянь, - золото, золото. І так тихо.

Тільки інколи налетить вітер, зірве з дерева листочки,

і закружляють вони в повітрі, наче метелики. А листочку

так не хочеться з дерева падати. Він аж ніби кров’ю з

печалі налився.

Document

Деякі листочки, засихаючи, скручуються в дудочку.

І коли обережно розгорнути такий листочок, в середині у

ньому тремтить кришталева росинка. Така краса довкола.

(Розповідь учителя під музичний супровід)

«Краса – це яскраве світло, що осяває світ. При цьому світлі тобі розкривається істина, правда, добро… Крас вчить розпізнавати зло і боротися з ним», - писав видатний педагог

В. Сухомлинський.

Краса осіннього лісу надихає на поезію.

      Поетична хвилинка

(Учні читають самостійно дібрані поезії про осінь)

Курли! Курли – вгорі бринить.

Хить – хить край берега калина…

Заслухавсь журавлів, стоїть

Зайчисько в листі по коліна.

В. Коломієць

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

Посадках пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом

Синьоока осінь їде навмання.

В’яне все навколо, де пройдуть копита,

Золоті копита чорного коня.

В. Сосюра

Журавлі летять, курличуть,

Шлють останнє «прощавай»,

Літечко з собою кличуть,

Забирають в теплий край.

Ой, як жалко мені літа

І журавликів моїх!

Та не буду я тужити,

Бо весною стріну їх.

М. Підгірянка

Осінь…Осінь…Осінь…

Медом пахнуть роси.

Журавлі курличуть в небі

Та вітри голосять.

Г. Коваль

Курли! Курли – вгорі бринить.

Хить – хить край берега калина…

Заслухавсь журавлів, стоїть

Зайчисько в листі по коліна.

В. Коломієць

Власний вірш читає Катерина:

Осінь мрійна. Осінь мила.

Все багрянцем притрусила

І сама в барвистім листі,

Ще в калиновім намисті

Відійде в ранкову пору

За високу темну гору.

Скаламутилася річка

Стала сіятися мжичка.

          Який вірш вам найбільше сподобався?

          Які образні вислови про осінь ви запам’ятали?

Епізод 2

Каліграфічна хвилинка.

Актуалізація знань учнів про частини мови

            Із складів утвори слова і запиши їх.

бур стов гі лля тя лис ра ко

            Спиши каліграфічно поетичні рядки:

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.

А листя просить: _ Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.

Л. Костенко

            Підготуйтесь виразно прочитати вірш під музичний супровід, голосом виділяйте виділені слова.

              До якої частини мови вони належать?

              З якою метою вжито прикметники?

            Складіть словесний малюнок, якими барвами палахкотить осіннє листя.

(Демонструється букетик осінніх листочків. Діти знаходять якнайбільше відтінків червоного кольору. Показують пурпурні, багряні, вишневі, бордові листочки. Придивляються, як пломеніють червоні кольори в осінньому золоті. Виготовляють гірлянду із листя. Ставиться умова: листочки треба сколоти так, щоб було видно поступовий перехід від зеленого до жовтого або від жовтого до червоного кольору.)

Кульмінація

Закріплення знань учнів про типи тексту.

Складання і запис художнього тексту – опису

    Закріплення знань про типи тексту

На згадку про осінню красу напишемо твір «Барви осіннього лісу».

    Які використовуємо тексти, висловлюючи думку?

(Використовую таблицю про типи текстів)

    Як розрізняємо текст – опис? текст – розповідь? текст – міркування?

Прочитайте два тексти.

      Настала осінь. У природі в цей час

відбуваються зміни. Знижується температура повітря.

Часто випадають холодні дощі. На деревах і кущах

листя змінює забарвлення. Зграї птахів готуються

до відльоту на південь.

      Жовтокоса чарівниця-осінь примчала на баскому

коні у ліси і парки. Торкнулася чарівною паличкою

верхів’я дерев – і зашелестіли на них багряні шати

і золоті намистинки. На землі простелилися барвисті

килими. А по холодному небу повільно пливли

хмари, ніби велетенські білі кораблі.

    Яку пору року описано в обох текстах?

    У якому з них точно названо ознаки осені?

    Де можна помістити такий текст7

    Яке завдання другого тексту? Чим він відрізняється від попереднього?

(Про осінь сказано образно, живописно змальовано словами.)

Кожен із вас буде автором власного твору.

(Демонструється «Пам’ятка юному автору» на дошці, а в кожного на парті – картка.)

DownRibbonSharp

Cloud

Пам’ятка юному автору

Працюючи над твором, користуйся запитаннями:

1) Що я скажу? Для чого? Оберу розповідь,

опис чи міркування? Розповідатиму точно чи образно?

2) Які частини виділю? Якими словами буду

поєднувати речення і частини? Чи не допускаю повторів

тих самих слів? Чи продовжую думку першого

речення в наступних?

3) Які слова, речення, інтонацію доберу?

Чи допомагають дібрані мною слова моєму

співрозмовнику зримо уявити те, про

що я розповідаю?

    Визначення меж теми

    Про що слід обов’язково сказати у тексті?

    Які дерева опишемо?

    У якій частині будемо описувати барви осінніх дерев?

    Аналіз зачину і заключної частини

      Складіть зачин із розсипаних слів:

в барв тільки не має осінньому

лісі яких

      Про що слід сказати в кінці опису?

    Усне складання головної частини

за планом

План твору

1. Замріяний клен.

2. Ніжна золота берізка.

3. Горобина в червоному намисті.

4. Сонячно – зелені ялинки.

      Робота з осінніми книжечками

Нам допоможуть образні слова й словосполучення, які ви виписали з творів, вивчених на уроках з читання. Якими словами можна описати клен? берізку? горобину? ялинку?

      Усне переказування твору за планом

Словник: здалеку, кетяги, різнобарвні, сонячно-зелена.

    Самостійна робота

(Запис складених художніх описів під музичний супровід твору П. Чайковського «Жовтень». Індивідуальна робота з учнями (картки).

Картка 1

Замість крапок вставте слова

з довідки.

Ось стоїть … клен.

Тихо падають з нього … .

А … вдяглися в … платтячка.

Палахкотять … кетяги горобини.

Тільки ялинки стоять у … сукнях.

Картка 2

Склади із слів речення:

Стоїть, на, клен, узліссі.

Багряні, ніжні, стрункі, в, золоті, вдяглися, сукні, берізки.

Здалеку, червоні, горобини, кетяги, видно.

Ялинки, тільки, зелені.

Дерева, всі, різнокольорові, дарують, листочки, їм.

    Читання та обговорення творів. Колективне редагування.

Барви осіннього лісу

Яких тільки барв немає в осінньому лісі!

Ось стоїть на галявині зажурений клен. Він сипле нам під

ноги свої різьблені, золотисті, багряні, зеленаві листочки.

Біля нього водять хороводи ніжні берізки. Вони заплели в свої

Коси золоті стрічки. На галявині красується горобина. І її

червоні кетяги палають, ніби вогнища. А яка гарна ялинка!

Вона увесь рік сонячно-зелена.

Яких тільки барв немає в осінньому лісі!

При дорозі стоїть зажурений клен. Його різьблені

золоті листочки тихо падають на землю. Поряд з кленом стоять

дві красуні-берізки. Здалеку видно вогнища горобини. Тільки

ялинка стоїть цілий рік в одному вбранні, все зелена та зелена.

Клен подарував їй багряний листочок. Берізка з свої

золотисті стрічки. А горобина – своє червоне намисто.

Зраділа ялинка. Хороше друзям поруч!

Яких тільки барв немає в осінньому лісі!

Вкривається багрянцем клен. Часом зронить свій вирізьблений

листочок. А яка ніжна берізка серед голубих ялинок.

Вона журиться, що скоро прийдуть холоди.

А ось там, за горбочком стоїть горобина. Це деревце нахилилося

і так світить здалеку своїми червоними кетягами. Тільки

одна ялинка стоїть у зеленому вбранні.

Чудово навкруги!

Зіставлення дитячих творів із оповіданнями О.Кобилянської, Олени Пчілки.

Епілог

Підсумок уроку

    Чому навчилися на уроці?

    Чому нас навчила подорож до осіннього лісу?

    Які кольори переважають в осінньому лісі?

Вслухайтесь у тихий шепіт листочків.

Про що вони розмовляють?

Дома опишіть цю розмову між деревами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Спостереження за виражальними можливостями прикметників, вжитих в переносному значенні. Побудова словесних малюнків, художніх описів, складання віршів
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    426
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    SX227636
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти