Сьогодні відбувся
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Авторське календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять з "Корекції розвитку" 7 клас І півріччя

Інклюзивна освіта

Для кого: 7 Клас

21.08.2020

7231

880

3

Опис документу:
Авторське планування за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку» (корекція когнітивного розвитку) для дітей 5 – 9 класів із затримкою психічного розвитку (автори Т.В. Сак, Л.І. Прохоренко). Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку визначено формування навчально-пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Погоджую Затверджую

Заступник директора Директор КЗ «НВК »

з навчально-виховної роботи

КЗ «НВК»

Календарно-тематичне планування

корекційно-розвиткових занять

з корекції розвитку

з ученицею 7 класу КЗ «НВК»

інклюзивного навчання

на І півріччя 2019 – 2020 навчального року

Вчитель-дефектолог: Янчук І.В.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку основної школи визначено формування навчально-пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери

Мета корекційно-розвиткових занять реалізується розв’язанням наступних завдань, пов’язаних із формуванням:

  • наочно-образного мислення засобом конструювання;

  • репродуктивної уяви;

  • логічного мислення;

  • причинно-наслідкового мислення;

  • довільної уваги;

  • саморегуляції (навчальної мотивації, самоконтролю,самооцінки).

Відповідно до Типового навчального плану та рекомендацій спеціалістів ІРЦ, корекційно-розвиткові заняття здійснюються по дві години на тиждень в індивідуальній формі.

Протягом цього часу передбачається застосування програми з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку» (корекція когнітивного розвитку) для дітей 5 – 9 класів із затримкою психічного розвитку (автори Т.В. Сак, Л.І. Прохоренко).

Корекційний розвиток когнітивної сфери у перший рік навчання охоплює такі напрямки:

1. Формування репродуктивної уяви.

2. Формування логічного мислення (на матеріалі навчальних предметів):

  • формування причинно-наслідкового мислення.

3. Формування саморегуляції:

  • навчальної мотивації;

  • самоконтролю;

  • самооцінки.

Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять: індивідуальні форми роботи, ігрові методи та прийоми з опорою на провідний вид діяльності (навчальну діяльність) з врахуванням індивідуально-типологічних особливостей дитини. Кожне заняття містить ігрові та дидактичні вправи, рефлексію.

Організація занять: заняття проводяться 2 рази на тиждень індивідуально. Тривалість одного заняття – 25 хвилин.

Прогнозований результат: корекційно-розвивальна програма допоможе досягти позитивних змін у розвитку пізнавальних процесів дитини та допоможе підвищити рівень її практичних знань та умінь.

Тема заняття

Мета заняття

Зміст роботи

Дата

Години

Примітки

І півріччя

Діагностичний етап

Знайомство

1- 2

Знайомство та діагностика розвитку пізнавальних процесів

Встановлення атмосфери взаємодовіри.

Визначення рівня розвитку уваги, пам’яті, мислення, уяви, загальної обізнаності учня, його самооцінки

Вправа «Привітання»

Вправа-гра «Розкажи про себе»

  • Діагностичні вправи

2

Корекційно-розвитковий етап

Формування репродуктивної уяви

3 - 4

Вправи на формування репродуктивної уяви

Формування репродуктивної уяви в процесі створення образів нових об’єктів на основі їх словесного опису

Вправи з створювання образів нових

об’єктів на основі їх словесного опису

2

5 - 6

Вправи на формування репродуктивної уяви

Формування репродуктивної уяви в процесі створення образів нових об’єктів на основі графічного зображення (при використанні в навчанні схем, карт)

Вправи з графічного зображення завдань

при використанні наочних схем, карт

2

7 - 8

Г

Читання художніх творів. Складання розповіді

Формування вміння уявляти і описувати основних персонажів

при читанні художніх розповідей

(творів)

Вправи на читання художніх творів та складання описових розповідей

2

9 - 10

Вправи на формування репродуктивної уяви

Формування репродуктивної уяви, використовуючи допоміжні наочні засоби під час виконання навчальних завдань

Вправи: «Піраміда – тунель», «Годинник», «Що нагадує пляма?», «Знайди відмінності» тощо

2

11 - 12

Вправи на формування репродуктивної уяви

Формування вміння словесно позначати

основні властивості предметів, надавати власну трактовку під час бесіди та зображати це на аркуші

Вправи: спостереження за реальними об’єктами, бесіда з приводу побаченого, малювання

2

13 - 14

Вправи на формування репродуктивної уяви

Формування репродуктивної уяви в процесі виконання завдань на уявне перетворення предметів в просторі

Виконання завдань на уявне

перетворення предмета в просторі, на

подання взаємного розташування

кількох предметів в просторі тощо

2

Формування логічного мислення

15 - 16

Розвиток уміння виділяти суттєві властивості об’єктів та явищ на рівні уявлень

Розвиток логічного мислення за допомогою розвитку уміння виділяти суттєві властивості об’єктів та явищ на рівні уявлень на основі навчального матеріалу з опорою на наочність

Виконання завдань з виділення суттєвих властивостей об’єктів з опорою на вивчений матеріал

2

17 - 18

Розуміння загальних понять

Розвиток логічного мислення на основі навчального матеріалу з різних предметів на рівні уявлень про загальні поняття

Виконання завдань з виділення суттєвих властивостей об’єктів та узагальнень з опорою на вивчений матеріал

2

19 - 20

Порівняння об’єктів

Розвиток логічного мислення за допомогою порівняння різних об’єктів

Виконання завдань з порівняння об’єктів на основі навчального матеріалу

2

21 - 22

Порівняння явищ

Формування вміння надавати словесну характеристику явищам, порівнювати їх

Виконання завдань з порівняння явищ на основі навчального матеріалу

2

23 - 24

Класифікація об’єктів та явищ

Формування вміння порівнювати та класифікувати об’єкти та явища

Вправи на класифікацію з опорою на навчальний матеріал

2

25 - 26

Надання словесної характеристики класів у класифікації

Розвиток логічного мислення та комунікативних навичок, збагачення словникового запасу

Вправи на складання опису за зразком та самостійно

2

27 - 28

Ділення об’єктів на класи

Формування вміння порівнювати та класифікувати об’єкти на класи

Виконання завдань на ділення об’єктів на класи за заданою основою

2

29 - 30

Вміння визначати поняття

Розвиток логічного мислення та комунікативних навичок, збагачення словникового запасу

Виконання завдань на визначення вивчених понять

2

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.