Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

ARTISTIC TRADITIONS IN UKRAINE

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ND909311
За публікацію цієї методичної розробки Садова Ганна Олександрівна отримав(ла) свідоцтво №ND909311
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ARTISTIC TRADITIONS IN UKRAINE

 

Цілі: формувати лексичні навички й навички вимови; вдосконалювати навички читання й усного мовлення; розвивати мовну здогадку й мовленнєву реакцію учнів; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Procedure

1. Warm-up

1) What comes to mind when you hear the word ‘painting’?

2) What do paintings mean to you?

3) Have you ever been emotionally moved because of a painting?

2. Speaking

Do ex. 1, p. 110.

3. Reading

Do ex. 4, p. 110.

Match the words with their Ukrainian equivalents.

 

development

манера, стиль

depict

присвячувати

distinguished

залишатись

masterpiece

вплив

genre

відомий

devote

сільський пейзаж

inspire

розповсюджувати

rural scenery

визначний представник

occupy

розвиток

prominent representative

визначний

notable

шедевр

propagate

видатний

influence

займати

outstanding

надихати

remain

малювати, зображати

 

► Practise the new vocabulary.

Find the new words in the text and translate the sentences with them.

4. Writing

► Practise the new vocabulary.

Fill in the gaps with the new words (Word File p. 112)

1) So this was what ___ is like!

2) The train passes by some breathtaking ___ in the mountains.

3) She’s ___ in the kitchen.

4) The California state flag ___ a grizzly bear.

5) Thirteen people helped Michelangelo create his ___ on the ceiling of the Sistine Chapel.

6) This work of art ___ the pink period of Picasso’s painting.

7) He would ___ more time to his hobby.

8) Mickey Mouse’s ___ was plastered on billboards all over town.

9) Some room in this palace were decorated in a Victorian ____.

10) This painting was by a chance meeting with a French beautiful girl.

11) Some young artists launched a website to ___ their ideas.

5. Reading

Do ex. 5, p. 112.

6. Speaking

Describe the pictures following the steps below:

1) Pre-teach any vocabulary words that the students might need to use in order to describe their pictures.

2) Show your students a picture and explain them how to describe it, for example, “There’s a man in the picture. He’s running. It’s cold outside. It must be winter”.

3) Distribute the pictures upside down, one to each student. They should not show them anyone.

4) Explain that they have 5 min to write down as many sentences as they can to describe their picture. Monitor and help out with any language problems.

5) Collect the papers and the pictures.

6) Read the sentences out loud and the students have to guess which picture it is that is being described. Attach the pictures to the board write a corresponding number next to each picture.

7) Make sure each student has a small piece of paper to write their answers on.

8) Read the descriptions out loud, and ask the students to write down their answers.

9) Go over the answers.

10) Discuss who got the most correct, whose picture was easiest/more difficult to answer and why, etc.

7. Reading

Do ex. 6, p. 113.

8. Summary

1) Are you impressed with people who know how to paint?

2) Do you like paintings?

3) What are some famous paintings that you like? You don’t like?

9. Homework

Ex. 7, p. 113.

Get ready with the information for the next lesson.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
урок
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Англійська мова
  • Клас
    10 Клас, 11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    167
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ND909311
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ND909311
За публікацію цієї методичної розробки Садова Ганна Олександрівна отримав(ла) свідоцтво №ND909311
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти