АРТ-ПЕРФОМАНС «ТІНІ та БАРВИ Чернівців»

Опис документу:
АРТ-ПЕРФОМАНС «ТІНІ та БАРВИ Чернівців». Виконання принта на тканині в техніці вільного розпису і мистецькі практики живопису. Методична розробка уроку "ЖИВОПИСУ" з використанням сучасних педагогічних технологій і технологій мистецтва.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Викладач: Живопису. Рисунку і Спеціального малювання

ВПУ № 3 м. Чернівці

Зайцева Л. А.

АРТ-ПЕРФОМАНС «ТІНІ та БАРВИ Чернівців» і мистецькі практики живопису.

ПЕРЕДМОВА - РЕПЛІКА

Наш урок – перфоманс відбувся. Він був однією з культурно-мистецьких локацій святкування Дня міста Чернівці у 2017 році. З нами співпрацювала команда ТРК «Буковина» і теле-сюжет було показано на «Громадськє ТВ» Україна а також в теле-програмі «Палітра» у версії талановитого

журналіста Людмили Мельник.

Заняття, як оригінальний мистецький практикум і експеримент, не має меж у просторі і часі. Ця ідея єднає наше місто з іншими європейськими містами.

Ми здійснили екскурс в історію модерного міста Чернівці у супроводі музики часів Австрійської імперії, створювали з художниками принти і дефілювали. Старе місто, як мотив дизайну візуалізується у варіаціях принтів з відбитками люків біля унікальної пам’ятки ЮНЕСКО – ансамблю Національного університету ім. Ю. Федьковича.

Так твориться костюм - річ з ознакою і у цієї речі є характер закодований у формах і функціях, історія - випробувана часом класика куртуазного крою від знаменитого кравця.

Застосовані на уроці живопису методи організації та проведення дидактичних ігор отримали продовження в практичних роботах учнів.

Теоретична частина і натурне спостереження розпису допомогли учням спеціальності конструктор - модельєр і перукар – модельєр ознайомитись з історією і сучасними техніками розпису. У нас були спільні перегляди, зустрічі з митцями краю, екскурсії, відвідування виставок.

В очікуванні нової мистецької події з ознакою «вперше» ми активно проводимо репетиції, творимо і винаходимо. Вище професійне училище №3 ініціює проведення творчого конкурсу «Графіка життя» з оригінальними номінаціями та насиченою враженнями і мистецькими новинами програмою.

У досвіді використання дидактичних ігор багато цікавого матеріалу, який може бути використаний на уроках спецдисциплін чи у мистецькій діяльності, допоможе розвивати різноманітні якості особистості учня.

Використання дидактичних ігор на уроках залежить від бажання вчителя зацікавити учнів, спрямувати їх творчі здібності, допомогти їм успішно реалізувати, а в ідеалі – зробити урок цікавим та привабливим.

Учитель на уроці – центральна фігура. Його майстерність, творчість, ініціатива повинні бути спрямовані на те, щоб учні не просто йшли на урок, а чекали його з нетерпінням, заздалегідь готувалися до нього, проявляли ініціативу у його проведенні. [18]

Моє завдання \викладача - художника\:

Свою роботу спрямувати на те, щоб кожен учень міг:

оволодіти необхідними навичками з предмету;

- поповнити знання учнів у сферах, які розкривають нові горизонти пізнання;

- розвинути самосвідомість учня як особистості і як члена колективу;

- зробити процес навчання захоплюючим і натхненним.

- Розвивати природні здібності і таланти.

Важливе все: мистецтво спілкування, посмішка, доброзичливий тон, почуття гумору.

Методи творчої роботи: алгоритму, аналогії, емпатії, фантазії.

Педагогічні технології: інтегроване навчання, локальне вирішення дидактичних завдань,

Форми проведення: індивідуальна робота і робота в групах, рольова гра, майстер-клас, перфоманс, постановочна відео-зйомка, дефіле, інтерв'ю.

Педагогічна ідея полягає в проведенні мультимистецького перфомансу, в якому кожен учень має можливість зануритись в процес і вільно вибирати форми участі, самостійно виконати розпис або спостерігати за роботою майстрів живопису;

Методична проблема:

Формування національної свідомості та духовного світу учнів засобами мистецтва.

Формування в учнів ціннісного ставлення до професійної діяльності.

Відповідно використовуються методи художнього аналізу твору і засобів його створення, діагностики і розвитку кольоро-відчуття засобами гри.

Евристичні методи активізації творчого мислення.

Метод генерування спрямованих асоціацій обмежується певними наперед заданими умовами.

Критерії оцінки творів мистецтва та індивідуальної інтерпретації історії мистецтв трактуються як утвердження художньої індивідуальності.

Особливо організовану чуттєву складову містить структура художнього. Декоративно-вжиткове, кіно - і телемистецтво хореографія, театральне, - єдність, яка відображає смисловий зміст твору повно та безпосередньо. Метод аналізу художнього процесу і графічно - структурного аналізу, на відміну від класичних методів аналізу художнього твору, уможливлює дослідити костюм, як систему елементів: виявити основу (колір, форму, орнамент тощо); виокремити і вивчити елементи та систему їх складання в ціле. Оптимальний спосіб розгляду складних технологічних процесів у галузі мистецтвв костюма, зважаючи на її розлогу інфраструктуру і творчий потенціал художників-дизайнерів.

Метод аналізу художнього процесу, як заданого поетапного алгоритму, основується на теоретичному баченні предмета дслідження і долучає прийоми, які допомагають визначити особливості художнього напряму (стилю) і належність до нього художнього твору. Кожному етапу можна дати характеристику з концептуальної точки зору, типу художніх взаємодій традиції та новаторства.

Методологічне значення має виділення:

1) зв’язків художнього процесу з історією соціальних рухів у суспільстві;

2) взаємозв’язки художнього процесу з наукою, релігією, філософією, політикою, мораллю, правом;

3) процесу розвитку у взаємодії з іншими видами мистецтва;

4) зв’язками художнього процесу з іншими формами мистецької та культурної діяльностей [3].

Окрім класичного мистецтвознавчого аналізу, використовується методика трирівневої інтерпретації візуальних образів (опис – іконографія -іконологія). іконографія - репрезентації художніх образів, іконологія розглядає їх як «символічні форми» певної культурної ситуації [1, с. 15]. Ця методика певною мірою узгоджується з троїстою опозицією між костюмом -образом, знаком (описом) та дією (технологічний рівень костюма), яку запропонував Р. Барт [2]: перший рівень — костюм - образ (фотографія або малюнок); другий — костюм-опис (текст, який коментує й експлікує образ); третій — реальний одяг (опис технологічних операцій у «вказівках для шитва», тобто практично - транзитивний текст моди).

Мета:

- розширити освітні можливості учнів відповідно до індивідуальних освітніх потреб оволодіння навчальним матеріалом;

- застосування інноваційних методів розвитку творчої особистості;

- підвищення мотивації, самостійності, соціальної активності, рефлексії та самоаналізу, підвищення ефективності освітнього процесу в цілому;

- трансформувати стиль педагога в евристичній та компетентнісній складових для забезпечення активної взаємодії з учнями щодо формування комплексу знань і умінь, а саме:

= (урок в майстерні художника) з вивчення живописних технік в живому спілкуванні і спостереженні за роботою художника;

= (лекція – екскурсія Художній музей, ЦК «Вернісаж») для ознайомлення з історичними стилями та жанрами мистецтва в творах майстрів живопису;

= віртуальні практики в лабораторіях Інституту кольору Pantone - Енциклопедія моди та на подіумах провідних центрів модної індустрії, я яких учні активно керують процесом і направляють його на вирішення завдань курсового та дипломного проектування;

= графічно-структурний аналіз парадного портрета як ілюстрації кравецької майстерності і поглиблене вивчення сюжету і композиції картини, як мотиву дизайну костюма тощо;

- персоналізація освітнього процесу: учень самостійно визначає свої навчальні цілі, способи їх досягнення за власними освітніми потребами, інтересами та здібностями; викладач у цій ситуації є помічником учня;

- сенсорне виховання і організація та проведення дидактичних ігор та прийомів на уроках естетичного спрямування допоможуть розвивати різноманітні якості особистості і фахові компетенції учня. Рольові ігри, як елемент експериментального або класичного уроку, ілюструють естетичні і технологічні процеси: «Художньо-технічна рада», «Арт-салон», Ритмічні імпровізації, «Заспівай лінію», Закінчи малюнок, «Світло і тінь», Логічні пари, Музично-ритмічні рухи, «Портрет», Загадки-малюнки, картотека.

Гра - один з основних видів людської діяльності. Видатний нідерландський мислитель ХХ ст Й. Хейзинг стверджує, що поняття «людина граюча» (homo ludens) аналогічне поняттю «людина, що створює», таким чином гра є специфічним фактором усього, що оточує людей у світі [14].

- виховання мистецтвом активної громадянської позиції майстра, митця.

Навчальна дисципліна: ЖИВОПИС

Практична робота № 11 . (6 аудиторних годин).

Тема уроку: Виконання розпису на тканині в техніці «батик», вільного розпису.

Термін проведення: 2 аудиторні години.

Художні матеріали і приладдя: фарби акрил, пензлі, шаблони архітектурних модулів,

Після уроку учні зможуть:

- Відтворювати задум композиції з елементами архітектури старого міста в палітрі барв кольори, мазки, плями, лінії, форми, ритм.

- Передавати настрій засобами розпису композиції, використовуючи колірні мазки, плями, лінії, форми, їх ритм,

Передавати настрій засобами живопису в художній техніці «батик» і вільного розпису.

Місце проведення: Арт – Інфо Центр «Czernowitz-Чернівці»

Партнери: Національна Спілка дизайнерів України, Студія дизайну костюма «ШедЕврика» і ТЕАТР МОДИ, «Буковинська партнерська агенція», «Карпатсько – дунайське партнерство», Буковинська кінокомісія, «Спортивний клуб «Карамболь», актори, поети і художники.

Співавтори мистецької акції:

Директор Арт Інфо-Центру «Czernowitz-Чернівці» - Анциперова Лідія.

Художній керівник Студії дизайну костюма «ШедЕврика» і ТЕАТРУ МОДИ - Зайцева Любомира.

Ведучі: Дубінецька Анна і Бешлеу Василь

Художники: Володимир Конєв, Віталій Шелєгін, Зайцева Любомира, Юлія Галицька, Олександр Сусленко, Наталя Гіза

Моделі: Антоніна Коблюк, Галина Продан, Яна Булбук, Наталя Григорович, Аліна Гаргаун, Емілія Галицька, Надія Поляк, Іванна Українець

Кравці: Капанадзе Даниїл, Олексій Косташ

Освітні компетенції: когнітивна – розвиток уяви та спостережливості, методологічна – здатність до аналізу і самооцінки, креативна – творчий підхід до вирішення.

СЦЕНАРІЙ:

Початок 14. 15

Предметне середовище: У дворику Арт- Центру збирається публіка.

Територія прикрашена квітами, виставлені стільці для гостей. Під стінописом О. Любківського стоїть віденський старий стілець з яскравим вазоном хризантем.

На площадці \колонка та мікрофон\ звуить музика Йогана Штрауса.

Біля стінопису стоїть стіл накритий бардовою скатертиною зі старовинною швейною машинкою «ZINGER», за якою «працює» кравець – єврей в кепі з пейсами... Поруч стоїть велике дзеркало , 2 манекени та старовинне вішало, на якому висять 2 мереживні парасольки – біла і чорна, капелюшки жіночі та чорний циліндр, 2 палиці для променаду містом.

Кравець «шиє» наряди чернівецьким модникам та модницям. На 1 манекені - гарне шовкове плаття, на 2 манекені - чоловічий піджак.

На імпровізовану сцену /подіум з приміщення Центру виходять 7 моделей – одягнених у білі футболки з «принтами» - відбитками старовинних чернівецьких люків. Напередодні ці «принти» були виконані командою проекту.

Початок дійства. 14.15

Директор Центру Анциперова Лідія – Вітання, представлення події. (про новий напрям діяльності – започаткування Студії дзайну костюма і майстерні художника)

Керівник студії Любомира Зайцева – представляє ведучих дійства.

Вітання і постановка імпровізації знайомства художників з моделями.

Анна Дубінецька та Василь Бешлеу.

Ведучі - Вітаємо Вас, шановні пані та панове!

Ведуча: – українською та польською мовами.

Ведучий: – російською, румунською, німецькою.

Ведучий: Арт - Інфо Центр «Czernowitz – Чернівці» гуртує таланти!

Ведуча:

Старі будинки, наче людські долі

колись веселі, а тепер сумні.

І маскарони - маски на фронтоні

уже не так всміхаються мені...

Ведучий: Архітектурний ансамбль МОДЕРНОГО МІСТА реально вражає! Варто вдивлятись в його красу ще і ще раз! Велика подяка творцям величної краси!

Ведуча: З нами сьогодні СЛАВНІ ХУДДОЖНИКИ та ДИЗАЙНЕРИ

Наталя Гіза Юлія Галицька Віталій Шелєгін

Володимир Конєв Любомира Зайцева Олександр Сусленко

Ведуча: Красу треба бачити! Та, зрештою, кожен бачить красу по-своєму. Для когось це витвір мистецтва, для когось можливість збагатитися. Хтось дивиться на картину а чи скульптуру і насолоджується лініями, півтонами; інший думає скільки можна на цьому заробити.

Ведучий: На імпровізовану сцену виходять дівчата моделі, одягнені у білі футболки з «принтами» - відбитками старовинних люків часів Австрійської імперії.

Ведуча: Люки єднають нас з культурною традицією старої матінки Європи. Вони для нас ЗНАКИ – ПОРТАЛИ ЧАСУ.

Ведуча: ВІТАЄМО ШАНОВНА ПУБЛІКО, ДОРОГІ ЧЕРНІВЧАНИ, ВСІХ НАС З ДНЕМ МІСТА!!!

Ведучий: З початком нового проекта: «ТІНІ та БАРВИ ЧЕРНІВЦІВ» !!!

Ведуча: Цікава ІДЕЯ, Василю! Виглядають хлопці та дівчата дуже креативно!

Ведучий: Створити, зберегти і означити концептуальну колекцію відбитків люків різних періодів історії міста від Австрійського! І чому на білих футболках? Яка оригінальна РЕТРОСПЕКЦІЯ! Так автор ідеї сприймає графічні відбитки люків міста, якк своєрідну візуалізацію ПОРТАЛІВ між минулим міста і його майбутнім!

Ведуча: Тіні відбились і живуть в фасадах старовинних будинків, бруківці, по якій ми ходимо, в неповторних деталях ліпнини нео-бароко, лініях і ритмах архітектури строгого класицизму. Решітки, брами, ліхтарі….

Ведучий: З приходом барвистого золотого жовтня і теплого настрою на честь Дня нашого рідного місиа, стартуємо і ми!

Ведуча: Арт-Інфо Центр "Czernowitz- Чернівці" і студія дизайну костюма «ШедЕврика» " презентують мистецький перфоменс "Тіні та барви Чернівців".

Ведучий: Ми раді сьогодні в компанії діячів культури – художників, дизайнерів незвично і креативно відсвяткувати День народження красеня міста Чернівці!

Ведуча: Художнику. Поете. Музиканте... триєдина гармонія звучить в мелодіях кольорів. Поезії ритмів і колориті строф.

Ведучий: Ми горді, що в нашому місті живе неперевершена поетеса, слово її чарує і обпалює - це Тамара Артемівна Севернюк!

Ведуча: Запрошуємо Вас, пані Тамаро!

ПЕРШИЙ ВІРШ. Звучить поезія у виконанні автора. Спілкування з публікою. Вишукана імпровізація – фотографування від ведучого в ситлі модерн.

Ведуча: Дякуємо Вам, пані Тамаро, за лірику ваших образів….

Звучить мелодія.

Ведуча: Незабутня пісня у виконанні Василя Зінкевича, Назарія Яремчука, Володимира Івасюка "Червона рута"

Дівчата моделі проходять вздовж стінопису, зупиняються для фото. Художники дивляться на моделей, щось один одному говорять емоційно. Вибирають кожен для себе графічний мотив на футболці.

Ведучі ведуть між собою розмову, що потрібно до біло-чорних тіней на футболках додати яскравих ФАРБ, розписати футболки. адже на них зображені ТІНІ МІСТА – потрібні БАРВИ…. сьогодення.

Ведуча: А тобі не здається, Василю, що тут якась інтрига в тих тьмяних тінях... легенди. казки. перекази і небилиці… А може і визначні віхи історії...

Ведучий: Я так розумію, що символи закладали автори цього проекту. То ж давай у них і запитаємо!

Як ви уявляєте Чернівці на полотні? - запитав у присутніх відомий чернівецький художник Віталій Шелегін.

Були різні відповіді. А я уявила ті давні часи, коли Матільда (її будинок на вул. І.Франка з червоними розкішними балконами ) привозила капелюшки з Парижу і саме капелюшки стали символом цивілізації. ... Віталій саме писав ЖІНКУ у розкішному капелюсі напередодні Дня народження нашого міста. 
Шелегін прекрасний художник, він неперевершений актор і режисер подачі свої шедеврів. Так, кожна його картина - то маленький шедевр. Він обожнює свою дружину, яка є берегинею родини. Так має бути, і в цьому секрет взаємних стосунків між чоловіком і жінкою, містом і його жителями - художник ти чи маєш іншу професію...

Ведуча: А мені б поспілкуватись з художниками! Який задум кожен з них виношує?... ще до того як диво творіння відбуватиметься. Робота митців відповідальна. А глядач чернівецький дуже вибагливий.

Ведучий: Панове художники! Приймайте «полотна» і творіть! Творіть, наші талановиті митці!

ІІ частина 14.40 – 15.45

Звучить пісня "Чернівці мої , Чернівці" музика Л. Дутковський на слова Т. Севернюк.

7 художників розставляють свої мольберти і полотна - футболки у дворі арт-центру. Організують робоче місце, палітри кольорів і починають розпис футболок.

ІМПРОВІЗАЦІЯ ВЕДУЧИХ.

Ведучий: БАРВИ … яке багатозначне і сповнене чуттєвості слово! Для мене – це наше сьогодення і майбуття, кожен з нас мріє про щасливе майбутнє для своєї сім'ї, свого міста, своєї країни. У кожного художника своя палітра улюблених відтінків кольорів – БАРВ… Тільки йому одному властива манера письма, живописна техніка, свої художні образи…

Запрошують поетесу Тамару Северенюк прочитати вірш.

ВІРШ ТАМАРИ СЕВЕРЕНЮК - читає автор.

Ведуча: Друзі, а що ви хотіли побачити на полотні?

Запрошують глядачів підходити до художників, спілкуються з ними…..

ІІІ частина 14.45 – 15.00

Імпровізація – пантоміма. Чарівні панянки підбігають до кравця та просять його якнайшвидше пошити наряди до вечірки! Помічник кравця знімає мірки, панянки прикладають тканину до себе, крутяться перед дзеркалом. Кравець їх заспокоює, все буде добре, я супер майстер, я встигну пошити наряди всім!

Кравець запроошує дівчат до себе – робота завершена! Майстер радісно вручає обнови – дівчата прикладають плаття до себе, кокетливо дивляться у велике дзеркало, підстрибують від радості, дякують за роботу і швидко забігають в приміщення Центру.

Ведуча: О! Як мені знайома така ситуація! Повна шафа одягу, а одягти нічого!

Ведучий : Схоже це проблема вічна! (сміється) Як я їх розумію! Панянки запрошені на вечірку, а наряди ще не готові! Анно, може і ми з тобою завітаємо на вечірку? У тебе така розкішна сукня! І капелюшок, просто супер!

Звучить: Віденський вальс Йогана Штрауса.

Анна бере під руку Василя і вони проходять по подіуму.

Ведуча : А ти справжній франт! Модник і Красень! Сюртук, метелик чорний і циліндр! Ведучі танцюють під мелодію вальсу.

Кравець також переодягається…

Ведуча: Дефіляда перша. Колекція "ЧЕРНІВЦІ - ПРОМЕНАД" вільний розпис за мотивами архітектури міста від дизайнера Любомири Зайцевої

Звучить: Полюси - Пісня про Чернівці

Імпровізація. З’являються кравці і моделі. Кравець запрошує панянку взяти його під руку, Всі виходять на «подіум». Кравець ще раз підходить до кожної, поправляє наряди, дає настанови до показу колекції. Всміхаються, моделі і дефілюють по «подіуму», демонструючи публіці свої гарні наряди.

Ведучий: Дивно почуваюсь... Розглядаю спідниці і на них малюнки. Впізнаю ліхтарі. Корпуси університету. Костел. Ратушу. Стою на розі вулиці Панської. ТЕАТР.... КОСТЮМИ КОЛЕКЦІЇ і «ЧЕРНІВЦІ»

Ведуча : Це унікальна можливість СПОСТЕРІГАТИ візуалізацію ІДЕЇ від задуму до її втілення в сучасному носибельному одязі.

Колекція - посвята нашому славному місту!

Ведучий: для мене особливим шармом сповнене наше спілкування в арт – просторі Арт – Інфо Центру Черновіц! Тут сьогодні і завжди зустрінеш художників, дизайнерів, поетів...

Показ колекції «Я дарую серце Чернівцям» - парочка сідає за стіл – вони розмовляють \кокетують\. Моделі і кравець підходять до художників, роздивляються їх розписи, фотографуються.

Частина 4

Ведуча : Шановні гості дійства! Наші митці завершують свою роботу! На нас чекає екстремальний показ!

Ведучий: Атмосфера майстерні художника змінюється. Грає музика. Модельний фото-сет сповнений радістю забав, кокетства. Художник радіє своїй роботі.

Звучить: Київ Електро - Чернівці (нова пісня - прем'єра)

Художники передають моделям розписані футболки – і моделі готуються біля дзеркала до другої дефіляди в футболках з авторськими розписами від художників та джинсах виходять на подіум парами \автор - модель\. Художник відпускає модель для дефіле.

Друга дефіляда - Художник і модель

Фотографія, спілкування з гостями,Інтерв’юдля преси.

Ведучі – Ми віримо, що барви нашого міста будуть завжди яскравими!

Звучить композиція Богдана Ластівки "МАЛЕНЬКИЙ ПАРИЖ"

Ведучі запрошують гостей до виставкової зали Арт - Центру.

Гості спілкуються в приміщенні Арт – Центру, в якому звучить класична музика, виходять до художників, спостерігають за їх роботою…

Всі співають.

Полюси - Пісня про Чернівці

Зачаровані ліхтарі,

Різнокольорові вогні,

На моєму календарі

Написав хтось "Чернівці!"

Вулицями повних людей

Пробіжуся непомітно,

Я її віднайду

Мрію свою заповітну!

Приспів:

Там, тільки там

Я дарую серце Чернівцям!

Там, тільки там

Я дарую серце Чернівцям!

Море, море добрих людей

Посміхаються назустріч,

Море закоханих очей

Мріють про першу зустріч!

Вулицями повних людей

Пробіжуся непомітно,

Я її віднайду

Мрію свою заповітну!

Приспів. (3)

Список літератури:

  1. Артюх В. Феномен відкриття Абі Варбурга та критика проекту іконо- логія [Електронний ресурс] / Володимир Артюх. — Режим доступу: htt://pіnshukfund.org/storage/students/works/2007/179.doc. — Назва з екрана.

  2. Барт Р. Система моды. Статьи по семиотике культуры / Р. Барт ; пер. с фр. вступ. ст. и сост. С. Н. Зенкина. — М. : Изд-во им. Сабашниковых, 2003. — 512 с.

  3. Борев Ю. Б. Эстетика : учеб. / Ю. Б. Борев. — М. : Высш. шк., 2002. — 511 с.

  4. Вінкельман Й. Про художній ідеал прекрасного.

  5. Алексєєва, В.Г. Ціннісні орієнтації як чинник життєдіяльності і розвитку особистості / В.Г. Алексєєва / / Психологічний журнал. - 1984. - № 5. - С.63-70.

  6. Кибалова Л.И. Иллюстрированная энциклопедия моды /Л.Кибалова. О. Гербенова, О. Ломарова.- Прага: Артия, 1996.- 608с.

  7. Сидоренко В.Ф. История стилей в искусстве и костюме / В.Ф. Сидоренко.- М.: Феникс. 2006.- 267с.

  8. Дмитриева H.A. Загадки мира моды /H.A. Дмитриева// Очерки о культуре моды.- Донецк: Сталкер, 1998.- 464с.

  9. Зелинг Ш. Мода. Век модельеров 1900-1999 /Ш. Зелинг,- Köln, Konemann, 2000.-

  10. Васильев A.A. Европейская мода: три века/A.A. Васильев.-М.: СЛОВО/SLOVO, 2006.- 440с.

  11. Комиссаржевский Ф.Ф. История костюма/Ф.Ф. Комиссаржевский.-М.: Астрель, ACT: Люкс, 2005

  12. Дмитриева H.A. Краткая история искусств /H.A. Дмитриева,- М.: Галарт, 2000, 623с.

  13. Штикало Т.С. Формування просторового мислення //Науковий вісник Чернівецького університету. –Вип.184: Педагогіка та психологія. – Чернівці: “Рута”, 2003. – С.145-149.

  14. Хейзинг Й. Homo Ludens / Человек играющий: статьи по истории культуры / Й. Хейзинга; пер. с нидерландского и сост. Д.В. Сильвестрова. – М. : РПА, 2001. – 352 с.

  15. Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П. Щербань. – К. : Вища школа, 2004. – 207 с.

  16. Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посібник / В. В. Ягупов. – К. : Либідь, 2005. – 350 с.

  17. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1988. – 192 с.

  18. О.А. Пермяков І.М. Власенко О.О. Лаврентьєва. Дидактичні ігри на уроках музики http://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream

 

Електронні ресурси

    1. Fashion&Class

    2. PART of ART

    3. Fourfancy Magazine

    4. Павло Огурцов. Назад до речей. Художній журнал. http://xz.gif.ru/numbers/79-80/back-to-things/

    5. Пьєр Машре. Творчість і виробництво. http://xz.gif.ru/numbers/79-80/creation-production/

    6. http://ku-khsac.in.ua/kultura46/27.pdf

    7. http://ua-referat.com

    8. http://ua-referat.com

    9. https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4544

    10. Портал «Мистецтво» Арт-Азбука Культурологія: акціонізм, перформанс, хепенінг http://www.readbookz.com/book/187/6785.html

ВИСВІТЛЕННЯ ПОДІЇ в ЗМІ:

  1. Перфоманс «Тіні та барви Чернівців» | ChernivtsiOnline (Чернівці chernivtsi-online.net/.../perfomens-tini-ta-barvy-chernivtsiv/

  2. Chernivtsi Tourist Information Center - Home | Facebook https://www.facebook.com › ... › Tourist Information Center

  3. Czernowitz Art Info Centre - Events | Facebook https://www.facebook.com/czernowitz.ua/events

  4. План заходів до Дня міста 2017 року - Чернівецька міська рада chernivtsy.eu/.../plan-zahodiv-do-dnya-mista-2017-roku-10...

  5. Програма Дня міста Чернівці 2017 | - Сайт міста Чернівці 0372 0372.com.ua/programa-dnya-mista-chernivtsi-2017/

  6. Відео. Програма ТРК Буковина Палітра (Перфоменс "Тіні та барви Чернівців") https://www.youtube.com/watch?v=rYXz3KPTNMA

Додатки.

ФОНОГРАМИ:

1. Василь Зінкевич, Назарій Яремчук і Володимир Івасюк "Червона рута "

https://www.youtube.com/watch?v=t6nXzkzh5x4

2. Й.Штраус Віденський вальс https://www.youtube.com/watch?v=zDQHSi5UQDU

3. Київ Електро – Чернівці (нова пісня - прем'єра)

https://www.youtube.com/watch?v=gJ0ELX78QBQ

4. Богдан Ластівка "МАЛЕНЬКИЙ ПАРИЖ"

https://www.youtube.com/watch?v=FeMnBohtF8M

5. Полюси - Пісня про Чернівці

www.megalyrics.ru/lyric/poliusi/pisnia-pro-chiernivtsi.htm

6. Л. Дутковський Т. Севернюк "Чернівці мої , Чернівці"

https://www.youtube.com/watch?v=nOPdH93bzk0

Словник мистецьких термінів

ЖИВОПИС • АРХІТЕКТУРА • ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВ • ПЕДАГОГІКА

Акварель (франц. аquarelle від лат. aqua – вода) – фарби, де фарбуючий пігмент зв’язується рослинним клеєм, медом, гліцерином. Вони легко розводяться у воді, тому основні якості акварельного живопису – прозорість фарб, через які просвічуються тон і фактура основи (частіше за все паперу, шовку), чистота кольору.

Аксіологія (грецьк. axios – цінний і logos - вчення) – учення про цінності, філософська теорія загальнозначущих принципів, що визначають напрями людської діяльності.

Алегорія (від грецьк. allegoria – іносказання) – відтворення абстрагованої ідеї за допомогою образу. На відміну від символу, що має багатозначний смисл, алегорія має однозначний смисл.

Антаблемент – основний елемент класичної архітектурної споруди – горизонтальна частина, що спирається на колони; складається з архітрава, фриза і карнизу.

Арка (від лат. arkus - дуга) – криволінійне перекриття простору між двома опорами.

Аркада – ряд однакових арок, що спираються на стовпи або колони.

Асоціативність у мистецтві – здатність співвідносити предмети і явища навколишнього світу, конструювати через уявлення їх нові зв’язки, зумовлені або подібністю або контрастом.

Барельєф (від франц. bas relief) – низький рельєф, де випукле зображення виступає над площиною фону не більше, ніж на половину свого об’єму.

Бароко – художній стиль, що панував наприкінці XVI – середині XVII ст. в країнах Європи. Характеризується декоративною пишністю, динамічними складними  формами, живописністю.

Вернісаж (від франц. vernissage – лакування) – урочисте відкриття художньої виставки.

Візуальний (лат. visualis – зоровий) – те, що сприймається зором.

Вітраж (від франц. vitrage від лат. vitrum - скло) – орнаментальна або сюжетна декоративна композиція (у вікні, дверях, у вигляді пано) зі скла або іншого матеріалу, що пропускає вітло. У середньовіччі фрагменти кольорового скла скріпляли свинцевою дротом.

Галерея (від франц. galerie) – 1) довге крите приміщення, де одна з стін замінена колонами або стовпами; 2) довга зала з рядом великих вікон в одній з поздовжніх стін. В епоху Відродження іншу стіну прикрашали твори мистецтва і згодом так стали називати художні виставки.

Гама кольорова – кольори, що перевжають у даному художньому творі і визначають характер його живописного рішення.

Гармонія  (грецьк. harmonis – звязок, співзвучність, розмірність). В образотворчому мистецтві – фарби, лінії, складові пропорції; в музиці – одночасне звучання декількох співзвучних тонів.

Гра-драматизація (театралізована гра) – відтворення у театралізованій формі літературних сюжетів або власних імпровізацій з елементами театрального мистецтва.

Декор (лат. decoro –прикрашаю)  система прикрас споруди або виробу.

Емпатія – співпереживання, розуміння почуттів, які переживає інша людина, і відповідне виявлення своїх почуттів.

Ескіз – підготовлений начерк до твору, що відображає пошуки найкращого втілення творчого задуму. В процесі роботи над картиною, скульптурою тощо. художник створює ескізи.

Етюд – робота, виконана з натури, нерідко має самостійне значення; інколи є вправою для удосконалення професійних навиків художника. 

Жанр (від франц. genre – рід, вид) – 1) стійкий тип художнього твору, що історично склався. Наприклад у музиці – симфонія, кантата; в літературі – роман, поема; у живопису – пейзаж, портрет, натюрморт, інтер’єр, сюжетна картина; 2) поняття „жанр” узагальнює риси, притаманні групі творів якої епохи, нації або світового мистецтва вцілому. Наприклад, побутовий жанр, історичний, батальний.

Живопис – вид образотворчого мистецтва, твори якого створюються фарбами, нанесеними на будь-яку поверхню. Тема і сюжет твору живопису втілюються за допомогою композиції, малюнку і кольору (колориту). За технікою виконання живопис розділяється на масляну, темперну, фрескову, воскову, мозаїчну, вітражну, акварельну, гуашеву, пастельну. За жанрами розрізняють живопис станковий, монументальний, декоративний, театрально-декоративний, мініатюрний.

Золотий перетин – принцип зображення предмета в мистецтві, що полягає у встановленні найбільш гармонійних пропорцій. У пошуках гармонії художники іноді інтуїтивно слідували цьому принципу, тим чи іншим чином наближаючись до ідеальних співвідношень, але теоретично принцип золотого перетину було сформульовано в епоху Відродження.

Імітація (від лат. imitatio - наслідування) – у мистецтві наслідування певному стилю, школі, манері майстра або властивостям якого-небудь матеріалу за допомогою інших засобів і прийомів.

Імпровізація (від лат. improvisus – несподіваний, раптовий) – 1) створення художнього твору (віршів, музики і т.д.) безпосередньо у процесі його виконання; 2) твір, виконаний таким чином.

Інсценування – п’єса, яка створена на основі переробки прозаїчного або поетичного твору.

Інтерпретація – науковий метод пізнання, який дає змогу скласти художній образ творів

Класицизм (від лат. classicus – зразковий ) – напрям у європейському мистецтві та літературі XVII – початку ХІХ ст., художній стиль і відповідна йому естетична теорія, що зверталися до античної спадщини як що норми та ідеального зразку. Класицизм базувався на їдеях філософського раціоналізму і уявленнях про розумну закономірність світу.

Колорит (від лат. color - колір) – система кольорових поєднань у творі образотворчого мистецтва. В колориті відображаються кольорові властивості реального світу, але художники обирають ті з них, що відповідають певному художньому образу. Залежно від колориту кольорової гами, він може бути холодним, теплим, яскравим, приглушеним, спокійним, напруженим та ін. Колорит впливає на почуття глядача, створює настрій картини і слугує найважливішим засобом емоційної виразності.

Композиція (від лат. composito – складання, зв’язування) – 1) побудова художнього твору, його структура, співвідношення окремих його частин, що складають одне ціле. Композиція – важливий, організуючий елемент художньої форми, що надає твору єдність і цільність

Лесування – художній прийом у живопису, де використовується прозорість фарб. Лесування застосовують для надання кольору нових відтінків, інколи для створення нового кольору, для посилення його інтенсивності. Тонкі прозорі або напівпрозорі шари фарб, що наносяться на вже сухий шар, значно збагачують колорит.

МЕТОД - спосіб досягнення якої-небудь мети, рішення конкретної задачі, що розглядається як сукупність прийомів або операцій освоєння (пізнання) дійсності.

Моделювання – передача зображуваних предметів і фігур в умовах того чи іншого освітлення. В рисунку моделювання здійснюється тоном (світлотінню), при цьому враховується й перспективна зміна форм. У живопису – форма моделювання кольором.

Палітра – 1) дошка, як правило, дерев’яна, на якій художник розкладає і змішує фарби; 2) характер кольорових поєднань, типових для даної картини, для творів окремого художника. Кажуть: “багата палітра”, “тьмяна палітра”, “одноманітна палітра”.

Перформанс або  Перфо́манс (від англ. performance — вистава, спектакль, від perform) — одна з форм мистецтва, де твором вважають дії  автора, за якими глядачі спостерігають у режимі реального часу. В основі перформансу уявлення про творчість, як спосіб життя.

Портал (від лат porta – вхід, ворота) – архітектурно оформлений вхід до будинку.

Самооцінка – судження людини про наявність у ній певних якостей у співвідношенні з існуючим еталоном, зразком; є результатом розумових операцій.

Світлотінь – градації світлого і темного, співвідношення світла і тіні на формі. Завдяки світлотіні у творі зорово сприймаються і передаються пластичні особливості натури.

Тон – ступінь світлоти, притаманна кольору предмету в натурі та у витворі мистецтва. Тон залежить від інтенсивності кольору та його світлості. За допомогою співвідношень різних тонів передається об’ємність форми, розташування у просторі та освітлення предметів.

Фактура – характерні особливості матеріалу, поверхні предметів в натурі та зображенні.

Фриз – частина антаблементу між архітравом і карнизом.

Художнє сприйняття – вид художньої діяльності, який супроводжується естетичними переживаннями і асоціативними уявленнями.

Художній зміст – життєвий матеріал, покладений в основу мистецького твору, та особливості його ідейно-естетичного осмислення.

Художня форма – оформлення художнього змісту твору за допомогою відповідних задуму митця зображально-виражальних засобів.

22

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.