! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Як залагодити конфлікт. Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язання конфліктів з однолітками.

Опис документу:
Урок - тренінг дати поняття про конфлікт, застерегти від негативного впливу на здоров'я неконтрольованого гніву. Вчити обирати правила і шляхи розв'-язання конфліктів на основі спільних інтересів. Розвивати стійку увагу, зв'язне мовлення, аналітичне мислення, довготривалу пам'ять. Сприяти вихованню почуття колективізму, розсудливості, доброти, культури спілкування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Шевцова Тетяна Іванівна,

учитель вищої категорії,

вчитель-методист

КЗ « ЗНЗ ׀ ступеня-гімназія№39»

м. Кам’янське

Дніпровської районної ради

Дніпропетровської області

УРОК – ТРЕНІНГ

З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я В 3 КЛАСІ

ь

Тема: Як залагодити конфлікт. Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язання конфліктів з однолітками.

Мета: дати поняття про конфлікт, застерегти від негативного впливу на здоров'я неконтрольованого гніву. Вчити обирати правила і шляхи розв'язання конфліктів на основі спільних інтересів. Розвивати стійку увагу, зв'язне мовлення, аналітичне мислення, довготривалу пам'ять. Сприяти вихованню почуття колективізму, розсудливості, доброти, культури спілкування.

Ключові компетентності:

  • Вміння вчитися (планування своїх дій);

  • Загальнокультурна (особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвільній сфері);

  • Громадянська (знання своїх прав і обовязків);

  • Здоровязбережувальна (взаємозвязок організму людини з природнім і соціальним оточенням);

  • Компетентності з ІКП (вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною літературною довідкою);

  • Соціальна (конструктивне розв’зання конфліктів, досягнення консенсусу, вміння брати на себе відповідальність за наслідки вчинків).

Предметні компетентності:

  • ознайомити учнів з правилами, які допоможуть уникнути конфліктам і мирно розв’язати їх;

  • вчити мирно розвязувати конфлікти з однолітками;

  • розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації;

  • виховувати культуру спілкування, почуття власної гідності, честі, чесності, поваги до людей, доброту любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя

Обладнання: матеріали для психологічного тренінгу: малюнки, таблиці із зображенням конфліктних ситуацій серед дітей, килимок світу

Тип уроку: урок-тренінг

Зміст уроку

  1. Організаційний момент

Привітання:

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий день!»

  1. Введення до тренінгу

- Вітаю вас усіх.

Пропоную кожному назвати своє імя по черзі і назвати свою найкращу рису характеру, щоб сподобатись.

(Я – Таня. Найкраща риса характеру – справедливість)

- Щоб наша робота була плідною, давайте згадаємо правила під час роботи тренінгу.

1. Приходити вчасно.

2. Говорити по черзі.

3. Говорити коротко.

4. Не перебивати товариша.

5. Висловлювати свої думки.

6. Брати активну участь у розмові.

7. Поважати думку товариша.

8. Бути доброзичливим.

3. Вправа «Очікування»

- Сьогодні ми присвячуємо наш урок – тренінг вирішенню конфліктів.

- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(На стікерах діти пишуть свої очікування від тренінгу і прикріплюють стікери - голуби у верхній частині малюнка «серце»)

4. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Вправа «Мозковий штурм»

  • Що таке конфлікт?

(Конфлікт – це ситуація, коли двоє або кілька осіб незадоволені вчинками одного, коли їхні думки не збігаються і коли кожен обстоює свою правоту)

  • Які асоціації у вас викликає це слово?

Метод «Асоціативний кущ»

5. Вивчення нового матеріалу

А) повідомлення вчителя

- Щодня ти спілкуєшся з людьми, які тебе оточують, - рідними, друзями, однокласниками, знайомими і незнайомими. Усі вони різні, з несхожими характерами: одні - спокійні, інші – спалахують, наче сірники. У деяких ситуаціях люди не можуть про щось домовитися, сперечаються, сваряться. Тоді говорять, що виник конфлікт. Причиною конфлікту в колективі можуть бути дитячі пустощі, зло, заздрість, зухвалість. Якщо вам доводилось бути свідком конфлікту дорослих, то знаєте, що це – річ неприємна. Можна виявити доброзичливість і цим зупинити конфлікт. На допомогу прийдуть слова ввічливості: «Дозвольте пройти», «Дякую», «Перепрошую».

Будь-який конфлікт не потрібно підтримувати. Головний девіз – не реагувати.

Б) Фізхвилинка «Галоп»

6. Узагальнення й систематизація знань

- робота в групах

1 –ша група «Схвильованість»

Завдання: «Як подолати гнів?»

  • Відчувши наближення злості, заплющіть очі і полічіть до 10.

  • Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчити контролювати себе.

  • Придумайте фрази, які могли б послабити ваш гнів. Наприклад: «Не треба кричати, мене і так всі добре чують»; «Йому теж боляче. Не варто підсилювати чужий біль».

  • Швидко порахуй подумки до пяти, а то й до десяти.

2 – га група «Сподівання»

Завдання. Доповнити реченнями конфліктну ситуацію, обговорити і

проаналізувати її.

Ситуація. Вова гуляв у дворі з водяним пістолетом. Хлопець з сусід

нього під'їзду підійшов до нього і відібрав пістолет. Дві

дівчинки, які стояли неподалік, голосно засміялись. Тільки….

Висновок.

- Якщо виник конфлікт – слід шукати рішення.

3 – тя група «Здивованість»

Завдання. Які почуття відчувають на початку конфлікту, а які -

по його завершенні? Заповнити таблицю потрібними

словами.

Початок

Завершення

К – клопіт

К – культура

О – образа

О – охайність

Н – нестриманість

Н – ніжність

Ф – фініш

Ф – фінал

Л – лихо

Л – людяний

І – іспит

І – ідеальний

К – кепкування

К – краса

Т – тривога

Т – терплячість

4 – та група «Спокій»

Завдання. Розіграйте ситуації мирного розвязання конфліктів.

Ситуація 1: ти зайшов до класу, а за твоєю партою сидить інший учень;

Ситуація 2: ти позичив однокласнику свою річ, а він повернув її зламаною.

Висновок:

  • Щоб мирно розвязувати конфлікти, треба вміти поступатися.

5 – та група «Радість»

Завдання. Скласти правила розвязання конфліктів.

  • Ви, напевно, переглядали мультфільм про Кота Леопольда і двох мишенят. Вони називали Леопольда «підлим боягузом», улаштовували йому пастки, але часто потрапляли у них самі. Леопольд завжди казав мишенятам: «Хлопята, давайте жити дружно!»

Прочитайте правила Кота Леопольда. Додайте свої правила, які допоможуть уладнати конфлікт.

  1. Якщо ти завинив, попроси пробачення.

  2. Завжди дотримуйся слова.

  3. Доклади зусиль, щоб помякшити наслідки конфлікту.

  4. Не гнівайся, посміхнись, доброзичливо звернися до опонента ситуації, що склалася.

  5. Завжди памятай: добрий гумор допомагає уникнути суперечки!

Висновок:

Називай людей на імя. Уникай конфліктів.

Вправа «Гарячий стілець»

- Уявіть, що ви сидите на гарячому стільці. Швиденько спробуйте

закінчити прислівя.

1. Ліпше переконати словами, (ніж кулаками).

2. Сварка до добра, (не доводить).

3. Де злагода, (там перемога).

4. Згода будує, а (незгода руйнує).

5. Лайкою та криком, (хати не збудуєш).

6. Як гукнеться, (так і відгукнеться).

7. Око за око – (зуб за зуб).

8. Гуртом можна й (море загатити).

Завершення тренінгу.

Зворотній зв'язок

В права «Незакінчене речення»

- Щоб уникнути конфлікту треба……

Чи справдились ваші очікування?

- Якщо виправдались ваші сподівання, то причепіть голуба на одяг собі.

Прощання

Віночок побажань.

« Я бажаю тобі….»

Заключне слово вчителя.

Готові розмовляти ми до ранку,

Та час минув, прощатись вже пора.

А хто вдячний, поплескати потрібно,

Адже нове – початковій школі вкрай необхідно.

Хто стомився, на мене подивіться,

І з полегшенням тихенько розігніться.

Можливо, хтось з вас вражений,

Розкритою темою трішки здивований.

Один одному на вушко про це шепніть.

І плече праве вгору підніміть.

Хто незадоволений, не варто нарікати,

Прошу вас потопати, не треба голосувати,

Комусь згодиться моя скромна розповідь,

Порадою скористається нею хтось не раз.

Хто не нудьгував і слухав все з охотою,

А зустріч назвав плідною роботою,

Для цього жест відмінний є у нас.

Він означає, що зустріч відбулася – вищий клас!

Щиро вдячна за вашу цікавість та інтерес. До побачення! До нової зустрічі в нас!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись