Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Як розвинути дитячу мотивацію

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HI291117
За публікацію цієї методичної розробки Дишко Катерина Сергіївна отримав(ла) свідоцтво №HI291117
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Як розвинути дитячу мотивацію

Процес мотивації включає в себе спонукання, що викликають активність організму і визначають її спрямованість. Усвідомлювані або неусвідомлювані психічні фактори, що спонукають індивіда до здійснення певних дій і визначають їхню спрямованість та цілі.

Розвиваючись дитина може використовувати внутрішню мотивацію – це мотивація, що спонукає індивіда до дій з метою поліпшити його стан впевненості та незалежності, на відміну від зовнішньої відносно його мети. Також, для кращого розвитку мотивуючі фактори можуть використовувати і дорослі. Та тут мотивація може бути позитивна та негативна. Позитивна-грунтується на позитивних стимулах, чи позитиві, який міститься в самій справі. Негативна мотивація – спонукання, зумовлені усвідомленням можливих неприємностей, незручностей, покарань, які можливі в разі невиконання діяльності. Наприклад, школяра до учіння можуть спонукати вимоги й погрози батьків, побоювання незадовільних оцінок як таких, що завдають удару амбіціям, або ж призводять до неприємностей і в школі, і вдома. Навчання під впливом такого мотиву набуває характеру захисної дії і є певною мірою примусовим. У разі дії негативної мотивації людину спонукає до діяльності прагнення уникнути неприємностей і покарання. Вона міркує так: «Якщо я цього не зроблю, то зазнаю неприємностей або навіть покарання». Страх перед можливими неприємностями чи покаранням і намагання цього уникнути – ось що спонукає до діяльності під впливом негативної мотивації.

Не слід забувати, що мотивуючі фактори можна використовувати не раніше 4-річного віку. Адже діти 3-4 років погано ідуть на систему домовленості. В них ще не сформований причино наслідковий зв’язок, нема усвідомленого бачення кінцевого результату протяжних дій.

Щоб краще зрозуміти систему мотивації визначимо неправильні її способи, зрозуміємо чому вони є неправильними та як правильно діяти.

Неправильні способи мотивації:

1 – позбавляти задоволеності за неуспішність. Часто це може виражатись як ультиматум. Наприклад: не напишеш гарно контрольну – не підеш в зоопарк.

Чому неправильно? Увага дитини фокусується на провалах, і вона звикає оцінювати себе відносно зовнішніх показників.

Правильно: слід ввести систему заохочення, нагороджувати за старання, зусилля, а не за оцінки.

Не скупіться на похвалу. Її принципи:

  • хвалити щиро;

  • хвалити якості дитини, а не результат;

  • підкреслювати своє відношення до якостей дитини («якщо хочеш отримати… - зроби…»; замість «не зробиш…, не отримаєш…» )

Чому важливо хвалити:

  • дитина звикає докладати зусиль для отримання результату і знає, що її зусилля будуть оцінені;

  • підвищується самооцінка і впевненість в собі та свої силах.

2 – заохочення за те, що дитина і так вміє робити та любить це. Наприклад: дитина вміє гарно малювати. Не слід нагороджувати її щоразу за гарно виконану роботу. Просто похваліть.

Чому неправильно? Відбувається заміна внутрішньої мотивації на зовнішню. Переконання «я це роблю тому, що я це люблю» замінюється на переконання «я це роблю тому, що отримаю нагороду».

Правильно: знаходити застосування отриманим навичкам та знанням. Наприклад: якщо дитина намалювала певну кількість картин влаштуйте виставку для друзів і родичів, або в класі де вона вчиться. Коли дитина бачить, що те, що вона робить і вчить можна використати в повсякденному житті потяг до знань підвищується.

3 – заохочувати і мотивувати грошима. Наприклад: платити гроші за отримання гарних оцінок.

Чому неправильно?

  • дитина звикає переключати сімейні відносини і свій розвиток у фінансовий простір. Їм краще отримати певну суму і розпорядитися нею за власним бажанням, аніж провести час з сім’єю;

  • при відсутності фінансової нагороди, інші методи мотивації перестають працювати. Їй вже нецікаві прогулянки, розважальні центри,…, адже пріоритети змінені.

Правильно:метод «зеленої ручки» (коли червоною підкреслюють помилки, то зеленою те, що написано правильно) - дитина вчиться не концентруватися на невдачах, а звертати увагу на свої успіхи:

  • робити акценти на досягненнях, на тому, що дитина зробила правильно і добре. Підкреслюючи це ми підвищуємо мотивацію та успіх;

  • у дитини виробляється орієнтація на успішність, а не концентрація на помилках.

4 – порівняння та змагання з кимось. Наприклад: рівняти дитину по навчанні з братом чи сестрою, з однокласниками.

Чому неправильно? Постійне рівняння з іншими приводить до розвитку комплексів, приниженню дитиною власних позитивних якостей.

Правильно:

  • створювати систему особистих досягнень (рівняти, наскільки теперішній результат та виконання певних дій кращі за попередні, які були кілька днів чи тижнів назад);

  • дитина звикає не залежати від сторонніх оцінок і розвивається в своєму ритмі. При цьому вона усвідомлює свої можливості і не схильна до формування комплексів.

5 – демонстративна та повна невідповідність тих вимог, які батьки хочуть отримати від дітей. Наприклад: змушують читати, хоча самі цього не роблять.

Чому це неправильно? У дитини розвивається недовіра до батьків, бажання не чути прохань та знак протесту.

Правильно:включати мотивацію на власному прикладі. Система прикладів – сама сильна мотивація. Якщо батьки для дитини авторитети – діти із задоволенням будуть їх наслідувати. Моделі поведінки можуть бути різні: позитивні і негативні, та дітьми наслідують всі.

Отже, узагальнюючи питання дитячої мотивації можна виділити 5 правильних ричагів, які сприяють позитивному мотивуванню:

  1. знаходити інтерес дитини і включати її через нього (наприклад: якщо дитина багато часу проводить за комп’ютером слід зрозуміти що її там цікавить, чому вона це робить, зрозуміти як через таку звичку розвинути позитивні якості);

  2. показувати на практиці цінність та важливість отриманих нею знань та умінь;

  3. хвалити, підкріплюючи якості та риси характеру дитини;

  4. підкреслювати та акцентувати увагу на тих речах, що дитина робить правильно, а не навпаки;

  5. включати дитину в дію власним прикладом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Саме завдяки мотивації дитина може розвиватися та навчатися. Вона може бути як позитивною, так і негативною. В даному матеріалі описані неправильні способи мотивації, пояснюється чому вони є неправильними та як їх виправити. Виділено 5 ричагів, які сприяють позитивному мотивуванню.
  • Додано
    07.12.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    116
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    HI291117
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HI291117
За публікацію цієї методичної розробки Дишко Катерина Сергіївна отримав(ла) свідоцтво №HI291117
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти