і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Як повернути агресію батьків у конструктивне русло

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WS441536
За публікацію цієї методичної розробки Рижак Ольга Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №WS441536
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Як повернути агресію батьків у конструктивне русло   «Конфлікт між педагогом і дитиною, між учителем і батьками, педагогом і колективом - велика біда школи. Найчастіше конфлікт виникає тоді, коли вчитель думає про дитину несправедливо. Думайте про дитину справедливо - і конфліктів не буде. Уміння уникнути конфлікту - одна зі складових частин педагогічної мудрості вчителя. Попереджаючи конфлікт, педагог не тільки зберігає, а і створює виховну силу колективу» В.О. Сухомлинський Підготувала практичний психолог НВК «Павлиська ЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей ім. В.О. Сухомлинського» Рижак О.В.

Слайд № 2

Агресивна поведінка не є рідкістю для сучасного суспільства. Останнім часом кількість агресивно налаштованих батьків зросла у декілька разів. Сама по собі агресія не є виключно негативним явищем. Зазвичай вона виникає як реакція на певну ситуацію, пов'язану з напругою, тривогою або страхом. Але так важливо вчасно знайти потрібні слова і залишити сили для пошуку мирного розв'язання конфлікту

Слайд № 3

Існує певний тип людей, яким притаманна агресивна поведінка як у розмові, так і в діях. Зазвичай вони відстоюють свої погляди та ідеї, ігноруючи інтереси та права співрозмовника. Такі люди обирають домінуючу стратегію у власній поведінці. У їх тоні відчувається гордовитість, сарказм, презирство чи навіть відверта неповага. Бага­то в чому дії таких агресорів залежать від рівня розвитку емоційно­го інтелекту та соціального статусу. Люди з агресивною поведінкою не звертають уваги на почуття співрозмовника, ігнорують наслід­ки своїх слів та вчинків. Найчастіше вони намагаються домогтися свого за будь-яку ціну, самостверджуючись за рахунок приниження співрозмовника та провокуючи його на подібну реакцію у відповідь. Якщо піддатися емоційному пориву, ситуація стає небезпечною, на­буваючи руйнівної сили снігової лавини.

Слайд № 4

Агресора можна розпізнати за специфічним стилем спілкуван­ня. Насамперед, можна зіштовхнутися з маніпулятивними проявами, персональними випадами і звинуваченнями. Після розмови з таки­ми людьми часто залишається відчуття спустошення, тривоги, при­ниження, відрази чи образи.

Слайд № 5

Конфлікт — це ситуація, в якій кожна сторона прагне зайняти позицію, несумісну з інтересами протилежної сторони або навіть абсолютно протилежну їм. Конфлікт має структуру сходів. Кожна наступна сходинка підвищує інтенсивність переживань і водночас знижує здатність до критичного мислення. Гострі фрази, які вкида­ються до киплячого котла, перетворюють спілкування на небезпечну для здоров'я страву. Якщо процес майже доходить до афекту, нас­лідки можуть бути вельми драматичними. Тому важливо пам'ятати, що важливим завданням є переведення конфлікту в русло конструктивної бесіди. Важливу роль тут відіграє здатність насамперед відреагувати на емоційний стан батьків, і тільки по­тім — на зміст їхніх вимог чи претензій.

Слайд № 6

Не завжди вдається відстежити початок конфлікту. Найчасті­ше це усвідомлення приходить тоді, коли емоції вже переповнюють та шукають виходу назовні. Тон розмови підвищується, і стає дедалі важче залишатися об'єктивним та неупередженим. Як опорний матеріал можна використати таблицю, в якій зі­брані «маячки», що вказують на наближення до гострих рифів конфлікту, а перед цим уважно погляньте на співрозмовника.

Слайд № 7

Елемент спілкування Реакція, рекомендована дія Рухи схвильованої і розлюченої людини імпульсивні та різкі. На обличчі може з'явитися нервовий рум'янець. Погляд з-під лоба, гострий та пронизливий Проговоріть емоції, які ви відчуваєте: «Схоже, вас щосьрозізлило(засмутило), і ви хочете це обговорити зі мною».   Першу фразу відразу сказано підвищеним тоном Запропонуйте сформулювати конкретну причину, яка турбує співрозмовника. За потреби допоможіть йому підібрати слова, кожного разу уточнюючи, чи правильно ви його розумієте.

Слайд № 8

Елемент спілкування Реакція, рекомендована дія Співрозмовник говорить дуже тихо та (або) невиразно. Ви відчуваєте дискомфорт від того, що не можете зрозуміти слова або зміст адресованої вам репліки Найвірогідніше співрозмовник остаточно не визначився зі своєю позицією та не може дібрати аргументи. Тут стануть у пригоді уточнювальні запитання, які варто сформулювати максимально доброзичливо. Не соромтеся перепитати недочуте або незрозуміле. Це допоможе уникнути більш серйозних непорозумінь. Важливо, щоб у ваших запитаннях співрозмовник відчував зацікавленість та підтримку

Слайд № 9

Елемент спілкування Реакція, рекомендована дія Співрозмовник поводитьсяпровокативно, зверхньо, намагається показати, хто тут головний Дайте зрозуміти співрозмовнику, що ви зацікавлені у мирному розв'язанні конфлікту. Запропонуйте свою допомогу та підтримку доброзичливим тоном.

Слайд № 10

Елемент спілкування Реакція, рекомендована дія Співрозмовник перебиває, не дослуховує ваші відповіді або сперечається без належної аргументації Попросіть ще раз сформулювати претензію (прохання, зауваження тощо). Повторіть сказане ним та поцікавтеся, чи правильно ви його зрозуміли. Якщо відповідь ствердна, спробуйте ще раз лаконічно і впевнено перерахувати аргументи, якими ви підкріплюєте свою позицію. Якщо реакція негативна, продовжуйте пошук змісту претензії, використовуйте уточнення і прояснення. Важливо, щоб співрозмовник відчув, що ви дійсно намагаєтесь його зрозуміти, а не переводите бесіду в інше русло

Слайд № 11

Елемент спілкування Реакція, рекомендована дія Ви відчуваєте, що ваше роздратування посилюється. Ви «закипаєте» Зробіть глибокий вдих-видих. Розслабте м'язишиї таплечі. Відчуйте стійкість і рівновагу

Слайд № 12

Чому батьки бувають агресивно налаштованими Особливості характеру та поведінки До агресивних проявів схильні люди зі слабо збалансованою нер­вовою регуляцією «збудження — гальмування», таких людей ще нази­вають імпульсивними. Часто їх дії та реакції випереджають об'єктивний аналіз ситуації та прийняття відповідальних рішень. Здебільшого такі люди запальні, але швидко приходять до тями.

Слайд № 13

Тривога та невпевненість у власній батьківській компетентності Загальновідомо, що при порушенні своїх внутрішніх кордонів іншими людина насамперед відчуватиме роздратування. Фактично, у момент проживання агресії виділяється величезна кількість енергії на відновлення внутрішнього балансу та впевненості у собі. У цей момент батько чи мати вкрай потребують підтримки, розуміння, які проявлять­ся як надання можливості переживати обурення. Їм дуже важливо почу­ти слова підтримки щодо своєї батьківської спроможності. Іноді у таких ситуаціях корисно попросити про допомогу і співпрацю. Коли тривогу буде ефективно випущено назовні, а незім'яточи пригнічено, стане набагато простіше повернутися до конструктивного обговорення.

Слайд № 14

Бажання влади Батьки звикли керувати дитиною. А в школі з’являється ще один авторитет для їх дитини – вчитель. Тому батьки можуть сприймати вчителя як конкурента у вихованнівласного сина чи доньки.При розмові бажано підкреслити, наскільки для вчителя важлива думка, допомога батьків. Але датичіткозрозуміти,що керувати вчителем вони не зможуть.  

Слайд № 15

Ігнорування вчителем прохань і побажань щодо особливостей дитини Трапляється, що навіть терплячі батьки доходять до стадії агре­сії. Це може статися через неуважне ставлення до їхніх прохань і по­бажань щодо дитини. У такому разі важливо з'ясувати, які саме прохання було проігноровано та в чому їх особлива важливість для батьків. Отримавши можливість бути вислуханими і почутими, поді­бні татусі та матусі можуть знизити рівень агресії на вашу адресу

Слайд № 16

Складне психологічне та/чи матеріальне становище у родині Людина, яка перебуває в стресовій ситуації (наприклад через ма­теріальні труднощі, розлучення, втрату близького родича), більш схильна до вияву раптової невмотивованої агресії.   Психологічна розрядка Конфлікт зі власним керівництвом, в сім’ї не було вирішено. Тому цю агресивну енергію перенесено на вчителя, який зробив зауваження щодо дитини.  

Слайд № 17

Як поводитися у конфліктній ситуації: будьте уважними до батьків. Дайте їм можливість вислови­тися і бути почутими; проявляйте повагу і увагу до батьків незалежно від стилю їх комунікації; не розмовляй­те зверхньо або догідливо; проявляйте співчуття і терпимість; робіть акцент на загальній меті та інтересах. Пропонуйте спільний пошук виходу зі складної ситуації;

Слайд № 18

делегуйте необхідну частину відповідальності батькам; висловлюйте свою згоду з батьками, якщо це доцільно; відстежуйте свої емоції та тілесні реакції; прагніть до зниження яскравих проявів агресії; формулюйте думки однозначно, максимально просто і до­ступно; висловлюйте своє бачення проблеми. Уточнюйте своє ро­зуміння батьківської позиції; підтримуйте спілкування вербальними і невербальними способами.

Слайд № 19

Психологічне айкідо Поєдинки бувають не тільки на рингу. Дерево не контролює ураган. Воно просто з ним співіснує. Ми теж не контролюємо тайфун, вулкан або іншу стихію. Ми їх просто переживаємо. Точно так само ми повинні ставитися до тих подій, які нас наздоженуть. Це ілюзія, що ми можемо запобігти погані події або прискорити хороші. Вони відбуваються за своїми законами. Управляти у стилі айкідо, значить не ворогувати і змагатися, а співпрацювати. Але якщо інша сторона чинить опір, то стиль айкідо передбачає перерозподіл чужої енергії.

Слайд № 20

Загальна суть психологічного айкідо 1. Не пручатися чужий агресії, а гасити її. 2. Від початку до кінця зберігати витримку і доброзичливість. 3. Пам'ятати, що прагнення зрозуміти, не означає прийняти. Ви хочете зрозуміти його - і тільки! 4. Ви допускаєте, що партнер має повне право на свій погляд і свою оцінку ситуації. Це всього лише «таргани» в його голові. І це не привід, щоб його ненавидіти. 5. Пам'ятати, що крик, образа, злість, гнів партнера - це його крик болю, його SOS, його слабкість, зрештою. Так навіщо ж його ще й каменем по голові, каменем своїх випадів та звинувачень? 6. Ви керуєте так, що самого управління не видно. Психологічне айкідо нагадує балансування перед агресією, як балансування людини на кулі.

Слайд № 21

ПРИЙОМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО АЙКІДО (Як вид протидії при нападах і конфліктах) 1) «ПАР» (дай випустити пару противнику). 2) «ПЛАСТИНКА» (спокійно вимагай своє, як заїжджена платівка). 3) «Строукси» (психологічні прогладжування: посмішка, спокійний тон, підкреслення значущості людини, компліменти і пр.). 4) «Самогубця» («Я схожий на самогубцю? Якби я мав такі наміри, я б нашкодив насамперед собі!»). 5) «РЕФЛЕКСІЯ» («З боку все це виглядає, як ніби розлючений вчитель вичитує провинився учня, мені роль учня не дуже подобається»). 6) «Відволікання» (задати питання по іншій темі, менш небезпечною). 7) «ЕХО» (повторювати (спокійно) слова партнера, як би погоджуючись з ним).

Слайд № 22

Три «Золотих правила» для заспокоєння крикуна Перше «Золоте правило» - «Дати випустити пару». До крикунам відноситися як до киплячого чайника. І спокійно дочекатися, нехай перекипить. Ви ж не кидаєтеся голими руками знімати кришку з киплячого чайника? Друге «Золоте правило» - «Висловити свої почуття». Скажіть, що роль «цапа відбувайла», яку агрессор відвів вам, вам не подобається. І ви готові розібратися з ним по суті, як розбираються дипломати, а не терористи. Третє «Золоте правило» - «Дипломатичні переговори». Запитайте, що він хоче, або самі запропонуйте якесь рішення. «Замість того щоб проклинати темряву, краще шукати свічку» (грузинська прислів'я).

Слайд № 23

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Презентація до виступу на психолого-педагогічному семінарі
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    479
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    WS441536
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WS441536
За публікацію цієї методичної розробки Рижак Ольга Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №WS441536
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти