Адаптація п'ятикласників до навчання в основній школі.

Опис документу:
Корисна презентація для класних керівників, що допоможе швидко та успішно пройти адаптацію школярів. Можна використовувати на батьківських зборах та в роботі з вчителями-предметниками, що навчають у 5 класі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Адаптація п’ятикласників до навчання в основній школі
Слайд № 1

Адаптація п’ятикласників до навчання в основній школі

Актуальність Цей період співпадає із періодом фізіологічних змін. Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання ...
Слайд № 2

Актуальність Цей період співпадає із періодом фізіологічних змін. Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом.

Причини труднощів Різка зміна умов навчан-ня збільшився обсяг і кількість навчальних предметів; збільшилось тижневе навантаження; розширилося коло ...
Слайд № 3

Причини труднощів Різка зміна умов навчан-ня збільшився обсяг і кількість навчальних предметів; збільшилось тижневе навантаження; розширилося коло вчителів-предметників; розмаїтість і якісне ускладнення вимог; на зміну першій учительці прийшов класний керівник; відбувся перехід на кабінетну систему навчання; змінився статус “старшого” у початковій школі на “наймолодшого” – в основній. Що робити, коли ображають старшокласники? Як впоратись із зростанням кількості домашніх завдань? Як стати значимою людиною для класного керівника? Як не загубитись в просторах школи? Як розподілити час на перерві та для відвідання їдальні? Як налагодити відносини з учителями, пристосуватися до їхніх вимог, методів навчання, темпераменту?

Дезадаптація Дезадаптація учнів – порушення процесу пристосування до нових умов навчання, що характеризується зниженням успішності в навчанні, неад...
Слайд № 4

Дезадаптація Дезадаптація учнів – порушення процесу пристосування до нових умов навчання, що характеризується зниженням успішності в навчанні, неадекватною поведінкою учнів, зниженням самооцінки, підвищеним рівнем тривожності. Прояви дезадаптації: у вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість); у вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя); у вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками).

Вправа 1 Робота в парах Завдання: Виділити дитину вашого класу, яка погано проходить період адаптації. Розповісти колезі про неї та про ваші дії і ...
Слайд № 5

Вправа 1 Робота в парах Завдання: Виділити дитину вашого класу, яка погано проходить період адаптації. Розповісти колезі про неї та про ваші дії і допомогу, яку ви їй надаєте. Можливо попросити поради, як діяти. Через 5 хв. помінятися ролями.

Ознаки успішної адаптації п’ятикласника успішне засвоєння навчального матеріалу; готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення...
Слайд № 6

Ознаки успішної адаптації п’ятикласника успішне засвоєння навчального матеріалу; готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення; адекватне сприймання оцінок учителя; активність, уважність, стриманість на уроках; позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль; спілкування з однокласниками та учнями старших класів; вміння робити правильний вибір…

Особливості соціалізації молодшого підлітка прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в малому колективі; підвищений інтерес до питання «співв...
Слайд № 7

Особливості соціалізації молодшого підлітка прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в малому колективі; підвищений інтерес до питання «співвідношення сил» в класі; вимагання шанобливого, серйозного та довірливого, «недитячого» ставлення до себе; яскраво виражена емоційність.

Методичні рекомендації Класним керівникам: спланувати роботу зі здійснення соціально-педагогічного супроводу за результатами діагностичних дослідже...
Слайд № 8

Методичні рекомендації Класним керівникам: спланувати роботу зі здійснення соціально-педагогічного супроводу за результатами діагностичних досліджень; спільно з практичнимм психологом та соціальним педагогом провести батьківські збори щодо актуальних проблем виховання дітей молодшого підліткового віку, зокрема «Психологія співпраці: як будувати свої взаємини з підлітком?», проводити групові та індивідуальні консультування батьків з проблем адаптації.

Оцінення знань У перші тижні навчання рекомендується давати словесну характеристику знань, умінь і навичок учнів без виставлення оцінок та мінімаль...
Слайд № 9

Оцінення знань У перші тижні навчання рекомендується давати словесну характеристику знань, умінь і навичок учнів без виставлення оцінок та мінімально скоротити домашні завдання. І надалі протягом навчання вчитель не має створювати психотравмуючі ситуації при виставленні оцінок за контрольні роботи, за тему, за семестр і т. д.

Оцінення знань Оцінки виставляються не формально, а з урахуванням особистих якостей і досягнень кожного учня. Доцільно використовувати систему заох...
Слайд № 10

Оцінення знань Оцінки виставляються не формально, а з урахуванням особистих якостей і досягнень кожного учня. Доцільно використовувати систему заохочень, а саме: фотографії кращих учнів, грамоти, подяки батькам (письмові, усні), позитивні записи в щоденнику.

Класний керівник Від класного керівника цілком залежить мікроклімат в класному колективі, багато в чому - результати навчальної діяльності. Якщо кл...
Слайд № 11

Класний керівник Від класного керівника цілком залежить мікроклімат в класному колективі, багато в чому - результати навчальної діяльності. Якщо класний керівник сам має комунікативні труднощі, йому буде складно налагоджувати контакти і з дітьми, і з педагогами, і з батьками. Якщо він не є вчителем-предметником , йому буде нелегко відслідковувати навчальний процес, впливати на нього з урахуванням інтересів учнів і побажань їхніх батьків.

Класний керівник Необхідно здійснити грамотне розсаджування дітей у класі з урахуванням їх індивідуальних особливостей, психологічної сумісності, з...
Слайд № 12

Класний керівник Необхідно здійснити грамотне розсаджування дітей у класі з урахуванням їх індивідуальних особливостей, психологічної сумісності, здоров'я, побажань батьків.

Класний керівник У перші тижні початку нового навчального року класний керівник має допомогти учням запам'ятати імена та прізвища однокласників та ...
Слайд № 13

Класний керівник У перші тижні початку нового навчального року класний керівник має допомогти учням запам'ятати імена та прізвища однокласників та Прізвище Ім’я По-батькові вчителів-предметників (можна використовувати візитки, таблички з ім'ям, які ставляться на стіл на кожному уроці). Варто також познайомитися з умовами проживання дитини, взаєминами в сім'ї, здоров'ям дитини (за медичною картою дитини).

Вправа 2 Завдання: Створити групи:учні, педагоги, батьки. Учні :виробити рекомендації для педагогів, як поводити себе з вами (учнями) у період адап...
Слайд № 14

Вправа 2 Завдання: Створити групи:учні, педагоги, батьки. Учні :виробити рекомендації для педагогів, як поводити себе з вами (учнями) у період адаптації? Педагоги:виробити рекомендації для учнів, як краще пройти адаптаційний період? Батьки:виробити рекомендації для себе (батьків), як поводити себе з дитиною у період адаптації? Презентація рекомендацій групами.

Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця… В. О. Сухомлинський
Слайд № 15

Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця… В. О. Сухомлинський

Рефлексія Для мене було не достатньо… Моя оцінка психологічної атмосфери… Мені було важко(не сподобалося)… З цього питання я отримав конкретну реко...
Слайд № 16

Рефлексія Для мене було не достатньо… Моя оцінка психологічної атмосфери… Мені було важко(не сподобалося)… З цього питання я отримав конкретну рекомендацію… Для мене було цікавим і важливим…

Пам’ятка батькам Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо...
Слайд № 17

Пам’ятка батькам Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині. Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай — якщо можеш, але не робиш. Пам'ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього. Дитина - це не тиран, що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, дана на збереження. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй. Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою.

Пам'ятайте: Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти. Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності. Якщо дитину висмі...
Слайд № 18

Пам'ятайте: Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти. Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності. Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою. Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини. Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе. Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною. Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою. Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям. Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе. Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі

Слайд № 19

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!