Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Я вивчаю мову рідну

Українська мова

Для кого: 2 Клас

06.09.2018

2567

140

0

Опис документу:
Вікторина з української мови для учнів 2 класу
Перегляд
матеріалу
Отримати код

17

Відділ освіти Ізюмської районної державної адміністрації

Вірнопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Ізюмської районної ради Харківської області

Вікторина

«Я вивчаю мову рідну»

Вірнопілля

2013

Рекомендовано радою методичного кабінету відділу освіти

Ізюмської районної державної адміністрації

Протокол № 3 від 08.01.2013 р.

  1. Автор-упорядник (або автор-укладач): Гаврикова Лариса Федорівна, вчитель початкових класів Вірнопільської ЗОШ І – ІІІ ступенів Ізюмської районної ради Харківської області, спеціаліст вищої категорії , звання «Старший вчитель».

Вікторина «Я вивчаю мову рідну»

2 клас.

  1. Висновки експертизи

1.Реєстраційний номер _________________________________

2. Напрям: « __Початкова освіта_»_______________________

3. Розділ_____________________________________________

Експерти

П.І.Б.

Дата

Загальний бал

Підпис

Середній бал

Голова комісії_______________________________________

П.І.Б. підпис

Дата _________________________________________________

Зміст

  1. Вступ ____________________________________________4

  2. Вікторина «Я вивчаю мову рідну»____________________ 5

  3. Література_____________________________ 14

Вступ

Виховання учнів у сучасній школі здійснюється в контексті громадянської та загальнолюдської культури, охоплює весь навчально- виховний процес і реалізується в процесі організації:

  • навчально – виховної діяльності;

  • позаурочної та позакласної діяльності;

  • позашкільної освіти;

  • роботи органів учнівського самоврядування;

  • взаємодії з батьками, громадськими організаціями, державними установами.

У Положенні про загальноосвітній навчальний заклад зазначається, що виховання учнів у закладах здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

В. О. Сухомлинський підкреслював: “У вихованні немає головного та другорядного… У вихованні все головне – й урок і розвиток різнобічних інтересів дітей поза уроком.

Представлена вікторина «Я вивчаю мову рідну» сприяє формуванню ключової комунікативної компетентності школяра, яка виявляється у здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) , почуття відповідальності за виконуване завдання, виробленню в учнів мотивації навчання української мови, вихованню любові до рідної мови, Батьківщини.

Робота у команді направлена на згуртування дитячого колективу. Завдання з мови ґрунтуються на знаннях учнів з української мови за програмою з теми «Звуки і букви», «Мова і мовлення». Добре організована навчальна праця дасть учням відчуття радості успіху в опануванні предмета.

Тема. Я вивчаю мову рідну»

Мета. Закріпити знання учнів 2 класу з української мови (розділ «Звуки і букви», «Мова і мовлення»); розвивати пізнавальний інтерес, мову дітей, удосконалювати набуті навички; виховувати любов до рідної мови, рідного слова, бажання вчитися, вміння працювати у дружбі і злагоді.

Форма виховної діяльності: вікторина.

Обладнання: медалі для учасників вікторини, плакати з прислів'ями про рідну мову,картки для виконання завдань вікторини, DVD – програвач, фонограми пісень.

І . Організаційний момент. Повідомлення теми і мети вікторини.

(Звучить пісня «Моя країна». Після прослуховування запису – виступ учнів.)

  1. Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

  1. Бо родитись українцем –

Це велика честь і слава,

Рідний край свій полюбити –

Найважливіша то справа.

  1. Присягаємо рідну віру

Завжди визнавати,

По вкраїнськи говорити,

Молитись. Співати.

  1. Раз мені казала мати:

«Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати, та одну із мов усіх,

Щоб у серці ти зберіг».

В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну.

  1. Рідна мова в рідній школі.

В кого думка прагне слова,

Хто в майбутнім хоче жити,

Той всім серцем закричить:

Шануйте рідну мову і щиро любіть!

  1. Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни –

Мову, як матір, любіть.

  1. Тож у школі знову свято

Чути музику і сміх.

Вікторина з мови нині

Ми вітаємо усіх.

  1. Обіцяєм, що не буде

Ніхто нині сумувати,

Всіх ми кличем разом з нами

Участь в конкурсі узяти.

10 . Визначати переможців

Буде в нас журі поважне,

Воно буде знаєм точно

Об’єктивне і уважне.

А якщо вже хтось програє,

Що ж, на те вона і гра є.

Вчитель. Кожному народові дорога його мова. А людині рідна мова дорога як саме життя.

Учні 2 класу сьогодні продемонструють свої знання української мови. Допомагати нам будуть Барвінок і Ромашка, тому й команди будуть називатися «Барвінок» та «Ромашка».

ІІ. Виконання завдань вікторини.

Барвінок. Всі почали ми мовну науку з розділу «Звуки і букви»

1 завдання. Команди, увага! Хто першим складе слова із звуків: (Завдання виконується на дошці або на картках).

[Ш], [ О], [ Л], [ А], [К];

[У], [ К], [О], [ Р]; [У], [ Е], [ Ч], [ Н']; (Школа,урок, учень).

Ромашка.2 завдання. Веселе місто зветься Алфавіт.

В нім кожне слово – цілий світ.

В нім кожна літера жива –

Із них складаються слова.

ІII. Музична пауза.

Чи пам'ятаєте ви, діти, «Абеткову пісеньку». Давайте разом її заспіваємо.

Звучить «Абеткова пісенька». ( Виконують учні)

Зараз перед вами цифри, які відповідають номеру букви в абетці. Відгадайте закодовані слова.

17 1 17 1 (мама), 6 19 2 21 19 (добро), 17 19 3 1 (мова), 22 16 19 3 19 ( слово) , 23 1 23 19 (тато).

Барвінок. 3 завдання «Відгадай розділовий знак». Діти відгадують загадку мовчки, а відгадку записують відповідним розділовим знаком .

Загадки

Що за знак стрункий мов спис?

Він над крапкою повис,

Спонука до поклику.

Пишемо… (Знак оклику) .

Маленька, менша від краплини,

Всі знають місію мою,

Бо на письмі і при читанні

Я в кінці речення стою. (Крапка).

Як і крапка в кінці речення може стати,

Примусити нас питати. ( знак питання).

Я такий же , як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі,

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати сім'я –

Зразу стану потрібен і я. (Апостроф).

Ромашка. Команди, увага! 4 завданням вам потрібно згадати правило вживання апострофа в українській мові. Команда, яка першою згадає підносить руку. За правильну відповідь отримує 2 бали. Молодці, а зараз слово надається журі.

Барвінок. Малята, а я попрошу вас згадати яким повинно бути письмо учня (каліграфічним, правильним, зрозумілим). Допоможіть і моєму другові Незнайку виправити помилки у виконаній вправі – це буде 5 завдання. (Помилки виправляють на крилах дошки один учень – одне слово).

  1. Пір'я, р'адок, сім'я, п'юре, бурян.

  2. Подвіря, пє, харків'яни, мяч, син'є.

Ромашка. Дорогі діти, серед нас рослин є символи нашої України. Назвіть ці рослини.(Верба,калина). Молодці. Команда «Ромашка» складає речення зі словом калина, а команда «Барвінок» – зі словом верба За такою схемою « _____ ____ _ ___. – це 6 завдання. Кожен із членів команди записує свої речення і потім подає журі. Правильно складене речення – 1 бал для команди.

IV. Музична пауза.

А зараз малята у нас з вами музична пауза. Давайте разом заспіваємо пісеньку Н.Май «На добро».

Барвінок. Всі відпочили, набралися сили і готові до бліц – турніру. Всі ви вивчаєте й російську мову, тому зараз я говорю слово російською мовою, а ви мені відказуєте українською – це 7завдання.

1 команда. Ковер – килим; полотенце – рушник, подсолнух – соняшник, тучка – хмарка, арбуз – кавун. Спасибо - спасибі

2 команда. Понедельник – понеділок, пол – підлога, стул – стілець, красний – червоний,

Тетрадь – зошит.

Ромашка. Для виконання 8 завдання командам доведеться піднятися зі своїх місць. Я називатиму слова , а ви підстрибуєте вгору лише коли почуєте слово пов'язане зі школою.

Трава, мило, дезодорант, бензин, , зошит, ручка, асфальт, фломастери, олівець,гори, підручники, читання, мова, гайки, викрутка, музика, образотворче мистецтво, математика, парта, спати, лінуватися,каліграфічно,тісто, сливи, фізкультура. Молодці, малята, гарно справилися із цим завданням. А зараз слово має журі.

Барвінок. Малята, на вас чекає 9 завдання . З попередніми ви справлялися добре. Я сподіваюся , що і це завдання вам під силу.

Всі ви вмієте читати,

Всі ви вмієте писати.

Тож не важко буде всім вам

Слово – ребус відгадати.

Увага, Ромашка роздає командам картки зі словами – ребусами .

Для команди «Ромашка»

Для команди «Барвінок»

Ромашка. Молодці , команди! 10 – тим завданням буде для вас кросворд. Хто першим назве ключове словосполучення , той переміг у цьому конкурсі.

1. В Україні воно є Чорне та Азовське. (Море).

2. Вночі сяє в небі. (Зірка) .

3. Міцне , кремезне дерево. (Дуб).

4. Їх отримують в школі. (Знання) .

5. Спортивний захід, де всі хочуть виграти. (Змагання).

6. Вірш зі словами важкими для вимови. (Скоромовка).

7.Схожий на собаку лісовий хижак. (Вовк).

8. Чорна пташка. (Ґава).

9.Рослина –символ України. (Калина). (Ключове словосполучення: рідна мова).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Ромашка. Журі підбиває підсумки нашої вікторини. А ми з вами у цей час заспіваємо веселу пісеньку Н. Май « Я прийду до школи» .

V. Підсумок вікторини.

Барвінок. Послухаємо журі. (Переможці нагороджуються медалями «Знавець рідної мови»).

(Розповідають другокласники)

  1. Зі слова починається людина.

Із мови починається мій рід.

Ласкава, мамина, єдина –

Щебече соловейком на весь світ.

  1. Бентежна, ясна, калинова,

Не випита, не вибрана до дна.

Моя українська, свята наша мова,

Бринить, як бандури струна.

  1. Як то любо, як то мило

Жити в ріднім краю,

Рідним словом рідну пісню

Я щодня співаю.

  1. Рідне слово всім нам любе,

Як отець і мати.

Рідна мова нам дорожча

За жовті дукати.

  1. Рідним словом я горджуся,

Ним говорю, пишу,

Рідну мову, рідну пісню

Ніколи не лишу.

  1. Рідним словом поговорю,

Рідним пожурюся,

Рідну пісню заспіваю

Та й розвеселюся.

  1. Що в світі є іще миліш,

До серця близьке, близьке!

То мова рідної землі,

То пісня материнська!

  1. Немало є на світі мов,

А поміж ними – рідна!

В ній радість, сльози і любов

І дума заповітна.

  1. Босоніж стежка побіжить

Левадою в городи,

Як любо тут, як славно жить

Серед цієї вроди.

  1. Кохаю край наш дорогий,

Що зветься Україна.

Вітчизні хочу я своїй

Зрости достойним сином.

  1. Люби, шануй, піднось до зір

Її пісні і мову,

Нема солодшої, повір, за неї, пречудову!

  1. Буду я навчатись мови золотої

У трави-веснянки, у гори крутої,

В потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

  1. Буду я навчатись мови-блискавиці

В клекоті гарячім кованої криці,

  1. В корневищі пружному ниви колоскової,

В леготі шовковому пісні колискової;

Щоб людському щастю дбанок свій надбати,

Щоб раділа з нами Україна-мати;

Ромашка і Барвінок (разом). На цьому нашу вікторину знавців української мови серед другокласників завершено. До нових зустрічей!

Література

  1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1 – 4 класи. Київ. ВД «Освіта» 2012.

  2. Вашуленко М.С.,Дубовик С.Г.Українська мова 2клас. Київ. ВД «Освіта» 2012.

  3. «Виховний потенціал уроку», збірник методичних матеріалів для слухачів курсів підвищення кваліфікації. ХАНО. Харків. 2012.

  4. «Тиждень початкової школи» .І.В. Даниліна, М.В. Конопельнюк. Харків. ВГ «Основа». 2012

  5. Розкажіть онуку. Травень 9 - 10'2013

  6. Позакласний час 10'2009

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.