Я - учасник дорожнього руху

Основи Безпеки Життєдіяльності (ОБЖ)

Для кого: 5 Клас

21.10.2018

2518

121

0

Опис документу:
Тема: Я – учасник дорожнього руху. Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про правила дорожнього руху та дорожні знаки; знаходити і виправляти помилки дітей в життєвих ситуаціях; мобілізувати пам'ять учнів та швидкість реакції; розвивати бажання йти до своєї мети.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Я – учасник дорожнього руху.

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про правила дорожнього руху та дорожні знаки; знаходити і виправляти помилки дітей в життєвих ситуаціях; мобілізувати пам'ять учнів та швидкість реакції; розвивати бажання йти до своєї мети.

Обладнання: столи, стільці,технічні засоби для демонстрування мультимедійної презентації, листки паперу А4, маркери, сигнальні картки, роздатковий матеріал, зображення дорожніх знаків.

План проведення

І Підготовчий етап.

Учитель пояснює, як буде проходити гра.

1. Виявляються учасники гри:

ведучий ставить запитання командам, слідкує за часом (в ролі ведучого може бути учитель);

двоє спостерігачівкожен з них знаходиться біля столу однієї з команд, подає ведучому знак про готовність команди до відповіді, стежить за тим, щоб із залу не звучали підказки;

дві команди по шість чоловік формуються за жеребом (наприклад, шляхом витягування папірців) з числа учнів класу.

Члени команди займають місце за своїм столом обличчям один до одного. Кожна команда визначає капітана. Його обов'язок — заявка про готову відповідь (підняття картки або світлового сигналу) та визначення учасника, який відповідатиме.
Інші учні класу —
глядачі. Вони стежать за ходом гри. Якщо обидві команди неправильно відповідають на запитання, ведучий може попросити допомоги у глядачів.
2. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичний урок. Пройде він у формі брейн-рингу. Команди будуть змагатися за звання кращих учасників вуличного руху. Нагадую головне правило: кнопку світлового сигналу може натискати тільки капітан після моєї команди. В іншому випадку буде вважатися, що команда допустила фальстарт.

ІІ Хід гри.

І раунд. Бліц-турнір.

Командам пропонуються запитання (по черзі від 1 до 25).Відповідає команда, яка першою підняла сигнальну картку. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Запитання:

1) З яких частин складається міська дорога? (З проїзної частини і тротуару)

2) Для кого призначений тротуар? (Для пішоходів)

3) Для кого призначена проїзна частина? (Для машин)

4) Як потрібно обходити трамвай і автобус? (Трамвай — спереду, автобус — ззаду, коли нема поблизу переходу)

5) Як правильно переходити вулицю? (Спочатку подивитися ліворуч, а потім — праворуч)

6) Як потрібно обходити тролейбус? (Тролейбус потрібно обходити позаду, коли нема поблизу переходу)

7) З якого віку дітям дозволяється їздити на передньому сидінні автомобіля? (З 12 років або дітям, які вищі 145 см)

8) Кому дозволено їздити в кузові вантажного автомобіля? (Старшим 16-річного віку)

9) Що таке ДТП? (Ситуація, що склалася під час руху транспортного засобу; внаслідок цього травмовані або загинули люди, завдано матеріальних збитків)

10) Як правильно діяти у разі ДТП? (Викликати дорослих, рятувальні служби, припинити дію чинників, які загрожують життю, надати першу допомогу, запам'ятати марку і номер авто, який утік з місця пригоди)

11) Хто є винахідником ременя безпеки? (Шведський інженер Нільс Болін)

12) Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте? (Паси безпеки, підголівники, подушки безпеки)

13) Які є види ДТП? (Зіткнення, наїзд, перекидання)

14) Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною? (Справні гальма, фара білого кольору спереду, світловідбивачі з боків оранжеві, ззаду — червоний, дзвінок на рулі)

15) 3 якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)

16) Велосипедист — це водій чи пішохід? (Водій транспортного засобу)

17) Який вантаж можна перевозити на велосипеді? (До 20-30 кг)

18) Як правильно рухатись, ходити пішоходу? (По тротуару або триматися лівої сторони дороги)

19) Як правильно сідати в автобус? (Зі спеціального майданчика або з узбіччя після цілковитої зупинки транспорту)

20) Яка дорога називається багатосмуговою? (Дорога, по якій транспорт рухається кількома смугами у різних напрямках)

21) Якою є безпечна відстань до автомобіля при переході дороги? (100-150 м)

22) Які бувають пішохідні переходи? (Підземні, наземні, надземні)

23) Як називається місце переходу пішохода через дорогу? (Пішохідний перехід)

24) У яких місцях встановлюється знак “Діти”? (Біля шкіл, дитячих садочків)

25) Які засоби мають бути в аптечці автомобіля? (Дезинфікуючі, серцеві, засоби для зупинки кровотечі)

ІІ раунд. Дорожні знаки.

Командам демонструються дорожні знаки (10 шт.)

Відповідає команда, яка швидше піднімає сигнальну картку. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Відповіді.

1) Крутий підйом.

2) Надземний пішохідний перехід.

3) Нерівна дорога.

4) Інваліди.

5) Зупинка таксі.

6) Автобусна зупинка.

7) Небезпечне узбіччя.

8) Рух на велосипеді заборонено.

9) Слизька дорога.

10) Перевага зустрічного руху.

ІІІ раунд. Намалюй дорожній знак.

Команди отримують папір А4 та кольорові маркери.

Ведучий називає дорожній знак, а команди мають його намалювати. Виграє та команда, яка швидше, правильно та охайно виконає завдання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Дорожні знаки:

1) Багатосмугова дорога.

2) Аварійна ділянка дороги.

3) Медичний пункт.

4) Туалет.

5) Пішохідний перехід.

Відповіді:

1

2

3

4

5

Валеологічна пауза.

Етюд «Мандрівка»

Ведучий. У нас сьогодні цікавий маршрут: спочатку ми поїдемо автобусом, потім підемо пішки, далі на велосипеді і нарешті знову пішки. Для того, щоб не загубитися, потрібно уважно виконувати всі завдання.

1. Ми – пасажири. Сидимо рівненько, руки на парті. Дивимося ліворуч, дивимося праворуч. (Учні повертають голову ліворуч, праворуч. Так 4 рази)

Виходимо з автобуса. (Учні встають)

3. Ми – пішоходи. Переходимо через перехрестя. Горить червоне світло!(Учні стоять) Горить жовте світло!(Крокують на місці) Загорілося зелене світло! (Учні рухаються по класу. Завдання повторюємо вдруге)

4. Ми – велосипедисти. (Учні сідають на стільці, імітують їзду на велосипеді) Їдемо швидше. (Прискорюємо рухи) Скоро зупинка. (Учні сповільнюють рухи)

5. Ми – пішоходи. Переходимо через перехрестя. Горить червоне світло!(Учні стоять) Горить жовте світло! (Крокують на місці) Загорілось зелене світло! (Учні рухаються по класу, завдання повторюємо)

6. Приїхали! (Учні сідають на свої місця)

Ведучий. Зараз ми уявимо себе тваринками, які схожі на пішохідний перехід. Що це за тваринки? (Зебри)

Руханка «Веселі зебри»

(Учні виконують рухи відповідно до тексту)

Зебри веселі по лузі гуляли,

Рвали ромашки, сунички збирали.

Ловили метеликів, грали в м'яча,

Аж тут накрапати дощик почав.

Та ще й докучають кусючі джмелі,

Їх дуже злякалися зебри малі!

Забули ромашки, забули сунички,

Від дощику разом сховалися в річку!

ІV раунд. Конкурс капітанів.

Кросворд (виконується письмово).

Капітанам команд пропонується знайти слова, зашифровані в таблиці. Слова не перетинаються. Можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок. Час на виконання — 1 хвилина. Коли всі слова будуть знайдені, залишиться три літери. Потрібно назвати ці літери та розшифрувати, що вони означають. Кількість балів – 10 (по одному за кожне слово), та ще 3 бали за розшифровані літери.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

Відповіді.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

1) Дорога.

2) Таксі.

3) Тротуар.

4) Водій.

5) Велосипед.

6) Машина.

7) Транспорт.

8) Світлофор.

9) Автобус.

10) Депо.

Три літери, що залишились –ДТП (Дорожньо-транспортна пригода).

V раунд. Ситуаційні завдання.

Командам пропонуються ситуації. Треба їх проаналізувати і дати повну відповідь. Час для роздумів – 1 хвилина. Максимальна кількість балів – 5.

1) У Володі та Славка батько водій. Він керує вантажівкою-самоскидом. Часто на обід батько приїздить на машині. На прохання підлітків катає їх у кабіні свого КАМАЗу до кінця вулиці. Одного разу батько відмовив покатати, бо дуже поспішав. Тоді вони вирішили залізти в самоскид, щоб покататися і непомітно вистрибнути з кузова машини біля найближчого світлофора.

На які небезпеки наражаються ці підлітки?

Відповідь: Підлітки ризикують отримати травми під час стрибка зі самоскиду, потрапити під колеса автомобіля, що рухається позаду. Наражають на небезпеку інших учасників дорожнього руху.

2) Якось спекотного літнього дня 18-річний Олександр, який місяць тому одержав посвідчення водія, запропонував своїм друзям поїхати на річку. Щоб нікого не образити, Олександр дозволив розміститися у старенькому «Москвичі» 10 підліткам. На яку небезпеку Олександр наражає себе, своїх пасажирів та інших учасників дорожнього руху?

Відповідь: Автомобіль розрахований на певну кількість пасажирів. У даному випадку на чотири особи. Переповненим автомобілем керувати важче, а отже, виникає ризик потрапити в ДТП, травмуватися самому та травмувати інших учасників дорожнього руху.

VІ раунд. Знайди небезпеку.

Командам пропонується розглянути по черзі три малюнки. Першою відповідає та, що підняла сигнальну картку. Правильна відповідь – 3 бали.

1.Знайдіть на малюнку сімох необережних людей, які порушують правила вуличного руху.

2.На яких фрагментах малюнку можливі небезпеки?Які саме?

3.Розглянь малюнки.

Які правила перевезення вантажу порушено?

Відповіді.

Малюнок 1.

  1. Школяр переходить вулицю на червоне світло.

  2. Чоловік, що вітається, іде проїзною частиною.

  3. Двері автобуса защемили вантаж хлопчика.

  4. Пасажир самовільно розчиняє двері автобуса.

  5. Школяр перебігає дорогу позаду автобуса.

  6. Велосипедист збирається перетнути дорогу в небезпечному місці.

  7. Дівчинка стоїть близько до краю тротуару.

Малюнок 2.

На всіх фрагментах малюнка є небезпеки: мокре листя, пісок, ожеледиця, мокрий асфальт.

Малюнок 3.

  1. Вантаж на даху автомобіля заважає водієві бачити дорогу.

  2. Вантаж у салоні автомобіля обмежує рухи водія.

  3. Вантаж, що розсипався на проїзну частину може призвести до аварійної ситуації.

  4. Вантаж, що виступає за габарити автомобіля, не позначений червоною стрічкою.

ІІІ Підведення підсумків гри.

Ведучий зі спостерігачами підраховує кількість балів. Команді додаються бали, які набрали їх вболівальники.

Команда-переможець нагороджується грамотою “Кращі учасники дорожнього руху”.

Література

1.Астахова О.В., Тихоплав С.М. Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра // Основи здоров’я. – 2011. – № 2(2).

2.Бойченко Т.Є., Василенко С.В., Гущина Н.І. та ін. Основи здоров'я: підручник для 5 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Навч.книга, 2005. – 192с.: іл.

3. Бойченко Т.Є., Коваль Н.С., Дивак В.В. Основи здоров'я: Підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2006. – 144с.: іл.

4.Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Репік І.А. Основи здоров'я: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон, 2005. – 176с.

5.Поліщук Н.М. Основи здоров'я: 6 кл.:підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2006. – 192с.: іл.

6. Поліщук Н.М. Основи здоров'я: 7 кл.: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2007. – 224с.: іл.

Електронні ресурси . – Режим доступу:

http://www.sai.gov.ua/ua/

http://pddua.com/33/

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.