Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Дотримання академічної доброчесності у використанні інтернет-джерел для освітнього контенту
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Взаємодія «клієнт-сервер»

29.11.2023
11 Клас

3

18

153

0

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

Опрацюйте теоретичний матеріал:

Клієнт-серверна архітектура набула своєї популярності завдяки динамічному розвитку мережі Інтернет та зосередженню значних частин інформації в базах даних на серверах.

Клієнт-серверну архітектуру можна позначити як концепцію інформаційної мережі в якій основна частина її ресурсів зосереджена в серверах, обслуговуючих своїх клієнтів. Така архітектура створює такі типи компонентів

  • набір серверів , які надають інформацію або інші послуги програмам, які звертаються до них;

  • набір клієнтів , які вибрати сервіси, що надаються серверами;

  • мережа , яка забезпечує взаємодію між клієнтами та серверами.

Правила взаємодії між клієнтом і сервером називаються протоколом обміну (протоколом взаємодії)

Модель клієнт-серверної взаємодії перш за все для всіх розподілів обов'язків між клієнтом та сервером. Логічно можна відокремити три рівні операцій:

  • рівень представлення даних, який по суті представляє собою інтерфейс користувача і відповідає за представлення даних користувачів і вводить його керуюча команда;

  • прикладний рівень, який реалізує основну логіку застосування і на якій створюється необхідна обробка інформації;

  • рівень управління даними, який забезпечує збереження даних та доступ до них.

Дволанкова клієнт-серверна структура забезпечує взаємодію двох програмних модулів — клієнтського та серверного. В залежності від того, як між ними розподіляються наведені вище функції, розрізняють:

  • модель тонкого клієнта , в рамках якої вся логіка застосування та управління даними зосереджена на сервері. Клієнтська програма забезпечує тільки функції рівня представлення;

  • модель товстого клієнта , в якій сервер тільки керує даними, а обробка інформації та інтерфейс користувача зосереджені на стороні клієнта. Товстими клієнтами часто також знижуються пристрої з обмеженою потужністю: кишенькові комп’ютери, мобільні телефони та ін.

Трьохланкова клієнт-серверна архітектура, яка почала розвиватися з середини 90-х років, відкрила відділення відповідного рівня від управління даними. Відокремлюється окремий програмний рівень, на якому зосереджується прикладна логіка застосування. Програми проміжного рівня можуть працювати під управлінням спеціальних серверів застосунків, але запуск таких програм може працювати і під управлінням звичайного веб-сервера. Нарешті, управління даними створюється сервером даних.

Дволанкова архітектура простіша, так як усі запити обслуговуються одним сервером, але через це вона менш надійна і висуває підвищені вимоги до продуктивності сервера.

Триланкова архітектура складніша, але завдяки тому, що функції розподілені між серверами другого і третього рівнів, ця архітектура про показує:

  • високої ступеня гнучкості і масштабованості.

  • високу безпеку (тому що захистити можна програму для кожного сервісу або рівня).

  • висока продуктивність (тому що завдання розподілені між серверами).

Прикладом клієнт-серверної взаємодії є сервіс WWW. Існує величезна кількість веб-серверів, на яких розміщується та чи інша інформація. У найпростішому випадку ця інформація представляє собою набір веб-сторінок, які можуть зберігатися на сервері у вигляді файлів, розмічених за допомогою мови розмітки HTML. Але ситуація, як правило, є складнішою; Важлива частина веб-ресурсів на сучасному етапі є динамічною, тобто вони не потрібні в попередньо підготовленому вигляді, а створені в процесі обробки запиту від користувача.

Основна ідея архітектури «клієнт-сервер» відбувається в подільній мережевій додатці на кілька компонентів, кожен з яких реалізує специфічний набір сервісів. Компоненти такого доповнення можуть виконуватися на різних комп'ютерах, виконуючи серверні та/або клієнтські функції. Це дозволяє підвищити надійність, безпеку і продуктивність мережевих додатків і мережі в цілому.

Ролі серверів

Роль — це функція сервера (наприклад, поштовий, контролер домену тощо). Один сервер може грати як одну так і кілька ролей одночасно.

Незалежності від ролі, сервіс, який надається, розрізняють такі сервери:

Веб-сервер ( Веб-сервер )

Сервер, що використовує HTTP-запити від клієнтів, використовуючи веб-браузерів, надає їм HTTP-відповіді, одночасно з HTML-сторінкою, зображенням, файлом, медіа-потоком або іншими даними. Веб-сервер — основа Всесвітньої павутини.

Веб-сервером називається програмне забезпечення, що виконує функції веб-сервера, так само і комп'ютера, на якому працює це програмне забезпечення.

Клієнти отримують веб-сервер за URL-адресою, необхідною їм веб-сторінкою або іншим ресурсом.

Сервер застосунків ( Application Server )

Сервер, який виконує деякі прикладні програми. Термін також є ідеальним і до програмного забезпечення, що встановлено на такому сервері і забезпечує виконання прикладного ПЗ.

Сервери баз даних

Сервери баз даних використовуються для обробки запитів користувача на мові SQL. При цьому СУБД знаходиться на сервері, до якого підключаються клієнтські додатки.

Файловий сервер ( File Server )

Сервер, який зберігає інформацію у вигляді файлів і представляє користувачам доступ до неї. Як правило файл-сервер забезпечує і певний рівень захисту від несанкціонованого доступу.

Сервер друку ( Print Server )

Сервери друку використовують для надання та управління доступом до принтерів. Роль сервера друку дозволяє керувати принтерами через веб-глядача, друкувати через URL принтера, використовуючи протокол IPP, а також підключати принтери, використовуючи Point and Print.

Поштовий сервер ( Mail Server )

Дозволяє обслуговувати базові поштові скриньки ваших користувачів і дозволяє приймати і відправляти пошту з сервера. Вхідна пошта може зберігатися на сервері, а потім вибиратися користувачем по протоколу POP3. Для ролі поштового сервера ви повинні мати: Активне підключення до Інтернету Зареєструвати доменне ім’я Запис MX у провайдера для вашого поштового домену

Термінальний сервер ( Terminal Server )

Сервер, що надає клієнтам обчислювальні ресурси (процесорний час, пам'ять, дисковий простір) для виконання завдань. Технічно термінальний сервер — надпотужний комп’ютер (або кластер), підключений до мережі з термінальними клієнтами — у яких, як правило, малопотужні або застарілі робочі станції або спеціалізація для доступу до термінального сервера. Термінальний сервер служить для віддаленого обслуговування користувача з наданням робочого столу.

Сервер віддаленого доступу/VPN

Сервери віддаленого доступу та VPN надають точку входу у вашу мережу для віддалених користувачів. Використовуючи Remote Access / VPN Server, ви можете реалізувати протоколи маршрутизації для середовищ LAN і WAN. Ця роль підтримує модемне з'єднання та VPN через Інтернет.

DNS-сервер

Служба DNS дозволяє перетворювати ім'я домену (FQDN) на адресу IP.

Сервер DHCP

Сервер DHCP дозволяє клієнтам отримувати свій IP за потребою. Сервер DHCP також надає додаткову інформацію для конфігурації мережі — адреси серверів DNS, WINS і т.п.

Сервер потокового медіа

Використовуються для управління та доставки мультимедійного контенту — потокового відео та аудіо — через інтранет або інтернет

Ігровий сервер (G ame server )

Сервер, що забезпечує зв'язок між клієнтами, надаючи їм можливість комунікації один з одним в рамках програмної програми конкретної гри.

У сучасній клієнт – серверній архітектурі виділяється чотири групи об’єктів: клієнти, сервери, дані і мережеві служби.Клієнти розташовуються в системах на робочих місцях користувачів. Дані в основному зберігаються в серверах. Мережеві служби є спільно використовуваними серверами і даними. Крім того служби керують процедурами обробки даних.

Мережі клієнт – серверної архітектури мають наступні переваги:

– Дозволяють організовувати мережі з великою кількістю робочих станцій;

– Забезпечують централізоване управління обліковими записами користувачів, безпекою та доступом, що спрощує мережне адміністрування;

– Ефективний доступ до мережевих ресурсів;

– Користувачеві потрібен один пароль для входу в мережу і для отримання доступу до всіх ресурсів, на які поширюються права користувача.

Поряд з перевагами мережі клієнт – серверної архітектури мають і ряд недоліків:

– Несправність сервера може зробити мережу непрацездатною, як мінімум втрату мережевих ресурсів;

– Вимагають кваліфікованого персоналу для адміністрування;

– Мають вищу вартість мереж і мережевого обладнання.

Опрацюйте відео-урок:

Завдання №2:

Вільне введення тексту

Виконайте інтерактивну вправу. Скрін виконаної вправи прикріпіть до цього завдання.

Завдання №3:

Тестування

12 з 12 (100%)

За матеріалом уроку, пройдіть тестування.

Скрін прикріплювати не потрібно!

Веб-сервер і база даних. Взаємодія клієнт-сервер
29 листопада 2023
Аватар профіля Федотова Наталія Олександрівна
2
Аватар профіля Федотова Наталія Олександрівна
Інформатика
11 клас
9 18 0 0
2

Рефлексія від 6 учнів

Сподобався:

5 1

Зрозумілий:

5 1

Потрібні роз'яснення:

6 0
Рекомендуємо

Веб-сервер та база даних. Взаємодія клієнт-сервер

Веб-сервер та база даних. Взаємодія клієнт-сервер

11

Аватар профіля Добинда Антоніна Вікторівна
Інформатика
11 клас

100 грн

Повторення та узагальнення за розділом "Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту"

Повторення та узагальнення за розділом "Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту"

85

Аватар профіля Добринська Лариса Олексіївна
Громадянська освіта
10 клас

20 грн

Створення та адміністрування сайту

Створення та адміністрування сайту

144

Аватар профіля Куленко Марія Миколаївна
Інформатика
10 клас

20 грн

Програмні системи створення веб-сайтів

Програмні системи створення веб-сайтів

111

Аватар профіля Добинда Антоніна Вікторівна
Професійна освіта
11 клас та II курс

66 грн

Розв’язування задач на підбір параметра.

Розв’язування задач на підбір параметра.

764

Аватар профіля Повх Василь Макарович
Інформатика
10—11 клас

33 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

755

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

572

Аватар профіля Савка-Ржематорська Оксана Василівна
Інформатика
9 клас

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

542

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

187

Аватар профіля Солодовнікова Катерина Олексіївна
Інформатика
8 клас

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

251

Аватар профіля Пилипенко Олена Володимирівна
Інформатика
8 клас