Урок:

Виготовлення тарілки з пап’є-маше

05.07.2025
0 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Під час практичної роботи учні виготовляли тарілку з пап’є-маше, використовуючи техніку нашарування паперу на форму. Вони самостійно обирали форму, готували папір і змащували поверхню для запобігання прилипання. Кожен шар паперу наносився з клеєм у кілька етапів із просушуванням. Після зняття з форми виріб був загрунтований шпаклівкою та пофарбований у білий колір. Робота сприяла розвитку творчості, терплячості та навичок роботи з матеріалами.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами поринемо у світ творчості й власноруч створимо декоративну тарілку з пап’є-маше. Це давня техніка, яка дозволяє з простого паперу й клею виготовити справжній витвір мистецтва. Ми навчимося працювати з формою, клеїти шари паперу, ґрунтувати та готувати виріб до розпису. Усе, що вам знадобиться — це акуратність, терпіння і трохи фантазії. Тож почнімо нашу захопливу роботу!

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

1 з 9 балів

🎨 Практична робота:

Виготовлення тарілки з пап’є-маше

🎯 Мета:

  • Ознайомити учнів із технікою пап’є-маше.

  • Розвивати просторове мислення, акуратність і творчі навички.

  • Навчити працювати з формою, папером, клеєм та фарбами.

🧰 Матеріали та інструменти:

  • Газети або папір для пап’є-маше

  • Клей ПВА або клейстер

  • Форми (миски, тарілки, чашки — пластикові або скляні)

  • Вазелін, харчова плівка або крем (для змащування форми)

  • Шпаклівка (ґрунтовка)

  • Біла акрилова фарба

  • Пензлі, ножиці, ємності для клею

  • Серветки, фартух, рукавички

🎨 Цікаво, що слова «посуд» у Київській Русі не було. Те, із чого можна було їсти, називали «судно». А те, із чого можна було пити, називали «посудина». Миска - дуже зручний вид столового посуду для супу, юшки, каші. Миски виконували роль тарілок. Окрім простих горщиків і мисок у хаті давніх українців зазвичай не було ніякого іншого посуду. Часто миски були дуже великі, і з них їла вся сім’я. У старовинних книжках з етикету можна знайти дивні оповідання про те, як правильно їсти із загальної миски. Гарною манерою вважалося ретельно обтерти ложку, перш ніж знову взяти суп із загальної миски.

Тарілка з’явилася значно пізніше. її назва походить від німецького «талер». У XVI ст. тарілку називали «талера», «таріль», «торел». Перші тарілки з’явилися у Франції. Вони були чотирикутної форми. Тарілку було зроблено спеціально для того, щоб кожен їв зі свого посуду. Замість тарілки використовували великі шматки хліба. На ці шматки можна було покласти шматки м’яса або риби. Хлібні «тарілки» з’їдали, роздавали жебракам чи викидали собакам.

2:

Теоретичний блок

1 з 9 балів

Інструктаж для учнів при роботі з клеєм

🧴 Дотримуйтесь правил при роботі з клеєм:

  1. Працюйте в добре провітрюваному приміщенні. Деякі клеї мають різкий запах — свіже повітря допоможе уникнути неприємних відчуттів.

  2. Не торкайтеся обличчя, очей і рота під час роботи. Якщо клей потрапив на шкіру — змийте теплою водою з милом.

  3. Наносьте клей акуратно, невеликими порціями. Уникайте надлишку — це зробить роботу охайнішою й безпечнішою.

  4. Після завершення роботи обов’язково вимийте руки. Навіть якщо клей не видно, залишки можуть залишитися на шкірі.

  5. Зберігайте клей у закритому вигляді, подалі від дітей і джерел тепла.

"Пам’ятайте: акуратність і уважність — запорука безпечної та приємної творчості!" 😊

3:

Теоретичний блок

2 з 9 балів

Хід роботи:

1. Вибір форми:

  • Оберіть форму для майбутнього виробу: тарілка.

2. Підготовка паперу:

  • Наріжте газету або папір на невеликі шматочки (2–4 см).

3. Підготовка форми:

  • Змастіть зовнішню частину форми вазеліном, кремом або обгорніть плівкою — це запобігатиме прилипання.

4. Оклеювання форми:

  • Починайте наклеювати шматочки паперу шарами, змочуючи їх у клеї.

  • Накладайте 6–20 шарів у кілька підходів.

  • Кожен шар має добре просохнути перед наступним (можна сушити феном або залишити на ніч).

5. Відокремлення виробу:

  • Після повного висихання обережно зніміть паперову форму з основи.

6. Ґрунтовка:

  • Покрийте поверхню виробу тонким шаром шпаклівки.

  • Дайте повністю висохнути.

7. Фарбування:

  • Поґрунтовану тарілку пофарбуйте в білий колір — це стане основою для подальшого розпису.

Молодці, ви гарно попрацювали!

Тепер наші тарілки потрібно залишити сохнути. Це дуже важливий етап — якщо шари не висохнуть повністю, виріб може деформуватись або зіпсуватись. Обережно покладіть свої роботи на рівну поверхню, подалі від вологи та протягів. Ми залишимо їх сохнути на кілька годин або до наступного заняття. Терпіння — частина творчості!

4:

Завантаження файлу

5 з 9 балів

📒 Рефлексія:

  • Що було найцікавішим у процесі виготовлення?

  • Які труднощі виникли під час роботи?

  • Як можна використати готовий виріб у побуті або як подарунок?

🏡 Домашнє завдання:

  • Придумати ескіз розпису для своєї тарілки.

  • Принести зразки орнаментів або візерунків для наступного заняття.

Виставка робіт (завантажте у відповідне поле фото своєї роботи)

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Молодці, ви чудово впоралися з творчим завданням! Кожен із вас створив унікальну тарілку з пап’є-маше, вклавши в неї старанність, терпіння й фантазію. Ми не лише навчилися працювати з папером і формою, а й побачили, як із простих матеріалів можна зробити справжній декоративний виріб. Попереду — найцікавіше: розпис і оздоблення. Дякую за вашу активність і творчий настрій!

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

1 0

Потрібні роз'яснення:

1 0
Рекомендуємо

Виготовлення коробочки-дракончика

Виготовлення коробочки-дракончика

270

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
3—5 клас

23 грн

Виготовлення новорічних іграшок

Виготовлення новорічних іграшок

382

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
5—7 клас

21 грн

Виготовлення рамки для фото

Виготовлення рамки для фото

322

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
5—7 клас

23 грн

Виготовлення коробочки «Сова»

Виготовлення коробочки «Сова»

204

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
5 клас

22 грн

Виготовлення букету з фетру

Виготовлення букету з фетру

297

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
4—5 клас

24 грн

Схожі уроки

Сідаємо на велосипед. Робота з папером.

Сідаємо на велосипед. Робота з папером.

700

Аватар профіля Крутоголова Ірина Миколаївна
Технології
1 клас

Об'ємна аплікація "Сонечко посміхається"

Об'ємна аплікація "Сонечко посміхається"

1332

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Технології
1—4 клас

Технологія створення дизайн-проєкту

Технологія створення дизайн-проєкту

401

Аватар профіля Костєєв Володимир Анатолійович
Технології
10 клас

Основні принципи художнього конструювання

Основні принципи художнього конструювання

309

Аватар профіля Костєєв Володимир Анатолійович
Технології
10 клас

Практична робота "Зональність кімнат"

Практична робота "Зональність кімнат"

44

Аватар профіля Шмига Віолета Семенівна
Технології
8 клас