Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Опрацюйте теоретичний матеріал:
Дослідження завжди супроводжуються візуалізацією даних.
Візуалізація — це подання відомостей, даних, фактів у візуальній формі.
У наукових експериментах і статистичному аналізі графіки й діаграми не лише наглядно відображають значення, мають змістове навантаження щодо теми дослідження.
Завдяки візуалізації відразу видно загальну картину результатів дослідження, велику кількість даних на обмеженому проміжку; акцентується увага на деяких елементах ряду даних; порівнюються фрагменти даних, демонструється тенденція зміни досліджуваних властивостей тощо.
Для наочного подання й аналізу рядів даних використовують діаграми. На діаграмах числові дані подаються геометричними фігурами: точками, відрізками, прямокутниками, секторами круга та ін. Розміри цих фігур пропорційні числовим даним, за якими побудовано діаграму. Це дає можливість візуально оцінити співвідношення між числами в одному або в кількох рядах даних.
Прості засоби візуалізації включено до сучасних табличних процесорів. Вони не охоплюють усього різноманіття технік, але для простих задач й оперативного подання даних цілком підходять. Але для побудови якісних візуалізацій краще використовувати спеціалізовані інструменти, тим більше, що серед них є вільні й досить прості у використанні.
Ряди даних можна використовувати для прогнозування певного явища, процесу.
Тренд (англ . trend — тенденція) — це основна тенденція змінення певного процесу .
Лінія тренду — це лінія, уздовж якої розташовуються на діаграмі точки, що зображають дані з певного ряду даних.
№2:
Теоретичний блок
Які існують розповсюджені помилки візуалізації даних?
Розповсюджені такі помилки візуалізації даних і швидкі способи їх виправлення :
Неправильний порядок частин кругової діаграми
Сектори мають бути розташовані таким чином, щоб їх можна було зрозуміти на інтуїтивному рівні, у більшості випадків їх не має бути більше 5.
Використання штрихів і пунктирів у лінійній діаграмі
Тире або точки в обрисах графіка можуть відволікати користувача. Замість них використовуйте суцільні лінії, а також кольори, які легко відрізнити один від одного.
Організація даних не інтуїтивно зрозумілим способом
Розміщуйте категорії за алфавітом, послідовно або за їх значущістю.
Небажане приховування деяких частин діаграми
Переконайтеся, що жодна важлива частина даних не втрачена через дизайн діаграм. Наприклад, зробіть прозорою двовимірну діаграму, щоб бути впевненим, що користувач бачить дані повністю.
Примушування читача до великих зусиль
Зробіть дані легкими й доступними для розуміння. Наприклад, додайте лінію тренда до діаграми із занадто складною розсіяною структурою, щоб зробити приховану тенденцію явною.
Спотворення даних
Переконайтеся в тому, що всі дані представлені точно. Наприклад, круги мають вимірюватися за площею, а не за діаметром.
Використання різних кольорів на карті
Деякі кольори виділяються більше за інші, надаючи деякими даним на карті непотрібну значимість. Використовуйте один колір з варіаціями відтінків або набором відтінків двох кольорів, щоб показати інтенсивність.
Занадто широкі або занадто вузькі стовпчики
Простір між стовпцями в гістограмі має дорівнювати половині ширини стовпчика.
Складність порівняння даних
Переконайтеся, що інформацію подано так, що користувач може порівняти дані кількох діаграм одночасно.
Використання 3D-діаграм
Хоча 3D-діаграми й виглядають красиво, але вони можуть спотворити сприйняття даних. Обирайте плоскі форми діаграм, щоб бути впевненими в точності подання даних.
№3:
Вільне введення тексту
Виконайте інтерактивні вправи.
Скріни виконаних вправ прикріпіть до цього завдання (3 вправи=3 скріни).
Рефлексія від 4 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.