Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин.

02.02.2023
5 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин.

Мета: спонукати учнів до роздумів над сенсом протиставлення світу людей і світу живої природи на прикладі протистояння героїв оповідання «Лобо»; поглиблювати навички аналізу епічного твору, вміння логічно мислити і робити висновки, вдосконалювати навички виразного читання і усного мовлення; виховувати любов до природи, кращі людські якості.

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

  

Сьогодні на уроці ми з'ясуємо, як розкривається в оповіданні "Лобо" любов автора до світу природи; будемо висловлювати свої власні думки з приводу прочитаного, будемо вчитися у Сетона-Томпсона спостережливості, цікавості, дбайливого ставлення до оточуючого світу. Це оповідання - яскраве свідчення того, що природа багата й щедра на витвори, вони можуть бути досконалими й незвичайними.

Бесіда за змістом твору «Лобо»
- Що ви можете розповісти про головного героя оповідання «Лобо»?

(Лобо – вожак стаї, великий вовк)
- Чому всі вважали Лобо наймудрішим вовком у зграї?

(Він був досить розумним, легко розпізнавав, де на нього поставлені пастки та обминав ті місця)
- Хто така Бланка? (Біла красива вовчиця, сильна, горда)
- Як Лобо відносився до неї? (Кохав)
- Згадайте, що сталося з Лобо, таким мудрим і хитрим, чому він схибив?

(Коли Бланка потрапила у капкан, Лобо хотів її врятувати. Про себе він не думав, тому і прорахувався)

Завдання №2:

Теоретичний блок

Чому Е.Сетон-Томпсон так любив писати про тварин. Мабуть тому, що у світі тварин все чистіше, чесніше і справедливіше. Там немає зради, підкупу. Там, якщо борються – не зраджують, якщо кохають – назавжди. Було б добре, якби і у світі людей було так само. Можливо, колись і ми збагнемо науку життя в гармонії з природою. Сьогоднішній урок  розпочати словами Е.Сетона –Томпсона: «Я впевнений, що кожна з цих тварин є дорогоцінним спадком, який ми не в праві знищити…»

Сьогодні продовжується наше знайомство із героями оповідання «Лобо». Е.Сетона-Томпсона. Автор з  безмежною любов’ю і з великим захопленням малює світ природи, наділяє своїх героїв-звірів людськими якостями, почуттями і думками. Для чого? Мабуть для того, щоб ми не забували що звірі – брати наші менші. І ми повинні зробити все, щоб зберегти гармонію природи. А зробити це можна лише тоді, коли ти всім серцем любиш її. Саме про це буде іти розмова на нашому уроці.

Лобо – справжній володар Корумпо, сильний і мудрий звір. І тільки гідний супротивник здатен зробити йому виклик. Таким супротивником був автор цього твору.

Лобо – гідний суперник. Оповідач зрозумів це, тому відноситься до нього, як до рівного. Захоплення його проникливим розумом і співчуття до звіра звучать у наступних рядках: «Попри всі мої хитромудрі виверти, Лобо ні разу не схибив, неухильно обминав небезпеку, розв’язуючи всі мої головоломки, й досі чинив  би він свої спустошливі набіги, якби глибока прихильність до подруги не занапастила його, поповнивши іменем сіроманця довгий список героїв, що були нездоланні наодинці й загинули через необережність друга, якому сліпо довіряли».

Завдання №3:

Теоретичний блок

Сетон-Томпсон у своєму творі описує життя вовків, де вони з'являються в усій своїй красі, ні в чому не поступаючись людині, а переважно перевершуючи її, зі своїми звичками, зі своїм неповторними характерами, з єдиною у своєму роді долею, примхливі повороти якої захоплюють не менше, ніж інтриги пригодницького роману.

Автор хоче пояснити нам, що тварина теж має почуття гідності, має свій характер, має свій кодекс честі. Як справжня людина, так і  горда тварина, зустрічає смерть з високо піднятою головою.  Гордий Лобо не зміг витримати зраду зграї, втрату волі і сили, смерть подруги. Він помер, віддавши перевагу смерті, а не рабському існуванню. Люди, вражені таким проявом вірності і гідності, кладуть його тіло поряд з тілом Бланки, яку він знайшов ціною власного життя. 

 Сетон –Томпсон всебічно змальовує вовків – їх хижість, ворожість і водночас природну силу, кмітливість, відданість. Автор закликає вчитися у природи мужності й боротьби за життя, шляхетності, самопожертви, сили духу. Лобо повчає людей цінувати життя, яке має сенс лише тоді, якщо освітлене любов’ю до іншого.

Отже, ми, люди, повинні не віддалятись від природи, а спробувати зрозуміти її закони, любити, берегти кожну рослинку, кожну тваринку, що нас оточують та навчитися з повагою відноситися до світу, що нас оточує. 

Ті, хто був близько знайомий із Сетоном-Томпсоном стверджують, що після Лобо, він більше ніколи не вбив жодного вовка. А навпаки, зробив усе, щоб змінити ставлення людей до цих благородних хижаків. Про це є документальний фільм, який називається «Вовк, що змінив Америку».

Завдання №4:

Теоретичний блок

Завдання №5:

Вільне введення тексту

Що нового ви дізналися про таку тварину як вовк?

Завдання №6:

Завантаження файлу

Записати 6 прислів"їв про збереження природи - прикріпити

Рефлексія від 33 учнів

Сподобався:

32 1

Зрозумілий:

32 1

Потрібні роз'яснення:

33 0
Рекомендуємо

Тварини взимку. Турбота людей про тварин взимку

Тварини взимку. Турбота людей про тварин взимку

312

Аватар профіля Любчич Валерія Володимирівна
Природознавство
2—3 клас

30 грн

Артур Конан Дойл. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». Особливості сюжету і композиції оповідання.

Артур Конан Дойл. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».  Особливості сюжету і композиції оповідання.

1191

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
7 клас

33 грн

Роберт Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.

Роберт Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.

1158

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
6 клас

50 грн

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

1189

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
6 клас

50 грн

Неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн – узагальнена ідея поеми «Кавказ»

Неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн – узагальнена ідея поеми «Кавказ»

618

Аватар профіля Алєксандрова Ксенія Гінтасівна
Українська література
9 клас

20 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

511

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

341

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

4234

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

850

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

788

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас