Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Несилові методи протидії булінгу
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Уміння вчитися

06.08.2021
8 Клас

5

1

512

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Використані джерела:

Підручник Основи здоров'я 8 клас І.Д.Бех, Т.В. Воронцова

https://www.youtube.com/watch?v=KG08BYcddZg

https://uahistory.co/pidruchniki/boychenko-health-basics-8-class-2016/14.php

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

Переглянути відеоматеріал.

Щоб вчитися ефективно, навчіться обирати мету, планувати роботу, усвідомлювати завдання, знаходити спосіб розв’язання завдання, контролювати й оцінювати хід і результат роботи.

На шляху до успішного навчання можуть виникнути перешкоди — бар’єри.

Бар’єри ефективного навчання

• Невміння користуватися прийомами ефективного запам’ятовування

• Шкідливі звички

• Перевтома, недосипання

• Несформовані навички розвитку пам’яті, уваги, мислення

• Невміння користуватися прийомами ефективного слухання та ефективного читання

• Розумові перевантаження, стреси

• Нераціональне харчування

• Несформовані вольові якості

Буває, що в учня відсутня мотивація навчальної та пізнавальної діяльності, його не цікавлять нові знання. Тоді учню важко розв’язувати пізнавальні завдання. Щоб бути активною, творчою, інтелектуально розвиненою людиною, важливо розвивати логічне і творче мислення.

Розвиток логічного та творчого мислення

Логічне мислення — здатність мислити послідовно та не допускати протиріч у своїх міркуваннях. Логіка потрібна для вивчення й аналізу інформації.

Ці якості мислення потрібні і вченому, і юристу, і дипломату, і бізнесмену. Якщо їхні міркування та рішення нелогічні, а натомість — непослідовні й суперечливі, це ускладнює прийняття правильного рішення і може спричинити неправильний висновок у науковій роботі, судову помилку, неправильні рішення та дії у зовнішній політиці чи в стратегії розвитку бізнесу. У промисловому виробництві і сільському господарстві нелогічність завдань, інструкцій, дій може бути небезпечною для здоров’я і життя працівників чи споживачів продукції.

У логічному міркуванні одні думки (висновки) випливають з інших думок. Наприклад, із тверджень: «Ми — учні 8 класу. Учні 8 класу вивчають “Основи здоров’я”» випливає «Ми вивчаємо предмет “Основи здоров’я”». Або із тверджень: «Діти мають право на освіту. Я — дитина» випливає «Я маю право на освіту».

Щоб розвинути логічне мислення, варто розв’язувати ситуаційні задачі, відгадувати загадки, розв’язувати логічні завдання-головоломки. Багато ігор також розвивають логічне мислення. Наприклад шахи, лабіринти, квести. Крім логічного мислення, квести розвивають ще й винахідливість.

Під час роботи з великим обсягом інформації замало використовувати тільки логіку. У сучасному світі надзвичайної ваги набуває креативність — здатність мислити нестандартно, творчо, знаходити оригінальні рішення та продукувати свіжі ідеї.

Творче мислення поєднує такі основні властивості.

Щоб розвивати творче мислення, потрібно вчитися висловлювати будь-які, навіть дивні думки, які, на перший погляд, не допоможуть розв’язати проблему. Не перейматися зауваженнями оточуючих. Не засуджуйте і не глузуйте з друзів за такі думки. Читайте фантастику, детективи, казки. І хто знає, можливо, ви станете відомим дослідником, винахідником чи мандрівником, зможете винайти невідомі досі ліки, відкрити нові острови чи з’ясувати суперечливі історичні відомості.

Завдяки логічному і творчому мисленню було зроблено безліч винаходів. Ті, хто вміють мислити логічно, аналізувати свої дії, нестандартно розв’язувати стандартні проблеми, впораються з будь-яким завданням, знайдуть вихід з будь-якої ситуації.

Якщо логічне мислення та уява добре розвинені, людина здатна творчо мислити і творчо розв’язувати завдання повсякденного життя.

Завдання №2:

Вільне введення тексту

Завдання

  • 1. Що сприяє ефективному навчанню?

  • 2. Назвіть бар’єри, що перешкоджають успішному навчанню.

  • 3. Що таке логічне мислення?

  • 4. Що сприяє розвитку логічного мислення? Наведіть приклади.

  • 5. Як діяти, щоб сформувати творче мислення? Наведіть приклади ігор, що сприяють розвитку мислення.

  • 6. Поясніть, чому важливо аналізувати та оцінювати кожний етап навчання.

  • 7. Як ви розумієте настанову українського поета Т. Шевченка «Учітеся, брати мої, думайте, читайте»?

  • 8. Наведіть приклади з літературних творів, художніх кінофільмів або мультфільмів, з власного досвіду (на вибір), як творче мислення та вміння знаходити нестандартні рішення допомогли розв’язати проблему чи врятуватися.

Завдання №3:

Вільне введення тексту

  • 1. Складіть власний план розвитку та вдосконалення вміння вчитися. Скористайтеся матеріалами параграфа та знаннями, засвоєними з попередніх класів.

  • 2. Розробіть план усунення одного з бар’єрів навчання (на вибір).

  • 3. Виконайте вправи для розвитку мислення.

1. Візьміть навмання слово (спочатку іменник, а потім можна й інші частини мови) з будь-якого тексту. Якомога швидше знайдіть десять випадків можливого використання і вживання цього слова.

2. Наведена нижче гра розвиває вміння знаходити асоціативні порівняння та формулювати думку зрозуміліше. Один учасник малює кольоровими олівцями на аркуші паперу кілька квадратиків. Починати можна, наприклад, з 5-10 (хоча їхня кількість може бути значно більшою). Інші гравці не бачать порядок кольорів. Учасник, який малював квадратики, розповідає про намальовані кольори. Називати кольори, наприклад «чорний», «синій» тощо, не можна. Потрібно називати предмети, які даватимуть уявлення, який саме колір мається на увазі. Наприклад: якщо квадратики жовті, зелені, червоні, можна розказати про лимон, який упав на траву і з нього почала текти кров. Інші гравці мають намалювати кольорові квадратики відповідно до кольорів названих предметів і розмістити їх у названій послідовності. Якщо якийсь колір повторюється кілька разів, то щоразу потрібно називати інший предмет. Так, червоний колір може бути позначений перший раз словом «кров», другий — словом «вино», третій — «помідор». Якщо хтось із гравців відгадує, про які кольори йдеться, то далі описує кольори він, наводячи різні асоціативні поєднання.

Завдання №4:

Вільне введення тексту

Придумайте, як можна використати непотрібні предмети (по 20 варіантів для кожного):

  • порожня консервна банка;

  • стара плетена шапочка;

  • повітряна кулька, яка лопнула;

  • перегоріла лампочка;

  • списаний стрижень від гелевої ручки.

Завдання №5:

Вільне введення тексту

Напишіть за допомогою малюнків короткого листа другові.

1. Зателефонуй мені сьогодні о 6-й годині вечора.

2. Приходь увечері пограти у футбол.

3. Давай разом робити домашні завдання.

4. Подаруй мені на день народження цуценя.

5. Принеси мені ножиці та кольоровий папір.

Передайте листа адресатові та перевірте, чи зрозумів він його зміст.

5. Напишіть 5 прикметників, які найбільше підходять до вибраного вами предмета, і 5, які геть не підходять.

Наприклад:

Шоколад — гіркий, смачний, улюблений, натуральний, білий.

Шоколад — скляний, оксамитовий, літній, загадковий, смажений.

6. Малюнки у кожному рядку змінюються за певним правилом. Здогадайтеся, який малюнок слід поставити замість знака запитання.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров'я

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров'я

197

Основи здоров'я
7 клас

20 грн

7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..».

7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії  Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...»,  «Ніч... а човен – як срібний птах!..».

147

Українська література
11 клас

20 грн

Профілактика йододефіциту і діабету.

Профілактика йододефіциту і діабету.

51

Основи здоров'я
6 клас

25 грн

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечних територій.Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів. Виклик рятувальних служб.

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечних територій.Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів. Виклик рятувальних служб.

264

Основи здоров'я
6 клас

50 грн

Ризики і небезпеки воєнного часу Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.

Ризики і небезпеки воєнного часу Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.

666

Основи здоров'я
6 клас

31 грн

Схожі уроки

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

295

Основи здоров'я
9 клас

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

243

Основи здоров'я
8 клас

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

870

Основи здоров'я
8 клас

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів.  Взаємодопомога членів родини.

193

Основи здоров'я
5 клас

самовихованняя характеру 9б

самовихованняя характеру 9б

76

Основи здоров'я
8—9 клас