Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Інтерактивне навчання для розвитку творчого потенціалу: створюємо цікаві вправи на платформі "Всеосвіта"
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Створення анімації Python

28.11.2023
7 Клас

3

7

96

0

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

У мультфільмах іллюзія руху створюється за рахунок послідовної зміни кадрів, кожний із яких фіксує черговий етап руху об’єкта. Використовуючи цей принцип, ми можемо запрограмувати показ мультфильма на полотні canvas.

Перш за все потрібно приготувати певну кількість графічних файлів з розширеннями .gif' або .png, що містять зображення етапів руху деякого об’єкта. Далі програмуємо послідовне завантаження на полотно зображень з цих файлів. Між завантаженнями потрібно виконати затримку виконання програми для того, щоб користувач встиг побачити чергове зображення.

Розглянемо кроки створення анімації з трьох кадрів «Політ метелика».

1. Приготуємо 3 графічні файли з зображеннями метелика. Імена цих файлів зберігатимуться у списку anim=['1.gif', '2.gif', '3.gif'']


56.PNG

2. Підключаємо модулі time і tkinter; створюємо вікно програми розмірами 200 × 250 із заголовком «Політ метелика».

root = Tk() # створюємо вікно програми
root.title(' Політ метелика')
root.geometry('200x250')
anim=['1.png','2.png','3.png'] # список імен файлів
canvas = Canvas(root, width=200, height=200) # створення полотна
canvas.place(x = 1, y = 1) # відображення полотна
play() #виклик функції play()

root.mainloop() # запуск головного циклу обробки подій

3. Опишемо функцію play():

def play():
anim=['1.gif', '2.gif', '3.gif'] # список імен файлів
canvas = Canvas(root, width=200, height=200) # створення полотна
canvas.place(x = 1, y = 1) # відображення полотна
for i in range(3):
my_image = PhotoImage(file=anim[i])
canvas.createimage(0, 0, anchor=NW, image=myimage)
root.update() # оновлення полотна
time.sleep(0.1) # пауза на 0.1 секунди
root.after(10, play) # виклик функції play() через 10 мс

Функція play() призначена для організації зміни зображень. У циклі for почергово значення елементів списку anim (імена графічних файлів) завантажуються до змінної my_image за допомогою функції PhotoImage (file = 'шлях до файла'), після чого викликається метод create_image().


Метод time.sleep(0.1) виконує затримку зображення на 0.1 секунди. Метод root.after() приймає два аргументи: час у мілісекундах і функцію, яку слід виконати через певний час. У наведеному коді метод after() викликається для об’єкта root з аргументами: 10 мілісекунд (0.01 секунди); play, тобто через 0.01 секунди функція play() викличе сама себе, і зміна зображень почне виконуватися знову.


4. Зберігаємо файл з програмним кодом і виконуємо програму.

Джерела:

Інформатика : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020

Завдання №2:

Вільне введення тексту

6 з 12 (50%)

Перегляньте відео

Виконайте вправу в онлайн програмному середовищі

https://www.online-python.com/

Поділіться створеним кодом створивши покликання за зразком

Завдання №3:

Тестування

6 з 12 (50%)

Перед виконанням тесту ознайомтесь зі змістом запитань і підготуйтесь

Рефлексія від 2 учнів

Сподобався:

1 1

Зрозумілий:

0 2

Потрібні роз'яснення:

1 1
Рекомендуємо

§ 11. Створення анімації

§ 11. Створення анімації

101

50 грн

"ОБРАЗИ АНІМАЦІЇ"

"ОБРАЗИ АНІМАЦІЇ"

8

38 грн

"УКРАЇНСЬКА АНІМАЦІЯ"

"УКРАЇНСЬКА АНІМАЦІЯ"

14

38 грн

"УКРАЇНСЬКА АНІМАЦІЯ"

"УКРАЇНСЬКА АНІМАЦІЯ"

251

38 грн

Поліморфізм у мові Python

Поліморфізм у мові Python

98

Інформатика
10 клас

50 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

755

Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

541

Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.