Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Мандалотерапія як універсальний засіб гармонізації емоційного стану учасників освітнього процесу
»
Взяти участь Всі події

STEM-урок. Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення.

Біологія

Для кого: 6 Клас

18 проходжень

1 запитання

03.12.2022

213

0

Вміст уроку:

Завдання №1 Теоретичний блок

Урок 6 клас.

Тема уроку. Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення.

Мета: продовжити формувати уявлення учнів про рослину як живий організм, характерною особливістю якого є фотосинтез, сприяти визначенню умов, за яких відбувається фотосинтез; формувати уміння аналізувати значення фотосинтезу в житті рослин, розвивати вміння планувати власні спостереження та практикувати дослідження основних процесів життєдіяльності рослин; сприяти усвідомленню рослини як цілісного організму.

Завдання уроку:

  • навчитися називати основні процеси життєдіяльності рослин;

  • визначити умови, за яких відбувається фотосинтез;

  • навчитися характеризувати роль фотосинтезу в житті рослин.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Терміни і поняття: ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин, хлоропласти, хлорофіл, органічні речовини, неорганічні речовини, крохмаль, вуглекислий газ, кисень, енергія Сонця.

Обладнання: підручники, комп’ютери, Інтернет.

  1. Введення

Привіт, друже!

Сьогодні ми поговоримо з тобою про фотосинтез рослин та про те, як вони живляться.

Фотосинтез — основа повітряного живлення рослин. Саме Карбон вуглекислого газу ( формула СО2) є основою для утворення молекул органічних речовин. Вуглекислий газ у клітини рослин потрапляє з атмосферного повітря, яке надходить через продихи у зелених листках.

  Хлорофіл – зелений пігмент, що міститься у хлоропластах листків. Ч.Дарвін назвав хлорофіл "найцікавішою з органічних речовин”.

Відбувається фотосинтез так: у хлоропластах, де є хлорофіл, з неорганічних сполук (води і вуглекислого газу), з допомогою світла утворюються органічні речовини – вуглеводи (глюкоза, крохмаль) – і виділяється кисень.

Фотосинтез – у перекладі означає "створення за допомогою світла”, бо з грецької фотос – світло, а синтез – поєднання. У процесі фотосинтезу рослини самі собі створюють "їжу” (автотрофне живлення). Цей процес відносять до асиміляції (анаболізму) – процесу утворення з простих речовин більш складних.

  1. Концептуалізація

  Процеси дихання і фотосинтезу зовсім різні та водночас нерозривні і необхідні для рослин і всього живого, наприклад, для нас із вами.     Маєте сумнів, слухайте:

-учені переконані, що весь кисень повітря був утворений протягом мільйонів років саме зеленими рослинами; 

   Можна припустити, що рослини відіграють дуже важливу роль у підтриманні життя на планеті Земля.

-зелені рослини – наші годувальники, але вони дають харчі не лише нам, а й тваринам;

Перегляньте відео і запишіть 3 важливі аспекти фотосинтезу, які ви вивчили.

Напишіть назви факторів навколишнього середовища, визначених у попередньому відео,  які можуть впливати на процес фотосинтезу.

Ну що, друже, сподіваюсь, ти вже збагнув, що рослини – дуже важлива складова для всіх живих істот на планеті.

   Перед тим як перейти до досліду давай із допомогою концептуальної карти систематизуємо твої знання про фотосинтез та живлення рослин. Тобі необхідно встановити відносини між різними поняттями про які ти дізнався.

https://mm.tt/1999044054?t=Al8odAYKBR

    Доречі, ти можеш додавати і свої поняття також!

  1. Дослідження

Робота в групах

Дайте відповідь на наступне:

I група — Визначте речовини, необхідні рослині для здійснення фотосинтезу.

ІI група — Позначає продукти, що є результатом фотосинтезу.

ІІІ група - Перелічіть три зовнішні фактори, які можуть впливати на фотосинтез.

Відповідь на це запитання ви зможете дати переглянувши відео.

  1. Висновок

 На інтенсивність процесу фотосинтезу впливає ряд зовнішніх факторів, які діють одночасно, але в різних пропорціях.

   Напишіть 3 сформульовані вами гіпотези.

Вкажіть, чи були ваші припущення правильними чи ні.

Гіпотеза № 1. ПРАВИЛЬНО / НЕПРАВИЛЬНО

Гіпотеза No. 2. ПРАВИЛЬНО / НЕПРАВИЛЬНО

Гіпотеза No. 3. ПРАВИЛЬНО / НЕПРАВИЛЬНО

       Аргументуйте, наскільки результати, отримані вами в експериментах, доводять, чи були сформульовані вами гіпотези правильними чи ні.

   Використовуючи інформацію попередніх презентацій (PDF, відео), визначте, як фактори навколишнього середовища можуть впливати на фотосинтез. Продовжуйте побудову концептуальної карти, використовуючи представлену модель.

  1. Обговорення

Наш урок добігає свого кінця.

Сподіваюсь, що він був цікавим та корисним для тебе. Давай закріпимо пройдений матеріал. Обери один, дай відповіді.

https://learningapps.org/2835765

https://wordwall.net/play/20740/288/675

Гарного тобі дня, друже!

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Конспект уроку біології "Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення" у 6 класі створений у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін, затверджених МОН. Призначений для вчителів біології загальноосвітніх навчальних закладів. Урок розроблений за сценарієм дослідницького навчання за алгоритмом базового циклу дослідження Go-Lab https://www.golabz.eu, це також портал онлайн лабораторій.

Рефлексія від 16 учнів

Сподобався

13 3

Зрозумілий

15 1

Потрібні роз'яснення

15 1
Нещодавно скористалися