Сьогодні о 14:00
онлайн-конференція:
«
Актуальні питання дошкільної освіти: досвід та перспективи розвитку
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Розвиток мовлення №3 (письмово) Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Подивіться відео за посиланням:

2:

Теоретичний блок

Японці стверджу ють, що прозу пишугь люди, а ось поезія це воістину Божий дар. Поетичні змагання в складанні хайку в Японії дуже популярні, щороку тисячі японців змагаються за право

називатися найкращим поетом. На нас сьогодні чекає захоплива творча пригода — ми з вами станемо творцями хайку! І хоча змагання в складанні хайку ми проводити не будемо, адже ми тільки на початку творчого шляху, сьогодні ви маєте унікальну можливість відчути себе справжніми Поетами!

Пам’ятка «Як складати хайку»

Головна особливість хайку — стислість.

У класичному японському хайку— 17 складів.

У Японії хайку записують в один рядок, у нас же традиційно склався трирядковий запис.

Перший рядок — 5 складів, другий — 7, третій — знову 5.

В кінці 17 складів потрібно вмістити закінчену думку.

Другою особливістю хайку є тема. Класичне японське хайку завжди оповідає про зміни пір року, а

також містить пряме або непряме згадування конкретного сезону. У Японії це називається «сезонне слово».

У хайку завжди присутні два плани: загальний і конкретний. Загальний, космічний план виражається якраз «сезонним» словом, що символізує зв’язок з природою, єднання. А конкретний — способом опису: не просто падає листя, що свідчить про настання пізньої осені, а саме цей конкретний листок привернув увагу поета та спонукав його до певних роздумів і творчості.

Композиція хайку. Перший рядок задає тему, другий — розкриває, третій —висновок. Найкраще -це несподівано, яскраво. Як і будь-яка кінцівка, третій рядок повинен створювати відчуття завершеності.

Пам’ятайте, що в хайку стан природи нерозривно пов'язаний зі станом душі головного героя та людини в цілому (принцип художнього паралелізму).

3:

Вільне введення тексту

Поезія хайку не тільки дарує людині унікальну можливість поглянути на світ новими очима, побачити красу в простих речах. Це дивовижне мистецтво звільняє творчу енергію людини, дає розкритись таланту та дає сили з радістю й вдячністю зустрічати кожнен новий день життя!

Для того, щоб написати власну хайку:

1. Оберіть пейзаж, який найбільше вражає, приваблює вас.

2. Які асоціації у вас викликають ці образи природи?

3. Уявіть, що ви опинилися дійсно в цьому прекрасному місці. Що ви відчуваєте?

Бажаю творчого натхнення!

4:

Тестування

11 з 11 балів
Мацуо Басьо. Хайку.
1 березня 2023
0 0
Аватар профіля Лук'янчик Лідія Олександрівна
3
Аватар профіля Лук'янчик Лідія Олександрівна
Зарубіжна література
6 клас
9 52 0 0
3

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Розвиток мовлення. Лист герою чи героїні твору (письмово)

Розвиток мовлення. Лист герою чи героїні твору (письмово)

484

Аватар профіля Балабан Олег Костянтинович
Зарубіжна література
8 клас

38 грн

Розвиток мовлення №4 (письмово). Створення коміксів за повістю Ярослава Стельмаха "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"

Розвиток мовлення №4 (письмово). Створення коміксів за повістю Ярослава Стельмаха "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"

645

Аватар профіля Алєксандрова Ксенія Гінтасівна
Українська література
6 клас

20 грн

Розвиток мовлення 3. Мій улюблений детективний твір

Розвиток мовлення 3. Мій улюблений детективний твір

358

Аватар профіля Горщар Оксана Володимирівна
Зарубіжна література
7 клас

19 грн

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання тексту-опису за власними спостереженнями "Чарівниця-сніжинка"

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання тексту-опису за власними спостереженнями "Чарівниця-сніжинка"

304

Аватар профіля Мінич Світлана Миколаївна
Українська мова
4 клас

19 грн

Створення зображень за власними алгоритмами в середовищі Скретч

Створення зображень за власними алгоритмами в середовищі Скретч

508

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
3 клас

25 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

672

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

497

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7099

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1031

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1168

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас