Були використані матеріали:
Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Подивіться відео за посиланням:
№2:
Теоретичний блок
Японці стверджу ють, що прозу пишугь люди, а ось поезія це воістину Божий дар. Поетичні змагання в складанні хайку в Японії дуже популярні, щороку тисячі японців змагаються за право
називатися найкращим поетом. На нас сьогодні чекає захоплива творча пригода — ми з вами станемо творцями хайку! І хоча змагання в складанні хайку ми проводити не будемо, адже ми тільки на початку творчого шляху, сьогодні ви маєте унікальну можливість відчути себе справжніми Поетами!
Пам’ятка «Як складати хайку»
Головна особливість хайку — стислість.
У класичному японському хайку— 17 складів.
У Японії хайку записують в один рядок, у нас же традиційно склався трирядковий запис.
Перший рядок — 5 складів, другий — 7, третій — знову 5.
В кінці 17 складів потрібно вмістити закінчену думку.
Другою особливістю хайку є тема. Класичне японське хайку завжди оповідає про зміни пір року, а
також містить пряме або непряме згадування конкретного сезону. У Японії це називається «сезонне слово».
У хайку завжди присутні два плани: загальний і конкретний. Загальний, космічний план виражається якраз «сезонним» словом, що символізує зв’язок з природою, єднання. А конкретний — способом опису: не просто падає листя, що свідчить про настання пізньої осені, а саме цей конкретний листок привернув увагу поета та спонукав його до певних роздумів і творчості.
Композиція хайку. Перший рядок задає тему, другий — розкриває, третій —висновок. Найкраще -це несподівано, яскраво. Як і будь-яка кінцівка, третій рядок повинен створювати відчуття завершеності.
Пам’ятайте, що в хайку стан природи нерозривно пов'язаний зі станом душі головного героя та людини в цілому (принцип художнього паралелізму).
№3:
Вільне введення тексту
Поезія хайку не тільки дарує людині унікальну можливість поглянути на світ новими очима, побачити красу в простих речах. Це дивовижне мистецтво звільняє творчу енергію людини, дає розкритись таланту та дає сили з радістю й вдячністю зустрічати кожнен новий день життя!
Для того, щоб написати власну хайку:
1. Оберіть пейзаж, який найбільше вражає, приваблює вас.
2. Які асоціації у вас викликають ці образи природи?
3. Уявіть, що ви опинилися дійсно в цьому прекрасному місці. Що ви відчуваєте?
Бажаю творчого натхнення!
№4:
Тестування
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Розвиток мовлення №4 (письмово). Створення коміксів за повістю Ярослава Стельмаха "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання тексту-опису за власними спостереженнями "Чарівниця-сніжинка"