Урок у 8 класі "РМ №1. Усний твір-роздум за народною думою «Маруся Богуславка». («Маруся Богуславка – зрадниця чи героїня?»)" проводиться з кількома основними цілями:
Розвиток навичок усного мовлення:
Виразне читання: Учні вчаться виразно і переконливо висловлювати свої думки.
Аргументовані висловлювання: Уміння аргументувати свої думки та позиції розвивається через обговорення складних питань, таких як "Маруся Богуславка – зрадниця чи героїня?".
Формування критичного мислення:
Аналіз образу героїні: Учні вчаться аналізувати образ Марусі Богуславки, її вчинки та мотиви, що допомагає розвивати критичне мислення.
Розгляд різних точок зору: Обговорення теми з різних точок зору сприяє формуванню вміння бачити і оцінювати різні аспекти однієї проблеми.
Поглиблення знань про народну творчість:
Вивчення народної думи: Учні отримують глибше розуміння народної думи як літературного жанру, її тематику та проблематику.
Культурне усвідомлення: Роздуми над історичним і культурним контекстом допомагають учням усвідомити значення народної творчості в українській культурі.
Формування моральних цінностей:
Етичні питання: Дискусія на тему "зрадництва" і "героїзму" Марусі Богуславки допомагає учням задуматися над етичними питаннями, такими як вірність, патріотизм, моральний вибір.
Моральні дилеми: Обговорення моральних дилем героїні сприяє формуванню уявлень про складність моральних виборів в житті.
Розвиток навичок творчого мислення:
Творчі завдання: Учні створюють власні усні твори, що стимулює розвиток їхньої творчої уяви і мислення.
Особистий підхід: Висловлювання власних думок і поглядів сприяє формуванню індивідуального підходу до аналізу літературних творів.
Підготовка до оцінювання:
Практичні навички: Учні практикують навички, які знадобляться їм для виконання подібних завдань на іспитах і контрольних роботах.
Виконання завдань: Урок допомагає учням підготуватися до виконання завдань на аналіз і аргументацію літературних творів.
Розвиток комунікативних навичок:
Дискусії і дебати: Учні вчаться брати участь у дискусіях, слухати інших, висловлювати свої думки і аргументи.
Колективна робота: Обговорення в групах сприяє розвитку навичок колективної роботи і взаємодії.
Таким чином, урок "РМ №1. Усний твір-роздум за народною думою «Маруся Богуславка». («Маруся Богуславка – зрадниця чи героїня?»)" виконує комплексну функцію, сприяючи розвитку різних аспектів мовленнєвих, критичних, творчих і моральних навичок учнів.