Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Техніки релаксації для дітей та підлітків: як навчити знімати стрес через рух і звук
»
Взяти участь Всі події
Урок:

ПРАВИЛА ГРИ Й ОСНОВИ ТЕОРІЇ ШАХІВ. Урок №4. Здібності шахових фігур. р.

24.12.2021
0 0
1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

6

8

119

0

1

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Урок дає можливість учню дізнатися про "здібності" шахових фігур під час гри. Вчить учня приймати рішення, відносно ситуації, що склалася на шахівниці. Дає учню знання, які в перспективі гарантують перемогу у грі.

ПРИВІТ, МІЙ ДРУЖЕ!

Сьогодні ми продовжуємо вивчати основи гри в шахїи. На сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитися зі здібностями шахових фігур.

ПІШАК

У шаховій ієрархії найслабша одиниця. Якщо пішак, навіть гинучи сам, може знищити ворожу фігуру, - це велике досягнення. Пішак може зробити "вилку" -одночасно напасти на дві фігури.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Мета: Розширити знання учня про здібності шахових фігур. Вчити обирати оптимальне рішення під час ходу фігурою. Розвивати логічне мислення. Виховувати наполегливість, терпіння, жагу до перемоги.

ПРИВІТ, МІЙ ДРУЖЕ!

Сьогодні ми продовжуємо вивчати основи гри в шахи. На сьогоднішньому уроці ти познайомишся зі здібностями шахових фігур.

ПІШАК

У шаховій ієрархії найслабша одиниця. Якщо пішак, навіть гинучи сам, може знищити ворожу фігуру, - це велике досягнення. Пішак може зробити "вилку" - одночасно напасти на дві фігури. На діаграмі №11 пішак завдає вирішального удару:g2-g3+вилка! Атаковано короля - шах. Треба тікати, але тоді гине ферзь, а якщо, а якщо фf4-g3, то h2-g3+, і слабкі пішаки знищили грізного ферзя.

Діаграма №11. Діаграма №12.

Білі оголошують мат ходом g6-g7х, хоч уся їхня армія складається з короля та пішака (діаграма №12).

Слабенького пішака бояться сильні фігури, йому ж не страшно загинути під час розміну

2:

Вільне введення тексту

Розбери самостійно позицію на діаграмі №13. Намагайся знайти хід, який дасть можливість білим, що обороняються, стати сильними й атакувати. проаналізуй наслідки цього ходу.

Діаграма №13.

3:

Теоретичний блок

СЛОН

Слон дорівнює приблизно трьом пішакам. Міняти слона за два пішака невигідно. Слон - дальнобійна фігура. перебуваючи на відстані, він може затримати "піхоту", не пускати її вперед. Слон затримав пішаковий ланцюг (діаграма №14). Слон може оголосити мат здалеку. Чорному королю шах і мат (діаграма №15). Цінна якість слона - здатність зв'язувати ворожі фігури по діагоналі. На діаграмі 16 ходом Сe1-g3 білий слон зв'язує туру. Вона не може відійти - за нею король. Можливий і хід білих - Се1-с3+. Чорний король мусить відійти, і тоді слон поб'є слона. Це подвійний напад - на короля та слона.

Діаграма №14 Діаграма №15 Діаграма №16

4:

Вільне введення тексту

  1. Знаходячись посередині шахівниці, слон обстрілює 13 полів. Порахуй і запиши, скільки полів він обстрілює, коли стоїть на краю шахівниці?

  2. Розстав позицію: білі Кре3, Се1; чорні - Кре5, Тd4, Сh8. Хід білих. зв'яжи туру.

5:

Теоретичний блок

КІНЬ

Кінь має особливу якість, що з-поміж усіх бойових одиниць шахової армії властива лише йому. Під час свого ходу він може перестрибувати через свої й через чужі фігури. Важливо, щоб на полі, куди твій кінь збирається "поставити копита", не було іншої фігури вашої армії. Інакше шлях на таке поле перекритий. Якщо ж стоїть чужа фігура, її можна побити (діаграма 17). Білий кінь у кутку не має ходу, а другий білий кінь може на вибір побити будь-яку з шести чорних фігур або піти на вільне поле. Кінь - один у ворожому оточенні, але чорні фігури навколо не заважають йому ходити.

Діаграма №17 Діаграма №18

Кінь своєю силою приблизно дорівнює слону, хоч якості цих фігур різко відмінні. Слону доступні поля лише одного кольору, а кінь стрибає з білого обов'язково на чорне, а з чорного на біле. Подвійних ударів здатен завдавати і кінь (діаграма18). Кінь оголосив шах й одночасно вчинив напад на ферзя. Це вилка коня.

6:

Вільне введення тексту

Від шахістів-початківців кінь вимагає особливої уваги. Ось кілька вправ для "кавалериста".

1) Білі -Крс1, Kd5; чорні - Кре8, Фа8. 2) Білі - Крс1, Кf3; чорні - Крh3, Тe2. 3) Білі - Крс5, Кс2; чорні - Крd3, Тg2. У цих вправах хід білих. Зроби вилку конем, розставивши по черзі кожну з позицій. У вправах 4 й 5 також хід білих. Можна оголосити мат конем. Знайди його. 4) Білі - Крf8, Кe5; чорні - Крh8, Тh7. 5) Білі - Крс1, Кd5; чорні - Кра8, Фа7, Тb8, Сb7. У пятій вправі чорний король гине через те, що його ж захисники не дають йому втекти від нападу коня. Такий мат конем називається спертим матом.

Рефлексія від 5 учнів

Сподобався:

5 0

Зрозумілий:

5 0

Потрібні роз'яснення:

5 0
Рекомендуємо

Основи теорії дизайну. Стиль та композиція в дизайні

Основи теорії дизайну. Стиль та композиція в дизайні

288

Аватар профіля Куленко Марія Миколаївна
Інформатика
11 клас

20 грн

УРОК-ГРА "ПЕРЕВІР СЕБЕ"4 клас ІІ ч.

УРОК-ГРА "ПЕРЕВІР СЕБЕ"4 клас ІІ ч.

716

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
4 клас

44 грн

УРОК-ГРА "ПЕРЕВІР СЕБЕ" 4 клас ІІІ ч.

УРОК-ГРА "ПЕРЕВІР СЕБЕ" 4 клас ІІІ ч.

368

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
4 клас

44 грн

УРОК-ГРА "ПЕРЕВІР СЕБЕ" 4 клас ІV ч.

УРОК-ГРА "ПЕРЕВІР СЕБЕ" 4 клас ІV ч.

393

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
4 клас

44 грн

6 клас. Історія розвитку українського баскетболу. Правила гри. Жести судді. Правила подвійного кроку.

6 клас. Історія розвитку  українського  баскетболу. Правила  гри. Жести судді.  Правила подвійного  кроку.

370

Аватар профіля Куц Олександр Євгенович
Фізична культура
6 клас

50 грн

Схожі уроки

Правила гри й основи теорії шахів. Урок №7. Мат ферзем.

Правила гри й основи теорії шахів. Урок №7. Мат ферзем.

136

Аватар профіля Бєлоусов Іван Васильович
Фізичне виховання та спорт
1—4 клас

Правила гри й основи теорії шахів. Урок №6. Що таке вічний шах і пат.

Правила гри й основи теорії шахів. Урок №6. Що таке вічний шах і пат.

178

Аватар профіля Бєлоусов Іван Васильович
Фізичне виховання та спорт
1—4 клас

Правила гри й основи теорії шахів. Урок №5. Здібності шахових фігур.

Правила гри й основи теорії шахів. Урок №5. Здібності шахових фігур.

105

Аватар профіля Бєлоусов Іван Васильович
Фізичне виховання та спорт
1—4 клас

ПРАВИЛА ГРИ Й ОСНОВИ ТЕОРІЇ ШАХІВ. Урок №3. Ходи пішака.

ПРАВИЛА ГРИ Й ОСНОВИ ТЕОРІЇ ШАХІВ. Урок №3. Ходи пішака.

359

Аватар профіля Бєлоусов Іван Васильович
Фізичне виховання та спорт
1—4 клас

ПРАВИЛА ГРИ Й ОСНОВИ ТЕОРІЇ ШАХІВ, Урок №2. Як ходять фігури.

ПРАВИЛА ГРИ Й ОСНОВИ ТЕОРІЇ ШАХІВ,  Урок №2. Як ходять фігури.

224

Аватар профіля Бєлоусов Іван Васильович
Фізичне виховання та спорт
1—4 клас