Урок з української літератури на тему "Олекса Стороженко. „Скарб”. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя" має кілька важливих цілей:
1. Ознайомити учнів з оповіданням О. Стороженка „Скарб”:
Учні повинні знати сюжет твору, його головних героїв та основні події.
Їм потрібно зрозуміти задум автора та його ідейну спрямованість.
2. Проаналізувати гумористичне зображення головного героя:
Учні повинні звернути увагу на комічні риси Павлуся, його мову, поведінку, вчинки.
Їм потрібно зрозуміти, які сатиричні прийоми використовує автор для створення образу героя.
3. Розкрити викривальне спрямування твору:
Учні повинні побачити, яку сатиру автор спрямовує на жадобу до багатства, на легковажність та марнотратство.
Їм потрібно зрозуміти, які суспільні вади висвітлює автор в оповіданні.
4. З’ясувати, що символізує образ скарбу:
Учні повинні зрозуміти, що скарб у творі – це не лише матеріальні цінності, але й символ мрій, прагнень, щастя.
Їм потрібно проаналізувати, як автор розкриває цю тему в оповіданні.
5. Розвивати критичне мислення учнів:
Аналізуючи твір, учні повинні вчитися висловлювати власні думки та судження, аргументувати свою точку зору.
Їм потрібно зрозуміти авторський задум та оцінити художню майстерність письменника.
6. Виховувати почуття гумору та сатири:
Учні повинні вчитися сприймати гумор та сатиру автора, розуміти його іронію та сарказм.
Це допоможе їм розвинути почуття гумору та критичне ставлення до дійсності.