Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Тренінг “Арттерапія як засіб зниження рівня тривожності дитини”
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках

Мета: ознайомити учнів із змістом оповідання, навчити характеризувати художні образи; розвивати навички виразного читання, переказу та аналізу художнього твору, образне мислення; виховувати любов до живої природи

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Тема нашого уроку «Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору Е.Сетона-Томпсона», тому ми  маємо з'ясувати, як  письменнику вдалося створити  такі глибокі образи своїх героїв на прикладі персонажів оповідання: Лобо, Бланки, вовчої зграї, мисливця.

 Людина ставить себе вище від тварини, адже вона наділена розумом. Хоча народна мудрість, яку ми взяли за епіграф нашого уроку, твердить: «І тварина розумна, дарма що не говорить». Прочитане оповідання заставляє нас задуматись у правоті цієї приказки. Чи справді це так? Звернемося до твору   Е.Сетона-Томпсона, який підкаже нам правильну відповідь.

Бесіда на закріплення матеріалу

  • Що ми дізнаємося з оповідання про Лобо та його зграю?

  • Чому скотарі прагнули знищити невеличку зграю Лобо?

  • Якої шкоди вовки завдавали людям?

  • У яких випадках виявилися надзвичайний розум ватажка та його кмітливість?

  • Що свідчить про те, що Лобо – справжній ватажок, який уміло керує зграєю?

  • Чому хитрий та кмітливий Лобо все ж таки потрапив до пасток, які колись обминав дуже легко?

  • Як змінюється внутрішній стан вовка після смерті Бланки?

  • Розкажіть про поведінку Лобо в полоні. Чому він не кликав на допомогу свою зграю?

2:

Теоретичний блок

Переглянути відеоурок за посиланням

3:

Теоретичний блок

Лобо – не лише розумний і спритний, автор наділяє його такими рисами, які зазвичай притаманні людині. Вовк виражає свою симпатію до Бланки і демонструє вірність люблячого серця, так сумує за нею, що його виття зачіпає навіть суворих ковбоїв, які звикли до всього: "Бідний старий герой!". Коли автор описує поведінку Лобо, то звертає увагу на самотність вовка і беззахисність його перед людиною, але водночас показує його мужність, безстрашність, гордість, силу. Цей авторський погляд ненав’язливо передається читачеві, симпатія до Лобо росте.

Лобо - володар Курумпо. Е.Сетон-Томпсон

4:

Теоретичний блок

Анкета головного героя Лобо:
Ім’я – Лобо;
Вік – "Старый Лобо был гигантским вожаком… ";
Місце проживання – "Куррумпо, в живописном ущелье среди скал";
Друзі – Бланка, зграя;
Вороги – місцеві жителі, мисливці;
Фізичний стан – сильний, здоровий, витривалий;
Моральні якості – мудрий, вірний, мужній тощо.
Риси характеру: гідність, вірність, прагнення до волі.

Інформаційне гроно героя Лобо: Гігантський вовк; Старий; Живе на волі; Вожак зграї; Наганяє страх на людей, які називають його; Вправний; Вірний, мудрий, мужній, гідний; Автор жаліє свого героя.

Чому вчить твір "Лобо": що вовк, як і будь-який інший представник дикої природи, полює, щоб вижити і продовжити свій рід, що людина часто без особливих потреб підіймає руку на тварин, вважаючи себе царем природи, що у "братів наших менших" людині є чому повчитись.

Сенкан героя Лобо:
Лобо
Спритний, надійний
Живе, воює, дивує
Має вірне і любляче серце
Справжній ватаг

5:

Теоретичний блок

6:

Теоретичний блок

Ось так був здоланий могутній вовк. Схильність до вовчиці Бланки згубила його.

Вовки – могутні хижака, які бувають дуже небезпечними для людини. Вони мають неабияку силу і прагнення свободи і ніколи не примиряться з тим, що на їхню територію хтось зазіхатиме. В оповіданні «Лобо – володар Курумпо», людина так і не змогла порозумітися з вовками, не знайшла спільної мови.

7:

Теоретичний блок

Протистояння  людини і вовка. Вони у творі дуже схожі і рівні. Їм властиві  і сила, і воля, і вірність, і нескореність, і почуття власної гідності. Справедливими є слова  «І тварина розумна, дарма що не говорить». Ми у цьому мали можливість переконатися на уроці. І ще раз хочу підкреслити: наші симпатії, як і мисливця-оповідача, схиляються на бік Лобо. 

8:

Вільне введення тексту

За жанром твір Е.Сетона-Томпсона….   

9:

Завантаження файлу

1.Читати матеріал підручника с. 176-181

2.Намалювати малюнок до твору - прикріпити

Рефлексія від 35 учнів

Сподобався:

34 1

Зрозумілий:

34 1

Потрібні роз'яснення:

35 0
Рекомендуємо

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

1291

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
6 клас

50 грн

Образи тварин у мистецтві

Образи тварин у мистецтві

247

Аватар профіля Габелко Наталія Володимирівна
Мистецтво
3 клас

19 грн

Образи тварин у казці

Образи тварин у казці

594

Аватар профіля Габелко Наталія Володимирівна
Мистецтво
3 клас

19 грн

"АВТОРСЬКІ ПІСНІ"

"АВТОРСЬКІ ПІСНІ"

219

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
7 клас

44 грн

Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

560

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

25 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

673

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

497

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7105

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1035

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1169

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас